sesongen 2017 har såvidtt starta

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av Flanker »

Sjekk eBay, der finnes det en god del. Jeg har funnet mest på tysk eBay, når jeg har tittet på dette.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Fant et brukt bagstertrekk på finn som kom i posten i dag. Var i en litt mørkere gulfarge en sykklen men ble helt ok. Greit og ha mulihet til og ha med seg litt bagasje.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... wzvekx.jpg[/img]
Vært fint vær her i dag, men ble ikke noe kjøring.
Hadde en grushaug uttafor som jeg måtte få dratt ut. Har i lang tid tenkt at jeg må få satt opp en garasje, Nå er det bare og få slått sammen en forskaling og bestille betongbil

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Strålende vær siste dagene. Blitt med pendlerkjøring til jobben på bakveiene, men det er jo ikke så galt det :D
Bestilte meg Bagsterveske fra Bikerman.no( http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false; ) forleden, og den komm i dag morges, helt supert, fikk god plass til en sixpack, en grandiosa og en kneip. Akkuratt det en unkar trenger på fine sommerdager.

[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... pmtst3.jpg[/img]

Syns nesten det ble trangt med baggen på, ble sittene med arma litt høyt, men er sikkert ok når en ikke har med seg så mye. Kansje litt vanesak også.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av LordShaft »

Jeg er ikke veldig begeistret for å ha så mye på tanken jeg heller. Tar vekk mye av behaget når en kjører føler jeg. Også er det jævlig uvant å ikke se speedoen :redface

Note4

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Den kan jo heldivis deles i 2. Regner med at jeg da får akkuratt plas til det jeg trenger på jobb. Og da håper jeg den blir såpas lav at denn ikke kommer så mye i veien. Er jo litt knot og kjøre med sekk også.
Uansett syns jeg den var overaskende billig til og være såpas solid lagd.
Har en sekk til og ha bakpå også, men den ligger farlig nær eksosvarmen, og er heller ikke så begeistret for og ha vekt bak på syklen.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Støpt dekke til opstillingsplass for syklen i dag.
[img]http://i1341.photobucket.com/albums/o74 ... ujiopq.jpg[/img]
Satser på og få opp resten før høsten

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av LordShaft »

:-k Er du sikker på at du har plass nok :scratch

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Nei, men ville vært problemer og bygge så stort at jeg ville vært sikker på at det ble nokk plass.
Det skal vel sies at jeg har planer om og få plass til noen småting ved siden av sykklen også

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Fri dag, ble en rask tur til sverige for å handle snus, så innom Rudskogen.
Knall vær og alt lå tilrette for en super eftermiddag. 300nmeter etter at jeg kjørte ut på banen kom en mindre hygglig skrapelyd fra bagdekket, samt at beken på syklen gikk litt hit og ditt. Ble med 5 runder, når jeg kjørte inn var bekfelgen ganske så løs. Ikke forsvarlig og kjøre videre.
Var ikke mulig og oppdrive lager som passet, så da var det bare og gi seg. Kudos til instruktøren som kom med et lager som han hadde liggende, men som desvære var i feil størelse.
Satt kursen hjem i svært så rolig tempo, ventet meg et låst bakhjul rundt hvær eneste sving, men gikk greit til tross for at det hørtes ut som ei metallkværn i bakenden.
Skrudde av felgen og har fått en nabo tol og levere den til lagerbytte i morgen, så er nokk i kjørbar stand igjen rimlig kjapt
Selv om det kunn ble 5 forsiktige runder i dag, må jeg si det ga mersmak. Skulle kjøre sporvalg, og selv i lav hastihet var det gøy, ingen tvil om at det er mye og lære.
Får hive meg på så fort det er mulihet igjen

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929, Livet er fett dere :-)

Legg inn av 929rr »

Lagerbytte tok lenger tid en jeg hadde trodd gitt. Tokk litt tid før mcsjappa fikk riktige lager, men i dag var det ferdig :D Hatt litt sykkelabstinens siste dagene.
Fikk tilbake felgen i dag, og var akkuratt ute og satt den på. Bytta trykkutjevnerene samtidig.
Sola skinner noe infernalsk, å det er nesten så jeg gleder meg til og dra på jobb i kveld :-)
Hadde håpet og få tatt en tur på Rudskogen igjen denne torsdagen, men det lar seg ikke gjøre, men neste torsdag ser lovende ut.
Må si det virklig ga mersmak bare de få rundene jeg fikk kjørt forige gang.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av LordShaft »

Faen, kjenner jeg får vondt av misunnelse. Det er ikke helt ålreit å bo så forbanna langt unna nærmeste bane :[-( Er noe jeg kunne tenkt meg å gjort langt mer av selv.

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

LordShaft skrev:Faen, kjenner jeg får vondt av misunnelse. Det er ikke helt ålreit å bo så forbanna langt unna nærmeste bane :[-( Er noe jeg kunne tenkt meg å gjort langt mer av selv.
Jepp, ganske luksus det, litt lettere og ikke pushe svingkjøringen på ofentlig vei, når en vet en får mulihet en til og gjøre det på bane og ikke risikere fartsbøter, oppsprukket asfalt, biler i motsatt kjørerettning i feil felt og annen styggdom.

Kjørte litt i går kveld og i morges, ganske digg med nye gummi i trykkutjevneren, kan anbefale alle som har litt tilårskommen sykkel og skifte vis en ikke vet helt når det var skiftet sist. Stor forskjell når en går av og på gassen.

Toven

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av Toven »

Bilete av deg også, poppa opp på senior mc sin fjesbok :P :p

Bilde

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

Toven skrev:Bilete av deg også, poppa opp på senior mc sin fjesbok :P :p
Se der ja, alltid morro med bilder :-)

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: CBR929 ute av vinterdvalen

Legg inn av 929rr »

vanligvis er det jo bilister vi på sykkel liker og iritere oss over, men på vei hjem fra jobb i morges møtte jeg en mc som skulle kjøre forbi en rad med biler, kom i mot meg så jeg måtte bremse ganske mye ned, før han fikk somla seg inn mellom et par biler.
Har ikke noe i mot at folk gjør noen forbikjøringer, men det må da fanden meg gå ann og kjøre forbi når det er fri veibane i mot da :evil

Svar