Moffa's tastatur - Solo 'Høstsprell'

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Flanker »

Gratulerer! :-D

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Sted: Sandefjord

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Gielas »

Gratulerer med 'ny' sykkel :thumleft :prop:
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Banditmannen »

Gratulerer! :thumleft :yeyeye

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Moffa's tastatur - gubbe på MC-jakt....

Legg inn av Orion »

Skikkelig gromsykkel! Gratulerer :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel!! :)

Legg inn av Moffa »

Takk for gratulasjoner :-)
Siden jeg nå endelig har kjøpt ordentlig sykkel, så måtte jeg jo ha noe ordentlig på kroppen også... :lol

Snakket med Ludvik på MC Huset Nydal igår, og han kunne fortelle at det var 'tilbud' på BMW kjøreutstyr :yeyeye
Så i dag gikk turen til Nydal, og det tappet kortet for 'noen' lapper ...Ble ny BMW Tourshell kjøredress, nye BMW Allround støvler, hansker og litt småstash :knegg :lol

I morgen blir det fly til Stavanger for å hente herligheten :prf
Har foreløpig endt opp med denne kjøreruten hjemover... Kommentarer eller forslag til endringer mottas med takk ;-)
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Da er kjøreutstyret pakket, og jeg er straks klar for å sette kursen mot Stavanger for å hente den nye kameraten :D
Siden jeg lander såpass sent på ettermiddagen, så blir det muligens en overnatting, enten på veien eller i Stavanger-området. Blir det sistnevnte, satser jeg på å starte grytidlig i morgen... Får se det an litt underveis tenker jeg.

Har tenkt å kjøre denne ruta
:mc2
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av BMWilly »

Brukbar sykkel det der gitt :D . Bra tur hjem eller?
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Jo takk BMWilly, sykkelen er kjempefin :prf Og turen hjemover gikk også fint. Fikk fly ganske sent på søndagen, så jeg kom meg ikke avgårde fra Kleppe før nærmere 18:00. Og etter tips fra selger, som skal være rimelig godt kjent med veiene, valgte jeg ikke å følge min oppsatte rute. Kjørte sørlandet i stedet, kanskje ikke verdens mest spennende vei, men det var helt OK, særlig med tanke på at jeg var på ukjent sykkel ;-) Valgte å overnatte i Kristiansand, og startet opp igjen tidlig på mandagen.

I går ettermiddag/kveld var jeg selvfølgelig på tur også :vs Kjørte Enebakk, Lillestrøm og østsiden av Øyeren til Trøgstad, Askim, Holstad, Ski og Langhus. Tok lenger tid enn jeg hadde regnet med da jeg plutselig fikk melding om lavt dekktrykk. Stoppet på bensinstasjon og sjekket, men trykket var helt OK. Startet opp igjen, og da var feilmeldingen borte... for så å komme igjen flere ganger i løpet var turen hjemover. Så jeg var nok en smule skeptisk der jeg kjørte på veier med en 'halv dagsetappe' til nærmeste bensinstasjon :-)å Men jeg kom da hjem, selvom det var noe senere enn planlagt ;-)
I dag var jeg innom MC-Oslo, og spurte jeg kroppen i servicemottaket om dette. Forklarte problemet, nemlig feilmelding på dekktrykk, men kontroll på bensinstasjon viser riktig trykk.
- Hva kan være feil? spør jeg så...
- 'Det er sikkert feil med dekktrykkmåleren på bensinstasjonen' :scratch
- Øøhhh, javel, men ved flere stasjoner?
- 'Nei, da kan det være feil med sensoren'.
- Jaha ja, og nøyaktig hvor sitter disse sensorene?
- 'I hjulet' svarer han
Næh, da lærte jeg noe i dag også, jeg som trodde at dekktrykksensorene sitter i setet :lol Jeg blei ordentlig imponert, og må nok bare innse at dette er enda et tilfelle som føyer seg inn i rekken av særdeles negative opplevelser i den sjappa... Tror det skal særdeles mye til for at jeg noengang setter mine bein der igjen, for ikke å snakke om å legge igjen penger der :[-X

Litt senere på dagen snakket jeg med Ludvik på MC-Huset Nydal, og han mente det var sensorene som måtte rekalibreres. 'Kjør innom en dag du er i nærheten, så fikser vi det på sparket' Snakk om kundeservice, kanskje gutta i Grenseveien burde tatt et lite kurs i kundebehandling oppe på Furnes :-k

Det er en annen ting jeg er en smule skeptisk til, og det er lyder som virker å komme fra drivverket.... Liksom litt 'tom' rakling.... :scratch Mulig det bare skal være sånn, men jeg må nok stikke oppom Ludvik å få sjekket dette, og da kan de jo kalibrere sensorene samtidig... Håper jeg rekker det før helgen :scratch

Men ja, så langt er jeg fornøyd okke som. Sykkelen var en drøm å kjøre med fra Kleppe og hjemover.
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
BMWilly
Innlegg: 184
Registrert: 09 apr 2012, 16:29
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2010mod.
Sted: Elverum

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av BMWilly »

Vær forsiktig når du fyller luft/sjekker luftrykk. Løft påfyllingsnippelen rett opp fra ventilen da det kan være fort gjort å knekke ventilen. Da må hele sensoren skiftes og koster vel en drøy tusenlapp. Har skjedd meg en gang :redface
Medlem av GladeHjulMc [album]5237[/album]

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Da lurer jeg på om det kan ha skjedd meg også... :redface Er iallefall noe som ligger løst inne i bakdekket :sorry
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Zadnez »

Gratulerer med ny sykkel

Edit: Ikke bry deg om Olav K... han går rundt i villfarelsen om at Triumph er bra sykler:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Zadnez skrev:Gratulerer med ny sykkel

Edit: Ikke bry deg om Olav K... han går rundt i villfarelsen om at Triumph er bra sykler:)
:lol
Takk :thumleft
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Moffa »

Moffa skrev:Da lurer jeg på om det kan ha skjedd meg også... :redface Er iallefall noe som ligger løst inne i bakdekket :sorry
Var nok ødelagt sensor ja.... Men jeg ble frikjent :thumleft
Var nok dekkverksted som har vært litt uforsiktige. Hjelper dog ikke meg, jeg må jo uansett betale for ny sensor... Og verkstedjobben... Penga flyr :-)å
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Moffa's tastatur - gammer'n ruller igjen :)

Legg inn av Moffa »

Da var det vel på tide med et par linjer her igjen... Må innrømme at jeg ikke er særlig flink til å oppdatere, men jeg er en jæ..l på å lese i forumet :yeyeye

Sesongen min startet forsåvidt for en god stund siden; hadde vel første 'tur' i slutten av mars, men det var veldig lokalt - og lite å skrive hjem om. I april ble det litt mer, hadde jo ganske så brukbart vær mange av aprildagene, så radiusen ble stadig utvidet, men de lange turene ble det likevel ikke... Fortsatt bare 'ettermiddagsturer', men fersk som man er gjelder det vel å få tilegnet seg så mye kjøretrening som mulig :vs I slutten av april hadde jeg gleden av å oppleve Rudskogen :prop: Å fy faen for en åpenbaring!! Joda, bane er helt sikkert bane, men det var, iallefall for meg, veeeeldig nyttig å bli litt tryggere på seg sjæl, kunne kjøre på litt uten å tenke på at det kommer en imot rundt neste sving. Faen som jeg koste meg der nede, fikk masse god og nyttig input fra instruktører og lærte en hel masse, ikke minst om sykkelens kapasitet og min egen begrensing :scratch Neida, ingen uhell, men sykkelen klarer uansett så veldig mye mer enn meg :lol

Nå har jo ikke mai vært like snill med oss som jeg husker den siste år (den gang uten tohjuling :-# :x ), så det har vært litt begrenset med kjøring. Men pinsen var i det minste snill med oss, iallefall to av dagene... Pinseaften var jeg desverre opptatt med andre ting (feilprioritering??), men 2. dag ble det omsider en litt lenger tur. Jeg hadde opprinnelig tenkt meg mot Vestfold og Telemark, så jeg dro gjennom Oslofjordtunellen og over på Hurumsida. Der ser jeg etterhvert noen relativt tungeog mørke skyer, så etter en liten runde på via Storsand, Tofte og en kort gjestevisitt i Holmsbu, setter jeg kursen tilbake gjennom tunellen og sikter mot Østfold og Bjerknez-land i stedet. Møtte en småheftig byge i området rundt Klokkarstua, men 'æ sto han av' som de sikkert ville sagt litt lenger nord :lol Det ble en liten runde på mindre veier, kjørte egentlig litt på 'måfå' da jeg egentlig ikke er veldig kjent på småveiene nedover. Normalt når jeg har kjørt den veien tidligere har det vært i bil og da er målet å komme fram raskest mulig, dvs E6 :-)å Jeg hadde vel egentlig peilet meg inn på Engelsviken i første omgang, så da ble det en kjapp visitt innom vika

Bilde

Deretter gikk turen videre til Hvaler. Kjørte denne på senhøsten i fjor, og nå ville jeg se hvordan det var med tilnærmet sommervær :scratch Mye trafikk var det iallefall, men det var heldigvis i motsatt retning... Tanken slo meg at det kanskje kunne bli en del trafikk på tilbakeveien, men skitt au :P :p

Bilde


Bilde


Etter ankomst Skjærhalden, var det tid for en å strekke litt på beina, og jeg kjente at jeg egentlig var en smule sulten... Fant et ledig bord utenfor på Skjærhalden Vertshus
Bilde

Jeg følte ikke helt for en schwææær pizza aleine.... Så da ble det litt snacks i stedet, riktignok var mengden vesentlig større enn jeg hadde forestilt meg, så 2/3 lå igjen når jeg dro :P :p
Bilde

Så var det tid for å vende nesa hjemover, og trafikken var på langt nær så ille som jeg forestilte meg bare litt i forveien...
Bilde

Kjørte en liten tur innom gamlebyen i Fredrikstad også, og der fikk jeg foreviget to konger i samme bilde :lol
Bilde

Deretter gikk turen hjemover via Sarpsborg, Rakkestad, Askim og Kråkstad - før jeg endte opp hjemme igjen ca 8 timer etter start og 34 mil mer på telleren ;-)

Jeg fikk egentlig litt sansen for banekjøringa, så lørdag går turen til Vålerbanen. Nå blir nok ikke dette like artig som da jeg var på Rudskogen, men etter å ha sett værmeldingen så kan det iallefall bli ganske spennende :yeyeye :lol Må se positivt på det, og tenke at erfaringa jeg får på vått underlag sannsynligvis kommer godt med senere. Har også meldt meg inn i Senior MC, og planlegger en tur til Gardermoen på mandag og deretter en eller flere torsdager på Rudskogen :yeyeye
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22868
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Moffa's tastatur - har kjøpt sykkel :)

Legg inn av Bjerknez »

Nei nå gir meg enda over... Du er den andre som har vert i nabolaget mitt og ikke tatt kontakt. Je ger dypt dypt skuffet Moffa. Jeg bor jo i Fredrikstad så jeg kunne vist deg litt rundt :thumleft

Svar