Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Kan jo handle direkte fra de: http://www.kriega.com/tags/road" onclick="window.open(this.href);return false;

Pris vil være rundt 200 £ med norsk mva for 30 liter + 2x10 liter (trekt ifra engelsk vat). Vanskelig å si noe om frakt og behandlingsgebyr(tollbehandling)
Har flere ganger blitt overrasket i negativ grad av behandlingsgebyret og stort sett er det ikke mange kronene man svarer hvis man tar med alt i regnestykket.

Dessuten liker jeg å ha noen i nærheten jeg kan hogge hode av hvis veskene ikke holder mål etc. :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Jeg har handlet direkte hos Kriega to ganger nå.... begge ganger fikk jeg dem til å sette "gift" eller "low value" på pakken... funket som gull. Det glei forbi toll-trollet begge ganger.
og jeg er svært fornøyd med kost/kvalitetsfaktoren på Kriega produktene.
Ikke er det dyrt, men jammen er det billig også :prf :knegg :thumleft
Kan trygt anbefale å handle direkte... fort går det også
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg har handlet direkte hos Kriega to ganger nå.... begge ganger fikk jeg dem til å sette "gift" eller "low value" på pakken... funket som gull. Det glei forbi toll-trollet begge ganger.
og jeg er svært fornøyd med kost/kvalitetsfaktoren på Kriega produktene.
Ikke er det dyrt, men jammen er det billig også :prf :knegg :thumleft
Kan trygt anbefale å handle direkte... fort går det også
Da gjør jeg nok et forsøk på det Olav K :thumleft

men har ikke heeeeelt bestemt meg for hvilken løsning jeg ønsker fra Kriega ennå...

Hva har forresten du kjøpt, og har du bilde av sykkelen med baggasjen montert?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Jeg har kun et bilde med en Us 20 bag.
Jeg satser på å kjøre med en 20 liter og 2stk 10 liters på siden.
Oppå denne løsningen ser jeg for meg å stroppe fast en slik Kriega backpack, der jeg har ting som ikke skal ligge igjen på sykkelen når jeg forlater den for lunch etc...
Lordshaft'en gjorde forresten det samme som meg, fikk det tilsendt som "gift"
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg har kun et bilde med en Us 20 bag.
Jeg satser på å kjøre med en 20 liter og 2stk 10 liters på siden.
Oppå denne løsningen ser jeg for meg å stroppe fast en slik Kriega backpack, der jeg har ting som ikke skal ligge igjen på sykkelen når jeg forlater den for lunch etc...
Lordshaft'en gjorde forresten det samme som meg, fikk det tilsendt som "gift"
Tror du en US-30 blir for stor?
Altså for stor for sykkelen.... ?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Us 30 blir ikke for stort Nei.... US 20 virker nesten litt liten. Jeg blir å kjøpe en 20 til som jeg kan ha som tankbag.... US 10 er alt for liten. Ikke i romslighet, men ser så liten ut på sykkelen.

Når det kommer til bekymring for riper i tank, kan dere ta det helt med ro... Den tankbag accessories saken som du spenner over tanken er slik slingreduk stoff med ruter i som gjør at du aldri kommer i kontakt med reimer eller hemper på lakken.
Sjekk ut på kriega sine hjemmesider, youtube eller i bloggen min. Den løsningen er den beste jeg har sett til nå og er enkelt å fjerne når den ikke skal brukes.

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skal jo ha mulighet for å ta med meg en del, men skal også ha mulighet for å begrense bagasjemenden og da ser jeg for meg at følgende kunne vært en løsning kanskje..

1stk. US-30 og 1stk. US-20 samt 2x US-10 (en på hver side)
Bare det ikke ser for teit ut med 30 og 20 plassert oppå hverandre da... blir vel ganskje høyt muligens?

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:Jeg skal jo ha mulighet for å ta med meg en del, men skal også ha mulighet for å begrense bagasjemenden og da ser jeg for meg at følgende kunne vært en løsning kanskje..

1stk. US-30 og 1stk. US-20 samt 2x US-10 (en på hver side)
Bare det ikke ser for teit ut med 30 og 20 plassert oppå hverandre da... blir vel ganskje høyt muligens?
jeg vet ikke om du bor i telt på tur eller ikke .... men dersom ikke.. så er det minimalt med plass du trenger for å reise på tur da.. et par slippers, en dongerybukse og noen truser og t-skjorter tar ikke mye plass.... Jeg har tenkt å klare meg med en liten ryggsekk og tankveske til sommeren.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Jeg skal jo ha mulighet for å ta med meg en del, men skal også ha mulighet for å begrense bagasjemenden og da ser jeg for meg at følgende kunne vært en løsning kanskje..

1stk. US-30 og 1stk. US-20 samt 2x US-10 (en på hver side)
Bare det ikke ser for teit ut med 30 og 20 plassert oppå hverandre da... blir vel ganskje høyt muligens?
jeg vet ikke om du bor i telt på tur eller ikke .... men dersom ikke.. så er det minimalt med plass du trenger for å reise på tur da.. et par slippers, en dongerybukse og noen truser og t-skjorter tar ikke mye plass.... Jeg har tenkt å klare meg med en liten ryggsekk og tankveske til sommeren.
Blir ikke noe telt nei.

Saken er den at når jeg feks. drar til familien i Molde, så overnatter jeg der en uke. Der blir man bedt på fest i hytt og pine, samt at man også skal få mes seg Moldejazz'en og en tur ut på byen. Da må pensko og dressjakka etc. bli med også. Jeg har også to kjøredresser. En i skinn som jeg foretrekker når det er varmt i luften, og en som er 100% vanntett for de mer våte dagene. Jada, jeg klarer meg i utgangspunktet med en kjøredress (luksusproblem) men får jeg med begge er det en bonus.

Men har vel mer eller mindre innsett at dette ikke er mulig etter at jeg solgte Cruiseren. Noen kameler må jeg nok svelge :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Jeg skal jo ha mulighet for å ta med meg en del, men skal også ha mulighet for å begrense bagasjemenden og da ser jeg for meg at følgende kunne vært en løsning kanskje..

1stk. US-30 og 1stk. US-20 samt 2x US-10 (en på hver side)
Bare det ikke ser for teit ut med 30 og 20 plassert oppå hverandre da... blir vel ganskje høyt muligens?
jeg vet ikke om du bor i telt på tur eller ikke .... men dersom ikke.. så er det minimalt med plass du trenger for å reise på tur da.. et par slippers, en dongerybukse og noen truser og t-skjorter tar ikke mye plass.... Jeg har tenkt å klare meg med en liten ryggsekk og tankveske til sommeren.
Jeg vil ikke anbefale å kjøre med ryggsekk.... Du blir utrolig trøtt i armer og skuldre når du kjører langt med sekk. Samt at du mister litt av kjøregleden om du liker å kjøre litt aktivt.

Få det du skal ha med deg ned på hekken og tanken.... Mitt tips.

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Får se ann litt hva det blir til. Har som sagt hele vinteren på meg til å finne en baggasjeløsning fra kriega som funker for meg.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kjører som regel med fjernlys på dagtid, men passer på å slå over i tunneller etc. Bra å bli bedre sett :prf
PMS kommer langsomt ja :lol
Det har faktisk skjedd at biler har blinket på meg midt på lyse dagen også når jeg har nærlys på. Ikke ofte det skjer, men jeg tror at grunnen er at dem TROR at jeg har langlysene på siden dem ser begge lyktene lyser, og ikke pga. at dem faktisk blir blendet. Vertfall en teori jeg har ;-)
Kan være lurt å kontrollsjekke lysjusteringen, jeg gjør det hver vinter
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Johoo... ser ut til at det blir en kjøretur på tørre veier og varmegrader i morgen!

Yess yess yess!!! :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jepp! En liiiten kjøretur ble det i dag og alt ble så klart foreviget på film :thumleft

Fikk til og med en liiiiten ukontrollert hjulløft i dag!! Filmet så klart dette også :prop:

Video kommer om litt...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Intruder »

Bjerknez skrev:Jepp! En liiiten kjøretur ble det i dag og alt ble så klart foreviget på film :thumleft

Fikk til og med en liiiiten ukontrollert hjulløft i dag!! Filmet så klart dette også :prop:

Video kommer om litt...
Når kommer det en real porrfilm da...med vibrator,og gløm traktor pliis.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar