Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Med Neil tok jeg og utforsket nesten hver avkrok på bygda i dag. Det lå liksom i kortene at det skulle kosekjøres i det fine sommerværet.Og Lindstrands dongerijakka med masse netting på ufarlige steder for god ventilasjon var perfekt i varmen. Og nå kan jeg bestille service på Neil når som helst. For det mangler 5 mil på 20.000. Da er det visst ventiljustering og litt forskjellig annet som står på programmet. Jobben får GMS. For selv om dem ikke er Triumphforhandler lengre har dem ikke glemt hvordan det er å skru på dem.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Sing gloria! Nå har ferien begynt! En hel måned uten mikronazien ved siden av senga som bråker sist på natta! Var ikke så veeldig lovende langtidsvarsel for kommende uke,men pytt-pytt vi får se hva som skjer. I hvertfall så tok jeg Velte-petter med på en litt modifisert Totenrunde etter arbeid i dag. Strekningen Kapp- Østlia- Bilitt utgikk til fordel for en tur utover i Kolbu. Tok en liten kaffestopp på GMS og passet på å få bestilt time for service til Neil. Heldigvis ikke så veldig lang ventetid selv om det er ferietid der også. Skal levere sykkelen på mandag 20.7 for service på tirsdag. Det er ventilsjekk/-justering på programmet så dem vil ha en kald motor å skru på.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

God ferie desmo :prf

Note4

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Takk og takk Lorden! Det ble en Totenrunde med Neil og innlagt besøk hos en kamerat på turen i dag. Vi har vært ute og tullpratet, drukket kaffe og røykt i hele ettermiddag. Kameraten er stor fan av Neil. "Dæ ær slik en orntlig mottorsykkel skar sjå ut" sa han før jeg fyrte opp og reiste i sted.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Jeg har vokst opp i en tid der røkt hele dagen helt sikkert har en helt annen betydning enn det du legger i det :lol

Neil er det triumphen din det?


Note4

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jepp, det er Triumphen. Han som har lagt pinstripinga på tanken har signert verket sitt på den bakre festebraketten.
Bilde
Tok Velte-petter med på en Totenrunde i dag. Ville nok gjerne ha kjørt en lengre tur, men det er truende skyer nesten hele kompassrosa rundt i dag. Så jeg tok ikke sjansen. Men det byr seg vel en anledning senere.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av LordShaft »

Slik syns jeg er drit stilig.... nok en ting som gir sjel til sykkelen.


Note4

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det er sånn man gjør når man er stolt av arbeidet sitt. :thumleft
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Jompa »

Finnes det noen bilder av Neil i helfigur ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Vær så god Jompa! Fra årets første tur.
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Været har bedret seg betraktelig siden i formiddag, så jeg tok Velte-petter med på en Totenrunde i ettermiddag. Så ikke en sykkel på runden. Enten er folk reist pokkerivold på ferie eller så gidder dem ikke å kjøre. Jeg hadde i hvertfall en fin runde i rolig tempo. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Desmo skrev:Været har bedret seg betraktelig siden i formiddag, så jeg tok Velte-petter med på en Totenrunde i ettermiddag. Så ikke en sykkel på runden. Enten er folk reist pokkerivold på ferie eller så gidder dem ikke å kjøre. Jeg hadde i hvertfall en fin runde i rolig tempo. :knegg
Det ble på samme måten i dag også. Men i dag tok jeg og gav Velte-petter en omgang såpe og vann etter turen. Insektrester og støv hadde tatt bort litt av "glansen". :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer med flott sykkel Desmo :thumleft

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Dagen i dag startet kl. 06.00. Etter frokost og dusj bar det i veien med "fille-bilen" til Møller Bil Gjøvik. Fikk 2-er mangel på en dårlig bremseslange foran på EU-kontroll på mandag. Dem hadde ledig time til å fikse det i dag. Jobben var gjort på litt over en halvtime. Så da jeg kom hjem igjen lurte jeg litt på hva jeg skulle bruke den fine dagen til. Det måtte jo ha noe med motorsykkel å gjøre fant jeg ut. Enten med Neil sørover en tur eller nordover med Velte-petter. Jeg endte opp med å ta ut Velte-petter og gav meg fv.33 i vold. Da jeg kjørte over Vardalsåsen tenkte jeg at jeg skal i hvertfall til Dokka. Men jeg hadde siget så godt inne da jeg kom dit at jeg endret destinasjonen til Fagernes. Vel fremme der fylte jeg tanken og tok en røyk før jeg fant ut at jeg skulle stikke oppom Valdresflya for å se hvor mye snø som lå igjen. Jeg kjørte så langt som til toppen av flya før jeg stoppet og avfotograferte Velte-petter. Så snudde jeg og kjørte samme vei tilbake hit. Stoppet på Bjørnen på Odnes og spiste middag og kjørte ned på Esso'n for "etter-turen fyllinga" og spylte av insekter og veistøv. Mens jeg stod og ventet der hørte jeg en umiskjennelig buldring i Lenagata. Og inn på Esso kom en Monster 1200 S Stripe. Eieren viste seg å være totning og han han hadde ikke kjørt på mer enn vel 3.000 km siden han kjøpte den. Det ble litt sammenligninger og Ducatiprat. Han var mest interessert i å høre om jeg hadde hatt noe trøbbel med Velte-petter siden jeg hadde hatt den så lenge. Og jeg kunne berolige med at det hadde jeg ikke.
Å,ja her er bildet fra flya i dag;
Bilde
Sist redigert av Desmo den 05 aug 2015, 15:43, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Andreas »

Den gode, klassiske Monsteren er og blir de grommeste. De to nye generasjonene kan sikkert gjøre mange ting bedre, men blir ikke helt det samme alikevell :prf

Virkelig flott å se en så godt holdt og "ikke dallet med et lass eBay-bling" Monster :prop:

Hvordan ble det med carbonhekken? Handlet du fra Carbonworld?

Svar