KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Jompa »

Pøh, du kan vel alltids skylde på vondt i kneet. Ikke ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av LordShaft »

chachacha er enkelt.... Se for deg at du stikker noe å tegne med mellom rumpeballene, stram godt, også prøver du å tegne 8 tall på "veggen" bak deg :thumleft Slår aldri feil :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Jeg tror jeg velger Jompas idè, synes den var best :-k

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Jøss, ikke skrevet noe her på nesten en måned :-k
Det er vel antakelig fordi det ikke er så mye som skjer, langt mellom de store hendelser. Men jeg er i hvert fall på vei tilbake på jobb. Er der hver dag, i hvertfall noen timer hver dag. Legger fysiotimene til formiddagene, og er stort sett på jobb hver dag etter lunch. Det er godt!
Hjemme er ikke rullestolen noe særlig i bruk lenger. Den er god å ha om jeg skal frakte med meg noe, på kjøkkenet å hente kaffen for eksempel. Det er ikke så enkelt med krykker. Ergometersykkel har jeg også fått på stua :-)å DET trodde jeg aldri kom til å skje! Men den blir iherdig brukt, og jeg merker at det funker. Bevegeligheten i kneet har utrolig godt av det, og muskulaturen i legg og lår kommer seg litt hver dag. I dag er det to uker til 12 ukers kontroll med røntgen. Det blir spennende. Da får jeg beskjed om jeg er klar for å belaste foten igjen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Jøss, ikke skrevet noe her på nesten en måned :-k
Det er vel antakelig fordi det ikke er så mye som skjer, langt mellom de store hendelser. Men jeg er i hvert fall på vei tilbake på jobb. Er der hver dag, i hvertfall noen timer hver dag. Legger fysiotimene til formiddagene, og er stort sett på jobb hver dag etter lunch. Det er godt!
Hjemme er ikke rullestolen noe særlig i bruk lenger. Den er god å ha om jeg skal frakte med meg noe, på kjøkkenet å hente kaffen for eksempel. Det er ikke så enkelt med krykker. Ergometersykkel har jeg også fått på stua :-)å DET trodde jeg aldri kom til å skje! Men den blir iherdig brukt, og jeg merker at det funker. Bevegeligheten i kneet har utrolig godt av det, og muskulaturen i legg og lår kommer seg litt hver dag. I dag er det to uker til 12 ukers kontroll med røntgen. Det blir spennende. Da får jeg beskjed om jeg er klar for å belaste foten igjen.
Høres bra ut :thumleft
Er det slik ergometersykkel med ØL-holder? :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av freddy123 »

Bra du kommer deg på beina igjen så er det bare å starte på ny sesong neste vår uthvilt og klar :)

Nå er det ikke lenge før vi andre må stue bort sykkelene for sesongen heller så ..... Da sitter vi der inne i sofakroken å styrer alle mann :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:Jøss, ikke skrevet noe her på nesten en måned :-k
Det er vel antakelig fordi det ikke er så mye som skjer, langt mellom de store hendelser. Men jeg er i hvert fall på vei tilbake på jobb. Er der hver dag, i hvertfall noen timer hver dag. Legger fysiotimene til formiddagene, og er stort sett på jobb hver dag etter lunch. Det er godt!
Hjemme er ikke rullestolen noe særlig i bruk lenger. Den er god å ha om jeg skal frakte med meg noe, på kjøkkenet å hente kaffen for eksempel. Det er ikke så enkelt med krykker. Ergometersykkel har jeg også fått på stua :-)å DET trodde jeg aldri kom til å skje! Men den blir iherdig brukt, og jeg merker at det funker. Bevegeligheten i kneet har utrolig godt av det, og muskulaturen i legg og lår kommer seg litt hver dag. I dag er det to uker til 12 ukers kontroll med røntgen. Det blir spennende. Da får jeg beskjed om jeg er klar for å belaste foten igjen.
Høres bra ut :thumleft
Er det slik ergometersykkel med ØL-holder? :knegg
Ja jeg tror faktisk det er plass til en ølboks i den flaskeholderen der, men har ikke prøvd det. Øl er egentlig ikke noe stort tema ennå heller, det blir med en boks på lørdagskvelden. Jeg har en god del godt drikke å ta igjen når jeg står støtt på to føtter igjen!

Det var litt annerledes sist jeg brakk en fot. Det skjedde i Tyskland i 1990. Under skogsarbeid i opprydding etter en orkan i Moseldalen var det mange tømmerhoggere fra hele Europa i arbeid der.
Da ble jeg operert ved sykehuset i Bernkastel-Kues, og lå der i to uker før jeg ble sendt hjem. Siste helga jeg var der endte det opp med fest på verandaen i avdelingen. Ei ung jente som lå der kom fra en vingård i nærheten, og søster hennes kom med ei kasse vin. Jeg og noen andre tømmerhoggere meldte oss frivillig til å smake på vinen for å si det slik :prf
Ja det var tider det... Det kom en sykepleier ut og tok fra meg krykkene. Satte meg i en rullestol i stedet, hun mente det var tryggere for meg. Hun hadde antakelig helt rett i det, og Margies vin var innmari god :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

freddy123 skrev: Nå er det ikke lenge før vi andre må stue bort sykkelene for sesongen heller så ..... Da sitter vi der inne i sofakroken å styrer alle mann :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja dessverre :scratch
Gruer meg til alle dere andre også kommer i PMS-humør :redface I sommer har jeg gledet meg stort over alle reiseskildringene med bilder som har blitt lagt ut her. Da tar dette slutt også, og vi sitter igjen med PMS-nykker på alle sammen.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Kawagutten »

Jeg for min del har et par ting som noe video og bilder å legge ut i PMS tiden,skulle vært lagt ut på våren hehe men så tregt som noen ting går så kan jeg likesågodt spare det til dårigere tider.Håper flere har vært litt trege med å legge ut ting og dermed har spart litt til vinteren :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av Jompa »

kjellv skrev:
freddy123 skrev: Nå er det ikke lenge før vi andre må stue bort sykkelene for sesongen heller så ..... Da sitter vi der inne i sofakroken å styrer alle mann :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja dessverre :scratch
Gruer meg til alle dere andre også kommer i PMS-humør :redface I sommer har jeg gledet meg stort over alle reiseskildringene med bilder som har blitt lagt ut her. Da tar dette slutt også, og vi sitter igjen med PMS-nykker på alle sammen.
Nå, en god forumkrangel kan da være vel så artig som en langdryg reiseskildring med regnvær, utette glidelåser, vanntette støvler ysom allikevel ikke var vanntette osv.osv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:
kjellv skrev:
freddy123 skrev: Nå er det ikke lenge før vi andre må stue bort sykkelene for sesongen heller så ..... Da sitter vi der inne i sofakroken å styrer alle mann :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja dessverre :scratch
Gruer meg til alle dere andre også kommer i PMS-humør :redface I sommer har jeg gledet meg stort over alle reiseskildringene med bilder som har blitt lagt ut her. Da tar dette slutt også, og vi sitter igjen med PMS-nykker på alle sammen.
Nå, en god forumkrangel kan da være vel så artig som en langdryg reiseskildring med regnvær, utette glidelåser, vanntette støvler ysom allikevel ikke var vanntette osv.osv.
Jada, en god forumkrangel kan være bra og gjøre godt. Hvor god og underholdende en krangel er kommer nok mye an på krangelens tema og partenes grad av seriøsitet.
Men poenget mitt var nok helst i retning at jeg har gått i en PMS-tilstand helt siden jeg skadet meg i sommer, som omtrent den eneste aktive her inne i denne tilstand. Nå nærmer seg tiden da det begynner å komme mange andre etter... Vet ikke helt om jeg gleder meg til det.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

12 ukers kontroll på sykehuset i dag. Det ble en nedtur må jeg vel innrømme. Det er fortsatt for lite bindevev mellom beinfragmentene i bruddet til at jeg får lov å belaste foten så mye som jeg hadde håpet. Årsaken er, slik ortopeden forklarte det, at skaden var så stor. Mange store og små fragmenter i et brudd på nesten 10 cm lengde i leggbeinet er skrudd sammen med titanplater på begge sider.
Jeg fikk øke fra 10 til 30 kg, men dette er slett ikke nok til at jeg kan sette fra meg den ene krykka slik jeg håpet. Dermed er det nye 6 uker å vente på neste røntgenbilde, og nå definitivt sikkert at jeg ikke får prøvd FJRen i år :redface

Jeg hadde et håp og ønske at jeg nå kunne ha et par uker med intensiv trening og så kunne tatt en prøvetur. Slik blir det ikke. Selv om jeg sikkert kunne ha kjørt en tur nå, er det for usikkert hvordan jeg kunne håndtert en så tung sykkel stillestående.
Det er vel bare å innse realitetene, og satse alt på en tidlig vår...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av AJ »

Det var ingen god nyhet akkurat... :sorry .

Men lyspunktet får være at dette blir bra til neste sesong. Mye å se fram til og mye å ta igjen i 2016 :thumleft !
Tror jammen jeg må legge en tur oppom deg i reiseplanene mine tidlig neste sesong :-k .
Sammen med unge Bjerknes, kanskje :-) ?
Hyggelig kjørefølge, det :prf !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Yamaha FJR1300 kjøpt

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:Det var ingen god nyhet akkurat... :sorry .

Men lyspunktet får være at dette blir bra til neste sesong. Mye å se fram til og mye å ta igjen i 2016 :thumleft !
Tror jammen jeg må legge en tur oppom deg i reiseplanene mine tidlig neste sesong :-k .
Sammen med unge Bjerknes, kanskje :-) ?
Hyggelig kjørefølge, det :prf !
Bjerknez er trivelig kjørefølge ja :thumleft Det vet jeg :roll
Hadde vært trivelig det, evt. møtes på halvveien :prf

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av hakhap »

Kjedelige ting men viktig å la ting bli bra.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar