JLafton's Blogg "sesongen er igang"

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Takk for det :D
Men du har nå en rå sykkel selv. :vs

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av xyvind »

JLafton skrev:Takk for det :D
Men du har nå en rå sykkel selv. :vs
Jo da, men ser at en skulle hatt tid og penger til å ha flere sykler. Utseendet på sykkelen din er bare helt *sikle sikle* :thumleft
Mener at RidingWithTom på YouTube har samme sykkel. Ser ut som den går som hakka møkk.
Tror jeg må ha noe som kan ta meg litt off road etter hvert :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Bjerknez »

RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?

Toven

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
Han har flere sykler ja :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:
Bjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
Han har flere sykler ja :prf
Uhørt... :mk

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
Han har flere sykler. https://www.youtube.com/user/RidingWithTom" onclick="window.open(this.href);return false;
Nå driver han og legger ut en ny serie med videoer fra tur til Simpson Desert i sommer.
Du finner video fra når han har kjøpt sin 690 Enduro der også et sted på kanalen. Får inntrykk av at den går godt der :-)å

Edit:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0kLCn4CM2OE[/video]
Og sorry for å spore av tråden, selv om det omhandler samme sykkel som JLafton har :thumleft

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Nå har ikke jeg kjørt andre sykler enn 690'n og sykkelen jeg kjørte på kjøreskolen som var en Yamaha FJ6. Så jeg har ikke mye å sammenligne med enda, fått tilbud av en kammerat å prøve hans S1000RR flere ganger, men har sakt at det får vente :yeyeye
Jo, har også kjørt ktm sin El Enduro, men det var bare rart :lol

Men I forhold til kjøreskole sykkelen går 690'n veldig bra, det er jo en lett sykkel med bra med effekt og moment fra bånn av :D

690'n er en veldig allsidig sykkel som funker bra til all bruk, samt ekstra bra til noe.
Fant en gang en 4 episoders reiseblogg på YouTube av en engelsk og en australsk kar som kjørte hver sin 690'n fra London til Sydney uten annet tull enn at bensinpuma tok kvelden, men dem skyldte på seg selv, siden dem hadde slurvet å ikke filtrert drivstoff i landene med dårlig drivstoff kvalitet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.

En sykkel som S1000RR er vel nesten så langt i fra det er mulig og komme når dte gjelder motorkarakteristikk og det meste andre. Begge er nok bra på hver sin måte avhengig av hvor og hvordan det skal brukes :thumleft

Jorraa
Innlegg: 14
Registrert: 04 aug 2015, 15:35
Motorsykkelen din: Ducati 916

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Jorraa »

Bjerknez skrev:Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.
Hva er det egentlig du baserer disse påstandene på? :scratch
I en annen tråd mente du også at Ducati Monster heller ikke egner seg for motorveikjøring da motorkarakteristikken tilsier at det ikke gjør det - kan du være så snill å utdype?

Toven

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Toven »

Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av mortenolb »

Bilde

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Jeg har hatt noen turer på E6 Oslo - Halden med KTM'en og hastigheter opp til 130 er ingen problem, og jeg blir heller ikke sliten av å kjøre den. Men hastighet høyere blir slitsomt over tid. Men dette er jo mitt syn, andre kan jo ha en helt annen oppfatning.

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Da er jeg offisielt medlem av Klim klanen :lol
Da ble det Badland jakke og Badland bukse på meg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22907
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av Bjerknez »

Jorraa skrev:
Bjerknez skrev:Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.
Hva er det egentlig du baserer disse påstandene på? :scratch
I en annen tråd mente du også at Ducati Monster heller ikke egner seg for motorveikjøring da motorkarakteristikken tilsier at det ikke gjør det - kan du være så snill å utdype?
Hehe, for det første så ser du sikkert jeg skriver "tror". Altså så er påstandene hentet ut fra spesifikasjoner og antatt motorkarakteristikk.

Mange mener at Duke 690 vibrerer en del og jeg anntar også at turtallet ved høyere hastigheter dermed kan bli litt "masete". Det er vel kanskje heller ikke så veldig mye trekkraft igjen når man først ligger i 120km/t?

Cutless her i forumet kjører en Ducati HyperMotard 821 som er en Twin. I følge han så egner ikke denen sykkelen seg særlig til motorveikjøring. Jeg antar noenlunde samme motor sitter i Monster så det var grunnlaget for påstandene mine. Den er nok ikke uegnet, men mindre egnet enn andre sykler?

I motsatt fall så vil jeg gjerne vite hvorfor Duke'n egner seg godt i høye hastigheter over lengre strekninger?

Jeg skriver da altså ikke at den er helt ubrukelig til disse oppgavene og man finner sikkert folk som har gjort det mest utrolige med de fleste sykler, men ut fra det jeg vet (som sikkert ikke er så alt for mye) så har jeg for meg at Duke'n er og blir en "bøllete" wheelie sykkel og streetfighter med godlyd og tøft utseende :thumleft

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av freddy123 »

Haha likte den setningen her :)

Men ut fra det jeg vet (som sikkert ikke er så alt for mye) haha

Men er vel litt enig med deg bjerkizz ktm690 er nok ikke den mest behagelige for motorvei , behøver ikke å være rakettforsker for å kunne tenke seg fram til slikt.

En goldwing derimot , eller HD road king osv er nok deilig på slike strekker også :)

Svar