Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en kjapp tur til Nordby i dag samens med "Saapekokern" og noen venner av han. En trivelig liten tur for min del. :thumleft

Vi skilte lag på Nordby og jeg kjørte i retning Høk der jeg skulle møte "xyvind" for å sparke litt dekk og se på det nye gliset hans :thumleft
Flott sykkel du har fått deg der, så den får du nok mange fine turer med.

Etter en kaffekopp og en hyggelig prat så bestemte vi oss for og holde kontakten i tilfelle det skulle dukke opp flere turer, noe jeg ikke er så veldig bekymret for :lol

Ca. kl. 18:30 satt jeg kursen hjemover og selv om det bare ble beskjedne 15 mil i dag så er jeg fornøyd. Man trenger jo ikke å runde månen hver gang :knegg

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av xyvind »

Hyggelig å hilse på deg :thumleft og kaffen på Høk var god.
Jeg også rakk en svipp innom Svinesund før jeg landa på Høk i dag. Også ble det E6 hjemover for å rekke middagen. En time motorvei er jaggu mer enn nok.

Slenger meg med hvis det blir noe felleskjøring, det hadde vært gøy.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg banket de verste bulkene ut av finstasen og snart skal jeg ned til Cutless og madammen og sjenke dem fulle på min nye drinkoppskrift. Kanskje unødvendig å nevne hva slags navn jeg har gitt denne drinken?
Vel, etter mye om og menn så valgte jeg å kalle den "Street Triple R" :lol

Så da får vi vel løst noen viktige MC saker i kveld også regner jeg med. Men det krever at Cutless får stimulanse under veis, for jeg tror han pleier å sovne hvis han får for mye vin :lol

Så da ønsker jeg meg selv velkommen. Takketakk! :roll

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Du får ha lykke til da :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Da har jeg banket de verste bulkene ut av finstasen og snart skal jeg ned til Cutless og madammen og sjenke dem fulle på min nye drinkoppskrift. Kanskje unødvendig å nevne hva slags navn jeg har gitt denne drinken?
Vel, etter mye om og menn så valgte jeg å kalle den "Street Triple R" :lol

Så da får vi vel løst noen viktige MC saker i kveld også regner jeg med. Men det krever at Cutless får stimulanse under veis, for jeg tror han pleier å sovne hvis han får for mye vin :lol

Så da ønsker jeg meg selv velkommen. Takketakk! :roll
Hahaha strålende... Du er ikke en meter god, du er klar over det.... :redface :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg blir rett og slett lykkelig når jeg ser to personer som i utgangspunktet er veldig kresne på hva dem får i seg sitter og koser seg med Street Triplen R. Å det ble ikke bare med den ene heller for å si det sånn :lol

Et bilde taler mer enn tusen ord sies det, og her kommer det:
For ordens skyld så har jeg fått godkjennelse til å legge ut dette bildet :thumleft
image.jpg
Jada ikke la dere lure av det liggende bildet. Dem sitter egentlig oppreist assa.

Dog måtte jeg holde litt styr på musikken under veis, for Cutless er som kjent en trønder og da var det nok naturlig for han og fyre opp D.D.E etter hvert. Men når jeg tok styringen så ble det litt mer fart i sakene. Da ble det nemlig 90-talls techno og mimremusikk fra min noe hektiske barndom :lol

Etter noen drammer så ble det stille på Cutless og han sank sammen i sofahjørnet som forventet mens jeg og madammen hans løste noen verdensproblemer og koste oss med mer Street Triple R :thumleft

Alt i alt en skikkelig vellykket kveld og målet ble oppnådd :thumleft

Helt til slutt så fikk jeg greie på sent i går hva K.R.P står for. Dyselektikernes Landsforbund :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Haha, takk for laget!

Det har vært en rolig dagen derpå for å si det pent.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev:Jammen ble det ikke en liten rundtur i dag også gitt :P :p
Bilde
Snadder det bildet her.
Hvordan opplevelse har du med den Givien?
Er det 17 literen?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Var du ute å kjørte med en liten gjeng på 17 Mai?

Jeg så en svart street triple på ørebekk på 17 mai. Hilste å greier :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Var du ute å kjørte med en liten gjeng på 17 Mai?

Jeg så en svart street triple på ørebekk på 17 mai. Hilste å greier :prf
Var nok muligens meg du så på Ørebekk ja. Jeg kjørte tilfeldigvis forbi noen mopedister, men jeg kjørte ikke sammens med dem nei. Hadde vert på kaffebesøk på Slevik. Husket jeg møtte en del sykler i rundkjøringen på Ørebekk retning Fredrikstad. :thumleft

____________

En liten refleksjon over egen sløvhet i dag da jeg nesten fikk en motorsyklist i siden på bilen...

Det har aldri skjedd meg at jeg har vert i nærkontakt med en motorsykkel med bil, men i dag ble den første gangen. Nå var det riktignok ikke veldig alvorlig og farten var lav for begge parter, men jeg kom ut fra parkeringsplass og hadde vikeplikt for fyren. Så da tenkte jeg at jeg vertfall i det minste kunne reflektert litt av respekt for vedkommende i etterkant over hva som faktisk gikk galt og hvorfor det ble som det ble, selv om det ikke ble noe sammenstøt.

For det første, så skulle jeg sett han. Feilen hadde vert min, ferdig snakka.

Jeg kikket til ventre, ingen bil/MC, jeg kikket til høyre, det kom en bil men langt borte så jeg bestemte meg for å kjøre kjapt ut. Når jeg tok en siste kjapp blikk til venstre så så jeg ingen bil... MEN.... helt til høyre i veibanen kom en sykkel forholdsvis fort som jeg ikke så og han måtte bråbremse. Når jeg sier forholdsvis fort så mener jeg ca. 40km/t. noe jeg anser som fort på dette stedet.

Han ble tydelig irritert, noe jeg kan forstå, men det skal sagtens sies at han kunne ungått ubehageligheten ved å plassert seg riktig i veien samt satt ned farten litt. Han kjørte en eldre R-sykkel. Så ut som en Aprillia av noe slag. Ikke var dte lys på sykkelen hans heller, selv om dette ikke hadde hjulpet noe i akkurat denne situasjonen.

Selv om feilen hadde vert min ved sammenstøt, så kan jeg si at problemet hadde vert ungått hvis han hadde plassert seg lenger ut i veien. Da hadde jeg nemlig sett han når jeg kikket raskt til venstre før jeg kjørte ut. Men siden han lå helt til høyre i veibanen delvis bak et gjerde og et reklameskilt så så jeg han ikke før det var for sent. Ja... i den farten han hadde der og da så kunen jeg ikke sett han uansett før jeg hadde fronten på bilen ut i veibanen og da var jeg jo uansett ute i veien.

Man kan skylde på skilting og dårlig oversikt grunnet et gjerde etc. samt feil plassering samt kanskje manglende lys og noe høy fart på motorsyklisten, men sannheten er at det nok var meg som hadde sittet med svarteper hvis det gikk galt. Jeg ville egentlig bare reflektere litt over situasjonen. rett og slett en liten erfaring rikere som jeg skal ta med meg når jeg setter meg på sykkelen neste gang. Jeg vet jo at plassering er viktig, men greit å få det erfart i ny og ne :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!

Legg inn av Bjerknez »

Haymaker skrev:
Bjerknez skrev:Jammen ble det ikke en liten rundtur i dag også gitt :P :p
Bilde
Snadder det bildet her.
Hvordan opplevelse har du med den Givien?
Er det 17 literen?
Takk for det :redface

Dette er en Givi XS308 som er på 20-liter. Jeg synes den tankvesken er helt perfekt for meg og faktisk ser den ikek så verst ut på sykkelen heller da den følger formene på tanken litt. Joda, den bør så absolutt ikke være noe større. men liker å ha litt plass. Bak på sykkelen kjører jeg Kriega etter behov da jeg har 2x 10-litere, 1x 20-liter og 1x 30 liter. Altså til sammen 90 liter :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Jeg tror nok dette hadde vært ungått om vedkommende hadde brukt lys på sykkelen, eller hatt lys som fungerte. Jeg ser innimellom en del sykler som kjører uten lys, å de er vanskelig å se.
Gult lys er det som bærer længst å sees best.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Jeg tror nok dette hadde vært ungått om vedkommende hadde brukt lys på sykkelen, eller hatt lys som fungerte. Jeg ser innimellom en del sykler som kjører uten lys, å de er vanskelig å se.
Gult lys er det som bærer længst å sees best.

Note4
Jeg tror ikke lys hadde gjort noe fra og til her, rett og slett fordi jeg ikke så sykkelen i utgangspunktet grunnet feil plassering i veibanen. Så med riktig plassering hadde jeg sett han FØR jeg kjørte ut.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det er godt mulig, men jeg har bare selv sett effekten av diverse kjøretøy uten lys når vi driver å trener på utrykningskjøring. Å det er helt sykt hvor effektivt det framlyset er.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22920
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Det er godt mulig, men jeg har bare selv sett effekten av diverse kjøretøy uten lys når vi driver å trener på utrykningskjøring. Å det er helt sykt hvor effektivt det framlyset er.
Skjønner.

Men så lenge det er lyst ute slik at man ikke ser lysspredningen, samt at lyset er gjemt bak rekkverk/skilt så er man like langt. Vertfall i akkurat dette tillfellet. Men ja, med riktig plassering OG lys hadde det nok ikke blitt noien overraskelser i negativ grad :thumleft

Men igjen... riktig plassering er alfa omega altså :-)å

For selv om skylden hadde vert min, så er det HAN som hadde fått vondt...

Svar