Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev:Valdresflya er åpen ja. Usikker på hvorfor, men Google vil ikke legge seg over flya i det heletatt med mindre man gjør det manuelt.
Ok takk :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da er alt pakket og klart for i morgen!

Drar av sted fra Fredrikstad ca. kl. 07:00 og skal møte freddy123 og Tommas på Kiwi Flateby kl. 09:00. Planen er at dem henger på et stykke før dem snur igjen. Cutless backet ut denne gangen, så dette blir en tur med meg alene (mest sannsynlig). Men koser meg alene også jeg, så det går nok bra! Splitter ny sykkel og strålende vær er bare gull!! :thumleft

Ruten er så absolutt ikke spikret, men den blir ca. slik:
https://www.google.com/maps/dir/59.1936 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg vil starte tracking så fort jeg kjører i morgen tidlig, og dere kan følge meg her:
http://locatoweb.com/map/single/175052945" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Ugelvik
Innlegg: 69
Registrert: 05 mar 2015, 11:19
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
Sted: Bergen

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Ugelvik »

Ser det ble en litt strakere rute enn orginalt planlagt. Tenker du å kjøre den på én dag?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ugelvik skrev:Ser det ble en litt strakere rute enn orginalt planlagt. Tenker du å kjøre den på én dag?
Ja, den ble litt strakere, da jeg slo fra meg overnattingen siden Cutless ikke ble med, og det var jo han som hadde teltet :thumleft

Ja, dette blir en fin dagsetappe tror jeg. Gadd ikke å dra den så mye lenger siden jeg må vende meg til en helt ny sykkel og da kan man fort bli litt sår. Men den kan kortes ned litt hvis jeg føler for det.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

God tur Ove, jeg sitter å irriterer meg, men ble litt for trangt mellom innflytting i nytt hus og avreise. Synd at været tvang gjennom tidlig avreise. Jeg satser alt på å møte deg på halvveien når du kjører nedover :D

Kos deg masse, og kjør bra!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:God tur Ove, jeg sitter å irriterer meg, men ble litt for trangt mellom innflytting i nytt hus og avreise. Synd at været tvang gjennom tidlig avreise. Jeg satser alt på å møte deg på halvveien når du kjører nedover :D

Kos deg masse, og kjør bra!
Ingen problem det Cutless :thumleft
Jeg koser meg på sykkel alene også jeg seru. Spesielt når været er meldt bra hele veien opp, samt dagen derpå.

Hjemmover blir det nok raka vegen da også. Jeg har ikke roen i kroppen til å overnatte alene desverre, så sant du ikke møter meg med teltet, hehe.

Men det finner vi ut av :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hvis flere ønsker å slå følge hele elelr deler av veien, så er det oppmøte kl. 09:00 i morgen på Kiwi Tranby:
https://www.google.no/maps/place/Kiwi+3 ... 90a0f9b6ca" onclick="window.open(this.href);return false;

Den som ikke er der, blir frakjørt osv. Vi gjør det så enkelt. Orker ikke noe logistikk :lol

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Snikkeren »

So close, but no cigar.

Er jo ikke så langt unna meg dette. Hvor lenge blir du? Kanskje jeg kunne tatt meg en tur, så kunne jeg jo tatt meg en tur (når jeg er ferdig med oppussingen) og truffet deg og kanskje KjellV.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:So close, but no cigar.

Er jo ikke så langt unna meg dette. Hvor lenge blir du? Kanskje jeg kunne tatt meg en tur, så kunne jeg jo tatt meg en tur (når jeg er ferdig med oppussingen) og truffet deg og kanskje KjellV.
Jeg blir nok til den 20.juli tenker jeg. Kom gjerne på besøk i molde :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Nå må jeg inrømme at jeg gleder meg sinnsykt til å kjøre i morgen. Nå er alt på stell!
Sykkelen står klar i garasjen med full oppakning, i går vasket jeg, polerte og vokset sykkelen, kjedet er vasket og smurt, førstegangsservice er tatt, matpakken er smurt, alle batterier og elektroniske duppeditter er oppladet, Locatoweb er opprettet, tanken er full, hjelmen er vasket og visiret er vokset, Spotify er oppdatert med ny musikk, fint vær er bestillt og jeg har til og med fikset at det står noen pils og venter på meg når jeg kommer frem!

Nå er det noen timer på puta før jeg fiser av gårde for å treffe Tommas og freddy123 på Kiwi Tranby kl. 09:00 i morgen!

:prop: :prop: :prop:

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Bjerknez skrev:Hvis flere ønsker å slå følge hele elelr deler av veien, så er det oppmøte kl. 09:00 i morgen på Kiwi Tranby

Nå vet ikke jeg helt når jeg dra Nordover i retning Trondheim i morgen, men skulle dere passere en kar som står oppe på Valdresflya og knipser bilder ikke alt for langt fra en Duke så er det bare å tute.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hansien skrev:
Bjerknez skrev:Hvis flere ønsker å slå følge hele elelr deler av veien, så er det oppmøte kl. 09:00 i morgen på Kiwi Tranby

Nå vet ikke jeg helt når jeg dra Nordover i retning Trondheim i morgen, men skulle dere passere en kar som står oppe på Valdresflya og knipser bilder ikke alt for langt fra en Duke så er det bare å tute.
Å vist du skulle høre en en summende lyd bak deg som ble borte når du snudde deg, så var det bare meg :lol

Neida, jeg skal tute jeg vetu :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:
Hansien skrev:
Bjerknez skrev:Hvis flere ønsker å slå følge hele elelr deler av veien, så er det oppmøte kl. 09:00 i morgen på Kiwi Tranby

Nå vet ikke jeg helt når jeg dra Nordover i retning Trondheim i morgen, men skulle dere passere en kar som står oppe på Valdresflya og knipser bilder ikke alt for langt fra en Duke så er det bare å tute.
Å vist du skulle høre en en summende lyd bak deg som ble borte når du snudde deg, så var det bare meg :lol

Neida, jeg skal tute jeg vetu :thumleft
Ta meg gjerne igjen og stopp meg, så tar vi en kaffe :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22906
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Johoo!!

Da skal jeg hoppe i dusjen før jeg saler opp og kjører av gårde! Vi ses å Kiwi Traneby klokken 09:00 gutta! :thumleft
Kjører i 07:00 tiden.

Dere kan følge meg på LocaToWeb her:
http://locatoweb.com/map/single/175052945" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Ut på tur med: BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Da rekker jeg en kjapp tur på kontoret, så sees vi på Kiwi ;-)

Svar