KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av mortenolb »

Du kan jo slanke deg til 30kg, så kan du gå :lol
Men ja, det er kjipt! Blir vel bra til neste år!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Du kan jo slanke deg til 30kg, så kan du gå :lol
Men ja, det er kjipt! Blir vel bra til neste år!
Ja det er jo faktisk en teoretisk mulighet Morten... men antakelig kun teoretisk :-k
Jeg er merkelig nok på god vei. 3 rolige måneder til tross har jeg mistet 10 kilo. Jeg skjønner det ikke, men det er i alle fall ikke bare muskler som har forsvunnet. Musklene i venstre fot er kraftig redusert ja, men jeg har nok fått tilsvarende i armer og skuldre etter all bruk av krykker.
Men det er langt igjen til 30 kilo da :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Du får kjøpe deg en moped kjellv! :lol
Eller evt. låne deg en 125cc på jobben som jo veier en del mindre. Altså hvis målet er å komme seg ut på to hjul noen timer før sesongslutt.

Ellers så ser jeg frem til moldeturen til neste år. Da håper jeg du er fit for fight og klar for en skikkelig tur med nysykkelen :thumleft
1stk. overnatting i hytte et flott sted er et must, ved siden av en pils eller to samt flere timer med skjitsnakk og selvskryt :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Kontroll på Molde Sykehus igjen i dag :-k

Huff, skal dette ingen ende ta? Jeg får i det minste lov å øke belastningen med 10 kg ekstra hver uke framover. Dette for å ikke overbelaste noe. På en måte lære opp igjen hele foten til å gå igjen.
Men... Jeg fortalte om turen til Fredrikstad i helga, og om smerter på innersida av kneet når jeg har stått eller gått for lenge. For eksempel på Gardermoen når jeg måtte gå fra sikkerhetskontrollen til gate 19E på en halv time. DET er langt på krykker! Kirurgen opplyste meg at leggen ikke er rett. Den er skrudd sammen litt skjevt i forhold til hva den var før skaden skjedde. Jeg skjønner jo at dette ikke er så enkelt for en kirurg å gjøre med så omfattende skade som jeg hadde i sommer. Det er så lite at jeg ikke ser det selv engang når jeg ser etter. Men denne skjevheten gjør at kneet har for høy belastning på innersiden. Kneet har jo også fått ubotelige skader, bruskskader som ikke reparerer seg selv.
Det ble derfor tatt nye bilder der jeg sto oppreist med strake bein og lik belastning på begge. Disse blir sendt til St.Olavs i Trondheim der jeg ble operert, og de vil vurdere bildene og kalle meg inn til kontroll der. Finner de det nødvendig/hensiktsmessig for meg, blir det ny operasjon. Slik jeg forstår det må de da skru av igjen den ene platen, brekke leggen og skru sammen igjen på nytt i riktig stilling :redface :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Uffda... Du får be dem forte seg. Si at du har kjøpt ny motorsykkel som skal kjøres til neste år. Er su heldig så kanskje kirurgen er en mc fyr :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Disse karene er ikke MC-folk! De har ikke tid til hobbyer i det hele tatt. De er på jobb døgnet rundt tror jeg...
Men jeg husker at anestesilegen som dopa meg før operasjonen i sommer var det. Han kjørte Harley, og MC-prat var det siste jeg husket før jeg slukna ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av AJ »

Uffda!
Dette høres ikke helt bra ut, nei...
Men dyktige norske leger og ikke minst kirurger sørger for at du ikke misser en MC-sesong til. Det må vi bare har sterkt tro på :drg
Fortsatt god bedring!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

4. Januar blir det Trondheimstur fikk jeg brev om i dag. Det blir en spennende dag! Da skal jeg nok grundig undersøkes, og det skal tas et standpunkt om jeg må reopereres.
På lørdag sist helg var jeg forresten innom vinterlageret og hilste på FJRen. Den har stått litt i veien slik den ble parkert i August, parkert litt for midt i garasjen til at annen aktivitet innom der kunne foregå uhindret. Jeg har derfor tenkt at jeg skal flytte den litt når jeg blir bedre. Det gjorde jeg på lørdag :prf
Bikket den ned fra midtstøtta og flyttet den en meter til siden og en meter fram, OG satte den opp på midtstøtta igjen! Nå er den ikke i veien lenger :thumleft
God følelse etterpå, dette har jeg ventet på lenge. Men nå går jeg også mer og mer med ei krykke da, så progresjonen er god for tiden.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Bikket den ned fra midtstøtta og flyttet den en meter til siden og en meter fram, OG satte den opp på midtstøtta igjen! Nå er den ikke i veien lenger :thumleft
Så rent teknsik så har du fått deg en liten tur på sykkelen i dag :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Hehe, starta den også, men da sto den på midtstøtta

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Hehe, starta den også, men da sto den på midtstøtta
Så du tok deg bare en pause altså? :twothumbs:

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Var ellers en skikkelig opptur og feiring på flere fronter i helga. Fredag fikk jeg omsider solgt Super Tènèrèen, demosykkelen vår. Denne jeg vurderte sterkt å kjøpe selv i sommer. Ny demosykkel er også bestilt, MT-09 Tracer skal være klar til sesongstart :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22910
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av Bjerknez »

Regner med at dere får solgt en MT-10 ganske kjapt også kanskje?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av AJ »

kjellv skrev:Var ellers en skikkelig opptur og feiring på flere fronter i helga. Fredag fikk jeg omsider solgt Super Tènèrèen, demosykkelen vår. Denne jeg vurderte sterkt å kjøpe selv i sommer. Ny demosykkel er også bestilt, MT-09 Tracer skal være klar til sesongstart :twothumbs:
Veldig bra!

Super Ténéré er en sykkel jeg absolutt må få sjekket ut neste sesong.
Er faktisk ganske spent på hvordan denne oppleves!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, FJR1300 fortsatt uprøvd

Legg inn av kjellv »

Tørr ikke akkurat vedde på det. Vi er en litt for liten forhandler til at vi tørr ta sjansen på å bestille inn en til utstilling. Jeg er blitt bedt om å lage et tilbud på en, men prisen blir ikke klar før i Januar. Da spørs det nok om det er flere igjen. De store forhandlerne soper vel til seg de få som kommer hit til landet. Regner nok med at det ikke blir så mange.

Svar