Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Haymaker »

Den fronten er som Wall-e på crack.
Digger den.

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Pakke er fort gjort...
...putter bare tannbørsta i brystlomma :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Pakke er fort gjort...
...putter bare tannbørsta i brystlomma :thumleft
Hehe, jeg misunner alle som bare kan raske med seg tannbørsten og kjøre av gårde inn i solnedgangen. Selv her hjemme så pleier jeg ofte og ha på tankvesken. Den er jeg helt avhengig av. Kjekt å ha med fotoapparat, kaffetermos, mobiltelefon etc. i den :thumleft
Dessuten så syntes jeg den tankvesken kledde sykkelen veldig bra:

Bilde

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Et lite tips fra høyresiden her. Når du har kjørt deg en god tur, fått litt temperatur på sykkelen. Kjenn med hånden på ramma. Der den skruen er rett under tankvesken. Omtrent der hvor låret ditt blir å treffe. :-k finn noe som beskytter så du ikke får samme stygge merkene på rammen som jeg har fått.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Et lite tips fra høyresiden her. Når du har kjørt deg en god tur, fått litt temperatur på sykkelen. Kjenn med hånden på ramma. Der den skruen er rett under tankvesken. Omtrent der hvor låret ditt blir å treffe. :-k finn noe som beskytter så du ikke får samme stygge merkene på rammen som jeg har fått.

Note4
Mener du at det kommer merke på rammen av kjørebuksa da? Eller blir det så varmt at det blir missfarging?
Litt usikker på hva du mener...

Jeg har vertfall merket at det blir jævlig varmt på lårene når jeg står rolig (type køkjøring i stekende sol). I følge tempen på motoren som vises i displayet så har den vert oppe i 104 grader på det meste. Under kjøring merker jeg ikke noe til det dog, da ligger det på rundt 70-80 grader.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Prøv å kjør i bokseren eller liten shorts du... eller legg hånden der uten hansker :redface
Det blir kjøre buksen som "polerer" av lakken. Helt skremmende dårlig av bmw. Å de har faen ikke klart å rette det på nyere modeller heller. Vært i kontakt med bmw motorrad, men tviler på at jeg får noe igjen for det.

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kan du vise meg området det gjelder ved å tegne inn en rød running på bildet lenger opp tror du lordy?

Å ja, når man står stille når det er varmt ute så blir den ganske varm ja. I bokseren hadde jeg garantert fått brannskader hvis jeg hadde klemt beinet inntil. Med kjørebuksen er det fortsatt på grensen til å brenne seg, men kun hvis jeg presser beinet inntil og holder det der en stund. Men det trenger man jo ikke. Når jeg kjører så er ikke dette noe problem dog.

Men skal se om jeg finner noe beskyttelse, men må vite nøyaktig hvor problemet oppstår :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Det finner du ut ved å sitte på sykkelen... også ser du hvor din fot kan treffe ramma.... det er jo litt forskjell fra person til person. Er vel mest innsiden på kneet som treffer mest. Spes når du flytter deg litt på sykkelen når du kjører aktivt

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Det finner du ut ved å sitte på sykkelen... også ser du hvor din fot kan treffe ramma.... det er jo litt forskjell fra person til person. Er vel mest innsiden på kneet som treffer mest. Spes når du flytter deg litt på sykkelen når du kjører aktivt

Note4
I see... skal se nærmere på dette :thumleft

Spørsmålet blir vel da hva man skal beskytte med her... Hvis man klistrer på noe folie som har lim på baksiden etc. så vil jo dette limet bli varmt også og kanskje brenne seg fast og da får man jo merker der uansett. Litt usikker på hvordan jeg skal angripe dette, men jeg tror det blir såpass varmt der at det meste av plast vil smelte og kanskje gjøre saken værre...?

For min egen del, så plages jeg ikke av varmen, spesielt ikke når jeg kjører, men ja...det blir ganske varmt ja...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke for å beskytte mot varmen. Men å beskytte rammen. At den ikke skal få en sånn herlig blank flekk midt på som ser helt jævlig ut.

Bilde

Du ser det på min

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skjønte det (selv om det kanskje ikke var så tydelig), men det jeg mente var at den beskyttelsen man evt. klistrer på vil vel også bli varm og brenne seg fast på et vis og lage merker?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke umulig. Men lim rester er lettere å fjerne enn ødelagt lakk på rammen. Må da vel være noe som tåler rundt 100 grader vel?

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Det er ikke umulig. Men lim rester er lettere å fjerne enn ødelagt lakk på rammen. Må da vel være noe som tåler rundt 100 grader vel?

Note4
Kanskje sånn teip man har på eksosen for å beskytte mot varme?
Cutless har slik på sykkelen sin, men det ser kanskje ikke så pent ut og man kan vel kanskje ikke velge og vrake i farger på slik teip heller...?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22904
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Er det noen som vet om Bygdinvegen over Beitostølen er stengt?
Jeg spør fordi det ikke går ann å legge ruten over der med google maps. Jeg finner heller ikke noe informasjon rundt dette...

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Valdresflya er åpen ja. Usikker på hvorfor, men Google vil ikke legge seg over flya i det heletatt med mindre man gjør det manuelt.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Svar