Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TOH »

Bjerknez skrev:Hentet nettopp sykkelen da den har vert på førstegangsservice og har et spørsmål til noen som kanskje kan hvite hva dette problemet skyldes:

Før service så dro den smooth fra omtrent stillestående, men nå så har den litt grøt i halsen rundt 4.000rpm. Akkurat som om den tviler litt før den kvikner til igjen. Er ganske sikker på at dette ikke var et problem før servic''en. Er det noen her som kan synse litt om hva dette kan skyldes?

Min noe vage og langt fra proffesjonelle synsing er at dem har koblet til diagnoseutstyret og "nullstillt" sykkelen, men glemt at jeg har effektpotte og at den skal mappes etter denne. Kan det være en løsning?

En annen teori er at dem kanskje har brukt en annen type olje, uten at jeg vet hvorfor det skulle skjedd av den grunn?

Dem har jo bare byttet olje samt filter og kanskje gjort noe sprell med diagnoseutstyret...

Ikke noe stort problem dette og sikkert bare meg som merker det, men det er helt klart en forskjell for før dro den smooth hele veien. Det er altså ganske nøyaktig på rundt 4.000rpm og man merker det bedre når man drar på skikkelig.

Jeg opplevde det samme på min sykkel etter 1. gang servicen.
Jeg fikk den samtidig omgjort fra A2 til A så tenkte det hadde noe med det å gjøre. Det traff på ca 3.700 omdr.
For min sykkel sa ga det seg heldigvis etter en stund. Kanskje lurt å ringe verkstedet?
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

TOH skrev:
Bjerknez skrev:Hentet nettopp sykkelen da den har vert på førstegangsservice og har et spørsmål til noen som kanskje kan hvite hva dette problemet skyldes:

Før service så dro den smooth fra omtrent stillestående, men nå så har den litt grøt i halsen rundt 4.000rpm. Akkurat som om den tviler litt før den kvikner til igjen. Er ganske sikker på at dette ikke var et problem før servic''en. Er det noen her som kan synse litt om hva dette kan skyldes?

Min noe vage og langt fra proffesjonelle synsing er at dem har koblet til diagnoseutstyret og "nullstillt" sykkelen, men glemt at jeg har effektpotte og at den skal mappes etter denne. Kan det være en løsning?

En annen teori er at dem kanskje har brukt en annen type olje, uten at jeg vet hvorfor det skulle skjedd av den grunn?

Dem har jo bare byttet olje samt filter og kanskje gjort noe sprell med diagnoseutstyret...

Ikke noe stort problem dette og sikkert bare meg som merker det, men det er helt klart en forskjell for før dro den smooth hele veien. Det er altså ganske nøyaktig på rundt 4.000rpm og man merker det bedre når man drar på skikkelig.

Jeg opplevde det samme på min sykkel etter 1. gang servicen.
Jeg fikk den samtidig omgjort fra A2 til A så tenkte det hadde noe med det å gjøre. Det traff på ca 3.700 omdr.
For min sykkel sa ga det seg heldigvis etter en stund. Kanskje lurt å ringe verkstedet?
Ja, får ringe dem i morgen. :thumleft

Høres uansett ut som om det ikke er noe alvorlig. Det er inge ulyder etc. Vertfall :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Det er en herlig sykkel du har, alle bilder av Wall-E får tolkes som godmodig erting ;-)

Jeg synes ikke en gang GS var pen til å begynne med, men nå synes jeg designen er skikkelig bra!
Blir noe subjektiv etterhvert ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Det er en herlig sykkel du har, alle bilder av Wall-E får tolkes som godmodig erting ;-)

Jeg synes ikke en gang GS var pen til å begynne med, men nå synes jeg designen er skikkelig bra!
Blir noe subjektiv etterhvert ;-)
Jeg tåler så absolutt og bli pirket litt på nesen, så det trenger verken du eller andre å bekymre seg over :thumleft

Synes det bare er litt artig jeg. Det spriter jo opp tråden litt samt holder den i live :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Ja såpass takhøyde har jeg skjønt at det er både her og ellers i forumet.

Nå blir jeg ikke rent lite mobbet jeg heller for mine lykter, men de liker jeg veldig godt, merkelig nok hehe.
Vi er alle forskjellig med forskjellig smak. Å påpeke hva du ikke liker er ikke annet enn en enkelts mening

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Ja såpass takhøyde har jeg skjønt at det er både her og ellers i forumet.

Nå blir jeg ikke rent lite mobbet jeg heller for mine lykter, men de liker jeg veldig godt, merkelig nok hehe.
Vi er alle forskjellig med forskjellig smak. Å påpeke hva du ikke liker er ikke annet enn en enkelts mening

Note 4
Vi må stå i mot mobberne LordShaft! :lol

Hvis ikke dere er snille så sier jeg det til AJ....SÅ!!! :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, i morgen skal jeg opp grytidlig før jeg drar på jobb (klokka ringer 05:00) for å ta meg en kjøretur på morgenkvisten. Deilig å suse av gårde midt i mørket før soloppgang i egne tanker med en splitter ny 06 under leppa mens man nyter sykkelen. I dag har jeg og Cutless hatt en liten kjedesmøringsdugnad også hjemme hos meg hvor begge syklene fikk smørt drivreima si, så nå er jeg klar for noen mil til :thumleft

I tankvesken har jeg med en liten termos med kaffe og da stopper jeg et sted og nyter den totale stillhet før arbeidet kommer snikende.

Episk! :prop:

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

når det gjelder lykter velger jeg å sitte HELT stille i båten :-# :x
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Hvordan gikk det med morgenturen din?

Jeg savnet varmeholker på vei inn til Oslo på E6'n i dag tidlig...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hvordan gikk det med morgenturen din?

Jeg savnet varmeholker på vei inn til Oslo på E6'n i dag tidlig...
Jeg sto opp litt for sent i dag og måtte dra sporenstreks rett på jobb, så det ble ikke noen morgentur desverre. Får prøve igjen i morgen tror jeg :lol

Varmeholker er gull verdt og jeg savner det hver eneste dag, så det er noe du sterkt bør vurdere. :thumleft

Skal opp på Graarud motor i dag etter jobb så de får "remappet" sykkelen for å fjerne det lille problemet jeg har rundt 4000rpm.
Deilig å få orden i sysakene på en såpass ny sykkel og jeg håper dte bare er en lite filleting, noe jeg tror det er :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev:
mortenolb skrev: De har jo designet den med stil, og ikke bare kasta på den noen lykter som lå i et hjørne.
Må si meg helt enig. Di lyktene kler sykkelen veldig godt, og jeg liker di. Men jeg liker jo scooter'e også da, såeeeh !
Ikke for å dra dette så veldig mye lenger, men jeg ble faktisk overrasket over at jeg ikke klarte og finne EN eneste positiv ting med å kjøre scooter. Mulig andre/du har andre preferanser og behov etc.

1. Automat gjør krypkjøring (for min del vertfall) til et slitsom greie da det tar tid fra da man faktisk trenger kraften til den faktisk dukker opp. Da blir det litt klabb og babb.
2. Selv om det bare var en 300cc så hadde jeg som sagt forventet meg mer "sprut" fra motoren. Den føltes veldig treig.
3. På E6 i hastigheter over 100km/t følte jeg vinden tok tak i sykkelen langt mer enn på min egen. Nesten på grensen til skummelt faktisk.
4. Sittestillingen forsto jeg heller ikke noe av. Styret er omtrent oppunder haka (litt overdrevet, men du skjønner sikkert tegninga) og setet var formet slik at man ikke kunne skli bakover for å strekke litt på beina. Siden man har beina på selve scooteren bak kåpen så får man heller ikek strekt dem ut i det hele tatt og da føler man seg litt fastlåst i en merkelig fosterstilling.
5. Lyden er vel som den er på en scooter, men den bidro heller ikke til noen økt opplevelse.


Når det er sagt så fikk jeg heller ikke varige men og jeg kom meg frem og tilbake til jobb uten å få vondt noe sted, men på langtur tror jeg faktisk jeg sitter mer behagelig på min egen faktisk. Man skulle ikke tro det, men det er faktisk sant i mitt tillfelle.

Peace! :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det var Kawa-scootern?(orker ikke bla tilbake for å sjekke :P)

Han Kawa-mannen som er på demodagene sa at scootern har bedre aksellerasjon enn Ninja 300R, så du kan jo tenke deg hvor kjip jeg synes dén var.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Det var Kawa-scootern?(orker ikke bla tilbake for å sjekke :P)

Han Kawa-mannen som er på demodagene sa at scootern har bedre aksellerasjon enn Ninja 300R, så du kan jo tenke deg hvor kjip jeg synes dén var.
Sier vel mer om Ninja 300 :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Det kan umulig stemme at denne scooteren har bedre aksellerasjon enn Ninja 300R :lol

Ja, det var en slik jeg kjørte:
http://www.kawasaki.no/no/products/scoo ... hZRgYHRSYn" onclick="window.open(this.href);return false;

Var foresten og luftet problemet mitt angående litt ujevn gange på lavt turtall i sted og etter en "remapping" av sykkelen så er den god som ny! :-)å :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Jeg har jo prøvd begge, men med litt dårlig hukommelse husker jeg ikke de opp mot hverandre, men jeg var like uimponert av begge. Er helt ærlig mer interessant å gå tur med staver enn å kjøre de :p

Svar