Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg har jo prøvd begge, men med litt dårlig hukommelse husker jeg ikke de opp mot hverandre, men jeg var like uimponert av begge. Er helt ærlig mer interessant å gå tur med staver enn å kjøre de :p
Å gå tur med staver er like rart som å jogge med ski på beina :lol

_______


Kjørte forresten på jobb i dag, og vi snakker kun 2 varmegrader og rim på speilene. Kaldt som pokker!
Men man våkner og kvikner til :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Fint at mapping ordnet problemet!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det var befriende. Kjipt hvis det skulle være noe alvorlig galt med en helt ny sykkel.

Nå går jeg bare å gruer meg til PMS sesongen.... Håper det blir mange fine dager til. I dag var det bikkjekaldt å kjøre på jobb, men man våkner som sagt :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Fikk du vært innom Høk idag?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Fikk du vært innom Høk idag?
Jeg og Cutless var innom Høk i dag etter (for meg) en rimelig kjølig tur til Nordby da jeg kjørte rett fra jobb og ikke hadde ullundertøy under. Men det var en fin liten tur :thumleft

Vare bare maks 5 sykler der og mange biler. Ser ut til at folk har gått i hi nå :roll

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Fikk du vært innom Høk idag?
Jeg og Cutless var innom Høk i dag etter (for meg) en rimelig kjølig tur til Nordby da jeg kjørte rett fra jobb og ikke hadde ullundertøy under. Men det var en fin liten tur :thumleft

Vare bare maks 5 sykler der og mange biler. Ser ut til at folk har gått i hi nå :roll
Da er det sånn jeg har forstått det at det alltid er bikere der enten med eller uten mc :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Fikk du vært innom Høk idag?
Jeg og Cutless var innom Høk i dag etter (for meg) en rimelig kjølig tur til Nordby da jeg kjørte rett fra jobb og ikke hadde ullundertøy under. Men det var en fin liten tur :thumleft

Vare bare maks 5 sykler der og mange biler. Ser ut til at folk har gått i hi nå :roll
Da er det sånn jeg har forstått det at det alltid er bikere der enten med eller uten mc :thumleft
Det så nok ikke ut som om de andre var bikere. Man kan jo i utgangspunktet ikke se det selv om man går i "sivil" men mye gamle folk/par etc.

___________

Har nå kjørt litt siden sist og tenkte jeg kunne oppdatere mine erfaringer med sykkelen så langt...

Det er egentlig ikke så veldig mye annet å si enn at jeg er strålende fornøyd. Servicen hos Alf Graarud Motor synes jeg er veldig bra. Dem er ikke lynkjappe til å svare på e-post og svarene man får er veldig amputerte, men ringer man så får man hjelp og har man problemer med sykkelen (vertfall som kunde) så får du time veldig raskt. Ikke noe problem med den biten vertfall :thumleft

Sykkelen blir jeg mer og mer vant til og klarer ikke lenger å identifisere meg med en cruiser. Cruiseren jeg hadde var jeg fornøyd med, men det har åpnet seg en ny verden for meg nå. Morsomt med en langt mer lettkjørt og mer leken sykkel. Har kjørt ca. 100 mil på en liten uke (dårlig vær/kulde) har begrenset kjøringen LITT) og jeg har ikke blitt sliten noe sted. Jeg har heller ikke problemer med håndleddene lenger. Dette kom nok av at jeg var anspent i starten.

Lysene på sykkelen er jeg imponert over. Veldig bra nærlys/langlys (i forhold til hva jeg er vant med) og det hender titt og ofte at biler blinker på meg selv med nærlysene slått på. Mulig dem er feil innstillt, men det virker ikke slik...

En utrolig morsom sykkel med skikkelig gromlyd :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Fikk du vært innom Høk idag?
Jeg og Cutless var innom Høk i dag etter (for meg) en rimelig kjølig tur til Nordby da jeg kjørte rett fra jobb og ikke hadde ullundertøy under. Men det var en fin liten tur :thumleft

Vare bare maks 5 sykler der og mange biler. Ser ut til at folk har gått i hi nå :roll
Da er det sånn jeg har forstått det at det alltid er bikere der enten med eller uten mc :thumleft
Det så nok ikke ut som om de andre var bikere. Man kan jo i utgangspunktet ikke se det selv om man går i "sivil" men mye gamle folk/par etc.

___________

Har nå kjørt litt siden sist og tenkte jeg kunne oppdatere mine erfaringer med sykkelen så langt...

Det er egentlig ikke så veldig mye annet å si enn at jeg er strålende fornøyd. Servicen hos Alf Graarud Motor synes jeg er veldig bra. Dem er ikke lynkjappe til å svare på e-post og svarene man får er veldig amputerte, men ringer man så får man hjelp og har man problemer med sykkelen (vertfall som kunde) så får du time veldig raskt. Ikke noe problem med den biten vertfall :thumleft

Sykkelen blir jeg mer og mer vant til og klarer ikke lenger å identifisere meg med en cruiser. Cruiseren jeg hadde var jeg fornøyd med, men det har åpnet seg en ny verden for meg nå. Morsomt med en langt mer lettkjørt og mer leken sykkel. Har kjørt ca. 100 mil på en liten uke (dårlig vær/kulde) har begrenset kjøringen LITT) og jeg har ikke blitt sliten noe sted. Jeg har heller ikke problemer med håndleddene lenger. Dette kom nok av at jeg var anspent i starten.

Lysene på sykkelen er jeg imponert over. Veldig bra nærlys/langlys (i forhold til hva jeg er vant med) og det hender titt og ofte at biler blinker på meg selv med nærlysene slått på. Mulig dem er feil innstillt, men det virker ikke slik...

En utrolig morsom sykkel med skikkelig gromlyd :thumleft
Tror det bor en liten ramp i deg alikevel hehe så en mer leken mc var vel på sin plass :knegg
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Du har nok forløst din indre hooligan, Bjerkenez :prf
Det er bare å glede seg til våren :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Blir ikke så lett å stikke fra i svingene lenger nå ;-)

Jeg får nok øve litt...


https://www.youtube.com/watch?v=vEqwcRRCc44

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Blir ikke så lett å stikke fra i svingene lenger nå ;-)

Jeg får nok øve litt...


https://www.youtube.com/watch?v=vEqwcRRCc44
Nå er jo en GS en uforskammet god kjøremaskin, mange R førere har fått seg en aha opplevelse når de prøver å kjøre fra en dyktig GSfuhrer (meg selv inkludert, men jeg snakker veldig sjelden om det)
Er nok mannen oppå som setter grensene...stort setr
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Min aller første "aktive" kjøretur, med skinnende nytt førerkort og ny (for meg) Ducati, endte med at jeg ble grundig frakjørt av en ensylindret 650 crosser av noe slag. For å gjøre ydmykelsen total så kjørte han forbi på yttersiden i en høyresving, hvor jeg følte at det gikk unna som en GP-racer...

:redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Såså folkens, nå må dere ikke lage prestasjonsangst på meg nå da ved neste møte, hehe.

Neida... jeg kjenner meg selv godt og ja, jeg liker å kjøre litt aktivt og bøllete til tider, men jeg er nok langt fra og utnytte sykkelen til det fulle. Som nevnt så er det nok sjaføren oppå som stort sett setter grensene og jeg tror nok en hvilken som helst erfaren MC fører ville kjørt fra meg. Vertfall i svingene. Jeg er ikke redd for å kjøre fort, men i svingene blir jeg nok aldri like aktiv som de "råeste" her inne.

Selv om jeg aldri så langt har skrapet pegs på min nåværende sykkel så sitter jeg hele tiden med en fornemmelse i bakhodet som sier "tenk om det glipper nå..." selv om jeg har 2cm. med kyllingstripe igjen. Mye sitter som sagt i hodet og jeg føler nok at andre bryter den sperren lettere enn meg.

Et banekjøringskurs hadde nok fått meg over kneiken tror jeg, eller evt. sett en annen person på min sykkel legge seg skikkelig ned.

men jada.. det går så absolutt fort nok og litt fortere vil det nok gå når jeg blir enda mer vant med sykkelen :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Varmeholker er gull verdt og jeg savner det hver eneste dag, så det er noe du sterkt bør vurdere. :thumleft
jeg var han uvitende typen som fordømte varmeholker.... dette var senior greier som overhodet ikke var nødvendig på motorsykkel.

Så kjøpte jeg meg sykkel med dette originalt montert. Å en ting kan jeg si... jeg blir aldri å kjøpe sykkel uten. Mer fantastisk dingseboms skal du lete lenge etter..

Note 4

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

LordShaft skrev:
Varmeholker er gull verdt og jeg savner det hver eneste dag, så det er noe du sterkt bør vurdere. :thumleft
jeg var han uvitende typen som fordømte varmeholker.... dette var senior greier som overhodet ikke var nødvendig på motorsykkel.

Så kjøpte jeg meg sykkel med dette originalt montert. Å en ting kan jeg si... jeg blir aldri å kjøpe sykkel uten. Mer fantastisk dingseboms skal du lete lenge etter..

Note 4
Varmeholker hadde vært kjekt å ha skal innrømme det...... måtte i såfall sett org ut , tenker på plassering av bryter, vil ikke ha noen "klump" som settes på styret.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Svar