Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Jeg møtte en tidligere kollega av meg, han hadde kjøpt seg en Boss Hoss med 6 ganger så mye NM som i Hyper'n..:

Bilde

Jeg fikk også den første kveldsturen i det nye "nabolaget" mitt, og fy flate for noen veier. De er som skapt for Hypern. +40 min med flotte svingete veier med garasjen som startpunkt. Dette kan jeg bli vant til.

Nå står Hypern parkert på godplassen sin:

Bilde

Og bakdekket fikk kjørt seg ordentlig varmt for en gangs skyld:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

Ser bra ut dette Cutless :thumleft

Er vel ikke langt fra deg til Drøbak heller? Ser for meg at det er fint der ut på kvelden når solen er på vei ned over vannet :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av freddy123 »

ahhh misunnelsen er stor her jeg sitter hjemme i leiligheten et hus er på ønskelisten oss meg også , men det kommer nok om ikke alt for mange årene er jo bare 22 enda så ingen hast, men som du sa isted sette på noe musikk og kunne pusse og gnikke litt sykkel eller bil med en kald øl det er det ikke mye som slår (annet en kjøretur da) :prop:

hvor er det du bor nå a ? visst jeg har skjønt riktig så er det i nærheten av ås en plass :-k isåfall så er det i overkommelig avstand for kveldsturer.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Er i nærheten av Ås sentrum ja, rett sør.

Du er selvfølgelig velkommen til å komme en tur både på kveldstur og for å gnikke sykkel :thumleft

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Andreas »

Gratulerer med egen garasje :thumleft En Ducati fortjener å stå inne :-)

Hvis du tenker å plate vegger, ordne gulv og generelt oppgradere garasjen, så ta en titt på dette forumet på denne siden:

http://www.garagejournal.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Der finnes sider opp og sider ned med innspirasjon, innredningstips, utstyr og you name it. Garasjegulv.no plastflisene kalles for "race deck" over there, finner masse om dette også på dette forumet.

Etter mange års savn, så nærmer jeg meg selv ferdigstilling av egen garasje :prf

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:Gratulerer med egen garasje :thumleft En Ducati fortjener å stå inne :-)

Hvis du tenker å plate vegger, ordne gulv og generelt oppgradere garasjen, så ta en titt på dette forumet på denne siden:

http://www.garagejournal.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Der finnes sider opp og sider ned med innspirasjon, innredningstips, utstyr og you name it. Garasjegulv.no plastflisene kalles for "race deck" over there, finner masse om dette også på dette forumet.

Etter mange års savn, så nærmer jeg meg selv ferdigstilling av egen garasje :prf

Bilde
Litt kjipt hvis du en vakker dag kjøper noe annet enn Ducati da :lol

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Andreas »

I såfall så blir jeg kjøpe noe i tillegg til Ducatiene :thumleft Har en gammel Toyota som også blir å finne sitt hjem der inne. Har mye annet ikke-Ducati, men motorrelatert dekor som også skal opp på veggene :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Fy flate, det var en pen garasje. Siden jeg også egentlig heter Andreas, er Trønder og kjører Ducati så kan jeg jo ikke være noe dårligere.

Jeg er usikker på om det lønner seg å isolere garasjen, eller om det er like greit å bare klinke opp noen gips plater og la garsjen være luftig?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Haymaker »

Andreas skrev:Gratulerer med egen garasje :thumleft En Ducati fortjener å stå inne :-)

Hvis du tenker å plate vegger, ordne gulv og generelt oppgradere garasjen, så ta en titt på dette forumet på denne siden:

http://www.garagejournal.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Der finnes sider opp og sider ned med innspirasjon, innredningstips, utstyr og you name it. Garasjegulv.no plastflisene kalles for "race deck" over there, finner masse om dette også på dette forumet.

Etter mange års savn, så nærmer jeg meg selv ferdigstilling av egen garasje :prf

Bilde
Hva tar du i husleie? :-)å

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Andreas »

Cutless skrev:Fy flate, det var en pen garasje. Siden jeg også egentlig heter Andreas, er Trønder og kjører Ducati så kan jeg jo ikke være noe dårligere.

Jeg er usikker på om det lønner seg å isolere garasjen, eller om det er like greit å bare klinke opp noen gips plater og la garsjen være luftig?
Takk for det :D

Det kommer jo litt ann på vilket bruksområdet garasjen din skal ha? Hvis man også skal ha bløt, saltlakedekkt bil inn og ut der ila vinteren, så er det jo ikke helt opptimalt å ha garasjen isolert og oppvarmet. I såfall må man vell ha et heftig ventilasjonsanlegg. Et alternativ da er å plate noen av veggene med f.eks osb-plater for å få veggplass til verktøy osv og for å sette en arbeidsbenk mot. Så får man bare kle seg godt når man skal ut å pussle på vinterstid :D Bytte ut øllen med noe varmt istedet..

Jeg har bygget garasjen som et hus og skal montere varmepumpe der inne. Plussgrader hele vinteren som blir komfortabelt for meg og alt av kjemikalier osv. Blir slutt på å bære alt sånnt ned i kjelleren ila vinteren for å unngå frost. Bruksbilen med saltlake står godt i carporten.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Det var det jeg var redd for. Alternativt så kan jeg isolere loftet samt sette opp vegg innerst i garasjen slik at jeg får et arbeidsrom som er isolert samtidig som bilene står kaldt og luftig. Vi får se. Vinteren er et fjernt minne når man står i kjøleskapet for å kjøle seg ned i varmen :sk?

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Toven »

Sykkelen trilles vel enkelt innendørs om vinteren, håper da du har trumfra den igjennom :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Cutless »

Lordshaft skriver mye tull for tiden, men en ting hadde han virkelig rett i - anbefaling av Angel GT dekka. Fy flate for noen suverene dekk. Jeg fikk skifte bakdekket i dag, og det gikk ikke mange kilometrene før det var aktiv kjøring med nedlegg. De retningsstabile egenskapene til dekket komplementerer Hyper'n veldig siden den er ekstremt svingvillig/nervøs. Så tusen takk Lordshaft for en suveren anbefaling. Blir å holde seg til disse dekka så langt det lar seg gjøre fremover :thumleft

@Toven Den diskusjonen drøyer jeg til det lengste. Kanskje sykkelen bare står inne en kald høstdag, uten videre forklaring. Lettere å be om tilgivelse enn tillatelse :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av mortenolb »

Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra :lol

Toven

Re: Cutless sin Hyperblogg! *Tilbakeblikk på de første 8500

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:Utrolig hvor mange ganger man kan anbefale et dekk, men ingen hører på før Lorden sier ifra :lol
haha :-)å :knegg

Svar