KjellV sin logg. Sesongstart?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Kjekt å se du er ute på tur kjellv :thumleft

Nå er det ikke lenge før den obligatoriske Moldeturen går av stabelen og det blir meg og Cutless som kommer til å kjøre oppover sammen. Vi kommer til kjøre av gårde mellom den 15.-18 juli en gang, avhengig av været. Gidder ikke å kjøre oppover hvis det melder mye regn. :P

Så jeg håper du er klar for å vise oss/meg rundt i sandkassa di kjellv. Trollstigen og Geiranger forserer vi nok på vei oppover og Aursjøvegen blir nok litt for mye grus for min del. Men ellers så er jeg åpen for det meste. En god formiddagstur lørdag 23.juli på rundt 30-40 mil hadde vert gull før man entrer utepilsen på Moldejazzen utover kvelden.

Jeg har bestillt flott vær så vi får håpe vær herre er med oss. I fjor var jeg vertfall ikke like heldig. Elendig vær, mc-velt og hele pakka. Du var jo ikke spesielt heldig du heller så det hjalp litt :lol
Været kunne gjerne fått fortsette som det har vært for min del :) Klarvær og fint mange uker på rad her nå, nesten så man blir redd for å bruke opp årets kvote med finvær snart. Mandag 20. er det Trondheimstur på meg. Antakelig er dette en sluttkontroll ved St. Olavs. Det blir spennende. Værmeldingene ser også ganske bra ut til mandag, og blir det slik så kjører jeg FJR til Trondheim. 50 mil tur/retur blir trivelig. Har ikke time før kl 14 heller, så dette passer bra :thumleft
Har du vært på Otterøya/Midsund Ove? Hvis ikke er det absolutt verdt en tur. Både flott natur, havutsikt og meget inspirerende veier! En kort fergetur så er du der. Har du ikke kjørt der før, så bør det prøves!

Brukeravatar
Jørgen L
Innlegg: 134
Registrert: 02 sep 2013, 00:26
Motorsykkelen din: 04 Yamaha R1
Sted: Smøla, Møre og Romsdal

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av Jørgen L »

Trollstigen er herlig! Satser på å få til en tur dit iløpet av sesongen her også, og ellers litt rundt i Midt-Norge! :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av kjellv »

Da er jeg klar for Trondheimstur. Skal til kontroll ved St. Olavs med kneet mitt. Skal bli ganske spennende å få en ny status og prognose for hva jeg kan forvente av kneet i årene som kommer.
12 grader ved start, og nydelig sommervær. Meldingene tyder på en snittemp. på ca 18 grader etter kl 11 i dag. Det blir bra.

Legger ut spor på locato jeg og nå. Har en avtale med WikingTnT, møter ham ved Bikershop i Torbjørn Bratts veg ca kl 15:00. Hyggelig om flere forummedlemmer fra Trondheimsområdet også dukker opp :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37826
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av AJ »

God tur :vs !
Blir vel et og annet bilde fra turen underveis?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av kjellv »

Bilder hører med. Ferga Kanestraum -Halsa nå. 15 grader allerede. Dette blir bra.Bilde

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av E-strom »

kjellv skrev:... Hyggelig om flere forummedlemmer fra Trondheimsområdet også dukker opp :thumleft
Ikke anledning i dag - må jobbe utover ettermiddagen og kvelden (vårens siste produksjonsetting på gang)
Dessuten må jeg vel hjem og pakke før jeg legger avgårde i retning Aalborg i morgen ettermiddag :-k
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av kjellv »

Skjønner godt den E-strom. Får se om jeg er tilgjengelig i morgen når du fyker forbi mitt hjemsted langs E39.
Vinjeøra nå kort kaffestopp siden jeg har så god tid. Bilde

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trollstigen

Legg inn av kjellv »

Orkanger da. Sånn er det når man er ute i så god tid. Ennå nesten 2 timer til jeg har time på St.Olav. Bilde

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av E-strom »

Hvis du vil ha en litt alternativ retur:
- fra Øysand (rett etter Klett), sving av og følg gamle E39
- på Orkanger, ikke kjør opp på E39 men kjør gjennom havna/industriområdet
- etter Orkanger, ikke kjør E39 men følg skilting til Fannrem via Fv462
Så tar du gamle E39 fra Fannrem og opp til Kjølen - den er fremdeles like svingete som før, men nå helt uten laksetrailere og annet heft...!

Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av kjellv »

Takk for tipset. Jeg får ha denne til gode til en annen gang. Planlagt retur blir om Oppdal

Sent fra min C6603 via Tapatalk

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av JK95 »

Kommer på Bikershop ca 15.10 selv, du er der enda da vel? :P

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av kjellv »

Klart det :-) Gleder meg

Sent fra min C6603 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av kjellv »

Da er jeg klar for hjemturen. Hyggelig prat med WikingTnT og JK95 utenfor Bikershop. Trivelig å hilse på.Bilde

Sent fra min C6603 via Tapatalk

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av WikingTnT »

Ligeså - god tur hemmat :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6952
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: kjellv sin logg, Trondheimstur

Legg inn av kjellv »

Da er jeg godt hjemme, fått av kjøredressen og funnet sofaen. Det er godt.
Det ble visst bare 46 mil da, jeg trodde jeg skulle passere 50. Siste del av turen tok en del tid, ble møtt oppe i Sunndalen et stykke av Janne, en av mine faste kjørevenner. Da ble det lang pause på Sunndalsøra også. Men kjekt var det.
Men FJRen imponerer. Herlig sykkel på langtur :thumleft

Svar