Bjerknez' sin lille sandkasse...
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Den fronten er som Wall-e på crack.
Digger den.
Digger den.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6956
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Pakke er fort gjort...
...putter bare tannbørsta i brystlomma
...putter bare tannbørsta i brystlomma
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Hehe, jeg misunner alle som bare kan raske med seg tannbørsten og kjøre av gårde inn i solnedgangen. Selv her hjemme så pleier jeg ofte og ha på tankvesken. Den er jeg helt avhengig av. Kjekt å ha med fotoapparat, kaffetermos, mobiltelefon etc. i denkjellv skrev:Pakke er fort gjort...
...putter bare tannbørsta i brystlomma
Dessuten så syntes jeg den tankvesken kledde sykkelen veldig bra:
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Et lite tips fra høyresiden her. Når du har kjørt deg en god tur, fått litt temperatur på sykkelen. Kjenn med hånden på ramma. Der den skruen er rett under tankvesken. Omtrent der hvor låret ditt blir å treffe. finn noe som beskytter så du ikke får samme stygge merkene på rammen som jeg har fått.
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Mener du at det kommer merke på rammen av kjørebuksa da? Eller blir det så varmt at det blir missfarging?LordShaft skrev:Et lite tips fra høyresiden her. Når du har kjørt deg en god tur, fått litt temperatur på sykkelen. Kjenn med hånden på ramma. Der den skruen er rett under tankvesken. Omtrent der hvor låret ditt blir å treffe. finn noe som beskytter så du ikke får samme stygge merkene på rammen som jeg har fått.
Note4
Litt usikker på hva du mener...
Jeg har vertfall merket at det blir jævlig varmt på lårene når jeg står rolig (type køkjøring i stekende sol). I følge tempen på motoren som vises i displayet så har den vert oppe i 104 grader på det meste. Under kjøring merker jeg ikke noe til det dog, da ligger det på rundt 70-80 grader.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Prøv å kjør i bokseren eller liten shorts du... eller legg hånden der uten hansker
Det blir kjøre buksen som "polerer" av lakken. Helt skremmende dårlig av bmw. Å de har faen ikke klart å rette det på nyere modeller heller. Vært i kontakt med bmw motorrad, men tviler på at jeg får noe igjen for det.
Note4
Det blir kjøre buksen som "polerer" av lakken. Helt skremmende dårlig av bmw. Å de har faen ikke klart å rette det på nyere modeller heller. Vært i kontakt med bmw motorrad, men tviler på at jeg får noe igjen for det.
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Kan du vise meg området det gjelder ved å tegne inn en rød running på bildet lenger opp tror du lordy?
Å ja, når man står stille når det er varmt ute så blir den ganske varm ja. I bokseren hadde jeg garantert fått brannskader hvis jeg hadde klemt beinet inntil. Med kjørebuksen er det fortsatt på grensen til å brenne seg, men kun hvis jeg presser beinet inntil og holder det der en stund. Men det trenger man jo ikke. Når jeg kjører så er ikke dette noe problem dog.
Men skal se om jeg finner noe beskyttelse, men må vite nøyaktig hvor problemet oppstår
Å ja, når man står stille når det er varmt ute så blir den ganske varm ja. I bokseren hadde jeg garantert fått brannskader hvis jeg hadde klemt beinet inntil. Med kjørebuksen er det fortsatt på grensen til å brenne seg, men kun hvis jeg presser beinet inntil og holder det der en stund. Men det trenger man jo ikke. Når jeg kjører så er ikke dette noe problem dog.
Men skal se om jeg finner noe beskyttelse, men må vite nøyaktig hvor problemet oppstår
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Det finner du ut ved å sitte på sykkelen... også ser du hvor din fot kan treffe ramma.... det er jo litt forskjell fra person til person. Er vel mest innsiden på kneet som treffer mest. Spes når du flytter deg litt på sykkelen når du kjører aktivt
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
I see... skal se nærmere på detteLordShaft skrev:Det finner du ut ved å sitte på sykkelen... også ser du hvor din fot kan treffe ramma.... det er jo litt forskjell fra person til person. Er vel mest innsiden på kneet som treffer mest. Spes når du flytter deg litt på sykkelen når du kjører aktivt
Note4
Spørsmålet blir vel da hva man skal beskytte med her... Hvis man klistrer på noe folie som har lim på baksiden etc. så vil jo dette limet bli varmt også og kanskje brenne seg fast og da får man jo merker der uansett. Litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette, men jeg tror det blir såpass varmt der at det meste av plast vil smelte og kanskje gjøre saken værre...?
For min egen del, så plages jeg ikke av varmen, spesielt ikke når jeg kjører, men ja...det blir ganske varmt ja...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Det er ikke for å beskytte mot varmen. Men å beskytte rammen. At den ikke skal få en sånn herlig blank flekk midt på som ser helt jævlig ut.
Du ser det på min
Note4
Du ser det på min
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Jeg skjønte det (selv om det kanskje ikke var så tydelig), men det jeg mente var at den beskyttelsen man evt. klistrer på vil vel også bli varm og brenne seg fast på et vis og lage merker?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Det er ikke umulig. Men lim rester er lettere å fjerne enn ødelagt lakk på rammen. Må da vel være noe som tåler rundt 100 grader vel?
Note4
Note4
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Kanskje sånn teip man har på eksosen for å beskytte mot varme?LordShaft skrev:Det er ikke umulig. Men lim rester er lettere å fjerne enn ødelagt lakk på rammen. Må da vel være noe som tåler rundt 100 grader vel?
Note4
Cutless har slik på sykkelen sin, men det ser kanskje ikke så pent ut og man kan vel kanskje ikke velge og vrake i farger på slik teip heller...?
- Bjerknez
- Innlegg: 22904
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Er det noen som vet om Bygdinvegen over Beitostølen er stengt?
Jeg spør fordi det ikke går ann å legge ruten over der med google maps. Jeg finner heller ikke noe informasjon rundt dette...
Jeg spør fordi det ikke går ann å legge ruten over der med google maps. Jeg finner heller ikke noe informasjon rundt dette...
- Hansien
- Innlegg: 190
- Registrert: 10 jun 2015, 07:28
- Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
- Sted: Der øst møter vest.
Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R
Valdresflya er åpen ja. Usikker på hvorfor, men Google vil ikke legge seg over flya i det heletatt med mindre man gjør det manuelt.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)
-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)