xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

AJ skrev:Ja, hva skjedde?
Ække så nøye :P .
Hyggelig å ha deg tilbake :vs
Gleder meg til å lese mer og ikke minst se bilder av Tracer'en når sesongen er igang for fullt :thumleft .
Takker for det, AJ. Jeg synes det er gøy å poste på forumet, så jeg kommer til å fortsette med det. I fjor ble jeg også kjent med mange utrolig ålreite folk, så jeg håper vi sees igjen om ikke lenge!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37876
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av AJ »

AJ skrev:Ja, hva skjedde?
Ække så nøye :P .
Hyggelig å ha deg tilbake :vs
Gleder meg til å lese mer og ikke minst se bilder av Tracer'en når sesongen er igang for fullt :thumleft .
Takker for det, AJ. Jeg synes det er gøy å poste på forumet, så jeg kommer til å fortsette med det. I fjor ble jeg også kjent med mange utrolig ålreite folk, så jeg håper vi sees igjen om ikke lenge!
Høres veldig bra ut, xyvind :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Jeg havna inne på min egen "blogg" her og begynte å gå nedover memory lane :lol
Og jeg må si at jeg savner den første sykkelen min mye! Den hadde jeg det skikkelig gøy med. Alle de gode stundene vi hadde sammen :crazy:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Nå må du ikke glemme at du har en flungende ny Tracer stående da! Er jo en kanon langtursykkel dette også! :twothumbs:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Nå må du ikke glemme at du har en flungende ny Tracer stående da! Er jo en kanon langtursykkel dette også! :twothumbs:
Absolutt absolutt! Jeg har ikke glemt den. Men Traceren summer liksom så rent og pent og har et veldig digitalt preg. Veldig deilig det også, men.. Neste sykkel, om jeg får lov til å si det allerede, blir nok mer sporty enn Traceren. Ikke at jeg har planer overhodet. Gleder meg til å ta ut Traceren snart altså :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Du kan få prøve min en tur hvis du vil. Den vil nok få frem gliset ditt. Vertfall med tanke på motor :)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Du kan få prøve min en tur hvis du vil. Den vil nok få frem gliset ditt. Vertfall med tanke på motor :)
Det er notert og memorert, så da har vi en avtale. Jeg prøvde den jo en kjapp tur i fjor sommer, imens jeg hadde Hondaen. Husker jeg kjørte litt over evne i et par svinger der. Den gikk jo så sabla fort. Jeg greide heldigvis å holde gummien ned mot asfalten :vs

Vi får ta en byttelånerunde på vårparten, så får du kjørt litt Tracer også. Tipper jeg heller mot "super naked" som neste sykkel. Det er ihvertfall drømmen akkurat nå..

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Leffy »

Grattis med ny sykkel langt i etterkant herfra. Fikk et tilbud på en ny 2016 Tracer i november selv ettersom jeg har sansen for den sykkelen. Har ikke sett noe annet enn positive erfaringer med den, men turte rett og slett ikke og gå ned i kubikk. Sein som jeg alltid er når jeg handler MC så hadde jeg ikke mulighet for prøvekjøring heller! Artig og se flere erfaringer med den! Absolutt en tøff sykkel.

Så du var mere glad i kriega løsninger når det gjelder bagasje, men hvis du skulle finne på og handle sidevesker osv til den så ble jeg anbefalt og kjøpe bl.a. veskene til fjr1300 ettersom veskene som kom til tracermodellen i europa ikke var noe og skryte av. Var vist andre og bedre vesker over dammen til traceren som di gjerne skulle solgt her også. Hvorfor det var forskjell på veskene på USA modellen og den europeiske fikk jeg ikke noe svar på. Mulig kjellv vet noe mer om dette!?

Ser ut til at jeg må dra meg nedover Oslo - Østfold traktene i sommer. Bjerknez har lovet og vise meg bakveiene nedi der så kanskje vi møtes på veien en gang. Alltid kjekt med nye bekjentskaper med samme hobby :thumleft

Så får vi se om Tuonoen overbeviser meg i sommer, ellers så er jeg redd det blir en ADV / Turing sykkel på meg etterhvert også :)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, Østfold er ikke akkurat noe mekka når det kommer til mc veier, men de ålreite stumpene jeg vet om skal du få bryne sykkelen din på :)

Men det haster ikke... For nå kom snøen....

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Flanker »

Nåja... Personlig synes jeg Østfold er undervurdert som MC fylke. Mye morsom og svingete vei der, selv om fjellene glimrer med sitt fravær!

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av xyvind »

Leffy skrev:Grattis med ny sykkel langt i etterkant herfra. Fikk et tilbud på en ny 2016 Tracer i november selv ettersom jeg har sansen for den sykkelen. Har ikke sett noe annet enn positive erfaringer med den, men turte rett og slett ikke og gå ned i kubikk. Sein som jeg alltid er når jeg handler MC så hadde jeg ikke mulighet for prøvekjøring heller! Artig og se flere erfaringer med den! Absolutt en tøff sykkel.

Så du var mere glad i kriega løsninger når det gjelder bagasje, men hvis du skulle finne på og handle sidevesker osv til den så ble jeg anbefalt og kjøpe bl.a. veskene til fjr1300 ettersom veskene som kom til tracermodellen i europa ikke var noe og skryte av. Var vist andre og bedre vesker over dammen til traceren som di gjerne skulle solgt her også. Hvorfor det var forskjell på veskene på USA modellen og den europeiske fikk jeg ikke noe svar på. Mulig kjellv vet noe mer om dette!?

Ser ut til at jeg må dra meg nedover Oslo - Østfold traktene i sommer. Bjerknez har lovet og vise meg bakveiene nedi der så kanskje vi møtes på veien en gang. Alltid kjekt med nye bekjentskaper med samme hobby :thumleft

Så får vi se om Tuonoen overbeviser meg i sommer, ellers så er jeg redd det blir en ADV / Turing sykkel på meg etterhvert også :)
Hei Leffy, og takk for det. Grattis til deg med Tuonoen også! Tenker du gleder deg til sesongen starter med ny sykkel :-)
Skjønner at man kvier seg for å gå ned i kubikk. Traceren vil sikkert føles liten hvis man er vant med noe kraftigere. For meg er det den sterkeste sykkelen jeg har hatt så langt, og jeg synes den er mer enn sprek nok. 850 kubikk og 115hk har den vel?

Tror ikke jeg kommer til å investere i noen bagasjeløsning. Det blir evt. noen Kriega-bager, som du nevner. Synes Traceren ser veldig bra ut med sorte kasser hvis man skal ha kofferter på den. Men behovet mitt har endret seg litt og litt ettersom jeg nå har en sønn på 1,5 år og får en sønn til i mai. Jeg drømte i fjor om Europa-tur sommeren 2016, men utsetter dette pga. familieforøkelsen. Så her blir det barnevogn og mye greier fremfor kostbar bagasjeløsning til sykkelen :-)

Hadde vært hyggelig med en tur i Østfold, jeg slenger meg med når du skal ned og kjøre med Bjerknez. For meg er Østfold eksotisk nok og litt annerledes enn hva jeg er vant til, da jeg kommer fra Molde. Kjørte i Østfold flere ganger i fjor sammen med Bjerknez, og det er masse fine veier og fint åpent landskap der.
Bjerknez skrev:Hehe, Østfold er ikke akkurat noe mekka når det kommer til mc veier, men de ålreite stumpene jeg vet om skal du få bryne sykkelen din på :)

Men det haster ikke... For nå kom snøen....
Likte den lille turen vi kjørte da jeg prøvde bimmern din tidlig i fjor sommer. Var ikke lange biten, men mye fine veier i Østfold :-)
Flanker skrev:Nåja... Personlig synes jeg Østfold er undervurdert som MC fylke. Mye morsom og svingete vei der, selv om fjellene glimrer med sitt fravær!
Enig. Jeg liker meg like godt langs kysten eller mellom store kornåkre, så vel som i fjellet.

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Leffy »

xyvind skrev: Hei Leffy, og takk for det. Grattis til deg med Tuonoen også! Tenker du gleder deg til sesongen starter med ny sykkel :-)
Skjønner at man kvier seg for å gå ned i kubikk. Traceren vil sikkert føles liten hvis man er vant med noe kraftigere. For meg er det den sterkeste sykkelen jeg har hatt så langt, og jeg synes den er mer enn sprek nok. 850 kubikk og 115hk har den vel?
Takk. Det er sikkert og vist :) Det var akkurat det jeg tenkte på også ;) Ja jeg tror det var noe sånt :thumleft
xyvind skrev: Tror ikke jeg kommer til å investere i noen bagasjeløsning. Det blir evt. noen Kriega-bager, som du nevner. Synes Traceren ser veldig bra ut med sorte kasser hvis man skal ha kofferter på den. Men behovet mitt har endret seg litt og litt ettersom jeg nå har en sønn på 1,5 år og får en sønn til i mai. Jeg drømte i fjor om Europa-tur sommeren 2016, men utsetter dette pga. familieforøkelsen. Så her blir det barnevogn og mye greier fremfor kostbar bagasjeløsning til sykkelen :-)
Ser den altså :thumleft Gratulerer med en til på vei :)
xyvind skrev: Hadde vært hyggelig med en tur i Østfold, jeg slenger meg med når du skal ned og kjøre med Bjerknez. For meg er Østfold eksotisk nok og litt annerledes enn hva jeg er vant til, da jeg kommer fra Molde. Kjørte i Østfold flere ganger i fjor sammen med Bjerknez, og det er masse fine veier og fint åpent landskap der.
Kult. Får avtale en dag med kongen av fredrikstad, *kremt* , nærmere sommer'n så tar jeg en pitstop i tigerstaden før jeg beveger meg lengre sørover ;)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

...kongen av fredrikstad...
Nå begynner jeg å like deg Leffy :lol :twothumbs:

Brukeravatar
Leffy
Innlegg: 136
Registrert: 02 feb 2013, 15:47
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4R - Honda CBR1100XX
Sted: Hedmark

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Leffy »

Bjerknez skrev:
...kongen av fredrikstad...
Nå begynner jeg å like deg Leffy :lol :twothumbs:
Hahaha :thumleft Vi får se, vi får se ;)
The only thing better than a motorcycle... Is a woman riding one.

#IfYouDontRideYouDontKnow

Mine Bilder

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Yamaha MT-09 Tracer]

Legg inn av Bjerknez »

Leffy skrev:
Bjerknez skrev:
...kongen av fredrikstad...
Nå begynner jeg å like deg Leffy :lol :twothumbs:
Hahaha :thumleft Vi får se, vi får se ;)
Haha, du er EGENTLIG en drittsekk ja... tenkte meg det :lol

Låst