Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37873
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av AJ »

Hm... :-k
ble vel kanskje postet i feil tråd, denne...
Jaja... det får gå for denne gangen. Håper jeg... ;-)
AJ skrev:Det er flere triple-Triumph eiere i Østfold. lasse_hansen, ikke minst. Som endelig (?...) fant drømmesykkelen etter å ha prøvd et par-tre andre alternativer først... ;-) .

Han og Bjerknez bør jo møtes for erfaringsutveksling ;-) ...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av tor2502 »

Å foreslå noe som helst skal jeg holde meg unna , det eneste som hjelper Cutless er å prøve litt forskjellige sykler for å se hva som kan passe deg, ikke tenk så mye på hva "flokken" helst vil du skal ha det er ikke de, men du som skal bruke den hvis du bestemmer deg for å bytte.
Jeg ville også ha i tankene hvordan det vil føles etter en tur på 30mil...... hvordan vil kroppen føles ,fullstendig ødelagt eller ok
Det er ihvertfall det jeg ville tenke litt på , men hva vet jeg , Bjerknez har jo referert meg som "gammal". . . . . . . .

ser frem til fyldige rapporter på de forskjellige syklene du får prøvekjørt
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Takk for kloke ord tor2502.

Ja, jeg må huske å ikke bli revet med på testkjøring og kjenne litt på hvordan det er å kjøre langt. Skal passe på å oppdatere med kjørerapporter underveis :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Skal jeg synse litt, så tror jeg nok jeg kan si med sikkerhet at Ducati'en du prøvde er en langt mer gjennomført og bøllete sykkel, så hvis du liker denne så ville jeg kaaaanskje droppet hele tanken rundt MT09. KTM har jo som sagt en del bøllete sykler, men er vel litt høyt priset også kanskje?

Må si jeg er spent på hva du til slutt ender opp med.

Men prøvekjør for guds skyld en Street Triple når du først er i gang. Du er sikkert møkk lei maset mitt nå, men regner med at du ser en viss ironi, selv om jeg har lyst til at du skal prøve den :thumleft

Å ja, du kan gjerne si at du ikke liker utseende på Street'en uten at jeg bryr meg om det :vs

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Haha, jeg har jo sagt gang på gang at jeg liker utseende på Street'n veldig godt. Men jeg kan jo ikke kjøpe en Street Tripple når du har gjort det, vi må jo sørge for en variert motorsykkelpark her i Fredrikstad :-) + at jeg vil sitte rett opp og ned - hvis Husqverna hadde startet produksjonen på Nuda igjen så hadde valget vært lett.

Kanskje du har rett angående Ducatien, men gøy å prøvekjøre flere sykler - tror MT'n har hakket råere motor enn Ducatien.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:.

Men prøvekjør for guds skyld en Street Triple når du først er i gang. Du er sikkert møkk lei maset mitt nå, men regner med at du ser en viss ironi, selv om jeg har lyst til at du skal prøve den :thumleft

Å ja, du kan gjerne si at du ikke liker utseende på Street'en uten at jeg bryr meg om det :vs
Skulle nesten tro du var sponset av Triumph :lol
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Haha, jeg har jo sagt gang på gang at jeg liker utseende på Street'n veldig godt. Men jeg kan jo ikke kjøpe en Street Tripple når du har gjort det, vi må jo sørge for en variert motorsykkelpark her i Fredrikstad :-) + at jeg vil sitte rett opp og ned - hvis Husqverna hadde startet produksjonen på Nuda igjen så hadde valget vært lett.

Kanskje du har rett angående Ducatien, men gøy å prøvekjøre flere sykler - tror MT'n har hakket råere motor enn Ducatien.
Hva man sier er ikke alltid hva man mener vetu :thumleft

Det at du ikke kan kjøpe samme sykkel som meg skjønner jeg ikke, men det får nå være opp til deg uansett :thumleft

tor2502:
Hvem vet, kanskje jeg er det :lol

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av TOH »

Jeg er også spent på MT-09 og hva du syntes. Hadde de hatt denne inne med ABS når jeg kjøpte sykkel så hadde
jeg hatt den nå. For all del er jeg veldig fornøyd med MT-07, men større er bedre.
Sytes også MT-09 ser litt bedre ut en Ducatien. Litt mer massiv foran. Jeg hadde takket ja til både Ducatien og MT-09 jeg :-)å

2015 modellen i sølv/blå er fin fin den :yeyeye

Mvh
TOH, som mener at MT-09 ser ut til å være bøllete nok.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Jeg tror faktisk MT'n er mer bøllete, altså at Ducatien er mer raffinert. Men er bare en måte å finne ut det på :D

Angående MT-07 så virker det som om flere synes den er penere enn MT-09'en, samt at den er mer balansert. Hvordan er demperne på din?

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av TOH »

Cutless skrev:Jeg tror faktisk MT'n er mer bøllete, altså at Ducatien er mer raffinert. Men er bare en måte å finne ut det på :D

Angående MT-07 så virker det som om flere synes den er penere enn MT-09'en, samt at den er mer balansert. Hvordan er demperne på din?

Demperen foran er ikke justerbar og er nok litt myk. Går vel an å gjøre noe med hvis man vil f.eks. ny olje osv. men for meg fungerer den mer en bra nok.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
EBF
Innlegg: 27
Registrert: 31 mai 2014, 08:55
Motorsykkelen din: Venter på Ducati Scrambler..
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av EBF »

Det er test av MT-07, samt en del andre "rimeligere" Streetfightere i siste Bike. Er vel i hyllene disse dager.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Det jeg har hørt er at det er bakdemperen som er for myk og fremdemperen i hardeste laget. Men på MT09 da. Har dette fra tester etc.
Er det motsatt på MT07?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av tor2502 »

Cutless skrev:+ at jeg vil sitte rett opp og ned -
Det var også mitt valg i 2011, var lei av fremoverlent racing inspirert sykkel(cbr 600), det var en av grunnene jeg endte opp med vrod, fant ut at det var det beste av 2 verdener, behagelig oppreist kjørestilling , samt at det går så det griner bare man vrir på rulla, også falt jeg helt for designet på sykkelen.
At sykkelen heter Harley Davidson hadde ingen betydning for valget.
Hadde kjørt sykkel siden -99 og var helt klar på hva jeg ville ha.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Mulig jeg kommer til å savne den fremoverlente sittestillingen på motorveien :-)

Nå fikk jeg nettopp en hyggelig e-post som bekrefta prøvekjøring av MT-09 på Lørdag :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev: Nå fikk jeg nettopp en hyggelig e-post som bekrefta prøvekjøring av MT-09 på Lørdag :D
Ikke så heldig med været, men det må jeg være med på! :thumleft

Svar