Trondgv - KTM 690 Duke R - Ut på tur aldri sur

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Sykkelen står fortsatt vel i kjelleren, men får seg en start en gang i blant, bare for å forsikre meg om at den lever 8-) Den har utrolig nok kun 3,1km på nakken, så det lover godt for at jeg lar den bli stående der til lappen er i boks. :) Har banekjøring i morgen så nærmer meg med stormskritt nå, tror ikke jeg har så mye mer enn landeveiskjøring igjen til jeg er klar for å kjøre opp. :D

Foruten om det, lurer jeg på om det er bensinmåler på sykkelen, eller om jeg bare må se når det lyser at det er lite igjen? Så fort gjennom instruksjonsboka men fant ikke noe.

Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av RuneMC »

Hvis det er av typen som bare lyser når tanken nærmer seg tom, så er det best å nulle ut tripteller ved tanking.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Snikendeugle »

Du får et varsel når det er ca. 1,5-2 liter igjen på tanken. Da starter en egen tripteller
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av AJ »

Trondgv skrev: Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
Nesten litt skummelt å henvise til en tråd som denne, men gjør det likevel. Fornuftige og kloke MC-eiere vet å kunne sortere ut hva som er lurt og logisk og hva som ikke er det... ;-) :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

AJ skrev:
Trondgv skrev: Også litt om innkjøring, hvordan skal jeg gjøre dette, foruten om at jeg skal holde meg under 6000 rpm de første 1000km. Kjøre i mye forskjellige hastigheter på forskjellige gir? Håper noen kan komme med gode råd. :)
Nesten litt skummelt å henvise til en tråd som denne, men gjør det likevel. Fornuftige og kloke MC-eiere vet å kunne sortere ut hva som er lurt og logisk og hva som ikke er det... ;-) :

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=208830#p208830" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaasse forskjellige svar og meninger her, så får se hvordan jeg gjør det. Lurer på om jeg skal høre med mekanikerene hos forhandler, og spør dem hvordan de hadde gjort det vis det hadde vært deres egen sykkel :P :p Vis mekanikerene der sier at jeg bør ta det litt med ro, tror jeg at jeg gjør det, selv om mange på forumet er i mot. Ser på tråden at det aldri kommer til å bli en enighet på det temaet allikevel :roll Og, hadde vel vært lurt å kjøre litt forsiktig med en gang jeg får lappen.
Snikendeugle skrev:Du får et varsel når det er ca. 1,5-2 liter igjen på tanken. Da starter en egen tripteller
RuneMC skrev:Hvis det er av typen som bare lyser når tanken nærmer seg tom, så er det best å nulle ut tripteller ved tanking.
Takker for svar :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Forhandler refererte selvsagt til manualen, slik som jeg forventet. Tror jeg går for den metoden, siden det er min første sykkel, og i grunn ganske greit å ikke gi bånn gass med det første jeg får lappen, har ingen erfaring med MC fra før av. :redface Men uansett, så blir det veiledningstime nå på mandag, landeveiskjøring på fredag, så mangler jeg kun oppkjøring :)

Bestilte også kort skiltoppheng fra R&G i går, så det monteres så snart det kommer i posten. Vurderer også å kjøpe tankbeskyttelse, da jeg syntes det mangler noe på kåpa på R modellene, samtidig som det beskytter når jeg skal på tur senere og bruke tankveske. ;-) http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/p ... &year=2015" onclick="window.open(this.href);return false;

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Powerparts er dyyyrt :prop: Har bestilt de svarte klistermerkene nå, men er fortsatt myyye jeg har lyst på :knegg Lurer også på å kjøpe Fresco Cat Bypass. Regner med at dette er plug and play, eller trenger jeg noe remap for dette? Vis det er plug and play, vet jeg hva som skal bli kjøpt inn ved neste lønning :mk

Ser også litt på handguards, men disse får jeg ta som det kommer, er litt usikker. Vurderer også å lakkere halve felgen hvit/svart, men det blir ikke før etter sesongen i alle fall.
Vis dere har noen anbefalinger for hva jeg "må ha", så kom med det :yeyeye

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Snikendeugle »

Trondgv skrev:Powerparts er dyyyrt :prop: Har bestilt de svarte klistermerkene nå, men er fortsatt myyye jeg har lyst på :knegg Lurer også på å kjøpe Fresco Cat Bypass. Regner med at dette er plug and play, eller trenger jeg noe remap for dette? Vis det er plug and play, vet jeg hva som skal bli kjøpt inn ved neste lønning :mk

Ser også litt på handguards, men disse får jeg ta som det kommer, er litt usikker. Vurderer også å lakkere halve felgen hvit/svart, men det blir ikke før etter sesongen i alle fall.
Vis dere har noen anbefalinger for hva jeg "må ha", så kom med det :yeyeye
Du bør remappe om du fjerner katalysatoren om du ikke vil ha crappy ytelse og feil blandingsforhold. Du bør samtidig åpne luftfilteret med enten DNA S2 filter coveret, eller kutte hull i den originale slik som PP luftboksen ser ut.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Snikendeugle skrev: Du bør remappe om du fjerner katalysatoren om du ikke vil ha crappy ytelse og feil blandingsforhold. Du bør samtidig åpne luftfilteret med enten DNA S2 filter coveret, eller kutte hull i den originale slik som PP luftboksen ser ut.
Vurderer remap til fulleffekt etter førstegangsservice, regner med at vis jeg fjerner katalysator og monterer bypass røret, så tar de seg vel av det vis jeg spør. Med å kutte hull, tenker du da på innenfor de røde strekene jeg har tegnet på bildet her?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Snikendeugle »

Niks, det lokket er bare for "show". Mener å kutte hull på oversiden av boksen.

De legger inn Fulleffekt eller Evo2 map om du spør om det. EVO 2 er mappen som er ment for å kjøre uten katalysator, større lufttilførsel og performance kam.

Kam'en er ikke like viktig i puslespillet for at sykkelen skal yte bra, men jeg hører den gjør en bra bedring.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Ok, takker. Da får jeg se hva det blir til, regner med jeg går for å kutte den originale :)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Ferdig med kjøretimer på freddan og datoer for oppkjøringer blir utgitt på mandag, så nå nærmer det seg. :) Fikk også en pakke i posten i dag, noen som kan gjette hva det er? :twisted: Bilde

Får en ny pakke neste uke, men denne er nok litt tyngre og er laget av metall, produsert av R&G..:)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av cosmogs »

Dæven, synes det er mange flotte nye sykler her i år, kjempegratulerer med din! Synes KTM´n er en utrolig fin maskin! :thumleft
Førerkortet nærmer seg også, har gått kjapt for deg dette. Tenker du får en flott sommer! :D
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

cosmogs skrev:Dæven, synes det er mange flotte nye sykler her i år, kjempegratulerer med din! Synes KTM´n er en utrolig fin maskin! :thumleft
Førerkortet nærmer seg også, har gått kjapt for deg dette. Tenker du får en flott sommer! :D
Takker for det! :yeyeye Får bare håpe på at jeg slipper oppkjøring mer enn en gang, så kan det bli en veldig flott sommer :redface


Forresten noen som vet hvordan jeg skal få av kåpene på sykkelen? Skal feste disse på, og ser for meg at det er lettere å ta av kåpene. Har skrudd ut de torx skruene, men sitter fortsatt veldig godt. Ser at de går litt under sete, er det noen skrue der? http://shop.ktm.com/int_en/powerparts/p ... &year=2015

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R, sykkel er kjøpt!

Legg inn av Trondgv »

Fått montert beskyttelse til tank nå, ble j*vlig bra skal jeg være ærlig :yeyeye


Bilde

Bilde

Bilde

Svar