Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

At ikke Ironbutt medlemskapet er noe som frister, og 160 mil pr dag er langt. Usikker på om jeg kommer til å gjøre det igjen med mindre heg har en god grunn. Men når jeg er på MC ferie så er det for å oppleve steder og se nye ting. Ikke for å sitte på et hotell eller i et telt. Som oftes så blir det til at jeg tar avsted før kl 0800 og så blir det gjerne 2000-2200 før man parkerer for natta. Men selvsagt med stopp underveis hvis man vil se eller opplevenoe, det er det som er hele poenget med å være på tur for meg. Men farlig? Nei skeptisk..
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av SuperMorten »

Når dere nå diskuterer dette med å kjøre langt, har jeg "litt" erfaring. Har fra før kjørt mye bil, langt. Tromsø-Oslo nonstop. En del maratonkjøring i USA, for det meste på kjedelige interstate-veier.
Ironbutt-kvalik. turen min i juni var bare et eksperiment, som ga mersmak. Kjøre langt i eget tempo passer meg. Ikke noe stress eller mas, bare meg og mitt.. Hadde jeg følt at det var det minste farlig, hadde jeg ikke gjort det.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av spidair »

Hadde "ryggstøtte" på min lille sørlandstur, i form av telt og opp pakkning som var festet mellom meg og topp boksen, var behagelig å sitte bakoverlent og kjøre sykkel... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Vi er nok "bygd" litt forskjellig med tanke på praten rundt ekstreme distanser (iron butt) så den diskusjonen kan vi muligens bare la ligge. :thumleft

Når det gjelder ryggstøtte så er dette gull verdt på langturer har jeg erfart. Det var liksom ikke så mye jeg savnet før jeg faktisk prøvde det og du store det var deilig å lene seg tilbake :mk
Men til vanlig dagsturkjøring opp mot 40 mil er ikke en slik ryggstøtte nødvendig for meg.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

Var vel du som begynte å prate om ironbutt. JEg spurte bare om du ville prøve deg på langtur til neste år :) regner med du har fått blod på tann nå :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:Var vel du som begynte å prate om ironbutt. JEg spurte bare om du ville prøve deg på langtur til neste år :) regner med du har fått blod på tann nå :D
Helt riktig det JhonnyTh, men velger å avslutte før diskusjonen tar helt av, for det kan den av erfaring gjøre her inne, hehe.

Mulig det blir en lang tur til neste år, men da fodelt over flere dager evt. :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:Var vel du som begynte å prate om ironbutt. JEg spurte bare om du ville prøve deg på langtur til neste år :) regner med du har fått blod på tann nå :D
Helt riktig det JhonnyTh, men velger å avslutte før diskusjonen tar helt av, for det kan den av erfaring gjøre her inne, hehe.

Mulig det blir en lang tur til neste år, men da fodelt over flere dager evt. :thumleft
Ingenting er bedre enn å vite at man har masse tid og kan dra hvor som helst. kjøre når man vil og la vær når man vil.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
JohnnyTh skrev:Var vel du som begynte å prate om ironbutt. JEg spurte bare om du ville prøve deg på langtur til neste år :) regner med du har fått blod på tann nå :D
Helt riktig det JhonnyTh, men velger å avslutte før diskusjonen tar helt av, for det kan den av erfaring gjøre her inne, hehe.

Mulig det blir en lang tur til neste år, men da fodelt over flere dager evt. :thumleft
Ingenting er bedre enn å vite at man har masse tid og kan dra hvor som helst. kjøre når man vil og la vær når man vil.
Det er helt riktig det! :\m/:

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av PCP »

JohnnyTh skrev:Ryggstøtte er noe jeg aldri har savnet. Sikkert relatert til sykkeltype og sittestilling. Helt sikkert deilig å kunne lene seg tilbake mot en ryggstøtte og fremdeles nå styret :thumleft
For dem med mer foroverrettede sykler er det kanskje mer aktuelt med stor mage eller en tankveske, så man kan legge seg nedpå litt å slappe av. Selv har jeg ingen slike komfort-innretninger, men føler jeg er sakte men sikkert på rett spor ifht førstnevnte, ila siste 10 år. :knegg

Er jo flott at du har funnet deg så godt tilrette og koser deg på tur Bjerknez! :thumleft
Syns også det ser deilig ut med konseptet å sitte i en 2-hjuls stressless med ryggstø og det hele, og blir litt misunnelig når jeg er fanget i trafikk, eller kjøringen er kjedelig så jeg får god til til å kjenne etter alle "vondtene". På den annen side forsvinner dette som dugg for solen så fort veien blir mer spennende, så gresset er nok ikke permanent grønnere på den ene eller andre siden.

Vedrørende det å kjøre langt, sliten, farlig, etc. Som JohnnyTh forsåvidt var inne på, så syns jeg i grunn mil er en fryktelig dårlig måleenhet for hvor langt man har kjørt, kroppslig og mentalt. Ikke minst i Norge hvor spennvidden i veiens beskaffenhet må sies å være ganske stor. De færreste blir vel mer lykkelig av flere mil heller, selv om jeg har en viss forståelse for fascinasjonen for å nå noen mål, og utfordre seg selv i ulike stålstump-øvelser. Uten at jeg selv lar meg friste, jeg lever greit som cotton-butt. ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Joda, en ryggstøtte hadde gjort susen, men synes ikke det ser så veldig "pent" ut så lenge jeg allerede har en ryggstøtte for passasjer også. Blir liksom litt "stolleken" og gir meg litt "buss abstinenser" :lol

Men til vanlige turer gjør det meg ingenting å kjøre uten som sagt, og på lengre turer så har jeg stort sett alltid med bagasje uansett og da har jeg jo ryggstøtte :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Joda, en ryggstøtte hadde gjort susen, men synes ikke det ser så veldig "pent" ut så lenge jeg allerede har en ryggstøtte for passasjer også. Blir liksom litt "stolleken" og gir meg litt "buss abstinenser" :lol

Men til vanlige turer gjør det meg ingenting å kjøre uten som sagt, og på lengre turer så har jeg stort sett alltid med bagasje uansett og da har jeg jo ryggstøtte :thumleft
Du kunne jo flyttet sissybaren frem.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Joda, en ryggstøtte hadde gjort susen, men synes ikke det ser så veldig "pent" ut så lenge jeg allerede har en ryggstøtte for passasjer også. Blir liksom litt "stolleken" og gir meg litt "buss abstinenser" :lol

Men til vanlige turer gjør det meg ingenting å kjøre uten som sagt, og på lengre turer så har jeg stort sett alltid med bagasje uansett og da har jeg jo ryggstøtte :thumleft
Du kunne jo flyttet sissybaren frem.. :knegg
Eller styret lenger bak? :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har startet!

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Joda, en ryggstøtte hadde gjort susen, men synes ikke det ser så veldig "pent" ut så lenge jeg allerede har en ryggstøtte for passasjer også. Blir liksom litt "stolleken" og gir meg litt "buss abstinenser" :lol

Men til vanlige turer gjør det meg ingenting å kjøre uten som sagt, og på lengre turer så har jeg stort sett alltid med bagasje uansett og da har jeg jo ryggstøtte :thumleft
Du kunne jo flyttet sissybaren frem.. :knegg
Eller styret lenger bak? :)
:knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Tok en kattevask av sykkelen i dag, etter en tur i regnværet.
bilde.JPG

Håper på flott vær til helgen slik at denne turen blir noe av: :prop:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=8273" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22905
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

I dag dro jeg frem polerinsmaskinen og rubbingmiddelet for å polere tanken og sidedekslene. Jeg bruker ofte tankveske og den lager ikke direkte riper, men vertfall merker som er vanskelig å få bort med vanlig vask. Noen mikroskopiske riper lager den nok også da...

Så her ble resultatet:

Bilde

Bilde

Dette dekselet så helt grått ut og jeg trodde faktisk jeg var nødt til å kjøpe nytt, men neida, ble 100% som nytt det også :)
Bilde

Svar