KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
xj6
Innlegg: 96
Registrert: 27 jun 2013, 19:06
Motorsykkelen din: -

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av xj6 »

Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:30, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

xj6 skrev:
.... om tid og vær er på min side også rundt Sørlandet. Kanskje treffes vi på dine hjemtrakter også :prf[/quote]

Hei, send i så fall en PM :-)[/quote]
Det skal jeg ha i bakhodet.
Mange spennende veier i ditt nærområde jeg kunne tenke meg å oppleve. Særlig er det vel Lysefjorden og Suleskar som utmerker seg. Men selvfølgelig, din lokalkunnskap ville nok være verdifull i sammenheng med ruteplanlegging i den grad jeg planlegger så mye...

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av norse900 »

Du får bare sørge for å bli frisk og rask, Kjellv, så skal det nok saktens bli sightseeing høyt og lavt :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Kjell hvor mye har du vært her på det våte vestland? Du burde helt klart hatt deg en dag eller to med de opplevelsene bare Hordaland alene kan by på.
Å som jeg har nevnt før, garasje og gjesterom står klart :thumleft

Så om det er tøft å motivere seg til å bli bra i foten kan jeg skrike litt på deg neste gang jeg er på dine trakter :lol Skal du nok se at det blir både skruballer å chachacha

Note4

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Kjell hvor mye har du vært her på det våte vestland? Du burde helt klart hatt deg en dag eller to med de opplevelsene bare Hordaland alene kan by på.
Å som jeg har nevnt før, garasje og gjesterom står klart :thumleft

Så om det er tøft å motivere seg til å bli bra i foten kan jeg skrike litt på deg neste gang jeg er på dine trakter :lol Skal du nok se at det blir både skruballer å chachacha

Note4
Ikke mye!
Jeg har reist en del sørover til Sognefjorden, spesielt i indre Sogn. Har også vært noen turer sørover mot Hardangerfjorden, så langt ut som til Nordheimsund. Dette var i sammenheng med jobb tidlig på -90 tallet. Jeg har ved ett tilfelle vært i Bergen, og det er så lenge siden som 1978.
Veg ett tilfelle har jeg også vært i Ålgård ved Sandnes og hentet et flyttelass. Det var en rask tur der jeg kjørte sørover til Oslo, vestover gjennom Telemark og Sirdal til Ålgård, og retur nordover til Hardanger, opp Måbødalen, over vidda og nordover gjennom Valdres. Bare en rask tur med kjøring relativt non-stop.
For meg ansees alt sør for Hardangerfjorden og helt til Kristiansand som uutforsket.
Min kjære som blir med på baksetet på denne turen har aldri vært i landsdelen.

Dagene er lange for tiden. Jeg koser meg litt med turplanlegging nå, i det minste orienterer meg litt om hva denne landsdelen har å by på. Tiden går fortere på denne måten, men det hjelper på ingen måte for å kurrere MC-abstinens :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Jeg er på grensen til å si at du må skamme deg!!! =; Det er jo helt uhørt. Du må helt klart få deg en tur sørover langs vestlandet. Det er nok noe som du ikke blir å glemme med det første.

Forstår at det ikke hjelper på å kurere kjøresuget. Men av og til er karma så ufin at de setter oss i situasjoner som gjerne gjør at vi blir minnet på hvorfor vi gjør det vi gjør. Å vi lærer oss å sette enda mere pris på de interessene som vi gløder for.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Joda, jeg kan godt skamme meg litt.
Det er mye uutforsket her i landet, nordover også. Jeg har hele strekningen fra Namsos til Narvik som heller ikke er utforsket. Her ligger det også mange perler og venter.
Jeg vurdere å planlegge tur dit parallelt med vestlandstur til neste år. Da vil værmeldingene når ferien starter bestemme hvilken vei vi kjører. Nord for Narvik har jeg vært en del, likeså i Øst-Finnmark. Var gift med ei Vadsøjente i unge år, og rakk å bli veldig glad i dette distriktet før forholdet tok slutt. Spesielt Tanadalen ble jeg veldig glad i, hennes familie hadde hytte ved Levajok der vi var ofte. Dit skal jeg nok også igjen en gang...
Saken er vel at jeg i mange år har nytt de fleste ferier og frihelger sommerstid på sjøen. Jeg hadde fri tilgang til ei gammel Colin Archer seilskute i mange år. Eieren hadde ikke tid til verken å stelle eller bruke den i mange år, og hadde ikke lyst å selge den heller. Dette skulle bli hans pensjonisttilværelse. Jeg løste problemet hans for en periode kan man si, og har hatt mange fantastiske opplevelser i mine nære fjordområder og de ytre øyer og holmer mot havet disse årene.
Dessverre døde denne mannen for 3 år siden. Jeg vurderte lenge om jeg skulle kjøpe skuta da familien hans la den ut for salg. Tilslutt valgte jeg å la være, ta MC-lappen, kjøpe sykkel og starte en ny epoke.

Her, Colin Archer Hilmara under full rigg på vei ut fjorden forbi Molde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

I dag har jeg vært på sykehuset til 6-ukers kontroll.
Rart å tenke på. I noen tilfeller virker det som mye lenger enn 6 uker siden jeg lå på St. Olavs i Trondheim til operasjon, og i andre tilfeller virker det som det nettopp har skjedd.
Men nok om det. Røntgenbildene viser at jeg følger prognosene jeg fikk i Trondheim. Det er ennå 6 uker til jeg får lov å belaste foten. Det har grodd bra, jeg kunne se av bildene at det begynner å fylle seg ut mellom fragmentene i bruddet, men at det ennå er åpninger i mellom. Grodd er det jo ikke, men kalkbroer mellom fragmentene blir stadig sterkere og bruddet er ganske stabilt.
Det er igjen bare å smøre seg med tålmodighet, ikke ta for raske skritt. Nedturen om jeg skulle overbelaste bruddet ville bli stor.
Men... Kirurgen ga meg lov til å gjøre et forsøk på å håndtere clutchen på bilen min nå :) Det er du som bestemmer sa han, men han mente at det burde gå greit nå. Både gleder og gruer meg, men i morgen skal jeg prøve om jeg kan kjøre Saab igjen :prf

Om noen lurer på hvordan det er å klare seg med et brukket bein storparten av sommersesongen... Spør meg, ikke prøv selv =;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Bjerknez »

Godt og høre at det er fremgang :thumleft

Tar vel på og ha en ny FJR i garasjen som ikke kan brukes før neste sesong regner jeg med? :knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Godt og høre at det er fremgang :thumleft

Tar vel på og ha en ny FJR i garasjen som ikke kan brukes før neste sesong regner jeg med? :knegg
Nysykkelen et godt parkert i garasjen til min kjære. Da ser jeg den ikke.... :-)

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Da er Saaben prøvekjørt og det funker fint :prf
De siste to ukene har jeg byttelånt bil med min bror, og har kjørt litt rundt omkring med hans Auris Hybrid. OK bil det, ...dersom man ikke har bruk for å dra med seg en tilhenger av og til. En bil uten tilhengerfeste er bare en halv bil, ...akkurat som en båt uten mast er bare en halv båt :lol
Nå har jeg ingen umiddelbare planer om å sette FJRen på henger og kjøre rundt med den på slep akkurat. Når jeg tenker meg om er det ganske trolig at FJRen ikke engang skal settes på henger :-k Den kan vel heller fraktes omkring for egen maskin... :-k Det er nok tryggest :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Det må vel sies å være et lite lyspunkt i hverdagen :thumleft

Noe sier meg at OM du skulle finne på å frakte noe på henger igjen, så sørger du for at der er tilstrekkelig med hjelp så du ikke klarer å kjøre dette kunststykket igjen :-# :x

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

VÆR DU SIKKER LORD :-)å
Dette kommer nok alltid til å ri meg som ei mare hver gang noe skal lastes på henger!

Clutchen på Saaben var i grunnen uventet tung :-k Årsaken er nok at det etter nær to måneder omtrent ikke er muskler igjen i venstrefoten. Jeg kjørte en liten runde i kveld med min bror som reservepilot. Det eneste ubehag jeg har er at lårmuskulaturen kjennes helt overbelastet ut. Har samme følelsen som jeg hadde etter første gang jeg trente på helsestudio...
Jeg husker forrestn at den gangen var det innmari mange spretne damer i trange treningstights der, og jeg la vel muligens på i overlag med vekter denne kvelden :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... ja den foten din skal nok få merke det mange ganger før du er oppe å danser chachacha igjen :redface Musklene dine er vel visnet godt vekk, i forhold til den andre foten.

En kompis av meg som har trent vekter hele livet ødela kneet sitt også. Måtte operere, gikk 6 uker på krykker. På den tiden, fra han måtte slutte å trene, til operasjon og recovery gikk det vel ca 3 måneder. Da var foten ganske nøyaktig halvert i tykkelse. Han er 1.50 høy og har noen sinnsyke lår, Det er utrolig hvor fort det forsvinner. Men det positive er at det går like fort å komme seg tilbake igjen.

Å en ting kan jeg forsikre deg om, det er enda verre tilstander på treningsentrene i dag. Men nå er det ikke bare damene som går i tights :eh

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Chachacha har jeg aldri danset før, og tror heller ikke jeg skal prøve. Men min kjære har booket ei helg i slutten av oktober på dansegalla... Har allerede begynt å grue meg :scratch

Svar