Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev: Nå fikk jeg nettopp en hyggelig e-post som bekrefta prøvekjøring av MT-09 på Lørdag :D
Ikke så heldig med været, men det må jeg være med på! :thumleft
Ja dette er jo en sjeldenhet så er nok flere som kunne tenkt seg dette :-)

En mc som burd prøve kjøres er Aprilia Dorsoduro 1200,kjører du den vil du kanskje ikke ha noe annet.Desverre ikke mange av den :-k
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av TOH »

Bjerknez skrev:Det jeg har hørt er at det er bakdemperen som er for myk og fremdemperen i hardeste laget. Men på MT09 da. Har dette fra tester etc.
Er det motsatt på MT07?
Jeg mener at de fleste har kommentert at også MT-09 har for myke dempere foran.
Mens andre har sagt at de er myke, men ikke et problem ved normal/aktiv kjøring.
Demperne er justerbare.

På MT-07 er dessverre ikke demperen foran justerbar og den er ganske myk.

Gassen kan vist være litt lei av og til, spesielt i A-mode.
Ser at flere har gått til innkjøp av en slik en:
http://www.g2ergo.com/store/g2-street-t ... ttle-tube/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg slet litt med gassen på min MT-07 ganske lenge. Ble mye rykk og napp. Dette er bare en tilvenningsak.
Jeg har også lest at dette er verre på storebroren.
Ja ja, mye synsing så blir spennende å høre hva Cutless syntes.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

TOH skrev:
Bjerknez skrev:Det jeg har hørt er at det er bakdemperen som er for myk og fremdemperen i hardeste laget. Men på MT09 da. Har dette fra tester etc.
Er det motsatt på MT07?
Jeg mener at de fleste har kommentert at også MT-09 har for myke dempere foran.
Mens andre har sagt at de er myke, men ikke et problem ved normal/aktiv kjøring.
Demperne er justerbare.
Er fremdemperne på MT09 justerbare?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av mortenolb »

Aprilia Dorsoduro er muligens det jævligste jeg har kjørt. Klin umulig å temme. Fikk jo nesten strekte sener i begge arma fra rykkinga :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Aprilia Dorsoduro er muligens det jævligste jeg har kjørt. Klin umulig å temme. Fikk jo nesten strekte sener i begge arma fra rykkinga :p
Ikke det værste jeg har sett dette med tanke på utseende og er vel mye lik Ducati'en, men hvordan den er å kjøre etc. vet jeg jo ikke så mye om...

Men jeg mener å ha hørt at Ducati har ganske hyppige service intervaller? Noe som vel betyr at man får et ganske dyrt eieskap...
Eller var dette på tidligere modeller?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev: Men jeg mener å ha hørt at Ducati har ganske hyppige service intervaller? Noe som vel betyr at man får et ganske dyrt eieskap...
Eller var dette på tidligere modeller?
Det var sikkert tidligere modeller. Multistrsda skal ha service hver 24000 km.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati..

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Men jeg mener å ha hørt at Ducati har ganske hyppige service intervaller? Noe som vel betyr at man får et ganske dyrt eieskap...
Eller var dette på tidligere modeller?
Det var sikkert tidligere modeller. Multistrsda skal ha service hver 24000 km.
24000km??

Å dæven... nesten grunn nok til å velge denne grunnet dette. Mye penger å spare bare der :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Ang service på Hypermotarden så er det oljeskift hver 15 000 og ventiljustering hver 30 000. Det er faktisk den Ducatien med lengst interval på ventiljustering.

Ang demping på MT-09. Ikke bare er fjærene generelt for myke til den gjennomsnittlige nordmannen, men rebounden er alt for kjapp - altså den spretter nærmest ukontrollert opp etter en ujevnhet i veien. Det er heldigvis innstilling for rebound både foran og bak. Jeg oppfordret de til å øke preload til jeg skal prøvekjøre den, håper det blir gjort...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Streeten tror jeg ikke har ventiljustering før 40.000km. hvis jeg ikke husker feil....?
Ellers så har jeg oljeskift/service pr. 10.000km. eller en gang pr år.

Er det KUN km. dem går etter når det gjelder service eller er det kjørelengde også?

Hvis det feks. er 24.000 ELLER 2 år så er man jo nærmest like langt...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Dem går både på km og kjørelengde :knegg (klarte ikke å dy meg)

Neida, det er nok noen tids-tak på servicene også som de aller fleste sykler har.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Tommas »

Oljeskift fikser man selv, ventiljustering er vel kanskje garantimessig greit å overlate til fagfolk (i det minste på nye sykler).

God tur i morgen, MT-09 er en kul sykkel!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Takker, gleder meg :)

Man må vell innom forhandler for å ta små servicer / olje servicer også for å være sikret garanti?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Bjerknez »

Så lenge man får stempel i boka, så er det vel uansett greit å ta disse servicen på verksted med tanke på verditap, lettere å selge samt garanti etc.
Hvis IKKE disse oljeskiftene blir ført opp i boka som "service" så kan man jo gjøre det selv.

Jeg tror nok jeg kommer til å skifte olje selv på Street'en når jeg tar den ut av garasjen neste år. Skal ikke ha neste service i følge boka før 10.000km eller ett år, men liker å ha fersk olje når sesongen starter. Eller kan jeg like godt kjøre på den oljen jeg har? Ble byttet på førstegangsservicen forrige uke... ?

EDIT:
Uten at jeg har som hensikt å kapre tråden til Cutless... :roll

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av freddy123 »

Skal bli spennende å høre hva du syntes om mt09, men du har ikke vurdert en ducati streetfighter da ? De syntes jeg er råtøffe ihvertfall, men de har vell noe mere fremoverlent sittestilling på de og som jeg har skjønt det så er det ikke det du er ute etter.

Støtter forresten tanken din om og holde deg unna triumph ålreit med mangfold i redskapen blir kjedelig om alle skulle kjørt like sykkler :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Prøvekjørt Ducati.."

Legg inn av Cutless »

Har vell vært innom tanken, men du har riktig ang sittestilling - så slo det i fra meg. Håper det er halveis opphold i morgen selv om det er meldt regn - får jo ikke testa så mye om det er våt vei + splitter nye dekk..

Bjerky: Jeg tror ikke det er noe problem å kjøre på den gamle oljen din, men siden du skal ha sykkelen din i mange år etter garantien har gått ut så ville jeg ha byttet. Kan jo ha lurt seg inn noe fukt/bensin eller annet svineri i løpet av vinteren.

Svar