Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Det spørs sikkert litt på hvilken type sykkel det er snakk om. Feks din sykkel, Zadnez, er jo av en mer sportslig karakter, så der ønsker nok de fleste som kjører den å kunne manipulere bremsene individuelt for mest mulig kontroll.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Som om det ikke er ille nok at det snør katter ute så fikk jeg hjertet i halsen når en brøytebil var utenfor på grusplassen der sykkelen står parkert inntil veggen.

Kjører først en runde med plogen, og er godt unna sykkelen.

Kjører enda en runde, 50 cm fra. Regna med han var ferdig med å brøyte. Neida, tok en runde til, 20 cm fra sykkelen. Gikk bra, men så rygga han i full fart med plogen litt opp fra bakken slik at den vingla fra side til side, og vinglinga gjorde at han akkurat ikke traff speilet på sykkelen. Var snakk om cm! Åpnet vinduet og ba han se til å være forsiktig. "Orne sæ" på bred fredrikstaddialekt sa han mens han satte opp en tråsykkel han hadde rygga på. Klagde på at det ikke var frost i bakken som gjorde det vanskelig...

Har puls enda, det var snakk om cm!! Men gikk heldigvis bra.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Som om det ikke er ille nok at det snør katter ute så fikk jeg hjertet i halsen når en brøytebil var utenfor på grusplassen der sykkelen står parkert inntil veggen.

Kjører først en runde med plogen, og er godt unna sykkelen.

Kjører enda en runde, 50 cm fra. Regna med han var ferdig med å brøyte. Neida, tok en runde til, 20 cm fra sykkelen. Gikk bra, men så rygga han i full fart med plogen litt opp fra bakken slik at den vingla fra side til side, og vinglinga gjorde at han akkurat ikke traff speilet på sykkelen. Var snakk om cm! Åpnet vinduet og ba han se til å være forsiktig. "Orne sæ" på bred fredrikstaddialekt sa han mens han satte opp en tråsykkel han hadde rygga på. Klagde på at det ikke var frost i bakken som gjorde det vanskelig...

Har puls enda, det var snakk om cm!! Men gikk heldigvis bra.
Haha, er bare såååå deilig med egen garasje :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Sitter å ser på eneboliger på finn.no nå.

For å sette det i perspektiv så blir jeg litt stressa når naboene (spesielt unger) går forbi sykkelen. Når et stål-blad på 500 kg suser vinglete forbi sykkelen med en snusboksavstand så nærmer det seg nervesammenbrudd.

Sto i vinduet og så ned på sykkelen slik som i bildet når det skjedde, ytterkanten av plogen fulgte den røde linja (uten å overdrive hvor nært det var):

Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Rundet 2000 km på Hyper'n i dag.

Bilde

Det ble 2,5 time med dekksliting. Jeg fikk lekt meg med de ulike kjøremodusene, og justerte på de individuelt. Oppdaget at DTC'n påvirker muligheten til å løfte forhjulet, noe som er logisk når jeg tenker meg om. Rent hypotetisk så klart.. Jeg ser uansett veldig fram til en lang sesong med Italieneren :-)

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Tobben84 »

Hadde ikke sovet om natta jeg tror jeg med den snøplogen der løs rundt i nabolaget :P :p min nye sykkel har faktisk alarm også, så hvis det lander så mye som en kråke på den så uler det noe grønnj...vlig. ,erket det godt da jeg glemte å skru den av før jeg satte meg på i dag.

Er det noe godlyd i sykkelen orginalt eller?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Alarm var ikke dumt, kanskje jeg skal spandere på meg det jeg å. Det er klartgjort for alarm fra fabrikk. Hadde hjulpet på nattesøvnen til jeg får meg garasje.

Vanskelig å være objektiv med egen sykkel, men jeg synes det er veldig godlyd i sykkelen orginalt. Så god, at jeg er redd det vil bli for mye av det gode om jeg setter på noe ettermarkeds anlegg. TOH og Bjerknez har hørt den live og er ikke så partisk som meg; hvis de leser dette så kanskje de kan komme med sin mening :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Tja, min ærlige mening er at jeg synes at lyden i sykkelen din er mer en bra nok. Det hadde så klar vert kult med enda mer lyd, men ikke hvis det koster skjorta. Hadde det kostet ett par tusenlapper eller så, så hadde jeg nok klint til. Men så vidt jeg husker så må du ut med rundt 17.000,- for et slikt annlegg og det blir rett og slett for teit spør du meg.

Jeg synes lyden i sykkelen din er skikkelig tøff og den overdøver faktisk i noen tillfeller Harley'en til freddy123. Uten sammenligning forøvrig. :lol

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av thewiz »

En slip on gjør mye med lyden det. Tror lyden blir mye dypere med f.eks Akra eller Yoshi. Eventuelt kan du se på Termi som virker som endel Ducatier har.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37861
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av AJ »

Eller italienske Zard... ;-) :

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Uten at jeg har noe greie på det så skal vist kun det fulle anlegget være tilgjengelig på Ducati'en? Jeg mener det er blitt sagt tidligere at dette kostet rundt 17-lapper og det blir jo bare helt sykt i mine øyne. Har selv effekt annlegg på min sykkel (Slipon med remap) og lyden blir dypere på lave turtall/tomgang samt litt mer buldring. Dog uten lyddemper. Mulig forskjellen er større på HyperMotarden?

Uansett, for 17-lapper så skulle jeg hatt vesentlig bedre lyd hvis det skulle være forsvarbart. Vertfall i mine øyne.

Men hvis man får slipon til noen få tusenlapper som gir enda bedre lyd så hadde jeg vurdert det. Men for all del. Den lyden som allerede er i Hyp'ern er mer enn bra nok. Da ville jeg nok heller lagt pengene i alarm hvis dette hadde fått meg til og sove bedre. Har tenkt litt på alarm selv, men synes ikke det er verdt og betale flere tusen kroner for dette ferdig montert. Da er det mye annet jeg har lyst på i steden. Men vi har forskjellige meninger og behov alle sammen.

Men hvis man synes det er greit og fyre av 17-lapper for et effekt annlegg, så mener jeg kjør på. Men som sagt, i dette tillfellet ville jeg ikke engang vurdert det. Vertfall ikke etter min lommebok :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av freddy123 »

Bjerknez skrev:Tja, min ærlige mening er at jeg synes at lyden i sykkelen din er mer en bra nok. Det hadde så klar vert kult med enda mer lyd, men ikke hvis det koster skjorta. Hadde det kostet ett par tusenlapper eller så, så hadde jeg nok klint til. Men så vidt jeg husker så må du ut med rundt 17.000,- for et slikt annlegg og det blir rett og slett for teit spør du meg.

Jeg synes lyden i sykkelen din er skikkelig tøff og den overdøver faktisk i noen tillfeller Harley'en til freddy123. Uten sammenligning forøvrig. :lol
eyyy disser du lyden i baijken min :mc7 :rop

men her skal jeg komme med min mening sykkelen din har en pen lyd fra 2 syll l twin motor per idag etter det jeg har hørt og jeg hører lyden i din bedre en i bjerknezen sin sykkel , særlig når du dro på litt sist tur jeg lå bak deg over rv22 :prop: så lyden i orgianl pottene er faktisk grei nok , men jeg elsker motorlyden og dersom det hadde vært et alternativ innenfor 5k for å fått det gjort så hadde jeg nok spandert på den nye potter.

en annen ting er at jeg si syntes org anlegget ser svært og bælete ut og tror sykkelen hadde tatt seg mye bedre ut med no grommere potter :prf , men klart er prislappen 17 lapper så skjønner jeg at du ikke gidder :-)å

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Takk freddy123 :) Ja, hvis man ser estetisk på det så tar org potta mye plass, og den gjemmer den single svingarmen litt. I tillegg så bygger den såpass ut at hælen min er borti varmeskjoldet i enkelte posisjoner. Men lydmessig så er jeg fornøyd, greit å kunne dra på uten at man tiltrekker seg alt for mye oppmerksomhet også.

Mulig jeg som har ordlagt meg litt dårlig når vi diskuterte dette tidligere Bjerknez.

For å beholde garantien så kan man kjøpe Termi gjennom forhandler/Ducati. Der har du 3 valg, slip on i samme høyde som originalt, slip on høy (går langs sub-rammen) og full racing eksos med eget map. Hvis jeg skulle bytta eksosen så hadde det blitt full eksos for å få noe mer ut av det enn bare lyd, og derav ender man på ca den prisen du skrev :)

I tillegg til garanti så har man en annen faktor, og det er at de fleste slip-on'ene man kan sette på Hyper'n fjerner katalysatoren siden den er bygd inn i siste del av eksosen originalt. Da mener jeg at man bør mappe sykkelen for å unngå at den går for magert. Det å sette på en slip-on som ikke er Termi vil mest sannsynlig ikke være noe problem garantimessig hvis man har en dialog med forhandler, menhvis man begynner å rote med mappingen selv så kan Ducati bli vanskelig i forbindelse med garanti saker.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg disser overhodet ikke lyden i biken din freddy123. Jeg skrev som jeg gjorde fordi selve desibelnivået er ganske likt, men lydkarakteristikken er ganske så forskjellig. Derfor så skrev jeg "uten sammenligning forøvrig" med et smil bak. :thumleft

Ikke noe galt med lyden i sykkelen din freddy123, men lyden i sykkelen til Cutless er mer "bøllete". Et par kjappe drag på gasshendelen så skvetter man godt hvis man står bak der og piller seg i nesa. Derimot må jeg si meg litt uenig med dere begge med tanke på den orginale potta og utseende på denne. Jeg synes det kler sykkelen at det er en slik stor potte der. I mine øyne ser den mer bøllete ut. Ja.. jeg har sansen for bøllete utseende. Like bøllete som fyren som kjører den :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

For meg er det helt utenkelig å eie en ducati uten å la motoren få levere den lyden som den er konstruert for og bor så mye sjel i. Som ducati eier er det en plikt å gå for effektanlegg :knegg 17.000 lapper er vel i Norge. En går det billigere fra utlandet, men for meg er dette noe jeg ikke hadde stusset på med ducati :thumleft

Note4

Svar