Bjerknez | Sesongen har startet!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av mortenolb »

Danse gjør jeg ikke, samme om det er med deg eller koner :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Danse gjør jeg ikke, samme om det er med deg eller koner :knegg
Jeg ser den :lol

Skulle ønske du kunne blitt lenger i Molde Mortenolb slik at vi kunne blitt bedre kjent alle sammen, men skjønner jo at du "var på tur" og at du måtte videre.
Men det var trist det med kjede/drev problematikken som dukket opp. Men man blir jo hele tiden beriket med erfaringer og neste gang kan det jo hende du har verktøy samt kjedelås/ståltråd/kjede for hånden. Ble vel ganske dyrt for deg dette totalt sett og IKKE ha med seg dette, hehe.

Men uansett hva som hadde skjedd så hadde du nok ikke daua av matmangel for fronten av moppa di var jo fylt med insekter! :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av mortenolb »

Skulle gjerne blitt lenger selv, men trengte å komme meg til gratis overnatting i Bergen! Absolutt noen erfaringer rikere, og sånn sett gjør det jo ikke noe. Irriterende der og da, bare. Nå er det jo ikke så langt unna alt på østlandet at det ikke går an å ta noen turer!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Skulle gjerne blitt lenger selv, men trengte å komme meg til gratis overnatting i Bergen! Absolutt noen erfaringer rikere, og sånn sett gjør det jo ikke noe. Irriterende der og da, bare. Nå er det jo ikke så langt unna alt på østlandet at det ikke går an å ta noen turer!
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=8215" onclick="window.open(this.href);return false; :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Jeg må igjen takke Kjellv og Mortenolb for et hyggelig treff. Spesielt Kjellv ble jeg godt kjent med og det var jo en usedvanlig hyggelig kar som jeg garantert kommer til å treffe igjen ved neste korsvei. Vi var på Moldejazzen og tok noen pils, og jeg danset til og med med kjerringa hans! :lol Dansen i seg selv skal jeg ikke si så mye om, for der er jeg ikke akkurat god, men jeg synes det er hyggelig å bli kjent med folk på en litt mer uhøytidelig måte også.
Takk selv Bjerknez for flere trivelige stunder sammen, og ikke minst en fantastisk flott tur sammen til Bud og Atlanterhavsveien på søndag. Jeg har jo vært der mange ganger ettersom det ligger bare en knapp time hjemmefra, men i ditt selskap var trivselsfaktoren enda høyere.
Takk også for at du tok deg av dansinga med min kjære på lørdagskvelden da min rygg ikke tillot slike aktiviteter. Hun hadde i hvert fall ingenting å utsette på danseferdighetene dine. Godt var det også og se at du beholdt roen på lørdagskvelden da en av Moldes kjente lokale problemskapere utfordret deg. De fleste hadde nok i din situasjon hatt stor lyst til å se om fyren var i stand til å svømme i Moldes havnebasseng som befant seg på andre siden av rekkverket på utestedet. Du beviste i stedet både sinnsro og diplomatiske egenskaper som få andre behersker! :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Jeg må igjen takke Kjellv og Mortenolb for et hyggelig treff. Spesielt Kjellv ble jeg godt kjent med og det var jo en usedvanlig hyggelig kar som jeg garantert kommer til å treffe igjen ved neste korsvei. Vi var på Moldejazzen og tok noen pils, og jeg danset til og med med kjerringa hans! :lol Dansen i seg selv skal jeg ikke si så mye om, for der er jeg ikke akkurat god, men jeg synes det er hyggelig å bli kjent med folk på en litt mer uhøytidelig måte også.
Takk selv Bjerknez for flere trivelige stunder sammen, og ikke minst en fantastisk flott tur sammen til Bud og Atlanterhavsveien på søndag. Jeg har jo vært der mange ganger ettersom det ligger bare en knapp time hjemmefra, men i ditt selskap var trivselsfaktoren enda høyere.
Takk også for at du tok deg av dansinga med min kjære på lørdagskvelden da min rygg ikke tillot slike aktiviteter. Hun hadde i hvert fall ingenting å utsette på danseferdighetene dine. Godt var det også og se at du beholdt roen på lørdagskvelden da en av Moldes kjente lokale problemskapere utfordret deg. De fleste hadde nok i din situasjon hatt stor lyst til å se om fyren var i stand til å svømme i Moldes havnebasseng som befant seg på andre siden av rekkverket på utestedet. Du beviste i stedet både sinnsro og diplomatiske egenskaper som få andre behersker! :thumleft
Bare hyggelig å kunne hjelpe med konedansingen Kjellv! :lol

Jeg er nok ikek så veldig "skvetten" av meg når det gjelder slikt og for å gjøre en lang historie veldig kort så kjenner jeg lusa på gangen og ser bråkmakere på lang avstand. Å påberope meg store diplomatiske egenskaper skal jeg ikke gjøre. Det jeg var mest redd for var å bli kastet ut fra utestedet. Men etter en prat med vakta så fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne sette meg ned og at dem skulle ha han under oppsikt. Enten fordi han var en kjent bråkmaker, eller kanskje fordi dem trengte pengene jeg la igjen i baren :lol

Uansett ikke noe jeg ligger søvnløs over og episoden var nok glemt etter et halvliter vil jeg tro :cheers

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av kjellv »

Beskjeden er du visst også, det så jeg ikke før nå :scratch

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Beskjeden er du visst også, det så jeg ikke før nå :scratch
Uffda... Liker dårlig å snakke om meg selv egentlig... :redface :-)å :-# :x

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Da var ferien over for i år og hverdagen kommer krypende tilbake...

Jaja, går seg vel til som vanlig :mk :[-o<

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

Gøy å høre t noen får alt riktig på første turen. Det klarte ikke jeg. Og fremdeles så finner jeg ut at det er ting jeg ikke trenger eller skulle hatt. Hele tiden på søken etter det som gjør samme jobben men som er mindre.
Blir det langtur på deg til neste år nå da?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:Gøy å høre t noen får alt riktig på første turen. Det klarte ikke jeg. Og fremdeles så finner jeg ut at det er ting jeg ikke trenger eller skulle hatt. Hele tiden på søken etter det som gjør samme jobben men som er mindre.
Blir det langtur på deg til neste år nå da?
Husk at jeg har brukt ett år på forberedelsene og at jeg har øvekjørt/kjørt ganske mye selv for å finne ut av dette. :vs

Joda, jeg kunne tenkt meg en ryggstøtte på lengre turer hvor jeg ikke tar med "pakksekken" som jeg kan lene meg på. Men jeg har spurt meg selv hva slags turer dette skulle bli..... så jeg avventer kjøpet av denne ryggstøtten intill videre tror jeg. På småturer opp mot rundt 40 mil går det utmerket og jeg kunne sikkert også kjørt hele ferien uten ryggstøtte, men da hadde jeg muligesn kjent det litt i ryggen. Var uansett deilig å presse ryggen mot en stor og myk ryggstøtte inni mellom! :thumleft

Neste år blir det nok muligens Molde igjen, men kanskje jeg avanserer og drar oppom Lofoten... Bare en tanke foreløpig. :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

Ryggstøtte er noe jeg aldri har savnet. Sikkert relatert til sykkeltype og sittestilling. Helt sikkert deilig å kunne lene seg tilbake mot en ryggstøtte og fremdeles nå styret :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:Ryggstøtte er noe jeg aldri har savnet. Sikkert relatert til sykkeltype og sittestilling. Helt sikkert deilig å kunne lene seg tilbake mot en ryggstøtte og fremdeles nå styret :thumleft
Mulig du har rett der...

Jeg prøver å planlegge slik at det ikke blir BARE sykkelkjøring. Er jo ikke akkurat om å gjøre å kjøre lengst, men å kjøre dit man har lyst og bruke den tiden man trenger uten at det skal gå på accord med sikkerheten. :vs

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av JohnnyTh »

Er vel ikke mange av oss som liker å kjøre på tur med sykkel som lar det gå på akord på sikkerheten. Selv gjør jeg nettopp det samme som deg. Stopper når jeg har lyst og kjører når jeg vil. At dette skal være farlig begriper jeg ikke. Ikke engang når jeg kjørte Ironbutt kvalifiseringen følte jeg det var farlig.
Dagsetappene mine varierer gjerne fra 30-120 mil. Alt etter hvor god veiene er. Men det er ikke noe mer farlig å kjøre 100 mill enn 30 mil.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:Er vel ikke mange av oss som liker å kjøre på tur med sykkel som lar det gå på akord på sikkerheten. Selv gjør jeg nettopp det samme som deg. Stopper når jeg har lyst og kjører når jeg vil. At dette skal være farlig begriper jeg ikke. Ikke engang når jeg kjørte Ironbutt kvalifiseringen følte jeg det var farlig.
Dagsetappene mine varierer gjerne fra 30-120 mil. Alt etter hvor god veiene er. Men det er ikke noe mer farlig å kjøre 100 mill enn 30 mil.
Poenget mitt var bare at vi alle er forskjellige og at man ofte blir sliten/trøtt/uoppmerksom når man kjører ekstremt langt. Hva som regnes som ekstremt langt er jo opp til hver enkelt.

Jeg kommer vertfall ikke til å prøve meg på noen iron butt. Om ikke det er direkte farlig, så mener jeg kanskje det ødelegger motorsykkelgleden for min del.Å kjøre ekstremt langt bare fort å klare ett merke er liksom ikke helt meg... Men har full forståelse for at andre blir trigget av dette :thumleft

Svar