Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av RuneMC »

Har Jofama dressen og den er tett overalt, enn så lenge... så det billigste er vel om du får byttet i en som holder tett.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av Cutless »

Det var godt å høre. Liker funksjonaliteten og formen på dressen veldig godt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av DrGreve »

Får du byttet den er jo det den beste løsningen, men ett tips for de som sliter med lekk regntøy, gå innom en sportsforretning som selger fluefiskeutstyr/vadere. Kjøp noe som heter Aquashure og smør på sømmene rundt lekkasjene. Funker også på små rifter.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av Cutless »

Min første nesten-ulykke

Nesten ulykke er kanskje å ta i, men hvis jeg ikke har fulgt rådene jeg har fått på siden her så kunne jeg fått meg en trøkk.

Jeg kjører rolig i en 40-sone som er forkjørsvei, med gatebelysning. Hadde en rolig kveldstur så kjørte i 35 km ca. Det kommer en bil rullende fra høyre mot vikepliktslinjen. Jeg ser på forhjulet - som jeg fikk tips om å gjøre her på forumet, husker ikke hvem av dere som sa det. Farten på forhjulet minker mot vikepliktslinjen, men i det forhjulet når linjen så starter farten å øke - jeg er da ca 1-2 billengder unna bilen. Jeg har allerede startet forsiktig nedbremsing, øker gradvis til jeg stanser helt ca 1-2 meter fra bilen. Jeg vrenger gassen opp to ganger og det tjomer godt i Delkevic eksosen. Det er et kvinnemenneske i slutten av 40-årene med mørkt hår som snur seg mot meg med åpen munn og bråbremser. Bilen står nå stille på tvers av veien, halvveis ut i motgående kjørefelt. Det gapende ansiktet snur seg raskt og ser rett frem med hendene på 10 og 14 på rattet. Helt stiv av frykt ser det ut som, hun nekter å se mot meg, ser rett frem - der og da virket det som en evighet. Det drøyer noen sekunder før hun tar en rask titt til høyre og kjører raskt videre.

Sint ble jeg, hadde ihvertfall forventet en unnskyld-gest via håndsignaler eller noe lignende. Regner med hun hadde noe sjokk/panikk og oppførte seg deretter. Litt paff står jeg der, og bestemmer meg for å kjøre etter. Holder god avstand (3-4 sek), så ikke noe truende. Jeg ga henne ihvertfall en sjanse til å stoppe og beklage etter hun kom over sjokket - det skjer ikke (hadde egentlig ikke forventet det da). I det hun skal kjøre av veien til høyre ut en stikkvei så lar jeg henne høre litt mer på det flotte Delkevic anlegget i håp om at hun husker å se seg bedre for i resten av sin bilkarriere.


Jeg fikk roet meg ned og benyttet muligheten til å reflektere litt på veien hjem:

- Det var skummelt, men samtidig lærerikt å bli utsatt for en SMIDSY
- Veldig fornøyd med at det å fokusere på framhjulet til bilen var veldig effektivt - takk igjen til den av dere som sa det til meg
- Veldig fornøyd med slip-on potten, den som ikke ser skal høre
- Fikk en påminnelse om at det er lett å ikke bli sett der ute

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av Bjerknez »

Har faktisk aldri vert ute for det du sier her selv (i den grad) og jeg er ganske sikker på at det skyldes lyden som sykkelen min lager. SKulle vert påbudt med bråkete sykler! :yeyeye

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av freddy123 »

Jeg har vært ute for det samme jeg og og tro meg min sykkel bråkte nokk så det var ikke det som det sto på , jeg hadde nylig montert slip ons potter 2 stk 3 " med null lydisolasjon.

Men ihvertfall den bilisten hverken hørte eller så meg til tross for det buldrende brølet som kom fra sykkelen.

Det eneste jeg har lært etter min nesten ulykke se på alle bilister som gærninger med like høy iq som en elg som også plutselig kan finne det for godt å hoppe ut i veien.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av kjellv »

Cutless skrev:
Flanker skrev:Jofama-dressen ja... Og du ble våt på ballene? :lol
Kjent problem på denne dressen, dessverre. Har erfart det selv, og det var også et problem i Bike's test for noen år siden. Min er erstattet med Spidi Flux. Potte tett og langt mer kompakt :prf

Haha, ja - av alle steder.. Så du tror ikke det hjelper å bytte?
Slett ikke sikkert det hjelper å bytte.
Problemet ligger i at vannet ikke slipper unna noe sted. Det samles en dam av vann mellom beina når det regner skikkelig. Det trekker ikke ned i salen, og slipper heller ikke unna verken til sidene eller bakover. På sikt vil det trekke gjennom og bløyte bjellene uansett..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av Bjerknez »

Kast Jofama dressen i søpla og spar penger til en Klim kjøredress til de dagene været kan bli røfft. Denne slipper ikke inn en eneste dråpe vann noe som helst sted :vs
Koster jo litt å klart, men hvis jeg skal på langtur hvor det kan være stor fare for regn så er det Klim dressen som gjelder. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av Cutless »

Fikk splitter ny Jofama dress i dag - veldig fornøyd :-)

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Cutless sin blogg *85 mil unnagjort - bilder*

Legg inn av TomB »

Cutless skrev:Fikk splitter ny Jofama dress i dag - veldig fornøyd :-)

Det har da ikke regnet idag? :scratch

:knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg *Første nesten-ulykke*

Legg inn av Cutless »

Har ikke vært så mange oppdateringer her - vært opptatt med å kjøre :D

Men jeg snakket jo om å bytte fot-pegg. Det har vært noe av det beste jeg har brukt penger på. Jeg slet jo med litt smerte i knærne etter kjøring over 1 time. Det er borte nå Foten sitter godt plantet selv når det regner - gummien ble litt glatt.

Her er obligatoriske bilder:

[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 2bee72.jpg[/img]

[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 0b60b0.jpg[/img]

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av sankyo »

Opplever du forstyrrende vibrasjoner etter å ha fjernet gummien?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Nei, nå legger jeg ikke merke til noe vibrasjoner i hele tatt - men det er jo veldig lite vibrasjoner i sykkelen i utgangspunktet. Kjente vell litt forskjell med det samme jeg bytta, men langt ifra forstyrrende.

Bonus bilde:

Bilde[/URL]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Det er en ting du bør vurdere til sykkelen din som ikke koster mye og det er hvite/blanke blinklysglass. Det utgjør MYE på utseendet :thumleft

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Det er en ting du bør vurdere til sykkelen din som ikke koster mye og det er hvite/blanke blinklysglass. Det utgjør MYE på utseendet :thumleft
Hear hear :-)

Svar