Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kjører som regel med fjernlys på dagtid, men passer på å slå over i tunneller etc. Bra å bli bedre sett :prf
PMS kommer langsomt ja :lol
Det har faktisk skjedd at biler har blinket på meg midt på lyse dagen også når jeg har nærlys på. Ikke ofte det skjer, men jeg tror at grunnen er at dem TROR at jeg har langlysene på siden dem ser begge lyktene lyser, og ikke pga. at dem faktisk blir blendet. Vertfall en teori jeg har ;-)
Hehe, sånn er det med buristene :P :p Ser kulere ut med lys i begge og :prf
Hadde vært stilig med noe LED opplegg i lyktene forran, men er redd det blir litt for harry. Blir liksom det samme som om man ser en 2000mod. passat med påklistrede LEDstriper på fangeren. Ikke spesielt pent...

Er vel vanskelig å få det godkjent også, og lysstyrken vil vel kanskje også bli noe dårligere... ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Nå begynner virkelig PMS'en og komme snikende og da må jeg fordrive tiden med å finne baggasjesystem for sykkelen slik at jeg har noe å pusle med :-)å

Jeg har bestemt meg for at det blir noe som ser litt "røft" ut og som attpåtill er vanntett. Derfor er det to merker jeg har siktet ut og det er Wolfman og Kriega. Så langt er alt greit, men jeg er jo bortskjemt med mye lagringsplass så vil ha så mye lagringsmulighet som overhodet mulig UTEN at de tser "teit" ut.

Ser for meg at jeg ikke bør ha under 40-liter og jeg vil ha noe som enkelt festes/stroppes til salen. Jeg vil altså ikke ha noen braketter etc som dette skal monteres fast i. oenget er at jdet er vanskelig å se hvordan sykkelen blir seende ut med diverse løsninger så derfor er jeg ute etter litt synsing, nyttige linker, gode råd etc rundt dette.

Givi har mye fint og jeg har jo en Givi Tankveske, men synes det blir litt for "rent og pent" med Givi. Vil ha noe som ser litt mer badass ut og da tror jeg Wolfman og Kriega er det rette stedet og lete.... men HVA?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Hvis PMS'n blir for ille så får du ta turen over for pils på lørdag så kan vi prate MC til krampa tar deg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hvis PMS'n blir for ille så får du ta turen over for pils på lørdag så kan vi prate MC til krampa tar deg :thumleft
God ide! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tenker jeg kanskje har faset meg ut en baggasjeløsning og jeg sikler litt på Kriega US50 DryPack Combo som består av en 30L sekk og to 10L'ers sekker.
http://www.kriega.com/uscombo50-drybag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er vel det største jeg føler jeg kan ha uten at jeg blir seende ut som en overlesset Camel.

Men koster jo tett oppunder 2-laken da...

Wolfman hadde også mye flott, men følte liksom at det enten ble for stort eller for lite og ble ikke heeeelt komfortabel...

Kommer nok til å kjøpe meg iPhone 6 Pluss på sikt og da bruker jeg nik denne som GPS de få gangene jeg skulle trenge litt hjelp. En vanntett mobilholder med styrefeste vil også bli kjøpt. Da gjenstår bare skiltoppheng og en 12V USB under salen så er jeg good to go.
Men trykker nok ikke "kjøp"-knappen riktig ennå... :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Jeg er nok ikke såååå avhengig av at veiene skal være 100% MC vennlige som mange andre da turen i seg selv også teller en del.
Jeg kjører jo heller Danskekysten som jeg aldri har kjørt før kontra nok en gang til Trollstigen/Geiranger etc.
Nå har det seg slik at du har ikke kjørt trollstigen før, heller ikke til Geiranger :thumleft

Du har en helt annen sykkel og kommer nok til å ha langt større glede over å kjøre plasser du har kjørt 100 før nå, enn du hadde tidligere.
Vanskelig å forklare, men du vil forstå det når sesongen begynner igjen


Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:Jeg er nok ikke såååå avhengig av at veiene skal være 100% MC vennlige som mange andre da turen i seg selv også teller en del.
Jeg kjører jo heller Danskekysten som jeg aldri har kjørt før kontra nok en gang til Trollstigen/Geiranger etc.
Nå har det seg slik at du har ikke kjørt trollstigen før, heller ikke til Geiranger :thumleft

Du har en helt annen sykkel og kommer nok til å ha langt større glede over å kjøre plasser du har kjørt 100 før nå, enn du hadde tidligere.
Vanskelig å forklare, men du vil forstå det når sesongen begynner igjen


Note 4
Mulig du har et poeng der LordShaft og Trollstigen/Geiranger skal uansett forseres til sommeren da jeg har familie i Molde som jeg skal besøke :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde

Se her ja, badass løsningen du disset for 30 sider siden seiler opp som favoritt ;-)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

det er ikke første kamelen Bjerknez svelger... gå bakover i bloggen og se hva han skrev om cruisere kontra r-sykler for bare ett år siden :lol
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har vel ikke akkurat "disset" denne løsningen, men jeg satt den til side for å vurdere andre alternativer også, noe jag annser som positivt. I grunn liker jeg utseendet til Wolfman hakket bedre, men synes ikke systemet virket like "smart".

Zadnez:
Appropo kameler:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=232986#p232986" onclick="window.open(this.href);return false; :lol

Synes uansett det er hyggelig at man til tider må svelge noen kameler, for det er jo nettopp det som er noe av poenget med dette forumet. Altså å gi gode råd. Så gode råd at man er nødt til å svelge noen kameler fra titt til annen. Bare positivt det :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Enig i at Kriega passer naken/street sykkel. Tailbaggen skal jeg ha. Litt skeptisk til tankbaggen som Bjerknez også nevnte 30 sider siden. For min del går det på at jeg er redd det lett blir riper i tanken når tankbaggen og stropper er i kontakt med tanken?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Enig i at Kriega passer naken/street sykkel. Tailbaggen skal jeg ha. Litt skeptisk til tankbaggen som Bjerknez også nevnte 30 sider siden. For min del går det på at jeg er redd det lett blir riper i tanken når tankbaggen og stropper er i kontakt med tanken?
Jeg vil råde deg til å bruke tid på og finne en tankveske som passer din sykkel MED easylock adapter. Da er ikke tankvesken i berøring med tanken i det hele tatt og den kan fjernes med et klikk. Kunsten er å finne en tankveske som er litt formet (slik min er). og som har en "lav profil" slik at den kommer ganske nære tanken. Er mange sykler som ser helt fjerne ut med tankveske på, og grunnen er rett og slett valg av feil tankveske.

Det blir Kriega på meg med stor sannsynlighet og jeg tror det blir en US-30 + 2x US-10. Litt usikker ennå...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Jepp. Jeg starter ihvertfall med Kriega 30 liter tailbag. Så er det jo bare å bygge på med 10 litere om man trenger :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Jepp. Jeg starter ihvertfall med Kriega 30 liter tailbag. Så er det jo bare å bygge på med 10 litere om man trenger :)
Sendte mail til Touratech som er den norske importøren for å spørre om jeg kunne kjøpe direkte gjennom dem og det kunne jeg.

men prisen jeg fikk var ikke akkurat forventet. For US-30 og 2x US-10 så må jeg punge ut med nesten 3.000,- inkl.frakt.
SIkkert mulig å få det rimeligere andre steder kanskje...?

EDIT:
Speedmc fører visst disse, så sender en mail til dem også :)
Sist redigert av Bjerknez den 21 nov 2014, 11:19, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Kan jo handle direkte fra de: http://www.kriega.com/tags/road" onclick="window.open(this.href);return false;

Pris vil være rundt 200 £ med norsk mva for 30 liter + 2x10 liter (trekt ifra engelsk vat). Vanskelig å si noe om frakt og behandlingsgebyr(tollbehandling)

Svar