Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Jeg tror tiden er kommet for en ånkli serriøs blogg om hva pollti lurer på¨? En ting jeg lurer på er uttrykket raska på ? Hvor fort er det da ? Når jeg rasker på så himler mine bedre med 7/8 deler med øynene og syntes ikke det var no særlig.. Så hva er farten en skal ha når en rasker på ? :roll Jeg har vært jentespeider siden jeg var sånn rundt 9 år gammel men det her skjønner jeg ikke. :[-X
En annen ting jeg lurer på er hvem side av egget som skal stå "opp" i eggeglasset. Er det den litt skarpe enden eller den litte mere butte enden ? Dette er også en ting som HG klager jevnt over på søndags morgene. Det er ikke lett å gjøre sine medmennesker lykkelig ? Er jeg dau en dag får jeg sikkert kjeft da og. :roll Ihvertfall hvis det skjer helt uten varsel. :O På den annen side så får jeg lov til å siite foran Tv apparatet og hoie og skrike mens jeg ser på Formel 1, i 3 hele dager. Stakkars pappa.... Han er så sliten etter å ha jobbet så mye så ikke forstyrr. Men RASKER jeg på bryter hævlete løs. Til og med bikkjene oppfører seg helt til jeg "rasker" på :roll De skraper på døra og er ånkli ufyselige.Også er det bråk om det forbannede egget igjen. At jeg har lyst til å raska er det ingen som tenker på.Det er ikke lett.. Livet er en utfordring. :bananas

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Gratulerer med blogg, Pollti. Endelig får jeg vel legge til. :thumleft :bananas


Jeg forstår så inderlig godt hva du sliter med når det gjelder dine spørsmål. Selv om jeg er ugift ungkar i min verste alder, hender det at jeg også blir bedt om å raska på. Kvinnfolk er det jo over alt, og de har hengt seg opp i det derre "raska på"-opplegget. Og det gjelder ikke på dems gjøremål, bare hvis det er en mann som skal gjøre noe for dem. :#-O

Egget er enklere å svare på. Det er den spisseste enden som skal opp. Da vil det stå stødigere i eggeglasset. Anbefaler videre at du bruker Dremel når du tar av toppen på egget. Da blir det fin og jevn kant uten løse skallbiter. OG det vil irritere kvinnfolka såpass mye at det kan bli mye moro ut av det.

Forøvrig tro jeg det er best å sette farten ned når du blir bedt om å raska på. Da slutter de fort å mase. :thumleft
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Å raske på er en forferdelig uting. Bedre å holde et jevnt tempo og å stå distansen ut. Da får det ikke være så nøye om det går litt saktere enn ønskelig for andre. Å mase seg ut har ingen fordeler, spesiellt ikke for den det går ut over.
Gratulerer med blogg, forresten. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Kan vel ikke akkurat beskylde deg for å ha raska så mye på med å lage egen blogg :mk

Pollti

Legg inn av Pollti »

Der ja, akkurat der begynte maset om å være rask igjen :#-O Det måtte bare komme ! En annen ting jeg lurer fælt på er hvorfor et firma tar meg for å gjøre en jobb i utlandet så raskt så mulig. En må jo raska på må vite. Også gjør jeg akkurat som de vil også vil de jeg skal ligge på ryggen i hele jula og ikke gjøre en dritt til dobbel betaling :O Det er billigere å raske på og reise hjem i dag og tilbake på julaften. Men det går visst ikke bra. Julaften er jeg helt sikker på at suppehuene ber meg raska på for å bli ferdig :knegg

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

:-

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Selv reven slapp ikke unna vettu. Den måtte raske over isen.

Nei sånn "raska på"-opplegg har jeg slutta helt med. Kan ikke huske sist gang jeg skynda meg. Skynding er oppskrytt. Hvorfor i all verden skal jeg skynde meg for at andre skal bli fornøyd??? MAKAN!!!

:walk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er nettopp derfor jeg skal meg sånn rullstolrollator som jeg postet om i Ragnhild bloggen. Ånkli fint å kjøre tur med da. :knegg

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Ragnhild er sikkert for opptatt med å skaffe seg seilbåt. Nå har hun jo master.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Men har hun selvslående fåkk da ? :walk Hmmm. Vi får nok dra til Trondheim og passe på at det er ånkli KGBere som slår inn døra hennes ? 8)

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Har jeg vel
En sånn en faktisk
Bilde
Og fokka trenger ikke hjelp for å slå heller

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

Desmo skrev:Å raske på er en forferdelig uting.
Pain is inevitable, but suffering is optional. Dalail Lama.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Legg inn av Baron von Waffel »

Å raske på, er det en måte å stable rasket på toppen av søppelbøtta?
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Baron von Waffel skrev:Å raske på, er det en måte å stable rasket på toppen av søppelbøtta?
Tenker du da på å fylle skiboksen på en Ford??? :knegg
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Det må være noe sånt. Raske sammen noe og putte det oppå søpla. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar