Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Da vil jeg først notere meg i loggen min at dette har vært en høyst interresant dag, jeg har oppdaget masse om feilkoblinger, lav spenning og høy spenning, og til tider overspenning.
Mens jeg driver å tukler med lysa på Betty og BT-batteri driver hele gjengen å oppfører seg som kvasipsykologer og lager den ene konspirasjonsteorien etter den andre.
Kan dere lage en egen tråd for slik, jeg vil ha denne til å dokumentere og skrive litt memoarer. Og vær du trykk på at det kommer noen memoarer etter det som er skrevet her i kveld.
Hva i huleste heite er det noen tror ?
Jeg skal bruke litt tid en dag på å plukke endel innlegg her i fillebiter når det gjelder feilsiteringer osv. Trodde noen visste hva vær varsomplakaten var. Men tydeligvis ikke.

To be continued !
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av 45316 »

:thumbleft: var en stund redd for at betty hadde veltet i det nyippussede hjemmet!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Jompa »

Ja, nå lysner det.
Det ble så lyst at til og med "tigern" våkna og kom ut av vinterhiet.
Vet ikkke om du ønsker noen respons på din blogg, det jeg skrev for et par sider siden var MINE tanker om MIN blogg.

I fbm "debatten" ang Drit og dra må jeg referere til det Max Hermannsen sa på NRK p1 sist fredag,
at ytringsfriheten i Norge gjelder så lenge alle går i takt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg for min del kan ikke si jeg har sagt så mye galt. Jeg pleier å være ganske forsiktig med å blotte min egen ræv for sparket kommer tilbake en vakker dag. Vertfall når det kommer til uttalelser om andre mennesker. Men helt ærlig.. det første jeg trodde når jeg så "Drit og dra!" innlegget, var at noe alvorlig hadde skjedd med sykkelen, eller at sesongen kanskje var spolert. Det siste jeg tenkte (var ikke engang i tankene før andre kom på banen og dro frem dette) var at Kmann vil vise sin missnøye med tanke på dårlig respons.

Jeg skrev det samme i min blogg (Dit og dra!) og da ble vertfall responsen litt annerledes i positiv grad...

Jaja... håper dere klarer å rydde opp i dette uten at det blir noen borgerkrig... selv om det er lite sannsynlig kanskje... :knegg

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Flanker »

Er noe drit med biltema batteri... Når det et sagt så har jeg ingen problemer med at mange, inkl. meg, konkluderte som vi gjorde på bakgrunn av utsagnet som ble postet og overskrift som fulgte med. Jeg har heller ingen problemer med å stå for det jeg skrev i etterkant, selv om det nå viser seg å være skrevet på feil premisser. Det er det kanskje andre som har... Både på bakgrunn av ting som står her, og på «det andre forumet».

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av ole m. »

chromecast skrev:
DrGreve skrev: Ærlig talt, no kjenn eg at eg bi kokforbainna her.. Greit nok at trådeier/starter er skuffet over reaskjonen, eller hva han hva han måtte være skuffet over.. Greit nok at andre medlemmer svarer trådeier som en respons på utbruddet, men at forumeier kommer med slike nedlatende kommentarer er faktisk lavmål. Han er moderator og skal være objektiv og ikke kaste dritt rundt seg slik han gjør.
Ganske enig, forumeier har jaggu klart å komme med det verste jeg har sett av kommentar... Attpåtil med den rollen han har her... Hipp hurra og gratulerer.
Se her ja, AJ fortsetter i kjent stil her inne. Bra det er flere som reagerer. Hans oppførsel er grunnen til at jeg ikke deltar noe særlig her, men holder meg stort sett på http://www.bikeanarchy.com" onclick="window.open(this.href);return false; .

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Jeg må si at det er helt utrolig hva man skal lese.
Nå er ikke jeg hårsår eller som jeg skrev i forrige innlegg, veldig ute etter respons, jeg har med mine 53 år på baken blitt forholdsvis trygg på meg selv og trenger ikke stadige «likes».
Men at jeg bruker en slik side som dette til å ventilere ut frustrasjon, tanker og til tider følelser var jo et feilgrep av de store. Jeg har stort sett skrevet om MC-relaterte ting, lite om mat, kaker, musikk og andre ting. De som har behov for det må bare gjøre det. Det burde kanskje vært en paragraf som sa noe om hva som er interessant og hva som ikke er interessant, og hva som AJ til enhver tid syns er greit, alt etter skiftende humør og sinnsstemning. (Før og etter behandlinger og terapi…?)

Jeg ser at Bjerknez stiller et spørsmålstegn her, det var i grunnen greit, han spør på en måte hva som skjer. Mens moderator tråkker til med noe som jeg vil karakterisere som en god blanding av surt oppgulp og slag under beltestedet. « For lite oppmerksomhet på trivielle ting som ikke så mange har interesse for….Ja,ja… »
Koselig for deg det AJ, å få ut litt guffe som du har samlet deg opp når du stadig er inne å sjekker om det skrives noe på andre forum om suttekluten din!
Ja, jeg er inne på andre forum! Hvorfor tåler du ikke det? Og ja, jeg har forskjellige nick her og der og rundt omkring.
Det er min sak, om du har interesse av det så spør meg der jeg er om det, hvis du har baller nok til det (noe du beviser at du ikke har så langt). Med hvilken rett driver du detektivarbeid for så å legge ut resultatene her på siden om at han er den og den på det forumet. Det er vel slike ting som jeg HVIS JEG ØNSKER forteller selv. Nå har ikke jeg noe å skjule, men måten du gjør det på stinker, og likeens din motivasjon for det. Har skjønt at du jobber i en eller annen avis, og jeg kunne sikkert ha funnet navnet ditt, kunne jeg av den grunn ha «blåst» deg rundt på nettet i div fora? Du følger tydeligvis godt med på andre forum. Men husk hvis du skal sitere meg fra andre forum så IKKE legg til hva du TROR jeg mener. Det blir feil, ikke minst av en moderator. Sitat: «"gidder rett og slett ikke å bruke tid og energi på "et sort hull"" som MCsiden.no.» Jeg har ikke skrevet at MC-siden er et sort hull! Jeg forventer en uforbeholden unnskyldning fra deg for at du feilsiterte og sverter meg på denne måten!

Hvis noen, og det gjelder tydeligvis flere her, er så til de grader selvopptatt, hårsår og navlebeskuende at de føler seg krenket av et utsagn som blir slengt ut på min blogg så ta kontakt så kan vi snakke ut om det. Men for sarte sjeler/moderatorer så gjør det på PM, så blir ikke ringvirkningene så store. Men når det allerede er gjort så er det jo skremmende å se hva som kommer til overflaten av grums.

Dr. Greve: Om du er Dr vet jeg lite om, men du har en jobb å gjøre her, du treffer spikeren på hodet og slår den visst smertefullt langt inn og ser jeg. :thumleft

Hva mener du AJ når du spør om hvor interessant det er å kommentere montering av ekstralys? Det var da en koselig tone, er det slik du ønsker forumet ditt?? Var det et eksempel til etterfølgelse?

Du skriver og AJ at jeg ber folk her inne drite og dra! Gjør jeg det? Eller var det bitterheten din som tok overhånd igjen. Du trekker flere konklusjoner som du ikke har belegg for. Synes du det er litt for lite liv her inne? Er det det du prøver å bøte på med synsinger og meninger på min bekostning.
Du burde kanskje lytte litt til Dr Greve, han så det samme og tenkte seg omkring en stund, og det var det faktisk flere som gjorde.

Jeg grøsser over slike tendenser til maktbruk du driver med AJ, dette grenser til sekterisme, du vil ha din «menighet» til å danse og hylle deg som den «Store AJmektige moderator» men da får du sannelig begynne å oppføre deg, og sist men ikke minst, ikke bruk meg og mitt inn i ditt spill!

Det var et tips !

Til dere andre som ikke trenger å føle seg truffet, dere er helt sikkert en flott gjeng med MC-folk, de fleste er det. Noen utskudd er det jo, (rart de må drive et forum)...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av jhn »

... å sånn e det med den saken :-)å

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Storm »

Godt skrevet av både deg og Dr.Greven, Kmann :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kawagutten »

Hvilke forum er du på Kmann?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av Kmann »

Kawagutten skrev:Hvilke forum er du på Kmann?
Du kunne jo spurt "store hvite far", han har jo oversikt :lol .
Men jeg er ikke veldig aktiv rundt omkring da.
Jeg er på:
ADVrider.com , STORT, men med verdensomspennede kompetanse og erfaring, men med "rally-engelsk" så blir det mest å lese og hente inspirasjon osv..
UKGS vært innom har sikkert en profil der og :)
BAN , et veldig bra forum med mye godhjertet ondskap og takhøyde så det holder, mye bra kompetanse der også.

Nå står jeg nok i fare for en reprimande da jeg har reklamert og prøver å lure folk ut herfra, men det var ikke meningen.

Kan jo bøte på evt skader med denne:

Du trenger:
1 boks sorte bønner
5 store egg
1 ss vaniljeekstrakt (jeg hadde i 2)
1/3 ts havsalt (droppet jeg siden boksen med bønner var saltet fra før)
6 ss meierismør
1.15 dl agavesirup ( i tillegg hadde jeg i en del sukrin fordi jeg ikke syns røra ble søt nok. Kanskje 5-6 ss)
6 ss bakekakao
1 ts bakepulver
1/2 ts natron (jeg hadde i litt ekstra av begge).

Slik gjør du:
1. Sett stekeovnen på 160 grader.
2. Smør en 20 cm springform så den er klar for bruk, eller sett opp 16 cupcakeformer i cupcakebrett.
3. Skyll bønnene grundig og rist av overflødig vann.
4. Ha bønner, 3 egg og vanilje i en blender og kjør dette til bønnene er helt finmoste.
5. Bland sammen kakao, bakepulver og natron.
6. Pisk romtemperert smør sammen med agavesirupen til det er kremete i konsistensen (jeg hadde først i sukrin etter at hele røra var blandet, for da var det enklere å bli enig med meg selv om hvor søt jeg syntes den burde være). Bland inn de to siste eggene, et og ett og pisk skikkelig godt etter hvert av dem.
7. Mix alt godt sammen og ha det i kakeforma eller cupcakeformene,
8. Stek kaka i ca 45 minutter, cupcakes i ca 25. Kaka er ferdig når du ka klemme på toppen og deigen området du klemmer på reiser seg igjen:)
9. La kaka bli ordentlig kald før du pakker den i plastikk. La den gjerne ligge over natta (vi gjorde ikke det og den var supergod for det).
Glasur:
110 gram romtemperert meierismør
0.5-0.6 dl sukrinmelis
5-6 strøkne ss kakao
2-3 ss kokosmelk
1 ss vaniljeekstrakt
Jeg hadde i litt tagatesse fordi jeg ikke syns denne ble søt nok. Bedre å ha i litt av en annen type søtning enn å ha i enda mer sukrin. Dette for å unngå isingen som kan komme med sukrin.
Slik gjør du:
Mix sammen smøret, melisen, kakaoen og vaniljeekstraktet. Når det ser jevnt og fint ut har du i kokosmelka:)
En bunn av oppskriften over deles i to (så du har to halvmåner med kake), ha på glasur på begge halvdeler og legg de oppå hverandre, så der det ut som en litt høy norma sjokoladekake:) For å lage en hel kake i to lag, lag kaka to ganger og doble oppskriften på glasur:)

:yeyeye
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av LordShaft »

Jeg kan bare svare for meg selv, å jeg var en av de som trodde du var gått lei forumet og ikke gadd mere.

Jeg har vært en ivrig leser av det du skriver, å jeg tolket det som du ba mcsiden om å drite å dra....Dette beklager jeg, rart hvordan en tolker ting forskjellig :redface
Når det er sagt, er det ikke litt dum måte å ordlegge seg på? Jeg mener at du kan ta litt selvkritikk på måten du ordla deg på, men dette rettferdigjør på ingen måte andre sine uttalelser! :thumleft

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av ole m. »

SuperMorten skrev:Nå syns jeg dere begge to skal sette dere ned, skru av pc'n og ta dere en bolle. Skyll ned med en konjakk eller noe sånt.. Dette her blir bare for dumt, at to voksne mannfolk skal holde på sånn...
Synes du skal kjøpe deg en pose med boller selv jeg, SuperMorten, så kan du sette deg ned og fundere litt på hvem som starter med å være kjip og utrivelig her, mens du gomler.

Kmann og DrGreve har min fulle støtte her. AJ bør ta seg et kurs i folkeskikk, men jeg er redd det er for sent for ham, dessverre.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1269
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Min egen MC-blogg, men hva er vitsen, gidder ikke mer!

Legg inn av poulet_cavalier »

At voksne folk kan oppføre seg sånn. Minner om en gjeng mobbere i en skolegård som skriker "slå..slå..". Og bak står det en full av faen og gliser (oh det er han du veit).

Dette er slett ikke det første forumet som får gjennomgå heller. Sjekk historien.

Jeg skjønner veldig godt at AJ lar seg provosere - selv om det nok hadde vært lurere å la vær.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Legg inn av norse900 »

Er jeg teit, eller??? :redface

Jeg har forstått det slik at dette er Kmann sin blogg, og at den brukes til personlige ytringer om både det ene og det andre. Nå har jeg inntrykk av at den har fått rollen som "speakers corner" i stedet. Kanskje det skulle vært opprettet en ny post for dette, og så kan vi andre få oppdateringer på kjørelys og annet "knask" (som muligens er uvesentlig for noen, og som gir inspirasjon og tanker om modifikasjoner av ymse slag for andre)... :-)å

Forøvrig så flirte jeg litt da jeg leste "Drit og dra!", og tenkte at dette neppe var dagen... Mulig det var skadefryd? :[-X (-og det sier jeg ikke i etterpåklokskapens navn!!)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Låst