Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Fælt som dere maser om de blinklysa da :)

Får handle til våren, nå er jeg glad for alt av knæsjfarger jeg har på sykkelen i høstmørket.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Fælt som dere maser om de blinklysa da :)

Får handle til våren, nå er jeg glad for alt av knæsjfarger jeg har på sykkelen i høstmørket.
Første gangen jeg nevner de blinklysa så mase kan jeg ikke si jeg har gjort :D

Men jeg vet andre her inne har vert mer frempå rund disse blinklysglassene :thumleft

Men samma det vel! Blinklys er blinklys! :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Hvor kjøpte du pegsa, og hvor mye ga du for dem? :P

(Angående blinklys ville jeg gått fullt ut og kjøpt LED-blinkers)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
Bilde
Bilde
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
Bilde
Bilde
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Her er de: http://www.ebay.com/itm/351154025316?it ... 20&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

44 $. Som du ser så kan man justere disse en god del både horisontalt og vertikalt. Det ironiske var at det som passet meg best var å kutte ut staget og skru peggsa rett i. Ville vært enda billigere for meg å finne noen pegs som ikke var justerbare.


Fikk hansker i posten i dag. Handlet på salg. Må jo oppgradere til vinterutstyr nå som Bjerknez snart får ny sykkel som skal kjøres inn...

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, været ser ikke veldig overbevisende ut så langt, men det er jo som sagt mange dager igjen, så det kan jo endre seg... :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Så lenge det ikke saltes eller fryser på så skal vi da få lufta syklene.

Greit å ha i bakhodet:

Odd Erling Botn i Statens vegvesen forklarer hovedtrekkene slik:

* Hvis det er meldt snø, saltes veien før snøfallet. På denne måten unngår veivesenet at snøen pakker seg i veibanen.

* Hvis snøen likevel legger seg, blir veien saltet igjen for å unngå at snøen pakker seg.

* Før et brått omslag til kuldegrader, saltes det selv om det i utgangspunktet er tørt. Væromslaget kan nemlig gi kondens som fryser på veien.

* Ved våt veibane saltes det hvis det er meldt kuldegrader, eller hvis man kan forvente såkalt utstråling. Utstråling kan forekomme når skydekket klarner opp på kvelden. Det kan gi minusgrader i veibanen selv om temperaturen i luften er varmere enn null grader.

* Er veien våt selv om det er kuldegrader, skyldes det ofte salt. Dette saltlaget må vedlikeholdes med nye doser. Hvor ofte, avhenger av trafikkmengden.

* For å bruke minst mulig salt saltes det som regel før trafikken starter for fullt på morgenkvisten eller i rushtrafikken. Saltet bryter nemlig opp bindingene i pakket snø, og trafikken hjelper til med å bryte opp og fjerne denne snøen.

* Det saltes ikke hvis det er kaldere enn 15 kuldegrader.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av gorbys »

Syns de kan la vær å salte, mykje bedre å kjøyre på snø :-)

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Saltet på e18 ved tønsberg idag så jeg... Spørs om ikke jeg må kaste inn håndkle etterhvert, fylle opp tanken og stue baby'n vekk :(
Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

TBI81 skrev:
Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?

Er fohandler som skal montere ja. :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?

Er fohandler som skal montere ja. :thumleft
Friend or fo(handler)? :knegg Joda, klar over frakt og moms. Ville vel kommet på ca 4k med moms om en regner seksern på dollaren. Frakta kan da ikke være allverdens. Si 50 dollar? Får øl til noen timer i garasjen for differansen da. Og er du heldig så slipper du moms ;-)
Men ser jo luksusen i å få alt montert med en gang :-)

Svar