Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:Scooter er helt perfekt som fremkomstmiddel i byen... og det er vel det det er ment som også. Motorlyd er vel ikke det som er mest prioritert :vs
Jeg synes faktisk scooter er et ganske dårlig fremkomstmiddel i byen. Den er bredere (i følge mine øyemål) enn min egen sykkel, den har automat som gjør det vanskeligere å balansere i små hastigheter og man sitter lavt på sykkelen som gir deg mindre oversikt.

Så i følge MIN mening så ser jeg ikke poenget med en slik scooter i det hele tatt egentlig...

Mulig jeg bare er sær, noe jeg forøvrig har hørt flere ganger før :lol

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Moffa »

Bjerknez skrev: Mulig jeg bare er sær, noe jeg forøvrig har hørt flere ganger før :lol
Du er nok bare sær ja.... Akkurat som flere av oss andre :lol :lol
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fant et argument for å kjøpe scooter:
Hvis man er bevegelseshemmet og dårlig til bens og dermed trenger ett sted å plante beina samt slippe å gire etc. Så ser jeg poenget.

Men da faller jeg rilbake på det jeg skrev tidligere i tråden. Dette er rett og slett bare en sportslig rullestol i mine øyne. :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Du skriver jo så mye om denna scootern at det virker som du er frelst :lol

Jada, jada. Buksevann.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Faen, sykkelen din er jævlig nice, men det er noe med de lyktene jeg ikke klarer å like helt. Ser faen ut som to kjempe insekts øyner hehe :knegg

Bortsett fra det, er denne sykkelen jævlig strøken!

Note 4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Sorry, det må gjøres:

Bilde


Med tanke på at jeg kjører en GS føler jeg at jeg kan tillate meg dette, uten at det tipper over til mobbing ;-)

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Tommas skrev:Sorry, det må gjøres:

Bilde


Med tanke på at jeg kjører en GS føler jeg at jeg kan tillate meg dette, uten at det tipper over til mobbing ;-)
Buksevann på deg og tenker jeg :vs

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Rune75 »

mortenolb skrev:Du skriver jo så mye om denna scootern at det virker som du er frelst :lol
Er nok en guilty pleasure. Hehe.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg skriver nok mye om scooteren fordi dette var en helt spesiell opplevelse (i negativ grad) og da krever dte mer enn to linjer for å utrykke min ærlige mening, hehe.

Har ingen grunn til å gi noen buksevann her. Grunnen er at jeg faktisk liker sykkelen min (samt fronlyktene) veldig godt og da bryr jeg meg svært lite om hva andre mener. Så kom igjen folkens, bombarder meg gjerne meg "spydigheter" og merkelige bilder :thumleft

Tar men en kaffe jeg... :mk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Skal man sammenligne frontlyktene med insekt, tør jeg påstå Street Triple ser betydelig bedre ut enn GS'en. Da det ser ut som GS'en myser med ett øye og har ett åpent. Doble runde lykter derimot ser ut som ett forskrekket insekt. Haha :D Du har skutt gullfuglen Bjerknez. Ikke hør for mye på hva andre mener ;)
ImageUploadedByTapatalk1414507055.981616.jpg

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Du har skutt gullfuglen Bjerknez. Ikke hør for mye på hva andre mener ;)
Sent from my iPod touch using Tapatalk
Tro meg, jeg gleder meg like mye over sykkelen uansett hva andre skulle mene :thumleft

Men jeg har for all del såpass selvironi at jeg tåler litt tullball rundt dette, så det gjør ingenting. Det bare spriter opp bloggen litt nå som vinteren nermer seg :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Haha, jeg skal være enig i at det er mye som ser betydelig verre ut enn trippel'n, ja. De har jo designet den med stil, og ikke bare kasta på den noen lykter som lå i et hjørne.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Rune75 »

mortenolb skrev: De har jo designet den med stil, og ikke bare kasta på den noen lykter som lå i et hjørne.
Må si meg helt enig. Di lyktene kler sykkelen veldig godt, og jeg liker di. Men jeg liker jo scooter'e også da, såeeeh !

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hentet nettopp sykkelen da den har vert på førstegangsservice og har et spørsmål til noen som kanskje kan hvite hva dette problemet skyldes:

Før service så dro den smooth fra omtrent stillestående, men nå så har den litt grøt i halsen rundt 4.000rpm. Akkurat som om den tviler litt før den kvikner til igjen. Er ganske sikker på at dette ikke var et problem før servic''en. Er det noen her som kan synse litt om hva dette kan skyldes?

Min noe vage og langt fra proffesjonelle synsing er at dem har koblet til diagnoseutstyret og "nullstillt" sykkelen, men glemt at jeg har effektpotte og at den skal mappes etter denne. Kan det være en løsning?

En annen teori er at dem kanskje har brukt en annen type olje, uten at jeg vet hvorfor det skulle skjedd av den grunn?

Dem har jo bare byttet olje samt filter og kanskje gjort noe sprell med diagnoseutstyret...

Ikke noe stort problem dette og sikkert bare meg som merker det, men det er helt klart en forskjell for før dro den smooth hele veien. Det er altså ganske nøyaktig på rundt 4.000rpm og man merker det bedre når man drar på skikkelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fant denne tråden på et annet forum med en som har akkurat samme problem som meg:
http://www.triumphrat.net/speed-triple- ... -stop.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Løsningen skriver han på side to i tråden.

Så da tenkte jeg muligens rett igjen, med tanke på at dem kanskje har rotet med den diagnose/map greia. (eller hva pokker dte kalles) :lol

Ta en telefon i morgen :thumleft

EDIT:
Fikk også montert på Bellypan og windscreen samt seat cover i dag. Jeg venter fortsatt på varmeholkene.
Ble litt frekkere med bellypan ja, og windscreen må jeg nok vende meg til tror jeg. Synes faktisk den var kul uten også jeg... :-)

Svar