Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Haymaker skrev: Bilde
Snabla fin den nye DragsterRR'ererern også ;-)
Bilde
Fiffig med eiker.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Kawagutten skrev:
Cutless skrev:
mortenolb skrev:Har jeg forresten gått glipp av noe? Skal du bytte?:p
Neida, du har ikke gått glipp av noe. Jeg er veldig fornøyd med sykkelen, men er lov til å dagdrømme litt om noe mer upraktisk og bøllete :)
Og da er jo Brutale og Rivale tingen å drømme om for Rivalen var et veldig artig leketøy :prf
Rivalen er bare livsfarlig - null kontroll! :P

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Hypermotarden derimot - full kontroll :)

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Nesten som å se meg selv om ett par dager det der :lol :yeahright

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Gleder meg til å se det :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Gleder meg til å se det :)
Hadde jeg gjort noe slikt forran nesen på deg, så hadde du blitt så jææævlig missunnelig så jeg skal spare deg for det :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av thewiz »

Flere folk fra Fredrikstad jo!

Hadde vært morro med en kjøretur til våren :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Flere folk fra Fredrikstad jo!

Hadde vært morro med en kjøretur til våren :prop:
Jadda! :thumleft

Våren?? Er da mange flotte dager igjen av året... Vertfall her på østlandet :prop:

Skal ut å kjøre en skikkelig tur på lørdag hvis du vil henge deg på?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Skuffa... Håpa på en sykkel mer lik Nuda'en (les twin motor)

http://www.bike.no/nyheter/husqvarna-sk ... veismodell" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Det var jo synd. Da står du vel kun igjen med en sykkel da? Street Triple R :lol

Neida... Den Nuda'en var slett ikke dum den... men klarer liksom ikke helt å se for meg deg på den sykkelen. Er ikke det en litt mer offroader da?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Offroad nei: https://www.youtube.com/watch?v=n64_JolB81U" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne er enda bedre: https://www.youtube.com/watch?v=DVmSK89 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Kawagutten »

Cutless skrev:Offroad nei: https://www.youtube.com/watch?v=n64_JolB81U" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne er enda bedre: https://www.youtube.com/watch?v=DVmSK89 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

:knegg
Haha og noen sier lyden ikke har noe å si i trafikkbilde :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:
thewiz skrev:Flere folk fra Fredrikstad jo!

Hadde vært morro med en kjøretur til våren :prop:
Jadda! :thumleft

Våren?? Er da mange flotte dager igjen av året... Vertfall her på østlandet :prop:

Skal ut å kjøre en skikkelig tur på lørdag hvis du vil henge deg på?
Ja, tenkte faktisk tanken selv !

Men har et lite forgasserproblem, men går greit når man først kjører, det er start stopp situasjoner som er litt stressende, da jeg må av og på med choken.

Hvor holder du til? Send PM eventuelt ;-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

En liten rapport på prøvekjøring av Hyperstrada (lik Hypermotard med unntak av lavere sete, vindskjerm (æsj) og bagasjestativ):
Bilde

Hadde med meg en hel gjeng fra MCsiden takket være Bjerknez. Kult å stille mannsterk hos Ducati forhandleren. Etter en kjapp prat med en hyggelig selger så triller han ut en rød Hyperstrada som er demo modellen deres. Selgeren fyller på litt bensin, og gir meg en rask gjennomgang av de ulike kjøremodusene. Mortenolb sier seg villig til å være guide siden jeg ikke er så godt kjent på denne siden av fjorden. Selger starter sykkelen for meg, og jeg må si Ducati imponerer med lyd. Utrolig at de får det godkjent med alle strenge regler rundt støy og forurensning.

Første som slår meg i det jeg setter meg på den er at det føles som om jeg sitter på forhjulet, minner meg om mine gamle crosser-dager. Klutsj, gass, brems og gir føles upresis og grumsete. Sikkert vanlig når man skal kjøre ny sykkel tenker jeg. Det er også merkelig å ha så lite vinkel i knærne, men det kan jeg mer enn gjerne bli vant til. Så var det første kryss; første gir var litt høyt giret, og når jeg satte den i andre så ble det for lavt giret der jeg prøvde å følge mortenolb etter beste evne gjennom bytrafikken.

Men så skjedde det noe. Når vi kom ut på landeveien så fikk jeg testa motoren litt, og det dro godt. Hadde forventet mer faktisk, men etter en stund så fikk jeg tittet ned på speedometeret (som jeg hadde i fanget) - det gikk fortere enn jeg trodde. Sykkelen var veldig kvikk, og man kom raskt opp i fart uten at det virket slik. Lover ikke bra for førerkortet. Men det var ikke før litt ut i testturen jeg virkelig skjønte hva den nye Testaretta motoren til Ducati bydde på. Endret kjøremodus fra touring til sport. Kom til et kryss. Mortenolb føyk først avgårde. Jeg lå i førstegir. Lente meg fremover og ga gass - wops, der gikk forhjulet opp. Var ikke snakk om mye, men det var sinnsykt gøy.

Bjerknez kan skrive under på at jeg er en forsiktig sjåfør, og tar det med ro i ukjente svinger med GSX'n. Nå hadde jeg blitt gjort meg litt mer kjent med Hyperstradaen, samt at veien hadde begynt å tørke. Da var det opp med albuene, frem med overkroppen og presse sykkelen ned i svingene i god supermoto-stil. Jeg følte en enorm trygghet i svingene, nesten litt for mye. Fikk fortalt etterpå av de som kjørte bak meg at jeg kjørte raskere svinger med Hypermotarden enn GSX'n. Det klikket. Jeg følte meg virkelig hjemme på Hypermotarden. Kjørestilen som følger ergonomien på sykkelen ga meg en følelse av full kontroll i svingene. Jeg var forelsket.

Når prøvekjøringen var over så sto jeg igjen med et bredt smil. Så var det å hoppe på GSX'n igjen. Den føltes mer sofistikert enn Hyperstradaen. Gass, klutsj, gir og brems føltes mer presis. Fjæringen, spesielt foran, var mye stivere på GSX'n. Det var som å sammenligne en hammer (Hypern) med en skalpell (GSX'n). Men det er gøy å hamre løs :D

Det jeg sitter igjen med er en følelse av at Hypermotarden er perfekt for meg, men samtidig har sine svakheter (myke fordempere, upresis og vanskelig i lave hastigheter). Skulle ønske jeg kunne eie begge...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Burde nesten testa den jeg også! Får prøve å få til noe neste sesong :P

Svar