Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

motobakke skrev:
KawaJens skrev:35mil? Vor stor er tanken?
17.4 Liter mener jeg.

Sitter selv og sikler på denne sykkelen, men har ikke fått testet den enda, og nå som Bikerstreet Bergen er borte håper jeg det kommer en ny forhandler så jeg får testet den til våren. Men jeg er en spinkel kar med litt lite flesk på rævva, hvordan er den på lengre turer? Sykkelen jeg har i dag kjenner jeg det ganske godt bak etter en time med kjøring. Vet ikke om det er meg eller om det er setet?
Nå kan jeg ikke svare på ST sete, men annbefaler å se etter Sargent / Corbin sete :) Sleit med rævva etter noen timer på min sykkel, kjente sammenlignet nærmest ingenting under den lengre høstturen i år :-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Jeg har kjørt Street Triple en tur eller to.... og jeg anbefaler på det sterkeste å investere i et "comfortsete".
Dette er et originalt tilbehør fra Triumph, og ut ifra egen erfaring er det verd hver krone. Dagsturer med 10-12 timer i salen går heeelt fint.
JEG synes ST funker fint på lengre turer (hva er egentlig "en lengre tur"?)
Man har ikke beskyttelse mot vind og regn, men heller ingen turbulens :thumleft Men i "norske hastigheter" er det problemfritt, syns jeg :prf

Og til jul i år har jeg bare ett ønske:
En ny, engasjert og dyktig forhandler/verksted for Triumph i Bergen eller nærområdet :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg har kjørt Street Triple en tur eller to.... og jeg anbefaler på det sterkeste å investere i et "comfortsete".
Dette er et originalt tilbehør fra Triumph, og ut ifra egen erfaring er det verd hver krone. Dagsturer med 10-12 timer i salen går heeelt fint.
JEG synes ST funker fint på lengre turer (hva er egentlig "en lengre tur"?)
Man har ikke beskyttelse mot vind og regn, men heller ingen turbulens :thumleft Men i "norske hastigheter" er det problemfritt, syns jeg :prf

Og til jul i år har jeg bare ett ønske:
En ny, engasjert og dyktig forhandler/verksted for Triumph i Bergen eller nærområdet :-)
Jeg vet faktisk ikke forskjellen mellom comfortsalen og den orginale på Street'en da jeg bestillte comfortsalen med en gang, men jeg tror dem pakket den ned i den store esken med "deler-som-ble-til-overs-etter-montering-av-ekstrautstyr"-esken, så kan jo bare bytte å se. Har faktisk ikke åpnet den esken ennå, så vet ikke om jeg fikk den med.

Den demosykkelen jeg kjørte regner jeg med hadde orginalsalen, men helt ærlig så husker jeg ikke hvordan jeg satt på denne i forhol til min med comfortsal. Rent utseendemessig på bilder så ser dem jo ganske like ut...

Jeg vet bare at jeg fint overlever 35 mil på sykkelen uten stopp. Men om jeg hadde overlevd de neste 35 milene i strekk er jo ikke sikkert. Uansett mer enn bra nok for meg. Jeg kjørte vertfall aldri 35 mil i strekk med cruiseren. Det kunne jeg sikkert fint gjort med ryggstøtte, men aldri uten.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Jeg kjørte ST'en min fra butikken og hjem, ca 12 mil. Hadde kjempevondt i baken. Bestillte comfortsal med en gang, men blei litt skuffa da jeg pakket den opp... den såg kliss lik ut som orginalen. Men for en forskjell, med comfortsalen kunne jeg kjøre hele dagen :prf
En Sargent/Corbinsal er sikkert enda bedre, jeg vurderer å sende orginalsalen fra Speed Triplen inn og få den bygget om... men eeegentlig er jeg jo kjempefornøyd med den orginale comfortsalen... vi får se hva jeg skal finne på :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Olav K skrev:Jeg har kjørt Street Triple en tur eller to.... og jeg anbefaler på det sterkeste å investere i et "comfortsete".

Man har ikke beskyttelse mot vind og regn, men heller ingen turbulens :thumleft Men i "norske hastigheter" er det problemfritt, syns jeg :prf
Det her har jeg og opplevd. Klart uten vindskjerm så erre mye vind rundt hodet men med hjelmens form er det ikke noe problem. Lånte en V-strom 1000 da min var på service, denne hadde stor fjong vindskjerm men pokker det var slitsomt med turbulensen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes også vindskjermer er noe herk. Er dem såpass store at dem dekker hele deg (og litt til) så får man to problemer. Det ene er en voldsom turbulens som river i styret og hele sykkelen, spesielt i høyere hastigheter. Det andre er at hvis det regner så får du jo regndråper både på vindskjerm og visir. Siden man ikke har vinduspussere, så blir dette veldig spesielt å kjøre med. Har prøvd.

De mindre vindskjermene som nærmest er der for utseendets skyld synes jeg derimot bedre om. Men ikke for noe annet enn evt. selve utseendet. Turbulensen vil også her merkes godt.

Uten vindskjerm så blir man ikke overrasket i den grad. Man får det samme lufttrykket mer gjevnt fordelt og på de varmeste dagene foretrekker jeg helt klart å kjøre uten noe som helst vindbeskyttelse på sykkelen.

Kjørte til ALf Graarud når jeg skulle levere cruiseren med den orginale kjempestore vindskjermen påmontert. Den dagen regnet det og det var mørkt. For å si det sån, hele turen var et sjansespill og dette var direkte livsfarlig å kjøre med. Jeg så ikke en dritt og kjørte nærmest som en mopedist. I fint vær så kan jeg se poenget hvis man bruker vindskjermen i stede for visiret, men hva hvis det begynner å regne på turen? Skal man demontere vindskjermen og sende den hjem med smartpakke?

Jeg ser rett og slett ikke poenget med vindskjerm i det hele tatt, så sant man ikke skal kjøre veldig fort over kortere perioder (banekjøring) hvor det er viktig å få ned luftmotstanden for å øke fart etc.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg Kriega US 50 Combo pack fra Speed MC :)
Blir spennende å se hvordan dette blir seende ut. Jeg tror denne pakken er et fint kompromiss med tanke på utseende og mye lagring.

Da har jeg noe å gjøre da dette må tilpasses etc. og det er jo ren terapi og stå i varm kjeller og pusle med slikt :thumleft

Har også bestillt meg nytt skiltoppheng :thumleft

Her er et bilde av en STreet Triple med US50 combo pakken påmontert bak:
Bilde

Appropo... Har også laget meg en liten video intro. Etter inspirasjon fra Snikendeugle og en del andre videoer jeg har sett :prop:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2y_yIVR ... e=youtu.be[/video]

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

det er vel strengt tatt en speed triple du har bilde av, men samma det .... er det en tankbag med en sånn rund plastskive som alltid sitter på tanken som feste? Synes det ser litt skjemmende ut.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Zadnez skrev:det er vel strengt tatt en speed triple du har bilde av, men samma det .... er det en tankbag med en sånn rund plastskive som alltid sitter på tanken som feste? Synes det ser litt skjemmende ut.
Det er nok Kriega US10 med tank sele. Det du tenker nok på er quick lock systemet til SW-Motech og Givi.

Tankveske så er det for min sin del Bagsters som funker best, men Kriega tailbag systemet ser ut som å funke meget bra.
Vurderte å kjøpe US30+2xus10 i fjor høst men hadde alerede en skips sekk som gjorde nytten.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

KawaJens skrev:
Zadnez skrev:det er vel strengt tatt en speed triple du har bilde av, men samma det .... er det en tankbag med en sånn rund plastskive som alltid sitter på tanken som feste? Synes det ser litt skjemmende ut.
Det er nok Kriega US10 med tank sele. Det du tenker nok på er quick lock systemet til SW-Motech og Givi.

Tankveske så er det for min sin del Bagsters som funker best, men Kriega tailbag systemet ser ut som å funke meget bra.
Vurderte å kjøpe US30+2xus10 i fjor høst men hadde alerede en skips sekk som gjorde nytten.
Joda, det er en Speed Triple på bildet, men poenget var å vise bagasjeløsningen bak. Disse syklene er jo relativt like.

Tankveske har jeg fra før og det er en Givi XS308 med Easylock tanklokk feste. Det er kun bagasjen bak jeg har bestillt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

50 komboen er vel 2 x 20 liter og 1 x 10 liter eller tar jeg helt feil? Du er hvertfall godt sikret når det kommer til å ha med deg nok på tur. Kjøpte du tank "trekket" også? Den er helt forbanna suveren

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:50 komboen er vel 2 x 20 liter og 1 x 10 liter eller tar jeg helt feil? Du er hvertfall godt sikret når det kommer til å ha med deg nok på tur. Kjøpte du tank "trekket" også? Den er helt forbanna suveren

Note 4
Nei, jeg bestillte 1x 30L og 2x10L :thumleft
Da har jeg mulighet for å utvide med en 20 eller 30 liter til oppå der igjen hvis behovet melder seg.

Har ikek kjøpt noe til tanken nei.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Så du skal ikke ha tankveske? Jeg syns det er langt bedre å fordele litt både foran og bak! Litt som med damene :knegg

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Så du skal ikke ha tankveske? Jeg syns det er langt bedre å fordele litt både foran og bak! Litt som med damene :knegg

Note 4
Jeg har allerede en tankveske, men det er en Givi XS308 med Easylock tankadapter. Dette for å unngå at vesken er i kontakt med tanken og lager evt. merker/riper. En slik løsning har så vidt jeg vet ikke Kriega så da droppet jeg det. Når det gjelder det med damer og fordeling av vekt, så foretrekker jeg nok aller helst at man kjører den naken, uten bagasje :knegg

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev: Appropo... Har også laget meg en liten video intro. Etter inspirasjon fra Snikendeugle og en del andre videoer jeg har sett :prop:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=2y_yIVR ... e=youtu.be[/video]

Crazy cray lyd! <3
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar