JLafton's Blogg "sesongen er igang"
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Takk for det
Men du har nå en rå sykkel selv.
Men du har nå en rå sykkel selv.
Re: JLafton's Blogg
Jo da, men ser at en skulle hatt tid og penger til å ha flere sykler. Utseendet på sykkelen din er bare helt *sikle sikle*JLafton skrev:Takk for det
Men du har nå en rå sykkel selv.
Mener at RidingWithTom på YouTube har samme sykkel. Ser ut som den går som hakka møkk.
Tror jeg må ha noe som kan ta meg litt off road etter hvert
- Bjerknez
- Innlegg: 22907
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
men han har kanskje fler sykler...?
Re: JLafton's Blogg
Han har flere sykler jaBjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
- Bjerknez
- Innlegg: 22907
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Uhørt...Toven skrev:Han har flere sykler jaBjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
Re: JLafton's Blogg
Han har flere sykler. https://www.youtube.com/user/RidingWithTom" onclick="window.open(this.href);return false;Bjerknez skrev:RidingWithTom kjører vel i dag en BMW S1000RR?
men han har kanskje fler sykler...?
Nå driver han og legger ut en ny serie med videoer fra tur til Simpson Desert i sommer.
Du finner video fra når han har kjøpt sin 690 Enduro der også et sted på kanalen. Får inntrykk av at den går godt der
Edit:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=0kLCn4CM2OE[/video]
Og sorry for å spore av tråden, selv om det omhandler samme sykkel som JLafton har
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Nå har ikke jeg kjørt andre sykler enn 690'n og sykkelen jeg kjørte på kjøreskolen som var en Yamaha FJ6. Så jeg har ikke mye å sammenligne med enda, fått tilbud av en kammerat å prøve hans S1000RR flere ganger, men har sakt at det får vente
Jo, har også kjørt ktm sin El Enduro, men det var bare rart
Men I forhold til kjøreskole sykkelen går 690'n veldig bra, det er jo en lett sykkel med bra med effekt og moment fra bånn av
690'n er en veldig allsidig sykkel som funker bra til all bruk, samt ekstra bra til noe.
Fant en gang en 4 episoders reiseblogg på YouTube av en engelsk og en australsk kar som kjørte hver sin 690'n fra London til Sydney uten annet tull enn at bensinpuma tok kvelden, men dem skyldte på seg selv, siden dem hadde slurvet å ikke filtrert drivstoff i landene med dårlig drivstoff kvalitet.
Jo, har også kjørt ktm sin El Enduro, men det var bare rart
Men I forhold til kjøreskole sykkelen går 690'n veldig bra, det er jo en lett sykkel med bra med effekt og moment fra bånn av
690'n er en veldig allsidig sykkel som funker bra til all bruk, samt ekstra bra til noe.
Fant en gang en 4 episoders reiseblogg på YouTube av en engelsk og en australsk kar som kjørte hver sin 690'n fra London til Sydney uten annet tull enn at bensinpuma tok kvelden, men dem skyldte på seg selv, siden dem hadde slurvet å ikke filtrert drivstoff i landene med dårlig drivstoff kvalitet.
- Bjerknez
- Innlegg: 22907
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.
En sykkel som S1000RR er vel nesten så langt i fra det er mulig og komme når dte gjelder motorkarakteristikk og det meste andre. Begge er nok bra på hver sin måte avhengig av hvor og hvordan det skal brukes
En sykkel som S1000RR er vel nesten så langt i fra det er mulig og komme når dte gjelder motorkarakteristikk og det meste andre. Begge er nok bra på hver sin måte avhengig av hvor og hvordan det skal brukes
Re: JLafton's Blogg
Hva er det egentlig du baserer disse påstandene på?Bjerknez skrev:Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.
I en annen tråd mente du også at Ducati Monster heller ikke egner seg for motorveikjøring da motorkarakteristikken tilsier at det ikke gjør det - kan du være så snill å utdype?
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Jeg har hatt noen turer på E6 Oslo - Halden med KTM'en og hastigheter opp til 130 er ingen problem, og jeg blir heller ikke sliten av å kjøre den. Men hastighet høyere blir slitsomt over tid. Men dette er jo mitt syn, andre kan jo ha en helt annen oppfatning.
-
- Innlegg: 300
- Registrert: 14 mai 2015, 20:15
- Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
- Sted: Ringerike
Re: JLafton's Blogg
Da er jeg offisielt medlem av Klim klanen
Da ble det Badland jakke og Badland bukse på meg
Da ble det Badland jakke og Badland bukse på meg
- Bjerknez
- Innlegg: 22907
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: JLafton's Blogg
Hehe, for det første så ser du sikkert jeg skriver "tror". Altså så er påstandene hentet ut fra spesifikasjoner og antatt motorkarakteristikk.Jorraa skrev:Hva er det egentlig du baserer disse påstandene på?Bjerknez skrev:Jeg tror 690'ens svakeste side er kjøring i høye hastigheter over lenger tid. Altså type motorvei. Motorkarakteristikken gjr nok muligens at høye hastigheter kanskje ikke føles veldig behagelig. Men dette er nok en skikkelig "bøllete" sykkel som drar bra fra bunnen av ja.
I en annen tråd mente du også at Ducati Monster heller ikke egner seg for motorveikjøring da motorkarakteristikken tilsier at det ikke gjør det - kan du være så snill å utdype?
Mange mener at Duke 690 vibrerer en del og jeg anntar også at turtallet ved høyere hastigheter dermed kan bli litt "masete". Det er vel kanskje heller ikke så veldig mye trekkraft igjen når man først ligger i 120km/t?
Cutless her i forumet kjører en Ducati HyperMotard 821 som er en Twin. I følge han så egner ikke denen sykkelen seg særlig til motorveikjøring. Jeg antar noenlunde samme motor sitter i Monster så det var grunnlaget for påstandene mine. Den er nok ikke uegnet, men mindre egnet enn andre sykler?
I motsatt fall så vil jeg gjerne vite hvorfor Duke'n egner seg godt i høye hastigheter over lengre strekninger?
Jeg skriver da altså ikke at den er helt ubrukelig til disse oppgavene og man finner sikkert folk som har gjort det mest utrolige med de fleste sykler, men ut fra det jeg vet (som sikkert ikke er så alt for mye) så har jeg for meg at Duke'n er og blir en "bøllete" wheelie sykkel og streetfighter med godlyd og tøft utseende
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: JLafton's Blogg
Haha likte den setningen her :)
Men ut fra det jeg vet (som sikkert ikke er så alt for mye) haha
Men er vel litt enig med deg bjerkizz ktm690 er nok ikke den mest behagelige for motorvei , behøver ikke å være rakettforsker for å kunne tenke seg fram til slikt.
En goldwing derimot , eller HD road king osv er nok deilig på slike strekker også :)
Men ut fra det jeg vet (som sikkert ikke er så alt for mye) haha
Men er vel litt enig med deg bjerkizz ktm690 er nok ikke den mest behagelige for motorvei , behøver ikke å være rakettforsker for å kunne tenke seg fram til slikt.
En goldwing derimot , eller HD road king osv er nok deilig på slike strekker også :)