xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av xyvind »

En ting til. Jeg oppdaget, som du sikkert husker Bjerknez, at det manglet en gummidemper på et støttestag på den ene siden av vindskjermen.

Bilde

Forhandler lovte å sende meg ny i posten. Og det kom to stk. i en konvolutt her i forrige uke. Føler faktisk at turbulensen har endret karakter etter at jeg monterte den på. Vindskjermen hadde veldig mye fri bevegelse på høyre side uten den gummiknotten. Nå holdes den mer fast mot luftmotstanden, og jeg innbiller meg at den vibrerer mye mindre og ikke på like "lav frekvens" som tidligere. Et jevnere sus, mao., mindre blafring.

:banansplit
Sist redigert av xyvind den 24 aug 2015, 21:42, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av Bjerknez »

Høres jo logisk ut dette :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av xyvind »

Men hva er det med denne sykkelen og gummiknotter som faller av? :-k
Godt en er såpass nysgjerrig og må pirke borti alt mulig :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av kjellv »

xyvind skrev:Men hva er det med denne sykkelen og gummiknotter som faller av? :-k
Godt en er såpass nysgjerrig og må pirke borti alt mulig :thumleft
Det er en demosykkel du kjøpte, og jeg tror det er lettest å forklare slik. Det er nok mange som har fikla og justert før deg....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av LordShaft »

Skomerke på motordekselet er en uting som er jævlig kjedelig på en helt ny sykkel. Samme driten som jeg holdt på å få på rammen min pga racing skoene. Jeg oppdaget det heldigvis så tidlig at jeg fikk på tape... (gorilla tape) kjøpt på gmax er faen meg helt kanon.

Men motordekselet blir varmt, å jeg ville kikket på 3 parts deler som blir som en beskytter over. Jeg har sett slikt til mange andre sykler. Så du får nok tak i til din også. Kan være verdt å kikke på touratech sine hjemmesider. De har mye knask til forskjellige sykler. :thumleft

Hvordan går det ellers med ny bike? Har du fått kjørt den noe særlig?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av Bjerknez »

Søk på "Tracer engine cover" så får du opp en god del treff. Men det er jo ikke gratis ser det ut til..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Skomerke på motordekselet er en uting som er jævlig kjedelig på en helt ny sykkel. Samme driten som jeg holdt på å få på rammen min pga racing skoene. Jeg oppdaget det heldigvis så tidlig at jeg fikk på tape... (gorilla tape) kjøpt på gmax er faen meg helt kanon.

Men motordekselet blir varmt, å jeg ville kikket på 3 parts deler som blir som en beskytter over. Jeg har sett slikt til mange andre sykler. Så du får nok tak i til din også. Kan være verdt å kikke på touratech sine hjemmesider. De har mye knask til forskjellige sykler. :thumleft

Hvordan går det ellers med ny bike? Har du fått kjørt den noe særlig?
Ja, det er litt irriterende. Men samtidig kjenner jeg at det gjør meg ingenting. Nå er allerede lakken slitt bort på et lite punkt der, så jeg ser ikke helt poenget med å bruke tusenlapper på å sette et deksel over der nå. Kommer ikke til å sette på noe tape i hvert fall!!

Går strålende med ny bike. Har kjørt litt, men ikke mye. Tror ikke jeg har kjørt 1000km enda på snart to ukers eie, men det nærmer seg. Sykkelen har ikke gått 2000km enda :lol

Tror ikke jeg kommer med noen offisiell "review", men jeg poster da inntrykk her stadig vekk.
Synes sykkelen går som et helvete og er vanvittig komfortabel. Enkel å snirkle inn og ut av Oslo med i morgen- og ettermiddagsrush. Lanesplitting går fint og det er så god balanse i sykkelen at krypkjøring i kø og trafikk er null problem. Sitter høyt og har god oversikt. Har den nesten alltid i B-modus, som er den snilleste modusen, da gassrulla er veldig fin og følsom her. Fortsatt litt uvant å ta svinger i høy fart, da understellet er litt mykere enn jeg tidligere er vant med, og demperne har mer vandring, slik at sykkelen beveger seg litt annerledes enn jeg forventer. Regner med jeg får mer følelse med underlaget etter hvert og lærer meg å stole mer på veigrepet. Har forøvrig ikke noe mål om å fjerne kyllingstriper eller å skrape fothvilere, knær, albuer eller skuldre, for den saks skyld. Kan ikke si annet enn at jeg storkoser meg med sykkelen og lar meg fortsatt imponere over kreftene den leverer :-)å
Bjerknez skrev:Søk på "Tracer engine cover" så får du opp en god del treff. Men det er jo ikke gratis ser det ut til..
Absolutt ikke gratis. Og nå er jeg ikke så fisefin at denne lakkslitasjen på motordekselet går inn på meg heller. Men den er der, og jeg har registrert at den er der :sk?

Hadde ikke du noe hammerlakk?? :mk

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av xyvind »

Ute og "kjøper brød" til i morgen.

Bilde

Bilde

Utrolig stille og fint i kveld.
Sist redigert av xyvind den 31 aug 2015, 21:40, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av LordShaft »

Flotte bilder, men liker parkeringsplassen du har valgt :lol

Note4

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Flotte bilder, men liker parkeringsplassen du har valgt :lol

Note4
Oslo er praktisk sånn sett. Gratis MC-parkering som dette over alt :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Kjørte litt rundt på måfå. Ehm, jeg mener, jeg "kjørte feil" på vei til butikken..også endte jeg opp både her og der før jeg fant veien tilbake..

Ikke den beste lokasjonen, men det var et gullslør over hele Oslo i kveld som var vanskelig å fange opp med mobilkameraet

Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Eureka!]

Legg inn av kjellv »

xyvind skrev:Ute og "kjøper brød" til i morgen.

Bilde

Bilde

Utrolig stille og fint i kveld.
Sabla tøffe disse LED-parklysene på Traceren :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

kjellv skrev: Sabla tøffe disse LED-parklysene på Traceren :thumleft
Tøffe de :thumleft
Kjørelys og fjernlys, som også er LED, er også sabla bra!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Har i dag fått en tydelig tikkelyd fra motoren. Spesielt på 3000 omdreininger og nedover og mest på motorbrems. En tikkelyd som følger turtallet. Litt usikker på om det bare er jeg som ikke har lagt merke til det tidligere eller om det plutselig kom. Er vel verdt en telefon til forhandler i morgen. Muligens noe som må justeres? Takke seg til 5 års garanti. Hater sånne tikkelyder fra motoren, blir overnervøs av sånt! Noen som tror det er noe fare på ferde?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer - Tikkelyd?]

Legg inn av xyvind »

Tror jeg fant svaret selv. Kan det virkelig være sånn??


[video]https://www.youtube.com/watch?v=ipfG6uMAg5s[/video]

Låst