Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Tusen takk !

Motorcross med instruktør var egentlig ikke planlagt - skal feire nyttår i Las Vegas. Men jeg tror definitivt motorcross biten kommer til å bli høydepunktet for meg, da har jeg noe å tenke på under den grusomt lange flyturen :)

Så du har vært en del i USA, dette er min første tur ditt - har du en anelse på hvordan trafikken er i LA på en typisk søndags morgen?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Tommas »

Massiv trafikk rundt rushtid, men kan ikke huske at det var ille på søndag. Så klart en del mer biler & filer enn her, men helt overkommelig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Bare så du vet det så har også jeg sittet på motorsykkelen i dag! Riktignok i kjelleren, men minst like bra som å kjøre rundt i sandynene. Det er jeg HELT sikker på :roll :redface :evil

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Haha, ja - jeg regner med det var god medisin for PMS'n din å sitte på sykkelen uten å kunne kjøre den ja :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Haha, ja - jeg regner med det var god medisin for PMS'n din å sitte på sykkelen uten å kunne kjøre den ja :knegg
Kunsten er å lukke øynene å LATE som om man er på tur Cutless. Kjørte en runde nedover i Europa. Fint vær hele veien. Kjørte også Stelvio passet. Var uansett deilig å åpne øynene igjen for det var en ganske lang tur! :prop:

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

:twisted




Bilde


Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev::twisted




Bilde


Bilde
Jada jada! :twisted

Om litt er du hjemme igjen, så da skal vi nok få deg ned på jorda igjen! :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Haha, du kan trøste deg med at kroppen min er mørbanket etter 7 timer kjøring i ørkenen. Klokken er 0323 her nå, men har ikke sjans til å sove. Kommer flere bilder og muligens video etterhvert om noen er interessert.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Selvfølgelig er vi interessert :thumleft

Note 4

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av freddy123 »

Ser dritkult ut, bare å komme med bilder hehe og film :)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det var en utrolig bratt læringskurve - aldri kjørt crosser før. Det å kjøre med stive crossersko og helt ny svingteknikk etc. gjorde de første kilometrene veldig spennende. Vi hadde heldigvis to instruktører slik at han ene fikk jobbe med samboer siden hun aldri hadde kjørt motorsykkel før. Instruktøren jeg fikk het Daniel Seldak og han konkurrerte profesjonelt. Veldig hyggelig type, men han tok meg med på noen fjell og single-tracks som aldri burde gått bra - det var ren flaks at jeg ikke sitter med nakke-krage på hotellrommet nå. All respekt til dere som kjører offroad - det var både mentalt og fysisk krevende. Hele kroppen verker - spesielt korsryggen og nakken. Det var brutalt å stå oppreist på sykkelen under "hill climbing" og "kuleløypene". Jeg var nær med å falle av, over, på og under titalls ganger men det gikk heldigvis bra.

De fleste bildene og videoene er fra en løype i ørkenen - vi hadde dessverre ikke med oss kamera når vi kjørte opp på fjellene og i de værste singel-trackene, men det var definitivt de som var morsomst. Hjerte i halsen flere ganger :[-o<

Jeg får ikke lastet opp videoene enda, men her to bilder til :)

Bilde

Bilde

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Harru ikke stroppa hjelmen ? :P :p

ellers virker spennende, har aldri kjørt cross selv og kunne godt tenk meg offroad tur eller lignende som bl.a arrangeres i spania :prf
http://www.mc-reiser.com/biketours/Spai ... froad.html

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22898
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

I dag kommer Cutless hjem igjen så da slipper vi heldigvis flere slike bilder :-)å
Problemet er nok at jeg kommer til å blir proppet full av de flotte opplevelsene hans der nede over flerfoldige kaffekopper... :-)å :-)å :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i. Anbefales på det sterkeste å prøve cross. Det å kjenne at bakhjulet glipper/skrenser i sving og at det ikke er noe farlig var spesielt morsomt og lærerikt.

Kommer hjem på onsdag kveld norsk tid. Siden du spurte så pent Bjerknez så har jeg tatt meg tid til å laste opp flere bilder til tross for treig internett :prop:


Peptalk med samboer
Bilde

Instruktøren klarte ikke å dy seg, han så seg nødt til å gruse meg
Bilde

En av de siste bildene jeg tok, kjørte opp på en bakketopp med DRZ'n
Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Orion »

Tøft! Sikkert en kjekk opplevelse :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Svar