Cutless sin blogg
Re: Cutless sin hyperblogg
Nå har ikke jeg hørt sykkelen med Termi anlegg, men etter min mening har du en helt rå lyd nå
Når det gjelder utseendet/effekt så kan det jo være verdt det?
Når vi sto ved siden av hverandre var det ikke lett å høre at min sykkel var i gang
Når det gjelder utseendet/effekt så kan det jo være verdt det?
Når vi sto ved siden av hverandre var det ikke lett å høre at min sykkel var i gang
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Bjerknez
- Innlegg: 22921
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Helt enig med degTOH skrev:Nå har ikke jeg hørt sykkelen med Termi anlegg, men etter min mening har du en helt rå lyd nå
Når det gjelder utseendet/effekt så kan det jo være verdt det?
Når vi sto ved siden av hverandre var det ikke lett å høre at min sykkel var i gang
Lyden er bra som den er og hadde det vert meg hadde jeg lett brukt de pengene på noe annet. Men det skal sies at jeg også forstår dem som ønsker å brenne av 17-lapper på dette.
Min mening er vertfall, ta den helt ut og klin til med skikkelige saker, eller la vær.
- Cutless
- Innlegg: 1218
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Takk TOH. Angående lyden på din så fortjener den det originale akra anlegget, utrolig flott lyd fra motoren på MT'n med den :)
Bjerknez: Prisen blir vel fort 15 000 +- hvis man skal ha full system Akra + mapping.
Bjerknez: Prisen blir vel fort 15 000 +- hvis man skal ha full system Akra + mapping.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Det er noen alvorlige priser som skisseres her... Vi snakker helt vanvittige summer for å få bedre lyd. Seriøst, så mye er det faen ikke verdt! Jeg hadde tatt den bunken med tusenlapper og brukt på noe annet, f.eks. finansiert en lengre MC-ferie nedover Europa eller opp langs vår egen, vakre kyst
Lavere vekt er en mye brukt unnskyldning for å kjøpe slipon/helanlegg, samt høyere effekt. Vi snakker kanskje 4-10kg. og 1-10hk. mer, sånn generelt. Med forbehold om at man ikke skal bedrive konkurranse på bane er et langt rimeligere og mer effektfullt tiltak for vektreduksjon å slanke gubben oppå sykkelen med 10-15kg. Det burde ihvertfall jeg ha gjort Og de 1-10 hk. ekstra man får... Når er det egentlig man trenger dem? Er det virkelig verdt alle de pengene for en marginal effektøkning, når man driver normal kjøring på offentlig vei?
Lavere vekt er en mye brukt unnskyldning for å kjøpe slipon/helanlegg, samt høyere effekt. Vi snakker kanskje 4-10kg. og 1-10hk. mer, sånn generelt. Med forbehold om at man ikke skal bedrive konkurranse på bane er et langt rimeligere og mer effektfullt tiltak for vektreduksjon å slanke gubben oppå sykkelen med 10-15kg. Det burde ihvertfall jeg ha gjort Og de 1-10 hk. ekstra man får... Når er det egentlig man trenger dem? Er det virkelig verdt alle de pengene for en marginal effektøkning, når man driver normal kjøring på offentlig vei?
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Cutless sin hyperblogg
Flanker skrev:Det er noen alvorlige priser som skisseres her... Vi snakker helt vanvittige summer for å få bedre lyd. Seriøst, så mye er det faen ikke verdt! Jeg hadde tatt den bunken med tusenlapper og brukt på noe annet, f.eks. finansiert en lengre MC-ferie nedover Europa eller opp langs vår egen, vakre kyst
Lavere vekt er en mye brukt unnskyldning for å kjøpe slipon/helanlegg, samt høyere effekt. Vi snakker kanskje 4-10kg. og 1-10hk. mer, sånn generelt. Med forbehold om at man ikke skal bedrive konkurranse på bane er et langt rimeligere og mer effektfullt tiltak for vektreduksjon å slanke gubben oppå sykkelen med 10-15kg. Det burde ihvertfall jeg ha gjort Og de 1-10 hk. ekstra man får... Når er det egentlig man trenger dem? Er det virkelig verdt alle de pengene for en marginal effektøkning, når man driver normal kjøring på offentlig vei?
Sant nok, har du garanti og forholder deg til dette helt etter boka så stemmer det nok, men en slipon og en PC5 der du bruker et standard slipon map så blir kostnaden ca 6-7 tusen kr med en acra potte fra USA ...riktignok ikke lovlig men...
Man behøver ikke å ta den største løsninga med en gang. Jeg har brent av av 10 lapper på Acrapovic downpipes og 2 slipon fra yoshimura som jeg lager nye innfestinger til, og deretter 4500 kr i PC5 og autotune...og dette er jo bare for utstyret som jeg kan sette opp og fikse selv. Kan du ikke det kommer alt det i tillegg. Samt økt bensinforbruk pga mer hester og evt litt hardere bruk av rulla. Det er neppe verdt det....men det er morro da...det betyr at noe annet må forsakes.
Må si meg enig i Flanker. Bruk de pengene på noe annet så lenge, så kan det hende du finner noe brukt på ebay eller kan spare opp litt til neste år. Fin sykkel uansett og viktig å kunne glede seg over det man har ! Mange nok av oss som "hele tiden" ikke er 100% fornøyde og må gjøre noe
Memento mori
- Cutless
- Innlegg: 1218
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Bra skrevet av både flanker og barbarozza. Som jeg skrev tidligere så har jeg ingen planer om ny eksos, men hvis det skulle blitt gjort en gang så blir det å gå hele veien :)
(Om jeg må spise mine egne ord om en sesong eller to skal dere ikke se bort ifra)
(Om jeg må spise mine egne ord om en sesong eller to skal dere ikke se bort ifra)
Re: Cutless sin hyperblogg
Det er noe jeg tenker på ja. Kommer nok en gang i fremtiden til å bytte til Akra-anlegg.Cutless skrev:Takk TOH. Angående lyden på din så fortjener den det originale akra anlegget, utrolig flott lyd fra motoren på MT'n med den :)
Bjerknez: Prisen blir vel fort 15 000 +- hvis man skal ha full system Akra + mapping.
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Cutless
- Innlegg: 1218
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Fikk hentelappe hos posten i dag, men skjønte ikke hvorfor.. Jeg tenkte meg hardt om, men kom ikke på å ha bestilt noe. Nysgjerrigheten tok overhånd, så jeg stakk bort til posten for å hente pakken. Jeg fortalte ekspeditøren at jeg ikke har peiling hva det er for noe. Han forsvinner bak, og kommer ut med en svær pakke. Jeg håper det er noe motorsykkel-relatert..
River opp den 20 kg tunge pakken og finner 3 slike:
Jeg har en mistanke om at det er lufttanker for branndykking eller lignende, Lordshaft som er fagmann kan kanskje bekrefte?
Blir uansett noen telefoner til TNT som leverte pakken i morgen.
River opp den 20 kg tunge pakken og finner 3 slike:
Jeg har en mistanke om at det er lufttanker for branndykking eller lignende, Lordshaft som er fagmann kan kanskje bekrefte?
Blir uansett noen telefoner til TNT som leverte pakken i morgen.
Re: Cutless sin hyperblogg
Akkumulatortank?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
-
- Innlegg: 84
- Registrert: 20 feb 2015, 23:33
- Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
- Sted: Verdal
Re: Cutless sin hyperblogg
Nitrogen er det ikke det da??
- Bjerknez
- Innlegg: 22921
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Hahaha!
Her har vel Cutless vert på ebay med en cognac for mye innabords ja
Men dette er et luksusproblem. JEG får ALDRI store, tunge og harde pakker sånn uten videre...
Her har vel Cutless vert på ebay med en cognac for mye innabords ja
Men dette er et luksusproblem. JEG får ALDRI store, tunge og harde pakker sånn uten videre...
Re: Cutless sin hyperblogg
Var vel du som kom langs E6 østover rett før kl 16.00 ved Vinterbro i dag?
Kom så raskt på at jeg ikke rakk å hilse
Kom så raskt på at jeg ikke rakk å hilse
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Cutless
- Innlegg: 1218
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin hyperblogg
Stemmer det! Mener jeg møtte en MT-09, artig at det var deg :) Jeg kom fort? Værste jeg har hørt, kjører så rolig at
Jeg har fremdeles de oksygenflaskene. Kanskje jeg skal feste de med gaffateip på baksjermen og kjøre en slange rett inn i luftinntaket for å få litt ekstra fart på testastretta-motoren
Jeg har fremdeles de oksygenflaskene. Kanskje jeg skal feste de med gaffateip på baksjermen og kjøre en slange rett inn i luftinntaket for å få litt ekstra fart på testastretta-motoren
- Bjerknez
- Innlegg: 22921
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin hyperblogg
Hvis det er lystgass på disse så tror jeg kanskje du bør sette en på soverommet... just in case