yallabloggen - kveldstur Sand - Blåsjø

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

yallabloggen - kveldstur Sand - Blåsjø

Legg inn av hmhelland »

Heisann,

Tok lappen i sommer, og er nå den heldige innehaver av en godt utstyrt 2012 modell BMW F800GS triple black med 12000km på telleapparatet. Sykkelen fremstår som ny, med masse Touratech-utstyr, og passet mine 194 cm meget bra.

Følgende ekstrautstyr er montert:
  • - Wunderlich Protection bar set Adventure + Basic – sort
    - Motooverland Bashplate
    - Mudsling
    - Touratech: Beskytter bremsereservoar bak
    - Touratech: Radiator Guard
    - Touratech: WORKS brede fothvilere, bedre grep og bedre komfort
    - Touratech: Håndbeskyttere med spoiler
    - Touratech: Bremsepedal med med fjærbelastning, hindrer skade om skykkelen skulle legges ned
    - Touratech: Gir pedal med med fjærbelastning, hindrer skade om sykkelen skulle legges ned
    - Touratech: ABS sensor cover
    - Touratech: ZEGA case spesial system. Alu kofferter 41 L laget for å sitte tettest mulig på sykkelen. Låsbare, 1
    nøkkel passer alle låser. Carry-handle påmontert.
    - Touratech: Comfort sete, goretex, pustende.
    - Altrider: Luggage plate
    - Altrider: Sidestand foot - dobblig av arealet av sidestøtta for å hindre at den synker ned på myke underlag som
    grus, gress etc.
    - Rotopax 1Gallon bensinkanne. Låsbar.
Hadde første tur med sykkelen i helgen:
Stavanger - Lauvik - Hjelmeland - Gullingen - Blåsjø - Sand - Hjortejakt - og retur samme vei.

Herlig svingete veier for en nybegynner :) Kan den veien omtrent i blinde, men det var kjekt å kjøre den på to hjul.

Litt bilder fra helgen:
http://bilder.rekkehus.net/#!album-2

Kjørerute:
https://goo.gl/maps/jLKSP

Ser fram til ein flott høst! La godværet vare :)

Kan hende dukker det opp litt rapporter og bilder av fremtidige turer i denne tråden!
Sist redigert av hmhelland den 12 sep 2015, 19:59, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av Tommas »

Fin sykkel, fine bilder og helt greit å klinke til med en ordentlig tur med en gang!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av AJ »

Knallbra bilder :prf ! Grattis med flott sykke :thumleft . Og velkommen som MCsidist blogger ;-)

Også må det bare sies at BMW'en 'looks bad in black' :\m/: :jada:

:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av norse900 »

Kjekt med enda en fra "nærmiljøet"!! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Takk for velkomsten. Har jo snoket rundt her en stund, og lest og fundert på hvilken type sykkel eg skulle ha. Fornøyd med valget.

Nå er eg på jakt etter skikkelig klær og hjelm. Har foreløpig bare noe billig ræl som eg kjøpte til kjøretimene. Det puster ikke, og er nok ikkje vanntett heller ;)

Noen tips til hjelm/klær som passer til sykkel, lengre turer, samt jobbpendling?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Brukeravatar
leif87
Innlegg: 52
Registrert: 18 sep 2014, 18:57
Motorsykkelen din: skal kjøpe ny i 2020
Sted: Buskerud, Lier

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av leif87 »

Hei. så på det ene bildet dit, var det en rød bensinkanne du hadde bak på? jeg har kikka litt etter sånn liten kanne men har ikke funnet noen sånne, hvor fikk du tak i den?
Suzuki V Strom 2014mod
2015: 5050km
2016: 6020km
2017: 600km
2018: 700km
2019: 60km solgt

Harley Davidson Dyna Low Rider 1550 2001mod

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Det er en Rotopax 1 gallon låsbar bensinkanne ja. Den fulgte med sykkelen, så aner dessverre ikke hvor den er kjøpt.
Men her er den: http://rotopax.com/1-Gallon-Packs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av Olav K »

Hei, jeg kjører over Gullingen både titt og ofte, men hvordan er veien opp mot Blåsjø? Jeg har tenkt å sjekke men har ikke blitt enda. Og jeg har ikke akkurat noen "skaubjønn" av en sykkel :)

Og...velkommen hit, og grattis med ny bajk. Det er vel vanskelig å gjøre feil om du går for Klim kjøreutstyr. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av Flanker »

hmhelland skrev:Nå er eg på jakt etter skikkelig klær og hjelm. Har foreløpig bare noe billig ræl som eg kjøpte til kjøretimene. Det puster ikke, og er nok ikkje vanntett heller ;)

Noen tips til hjelm/klær som passer til sykkel, lengre turer, samt jobbpendling?
Hjelm: I et "overkommelig" prissegment, HJC eller Shark. Litt over det, Schuberth, Arai eller Shoei. Det viktigste er at hjelmen passer akkurat ditt hode. Skal du bestille på nett så er det et MUST å prøve i butikk først, og få kyndig hjelp.

Klær: Du får hva du betaler for! Styr unna billigtøy med lugubre membraner ala Reissa o.l. Det samme går for uttagbar membran, som markedsføres som praktisk men som bare er kostnadskuttende for produsenten og noe ræl i praksis. Ytterstoffet blir kliss vått i regn, du blir kaldere, jakka veier plutselig et tonn og bruker et døgn på å tørke!

Skal du ha noe som er vanntett OG puster så er det laminert membran som gjelder. Klim og Rukka benytter dette, samt enkelte toppmodeller fra f.eks. Rev'it (tror jeg). Det er dyrt, men det duger. Løsning nr. 2 er en godt ventilert dress uten membran i det hele tatt, og en regndress å dra over. Jeg brukte en slik kombinasjon i flere år og var knallfornøyd: Teiz Navigator dress og Spidi Flux regndress. Sjekk ut http://www.teizms.com" onclick="window.open(this.href);return false; hvis noe sånt frister.

Dette med bekledning er litt jakten på nirvana, bare for å ha sagt det. Enhver løsning vil også ha noen ulemper, så det er en (dyr) øvelse i å prøve seg frem til man finner noe man er mest mulig fornøyd med...

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Veien inn til Blåsjø er fin, det er asfaltert helt inn til Førrevassdammen. Veien inn til Storevassdammen er og asfaltert, men stengt med bom. Inn til Skreivassdammen er det dårlig grusvei. Litt telehiv er det, men merket ikkje mykje til det med min sykkel.

Vet dere om man får prøvd Klim noen steder i Stavanger-området?

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Takk for godt svar Flanker!

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Sett litt på CoverAll Suit fra BMW, noen erfaringer med den?

Faren med heldress, er vel at man føler man må ha et todelt sett i tillegg. Men CoverAll virker fin for t/r jobb og lignende, da man kan slenge den over vanlige klær. Og den har en overkommelig pris.

Bruker jo heldress på ski, der fungerer det utmerket ;)

http://www.pidcock.com/buy/BMW-BMW-Cove ... verallsuit" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av Flanker »

Hel dress er ypperlig til pendling med jobbklær under, det er ihvertfall min erfaring etter flere år med et sånt oppsett. Til ren turkjøring er derimot todelt å foretrekke. Mer fleksibelt, på mange måter...

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: Sv: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

Da ble det en Shoei GT Air, Dane Arreso jakke og Dane Nyborg bukse:

http://www.gore-tex.co.uk/product/dane- ... 571129939/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gore-tex.co.uk/product/dane- ... 571128909/" onclick="window.open(this.href);return false;

God pris ved samla kjøp, og satt som ei kula, håper det holder noenlunde tett. Og toppe det med en regndress på virkelig våte dager.

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: Sv: yallabloggen - ny på to hjul

Legg inn av hmhelland »

På vei heim fra jakt. Det var visst høstferieslutt for folk flest idag, og flere km kø på ferjene. Greitt med MC, og bli dirigert forbi heile greia!

Bilde

Bilde

Dane jakke og bukse holder tett, hadde nokre heftige regnskurer på veien.

Svar