KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

I dag smiler verden til meg, og jeg smiler tilbake :hallo

En begivenhetsrik dag dette, Tur-retur Trondheim er 50 mil, og jeg startet hjemmefra halv 5 i dag tidlig. Men allerede kl 10 var bilhandelen avgjort og bilen utlevert. Gjorde nok en god handel tror jeg.
Bilen, en Mercedes C200 CDI 2004 har vært eid av en godt voksen mann siden ny (akkurat som FJRen jeg kjøpte) Den har gått 140 000, men det er ikkeno for slike biler, selv om kvaliteten på C ikke kan sammenlignes helt med den større og dyrere E.
Men det første selgeren viste meg var en ringperm som fulgte med bilen. Her har tidligere eier nøyaktig og omsorgsfullt arkivert absolutt alt som har skjedd med bilen mens han har eid den. Alle servicer er utført til punkt og prikke Hos samme MB verksted i Trondheim, og bilag, serviceskjema faktura er akkivert bak riktig skilleark. Jeg har aldri sett maken. Til og med kvitteringer på spylervæske, lyspærer mv ligger i permen, selvfølgelig kjøpt hos samme MB-forhandler.
Jeg var egentlig aldri i tvil, det går knapt an å gjøre et tryggere kjøp enn dette.
Bilen er også utrolig pen og skadefri. Den hadde blitt påkjørt en gang av en brøytetraktor, og fått bulket ei bakdør. Bakdøra ble erstattet med ei ny, men for å unngå fargeforskjeller hadde han fått lakkert om igjen hele bilen for to år siden.
Jeg gir meg ende over, tenk om alle bileiere hadde vært så pertentlig. Da hadde det aldri vært noen sak å handle bruktbil :twothumbs:
Men jeg skal følge opp dette. Med et så godt grunnlag skal jeg fortsette å fylle i permen. Det vil ha mye å si den dagen jeg skal selge den også.
Jeg skulle se på en E-klasse også, 60k dyrere og to år nyere. Men jeg droppa det. Her fikk jeg jo den flotte bilen for mindre penger enn jeg betalte for FJRen :) Kan jo ikke ha dyrere bil enn MC vel? Får da være grenser....

Ellers så var jeg innom min gode venn og kollega Arnfinn hos Ride i Trondheim. De heter forresten ikke Ride lenger, men Yamaha Store Trondheim. Advokatmat og krangel har det visst vært, et firma i Bergen eier visst retten til dette navnet.
Men utrolig kjekt å slå av en prat med Arnfinn igjen. Lenge siden sist nå.

Men så var turen kommet til St. Olavs og kontroll av foten. Det ble virkelig en opptur :twothumbs:
Bruddet har grodd veldig bra siden siste røntgen (slutten av Nov). Legen hadde også tegnet og beregnet på en utskrift av forrige bilde, og det er en viss skjevhet. Men det er helt marginalt sa han, så ubetydelig at det er uten noen som helst mening å rette det opp!
Neste kontroll, og sannsynligvis siste blir 20 Juni også ved St. Olavs.
Jeg sa at han da får bestille govær, for den dagen kommer jeg med motorsykkel oppover sa jeg :yahoo :mc7

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av AJ »

Ja, dager som dette er det verd å ta vare på blant de gode minnene.
Spesielt helseprognosene. Veldig bra!

Men for all, gratulerer med flott ny bil også :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:I dag smiler verden til meg, og jeg smiler tilbake :hallo

En begivenhetsrik dag dette, Tur-retur Trondheim er 50 mil, og jeg startet hjemmefra halv 5 i dag tidlig. Men allerede kl 10 var bilhandelen avgjort og bilen utlevert. Gjorde nok en god handel tror jeg.
Bilen, en Mercedes C200 CDI 2004 har vært eid av en godt voksen mann siden ny (akkurat som FJRen jeg kjøpte) Den har gått 140 000, men det er ikkeno for slike biler, selv om kvaliteten på C ikke kan sammenlignes helt med den større og dyrere E.
Men det første selgeren viste meg var en ringperm som fulgte med bilen. Her har tidligere eier nøyaktig og omsorgsfullt arkivert absolutt alt som har skjedd med bilen mens han har eid den. Alle servicer er utført til punkt og prikke Hos samme MB verksted i Trondheim, og bilag, serviceskjema faktura er akkivert bak riktig skilleark. Jeg har aldri sett maken. Til og med kvitteringer på spylervæske, lyspærer mv ligger i permen, selvfølgelig kjøpt hos samme MB-forhandler.
Jeg var egentlig aldri i tvil, det går knapt an å gjøre et tryggere kjøp enn dette.
Bilen er også utrolig pen og skadefri. Den hadde blitt påkjørt en gang av en brøytetraktor, og fått bulket ei bakdør. Bakdøra ble erstattet med ei ny, men for å unngå fargeforskjeller hadde han fått lakkert om igjen hele bilen for to år siden.
Jeg gir meg ende over, tenk om alle bileiere hadde vært så pertentlig. Da hadde det aldri vært noen sak å handle bruktbil :twothumbs:
Men jeg skal følge opp dette. Med et så godt grunnlag skal jeg fortsette å fylle i permen. Det vil ha mye å si den dagen jeg skal selge den også.
Jeg skulle se på en E-klasse også, 60k dyrere og to år nyere. Men jeg droppa det. Her fikk jeg jo den flotte bilen for mindre penger enn jeg betalte for FJRen :) Kan jo ikke ha dyrere bil enn MC vel? Får da være grenser....

Ellers så var jeg innom min gode venn og kollega Arnfinn hos Ride i Trondheim. De heter forresten ikke Ride lenger, men Yamaha Store Trondheim. Advokatmat og krangel har det visst vært, et firma i Bergen eier visst retten til dette navnet.
Men utrolig kjekt å slå av en prat med Arnfinn igjen. Lenge siden sist nå.

Men så var turen kommet til St. Olavs og kontroll av foten. Det ble virkelig en opptur :twothumbs:
Bruddet har grodd veldig bra siden siste røntgen (slutten av Nov). Legen hadde også tegnet og beregnet på en utskrift av forrige bilde, og det er en viss skjevhet. Men det er helt marginalt sa han, så ubetydelig at det er uten noen som helst mening å rette det opp!
Neste kontroll, og sannsynligvis siste blir 20 Juni også ved St. Olavs.
Jeg sa at han da får bestille govær, for den dagen kommer jeg med motorsykkel oppover sa jeg :yahoo :mc7
Dette høres jo vannvittig bra ut kjellv! Du fortjener noen oppturer nå :thumleft
Men i juli får du enda en skikkelig opptur. For da kommer JEG og besøker deg :lol :lol

Nå står oppturene i kø skal du se :knegg

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Men i juli får du enda en skikkelig opptur. For da kommer JEG og besøker deg :lol :lol

Nå står oppturene i kø skal du se :knegg
Trivelig skal det bli ja. Jeg tror vi lar Aursjøveien ligge i fred, og finner på noe annet... :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Trollstigen og Geiranger må vel være ganske så obligatorisk kanskje? Før man svinger av mot Ålesund og en liten tur ut på Godøy etc.? Veldig fint der ute.

Så kan vi jo ta en guttetur ut i Ålesund på kvelden og juge litt over en pils eller ti før man sovner stille inn på et hotell. Er vel ikke mange hytter midt i byen.... ?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Trollstigen og Geiranger må vel være ganske så obligatorisk kanskje? Før man svinger av mot Ålesund og en liten tur ut på Godøy etc.? Veldig fint der ute.

Så kan vi jo ta en guttetur ut i Ålesund på kvelden og juge litt over en pils eller ti før man sovner stille inn på et hotell. Er vel ikke mange hytter midt i byen.... ?
Høres ut som en tur jeg kanskje kan komme til å slenge meg med på ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Trollstigen og Geiranger må vel være ganske så obligatorisk kanskje? Før man svinger av mot Ålesund og en liten tur ut på Godøy etc.? Veldig fint der ute.

Så kan vi jo ta en guttetur ut i Ålesund på kvelden og juge litt over en pils eller ti før man sovner stille inn på et hotell. Er vel ikke mange hytter midt i byen.... ?
Høres ut som en tur jeg kanskje kan komme til å slenge meg med på ;-)
Har kjørt deler av ruten før, men jeg vil tippe at hvis man kjører fra Molde, via Bolsøya mot Trollstigen før man setter kursen videre mot Geiranger, Dalsnibba, Stryn, Hellesylt, Stranda, Aure, Ålesund, så bør vel dette være en fin dagsetappe hvor man ikke er alt for sent fremme i Ålesund samt at man kan sette av tid til en del stopp etc.

Men kjellv er mer lommekjent oppi der så han kan nok beregne avstandene bedre. Jeg prøvde med google maps men den vil ikke dirigere meg via Trollstigen vinterstid.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev:
Bjerknez skrev:Trollstigen og Geiranger må vel være ganske så obligatorisk kanskje? Før man svinger av mot Ålesund og en liten tur ut på Godøy etc.? Veldig fint der ute.

Så kan vi jo ta en guttetur ut i Ålesund på kvelden og juge litt over en pils eller ti før man sovner stille inn på et hotell. Er vel ikke mange hytter midt i byen.... ?
Høres ut som en tur jeg kanskje kan komme til å slenge meg med på ;-)
Har kjørt deler av ruten før, men jeg vil tippe at hvis man kjører fra Molde, via Bolsøya mot Trollstigen før man setter kursen videre mot Geiranger, Dalsnibba, Stryn, Hellesylt, Stranda, Aure, Ålesund, så bør vel dette være en fin dagsetappe hvor man ikke er alt for sent fremme i Ålesund samt at man kan sette av tid til en del stopp etc.

Men vi må tidlig opp om morran! Gjerne før fuglene fiser! :knegg

Men kjellv er mer lommekjent oppi der så han kan nok beregne avstandene bedre. Jeg prøvde med google maps men den vil ikke dirigere meg via Trollstigen vinterstid.

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Nå har krav om årsavgift for bil og MC dumpet inn i nettbanken igjen.
Men, bilen jeg får krav på er jo Saaben jeg byttet inn i brukt Mercedes den 4. Januar. Jeg har søkt opp Saaben i kjøretøyregisteret, og den er solgt og omregistrert den 7. Februar til Stjørdal. Hva skjer nå, noen som vet det? Jeg har ingen intensjoner om å betale årsavgift på noen annen bil en Mercedesen. Regelverket her ble jo lagt om, det er nå den som bilen er registrert på ved årsskiftet som er ansvarlig for årsavgiften, altså meg.
Det som er helt klart er at ny eier kommer til å stå i stor fare for avskilting lenge før jeg betaler dette!

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Nå har krav om årsavgift for bil og MC dumpet inn i nettbanken igjen.
Men, bilen jeg får krav på er jo Saaben jeg byttet inn i brukt Mercedes den 4. Januar. Jeg har søkt opp Saaben i kjøretøyregisteret, og den er solgt og omregistrert den 7. Februar til Stjørdal. Hva skjer nå, noen som vet det? Jeg har ingen intensjoner om å betale årsavgift på noen annen bil en Mercedesen. Regelverket her ble jo lagt om, det er nå den som bilen er registrert på ved årsskiftet som er ansvarlig for årsavgiften, altså meg.
Det som er helt klart er at ny eier kommer til å stå i stor fare for avskilting lenge før jeg betaler dette!

Sent fra min C6603 via Tapatalk
Må vel nesten si det så sterkt som dette; gikk i samme fella selv da jeg fikk Guzzi-forhandleren her hjemme til å selge Stelvio'en for meg. Den ble også solgt etter nyttår en gang.
Uvitende som jeg var tok jeg det for gitt at ny eier ville få tilsendt årsavgiften. Altså ingen klausul i kontrakten om hvem som skulle betale årsagiften...
Prøvde meg på å få forhandleren til å ta regninga, noe de høflig men bestemt avviste...
En ergerlig utgift på en sykkel man ikke lenger eide, men tok regninga selv uten mer diskusjon, hverken med forhandler (kommisjonsselger) og ny eier.

Står noe om de greiene her med årsavgiftbetalingen og salg av kjøretøy på Vegvesenets sider, men også på sidene til NAF:

https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/arsavgift/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Det er omtrent det jeg frykter :redface
Men ett er sikkert, dette blir ikke betalt før det evt går til innkreving. De 250 ekstra skal jeg heller betale dersom ikke ny eier blir lei av å kjøre med avskiltingsbegjæring over seg!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22846
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Ja, det er surt det der...

Men dette skulle dere vel strengt tatt avtalt ved byttet?
Uansett så kan det jo hende at det kan lønne seg å kontakte den nye eieren? Det er jo tross alt han som eier sykkelen og har han litt over middels samvittighet så bør han jo ta denne regningen. Selv om det er du som er det juridiske ansvaret.

Jeg ville heller ringt han/hun og sagt klart i fra at årsavgiften for hans/huns motorsykkel har ankommet postkassa di og at du ikke akter å betale årsavgiften for andre. Er man litt over middels oppegående så betaler personen dette beløpet.

Så helt til slutt et lite spørsmål rundt dette:
Hva skjer egentlig hvis ikke regningen blir betalt? Vil sykkelen det gjelder miste skiltene og case closed? Kan man feks. ta en telefon til statens vegvesen (eller hvem som har med dette å gjøre) og si at sykkelen har fått ny eier og at du ikke akter å betale denen avgiften for den nye eieren, med det utfallet at sykkelen blir kontrollert avskiltet slik at du slipper videre regress rundt dette?

Er jo ikek akkurat det voldsomme beløpet det er snakk om så klart, men jeg tror kanskje jeg hadde startet med en telefonsamtale til fyren?

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Ja, det er surt det der...

Men dette skulle dere vel strengt tatt avtalt ved byttet?
Uansett så kan det jo hende at det kan lønne seg å kontakte den nye eieren? Det er jo tross alt han som eier sykkelen og har han litt over middels samvittighet så bør han jo ta denne regningen. Selv om det er du som er det juridiske ansvaret.

Jeg ville heller ringt han/hun og sagt klart i fra at årsavgiften for hans/huns motorsykkel har ankommet postkassa di og at du ikke akter å betale årsavgiften for andre. Er man litt over middels oppegående så betaler personen dette beløpet.

Så helt til slutt et lite spørsmål rundt dette:
Hva skjer egentlig hvis ikke regningen blir betalt? Vil sykkelen det gjelder miste skiltene og case closed? Kan man feks. ta en telefon til statens vegvesen (eller hvem som har med dette å gjøre) og si at sykkelen har fått ny eier og at du ikke akter å betale denen avgiften for den nye eieren, med det utfallet at sykkelen blir kontrollert avskiltet slik at du slipper videre regress rundt dette?

Er jo ikek akkurat det voldsomme beløpet det er snakk om så klart, men jeg tror kanskje jeg hadde startet med en telefonsamtale til fyren?
Ja surt er det, men det er antakelig ikke så mye jeg kunne ha gjort annerledes.
Dette gjelder altså gamlebilen min, ikke motorsykkelen. Den ble byttet inn hos en forhandler i Trondheim den 4.Januar. Biler med så lav verdi vil ikke forhandleren ha i butikken sin, og blir tatt inn til minstepris 10000 og videresolgt til oppkjøpere. Denne oppkjøperen har sannsynligvis brukt situasjonen for det den er verdt, og sagt til ny kjøper at denne blir spesielt gunstig fordi forrige eier er ansvarlig for årsavgiften.
Jeg får bare mentalt forberede meg på denne utgiften, men den blir ikke betalt før varselet fra Statens Innkrevingssentral kommer. Da må det betales før gebyret stiger dramatisk...
Purring på årsavgiften er det ny eier som får, men fortsatt er visst årsavgiften mitt ansvar. Begjæring om avskilting blir sendt til ny eier i Juni tror jeg. Når jeg får kravet fra SI vet jeg ikke helt, men håper det kommer noe senere slik at ny eier får noen utrygge uker/måneder med avskiltingsbegjæring hengende over seg.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3437
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av JohnnyTh »

Kontakt ny eier og spør om å dele. Så sparer du i det minste litt. Hvis han avslår så kan du jo si at du ikke har råd og årsavgiften vil ikke bli betalt med avskiltning som mulig konsekvens.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av biker7 »

Klart dette er drit-surt, men så lenge reglene er som de er så....

Fra skatte-etaten:
"Hva skjer hvis jeg betaler for sent?
Hvis du ikke betaler årsavgiften innen forfallsdatoen må du, uansett grunn, betale en tilleggsavgift.

Ubetalte krav blir overført til Statens innkrevingssentral, som vil kreve inn beløpet fra den som eide bilen 1. januar. Det betyr at tidligere eier vil få tvungen trekk i lønn eller trygd. Statens innkrevingssentral kan også ta pant i eiendeler.

Hvis ikke alle avgifter er betalt innen fristen på purringen, vil du motta vedtak om avskilting i juni. Bilen blir da avskiltet ved kontroll."


Er selvfølgelig noe dritt at ikke kjøper nevnte noe om årsavfiften når du solgte/byttet inn bilen, slik at dere kunne blitt enige om noe, men i bunn og grunn skulle evt. du også ha gjort dette. Men skjønner jo at dette ikke var lett å tenke på/vite i din salgs-situasjon.
Hvis jeg senere hadde kjøpt denne "billig-bilen" av en oppkjøper/forhandler og ved handel fått beskjed om at årsavgift var inkludert/betalt eller betales av forrige eier, så hadde jeg blitt forbanna hvis jeg plutselig fikk avskiltingsgebyr pga. årsavgift. Hadde nok tatt kontakt med selger og tatt saken videre derfra. Hadde nok fort blitt en prinsipp-sak for meg dette da..
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Svar