Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Ikke alltid så bra å låne bort mc`n til ukjente,det har jeg erfart når jeg har byttelånt mc så har jeg fått noen telefoner fra p i flere fylker å de har sagt dem har en måling på meg som var et helt annet sted :-k
Jeg vet, jeg har gitt han som kjørte en skikkelig verbal opphugning nå. Fy skam seg, sa jeg! Unskyld, sa han... så nå er alt bra igjen :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Ikke alltid så bra å låne bort mc`n til ukjente,det har jeg erfart når jeg har byttelånt mc så har jeg fått noen telefoner fra p i flere fylker å de har sagt dem har en måling på meg som var et helt annet sted :-k
Jeg vet, jeg har gitt han som kjørte en skikkelig verbal opphugning nå. Fy skam seg, sa jeg! Unskyld, sa han... så nå er alt bra igjen :lol
Hehe synes du skulle gitt han buksevann og ikke noe øl på ei uke :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Ikke alltid så bra å låne bort mc`n til ukjente,det har jeg erfart når jeg har byttelånt mc så har jeg fått noen telefoner fra p i flere fylker å de har sagt dem har en måling på meg som var et helt annet sted :-k
Jeg vet, jeg har gitt han som kjørte en skikkelig verbal opphugning nå. Fy skam seg, sa jeg! Unskyld, sa han... så nå er alt bra igjen :lol
Hehe synes du skulle gitt han buksevann og ikke noe øl på ei uke :lol
God ide! Skal gi han det med det samme. Altså buksevann...ikke ØL :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Lyden er langt bedre i virkeligheten :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Jepp. Jeg starter ihvertfall med Kriega 30 liter tailbag. Så er det jo bare å bygge på med 10 litere om man trenger :)
Sendte mail til Touratech som er den norske importøren for å spørre om jeg kunne kjøpe direkte gjennom dem og det kunne jeg.

men prisen jeg fikk var ikke akkurat forventet. For US-30 og 2x US-10 så må jeg punge ut med nesten 3.000,- inkl.frakt.
SIkkert mulig å få det rimeligere andre steder kanskje...?

EDIT:
Speedmc fører visst disse, så sender en mail til dem også :)
Det tok jaggu meg tid og faktisk hadde jeg glemt at jeg hadde sendt mail til Speed MC, men i dag fikk jeg svar og dem kunne skaffe meg de samme veskene for 2.200,- inkludert frakt.

Så til dere som skal ha Kriega vesker, kontakt Speed MC :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Ikke verst pris, sammenlignet med fc-moto på 2400 totalt. Speed er latterlig dårlige til å svare på mail :P :p

Olden
Innlegg: 136
Registrert: 20 nov 2014, 01:37
Motorsykkelen din: SR

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olden »

Gratulerer med flott sykkel! ;-)
Veldig tøff fargekombinasjon, og den eksosen gjorde også mye :-)
Hvordan er den å kjøre langt med? type 30-40mil hvis du har vært så langt da!? :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olden skrev:Gratulerer med flott sykkel! ;-)
Veldig tøff fargekombinasjon, og den eksosen gjorde også mye :-)
Hvordan er den å kjøre langt med? type 30-40mil hvis du har vært så langt da!? :P :p
Det lengste jeg har rukket å kjørt med denne i strekk uten stopp er 35 mil og det gikk faktisk helt strålende. Kjente det litt i håndleddene etter de første milene, men det gikk over igjen. Sykkelen er fortsatt litt ny for meg så det sitter nok der vil jeg tro. :thumleft
Jeg satt veldig godt på cruiseren jeg hadde også, men på en litt annen måte.

På cruiseren satt jeg som jeg som man gjør i en sakkosekk (eller hvordan det skrives) bakoverlent og behagelig, men på Street'en sitter jeg som man gjør på en perfekt oppsatt og dyr kontorstol. Ingen tvil om at jeg velger kontorstolen på lengre turer...faktisk...
Hadde aldri trodd dette selv, men savnet av ryggstøtte på cruiseren var stor på lengre turer og det savnet har jeg ikke på Street'en da jeg sitter mer fremoverlent. Jeg beveger meg også mer på sistnevnte samt kjører mer aktivt og det gjør også at tiden går fortere, for det er jo ingen tvil om at det er morsommere å kjøre Street'en :thumleft

Så jeg ga meg selv en lærepenge der, selv om jeg på ingen måte var missfornøyd med cruiseren. Jeg følte meg bare litt "lat" og "hemmet" på cruiseren for hele tiden måtte jeg kjempe meg gjennom svingene. Spesielt de krappe.
Jeg er heller ingen guru på Street'en ennå for så mye har jeg ikke kjørt, men det tror jeg kommer seg når jeg får kjørt sammens med de "store gutta" til våren, hehe.

Regner med at jeg får kjørt meg litt når jeg en dag må se goliat i hvitøyet. Tenker da mest på turer sammens med de mer erfarne her inne som kjører til HELE dekkflaten blir blankpolert :lol

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

35mil? Vor stor er tanken?

Brukeravatar
motobakke
Innlegg: 16
Registrert: 10 jul 2013, 21:19
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07
Sted: Hordaland

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av motobakke »

KawaJens skrev:35mil? Vor stor er tanken?
17.4 Liter mener jeg.

Sitter selv og sikler på denne sykkelen, men har ikke fått testet den enda, og nå som Bikerstreet Bergen er borte håper jeg det kommer en ny forhandler så jeg får testet den til våren. Men jeg er en spinkel kar med litt lite flesk på rævva, hvordan er den på lengre turer? Sykkelen jeg har i dag kjenner jeg det ganske godt bak etter en time med kjøring. Vet ikke om det er meg eller om det er setet?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

17 liter å du kommer deg 35 mil? Det er akseptabelt forbruk. Ligger på mellom 24 og 28 selv. Veldig avhengig av hvordan jeg kjører :knegg



Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jepp, den er på 17.4 liter og bensinlampen hadde lyst i ca. 5 mil når jeg rullet inn på en bensinstasjon. Jeg kjørte i et område med mange bensinstasjoner så det var ingen overhengende fare for at jeg måtte gå så langt hvis uhellet var ute, hehe.

Men normalt så kjører jeg ikek så langt i strekk. 10-15 mil i strekk holder lenge, men siden jeg kjørte alene så prøvde jeg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:17 liter å du kommer deg 35 mil? Det er akseptabelt forbruk. Ligger på mellom 24 og 28 selv. Veldig avhengig av hvordan jeg kjører :knegg



Note 4
Brukte så vidt jeg husker 0.47 på mila i følge kjørecomputer. Det skal sies at jeg fyllte rundt 16.5 liter, så var ikke mye igjen i tanken, hehe.

Jeg bruker dog mer på litt mer aktiv kjøring. Da ligger jeg oppunder 0.6-0.7.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Det så ut som du kjørte med ny-visiret. Hvordan funker det i slike lysforhold?
Usikker på hva du mener her. Visiret jeg brukte i videoen var det vanlige blanke visiret. Bruker stort sett det blanke da de to andre blir litt for mørke med tanke på kjøring i grått og trist vær. :)
Hmmm dessverre avslørt, har ringt polisen :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22848
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Det så ut som du kjørte med ny-visiret. Hvordan funker det i slike lysforhold?
Usikker på hva du mener her. Visiret jeg brukte i videoen var det vanlige blanke visiret. Bruker stort sett det blanke da de to andre blir litt for mørke med tanke på kjøring i grått og trist vær. :)
Hmmm dessverre avslørt, har ringt polisen :knegg
SHIT!

Gjemmer meg under sofaen, så dem finner meg ikke :P :p

Svar