KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Foreløpig oppdatering etter operasjon,, men FØR jeg har fått orientering direkte fra kirurgen. De opplysningene jeg har så langt er basert på rapportene som er gitt fra operasjonssalen til sengeposten der her tilbake nå. Derfor er det mulig jeg må korrigere noe etter legevisitten i morgen.

Operasjonen var planlagt å ta 4,5 timer, og startet etter skjema ca km 8:00. Det siste jeg husker er at jeg hadde en hyggelig mc-prat med anestesilegen Han har kjørt Harley noen år, men vil velge Japansk neste gang sa han, han ville ha noe som virket når han hadde bruk for den. Han lovet meg å være spesielt forsiktig når han trenger hjelp med tilhengerfrakt av sykkelen, dette skjedde visst ofte.

Våknet igjen på overvåkningen litt før kl 13. Etterhvert som narkose gav seg, ble det klart at smertemedikasjonen som jeg fikk i erstatning ikke fungerte, og jeg havnet i et smertehelvete av dimensjoner. Fikk så en heftig cocktail som igjen brakte meg over i en annen verden, og våknet igjen rundt 16.. Da hadde de klart å lokalisere og blokkert en nerve i kneet. Utrolig hva de får til. En tynn lang sonde ble ved hjelp av ultralyd ført gjennom nerve kanalen og satt nerven ut av spill for ca 2 døgn. Resultatet er da at jeg har ikke kontakt med foten i det hele tatt, kjenner knapt at den blir kløpet i.

Sitter nå oppskaret i senga og har det i grunnen ikke så verst. Upåklagelig roomservce, fått godt med mat, og så langt fått all den kaffe jeg ber om.
Jeg har også hørt rykter om at knebrusken kanskje ikke var så skadet som de fryktet. Det jeg har hørt i dag er at kanskje er ikke kneprotese nødvendig likevel :roll Dette gleder jeg meg til høre mer om i mrg.
Det også blitt sagt at korsbånd er festet og i orden.

Tusen takk for alle gode tanker og hilsener. Dette varmer skal dere vite :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Godt å høre at ting ser lyst og flott ut. Smertehelvete er noe de har så mye flott for i dag, at det er bare å gi beskjed med en gang du kjenner noe. Skal ikke ligge der å ha det vondt når det ikke er nødvendig.

Blir spennende å høre om prognosene for hvor raskt du blir å slå skruballer igjen (litt galgenhumor er vel lov) :vs

God bedring

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Godt å høre at ting ser lyst og flott ut. Smertehelvete er noe de har så mye flott for i dag, at det er bare å gi beskjed med en gang du kjenner noe. Skal ikke ligge der å ha det vondt når det ikke er nødvendig.

Blir spennende å høre om prognosene for hvor raskt du blir å slå skruballer igjen (litt galgenhumor er vel lov) :vs

God bedring
Gratulerer masse med ny sykkel Lord ☺
Jeg blir så glad hver gang noen kjøper ny ADVsykkel, og klarer å kjøpe noe annet enn GS :prf

Nåja, skruballer har jeg vel ikke servert så mange av før heller. Første delmål er vel å få andre baller i svng igjen :P :p
Dernest har jeg en glitrende FJR som venter på meg. Ikke mistet alt håp om å prøve den i høst, det avhenger bla.a på hvordan høsten blir... Men en mer fristende gulrot finnes ikke for meg når jeg snart skal i gang med en møysommelig og smertefull prosess sammen med fysioterapeuten igjen.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Jo takk for det. Ja ble liksom litt målet mitt også. Å kjøpe noe ikke alle andre har! GS er nok en fantastisk sykkel det også, men det er langt gøyere å ha noe folk ikke har sett 100 ganger før :-# :x

Med riktig hjelp, motivasjon og beslutsomhet er det utrolig hvor fort ting kan gå. Det blir nok en del smerter og vondt i vondten framover, men det fikser du :prf

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Elruts84 »

Så kjekt å høre at du har fått god behandling

Utrolig va de kan gjøre, sette ut en hel fot med å føre inn en sonde. Det er jo helt utrolig.

Håper det bare blir bedre og bedre, og vips så er det på biken igjen :D

Fortsatt god bedring

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av 45316 »

God bedring! Gratulerer med ny sykkel! Husk bare at man må være tålmodig under opptrening. Tar man for raske skritt så får blir det fort 3 skritt tilbake igjen, og det tærer på motivasjon. Been there done that...

xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av xj6 »

Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:29, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Bjerknez »

I følge vår siste samtale på sykehuset så høres det ut som om det ser langt lysere ut nå enn du hadde forventet, og det er betryggende å høre. :thumleft

Men som du selv sier så må man jo uansett gjennom en møysommelig prosess, men med tanke på gulleroten som venter så skal det vel ikke stå på motivasjonen vil jeg tro :knegg

Lykke til videre med rehabiliteringen kjellv :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Orion »

Har ikke fått med meg uhellet før nå. Trykte meg bakover i bloggen for å lese.

Ufattelig trist. Dog god motivasjon for å komme seg igjen. :) Besøkte en kollega på rikshospitalet i forrige uke, som har fått kreft. Han hadde det på ingen måte godt heller. Så du får være glad at det ikke var mer alvorlig. Anbefaler å få noen til å kjøpe med en dunge blader til deg. Bike, MC-Avisen etc. ;) Og kanskje noen lokale aviser og evn. et kryssord. Og flakslodd. Det hjelper på ventetida. :-)

God bedring og hang in there. Før du vet ordet av det er du på veien igjen :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Lenge siden vi har hørt fra deg nå kjellemann!! Hvordan er stå i heimen? Har du begynt å øve på skrupassninger igjen? :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22912
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Lenge siden vi har hørt fra deg nå kjellemann!! Hvordan er stå i heimen? Har du begynt å øve på skrupassninger igjen? :-k
Tviler på at det er mye "stå i hemen" :lol

Neida, har fått noen ord fra han og han har vertfall kommet seg hjem fra sykehuset og det virker som om det hele har gått bedre enn først anntatt. Men mange tunge dager med hard trening står nok for tur og det blir nok ikke noe mc kjøring på han i år, i følge han selv. Men han har nå vertfall fått sett nysykkelen sin nå da :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Hei alle sammen. Godt å vite at man blir husket :prf Setter pris på det.
Jeg kom hjem fra Molde Sykehus tirsdag 28/7, og har jo fått møtt utfordringene med å klare seg selv uten hjelp av de vakre englene i kvite dresser på sykehuset. En del utfordringer er det jo, ikke alt er like godt tilrettelagt for funksjonshemmede her hjemme. Men dette har gått seg bra til, og jeg ser det skal fungere noenlunde. Jeg bruker både krykker og rullestol her hjemme, og klarer etter hvert alle daglige gjøremål alene.

Jeg måtte naturligvis en tur innom jobben straks jeg kom hjem. Jeg bare MÅTTE se nysykkelen!
Ettersom jeg ikke fikk tatt turen til Lier og levere TDMen til ny eier og innom Yamaha Vinterbro og hente FJRen, ble løsningen at han som kjøpte TDMen tok jobben. Jeg kjøpte usett/uprøvd. Kjøperen dro til Vinterbro og hentet sykkelen min, kjørte den til Molde, og fikk hentet sin TDM. Suveren løsning for min del, men også for ham. Jeg lå i sykesenga og fikk flere bilder fra turen hans nordover på MMS. Nydelige bilder... Han besøkte meg også på sykehuset, og hadde med seg instruksjonsboka til FJRen. Aldri har jeg vel noen gang lest så nøye en instruksjonbok noen gang før i mitt liv! Men denne gang hadde jeg også allverdens med tid til det.
Jeg måtte også naturligvis starte sykkelen, høre lyden av den... Off... blir nesten dårlig bare jeg tenker på turer med denne... neste vår :redface

Ble et god kjøp dette! Det er min overbevisning. Jeg var sterkt i tvil hva jeg skulle kjøpe en stund, og vurderte sterkt Super Tenere. Men jeg kom til at det ble for mye penger å legge i sykkel for min del, i hvert fall ennå. Dessuten er det FJR som har vært min drømmesykkel siden før jeg kjøpte TDMen, og var nok i bakhodet veldig fokusert på en slik. Men det er en annen motor, en annen lyd og en svært annerledes sykkel enn TDM og Super Tenere. Det blir spennenede å se neste sesong om den svarer til forventningene mine. Spesielt spennende blir det også å se om min kjære vil trives på baksetet, det er også veldig viktig. Hun har ikke trivdes godt bak på TDMen, ikke sittet godt, og har derfor ikke holdt lange nok etapper og dagsetapper til å ville bli med på noen lengre turer. Dette håper jeg blir bedre.
FJRen er ikke ny. Ikke ganske ny en gang. Det er en førsteårsutgave, 2001 modell. Uten ABS. Men det er helt greit, jeg mener jeg holder god nok sikkerhetsmargin til at det bør gå bra uten. Da får jeg heller se om et par år om det blir nyere FJR eller noe annet.
Denne ble solgt av Vinterbro som helt ny til en godt voksen kar i 2001. Han har kun brukt Vinterbro til alt, og David hadde full historikk på den. De første to årene ble den kjørt 14 000 km, og siden har den nesten ikke blitt brukt. Hver høst har kunden kommet inn med den, bestilt årsservice, vask og vinterlagring. Nå har den gått 20 000 km, og kunden på 73 år har bestemt seg for å selge, avslutte sitt MC liv. Sykkelen har jo nesten ikke blitt brukt likevel.
David forsikret meg også at sykkelen så akkurat like fin ut nå som da han solgte den som ny i 2001.
Jeg fikk bakt inn i handelen overhaling av forgafler, samt nye Bridgestone T30 foran og bak. Dekkene som sto på så nesten nye ut, men var over 10 år gamle.

Her ern :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37876
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av AJ »

Et røverkjøp :prf !

Ikke mer å si om det.

Fortsatt god bedring :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av L-NA »

Høres ut som en god handel det der ja. Får bare håpe du får en hurtig rekonvalens, samt en tidlig start på MC sesongen til neste år. God bedring☺

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

xj6 skrev:Gratulerer med fantastisk sykkel. Prøvde nettopp en ny slik med tanke på evt. kjøp neste år, og kan ikke tenke meg en bedre sykkel for min del.
Går ut fra du er fra nærheten av Molde en plass, i og med bildene og sykehus. Kommer selv fra nærheten, men bosatt i Sandnes. Håper på tur oppover til Romsdalen på ny FJR neste år.

GOD BEDRING :thumleft

-roger
Dette høres ut som en god plan :thumleft
Da satser vi på fellestur til Trollstigen eller Atlanterhavsveien med hver vår FJR neste sommer :prop:
Jeg har ellers også i tankene en skikkelig Vestlandstur neste år, og om tid og vær er på min side også rundt Sørlandet. Kanskje treffes vi på dine hjemtrakter også :prf

Svar