Mortenolb - Multistrada 950 S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

gsx750_80 skrev:
mortenolb skrev:Hva bør jeg forvente av pris på 24000km-service på sykkelen min? Såvidt jeg har forstått inngår ventiljustering på denne servicen. Type "storservice".
Hentet 250R i dag, etter 24 000 km service, med ventilinspeksjon. Alle var innenfor spec., så ingen justering behøvdes. ca 8100.-
Begynner å bli en stund siden detta! Jeg havna på 9300kr på min, men nå runder jeg 40 000km i helga, så da er det et par servicer siden! :D

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:
gsx750_80 skrev:
mortenolb skrev:Hva bør jeg forvente av pris på 24000km-service på sykkelen min? Såvidt jeg har forstått inngår ventiljustering på denne servicen. Type "storservice".
Hentet 250R i dag, etter 24 000 km service, med ventilinspeksjon. Alle var innenfor spec., så ingen justering behøvdes. ca 8100.-
Begynner å bli en stund siden detta! Jeg havna på 9300kr på min, men nå runder jeg 40 000km i helga, så da er det et par servicer siden! :D
Du rekker vel fint en storservice på 48 i år for denne høsten varer lenge,hvis ventiler ble sjekket og ikke justert på 24 så må de nok justeres på 48 vil jeg tro.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Kawagutten skrev:
mortenolb skrev:
gsx750_80 skrev:
mortenolb skrev:Hva bør jeg forvente av pris på 24000km-service på sykkelen min? Såvidt jeg har forstått inngår ventiljustering på denne servicen. Type "storservice".
Hentet 250R i dag, etter 24 000 km service, med ventilinspeksjon. Alle var innenfor spec., så ingen justering behøvdes. ca 8100.-
Begynner å bli en stund siden detta! Jeg havna på 9300kr på min, men nå runder jeg 40 000km i helga, så da er det et par servicer siden! :D
Du rekker vel fint en storservice på 48 i år for denne høsten varer lenge,hvis ventiler ble sjekket og ikke justert på 24 så må de nok justeres på 48 vil jeg tro.
Hadde ikke vært dumt å rekke det, men økonomien er bundet opp i flytting nå, så høstturen blir nok det siste jeg har anledning til å være med på av langtur i år, dessverre!

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Da har jeg runda 40000km på telleren på høstturen i helga, og et par problemer har åpenbart seg. Om de går hånd i hånd vet jeg ikke, men i utgangspunktet så tror jeg ikke det.

Jeg strammet kjedet på fredag, og som jeg la merke til i sommerferien så får jeg på høyre ikke justert så mye bakover på strammeskruen, den slutter å justere, mens skruen skrur seg ut. Har ikke prøvd å skru langt nok til at den er helt ute, for det vil jeg ærlig talt ikke prøve på. Uansett, kjedet strammet jeg på fredag, og i går etter en stund på veien la jeg merke til at kjedet var like slakt igjen. Hva kan det komme av? Og forsåvidt hva det andre problemet kan være.

Det andre problemet er;
Det er noe på sykkelen som er løst. Når jeg kjører i en litt kraftig dump eller noe sånt, så høres det ut som noe "hopper". Ikke noe med mye vekt, jeg tenkte første at det var nøklene, men var det ikke, for det laga ikke like tydelig lyd, men det høres ut som det kommer fra området under/i nærheten av tanken. Hadde av tanken i går og kikka under, men kunne ikke se noe som var løst. Dog fant jeg noe tørkepapir som verkstedet hadde lagt igjen under der. Noe forslag til hva det kan være som er løst? Har prøvd å kikke dit jeg kan se uten å ta av kåpene, men kan ikke finne noe åpenbart.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av freddy123 »

Sikker på lyden din ikke er kjedet som rasler da borti svingarmen elns da ?

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av sankyo »

Hva gjelder kjeden. Kan den rett og slett være moden til å skiftes ut? Har selv opplevd slak kjede kort tid etter at den ble forsøkt strammet.
Min andre erfaring er at kjeden selv står for rare lyder når den er sliten. (Men å høre hva slags lyd som forstyrrer deg ut i fra skriftlige beskrivelser er vanskelig i seg selv). Håper det ordner seg.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

Kjedet har gått ca. 450 mil, så skal ikke være det. Det er mulig at det er det, freddy, men etter hvor lyden kommer fra og hvordan den høres ut, så ville jeg ikke tro det.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av mortenolb »

God dag. Fornøyd med tatoveringa, oooooog denna fikk jeg henta på posten:

Bilde

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Busa Trond »

Reint utseendemessig kunne jeg vært medlem av den klubben også :blae

Toven

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Toven »

Vi er åpne for søknader til medlemskap i 2015 :knegg

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av SuperMorten »

Tror ikke jeg er kvalifisert... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Busa Trond »

Toven skrev:Vi er åpne for søknader til medlemskap i 2015 :knegg
Takker for det Toven :vs
Er redd ojda blir litt sur på meg da, han som har blitt så tynn, skranten og fæl etter denne ikke spise noe dietten sin :[-X

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:
Toven skrev:Vi er åpne for søknader til medlemskap i 2015 :knegg
Takker for det Toven :vs
Er redd ojda blir litt sur på meg da, han som har blitt så tynn, skranten og fæl etter denne ikke spise noe dietten sin :[-X
Da må du få ham med deg over til Heimdal Gaard igjen, så skal Kant1 fyre opp grillen og fore ham (og oss) med grillmat og øl til han gjennvinner noe av den naturlige aerodynamikken sin...
:prf :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av LordShaft »

Gratulerer med blekk på skrotten! Nå var det litt vanskelig å se hvor stor de fuglene var, men bare ha i minnet at du er flink å stelle tatoveringen i ettertid. Små detaljer flyter ofte litt ut med årene hvis du er mye i sol, og ikke pleier den. :thumleft

Note 4

Toven

Re: MortenOlbs Rautetråd

Legg inn av Toven »

Morten er den bleikaste personen jeg har sett på sommeren så tror det ikke er fare for det :lol

Svar