JLafton's Blogg "sesongen er igang"

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av TBI81 »

JLafton skrev:Da er jeg offisielt medlem av Klim klanen :lol
Da ble det Badland jakke og Badland bukse på meg :thumleft
Klim Lillehammer, sier du? Hvor kjøpte du?
Skulle gjerne prøvd men har ikke funnet Klim på Vestlandet (mulig jeg er like dårlig å leite her som ellers da men .. ) :D

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

LordShaft skrev:Har du prøvd disse??

http://www.pinlock.nl/motor/earplugs/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er mye det samme (tror jeg) men disse selges i det fleste motorsykkel butikker her på berget, etter hva jeg kan se. Vet olav kjøpte et par slike på tur, men hadde ikke inntrykk av at de var så mye bedre enn foam øreplugger? :-k
Har ikke prøvd de, men kanskje jeg skal få tak i ett par så man kan sammenligne.

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

TBI81 skrev:
JLafton skrev:Da er jeg offisielt medlem av Klim klanen :lol
Da ble det Badland jakke og Badland bukse på meg :thumleft
Klim Lillehammer, sier du? Hvor kjøpte du?
Skulle gjerne prøvd men har ikke funnet Klim på Vestlandet (mulig jeg er like dårlig å leite her som ellers da men .. ) :D
Motorspeed på Lillehammer fører Klim, dem fører også KTM.
Importøren av Klim i Norge ligger vegg i vegg med Motorspeed.

Det blir som natt og dag med skikkerlig dress, selvom lommeboka ikke ble så glad, men har klær i mange år nå.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av LordShaft »

Ja disse er litt dyr, mener å huske de kostet en plass mellom 2 og 3 hundre kroner. Det er latterlig mye å betale for ørepropper om de ikke er bedre enn foam propper som jeg får gratis over alt :thumleft

Kunne godt tenkt meg å prøve et par slike selv :scratch Men hvordan skal en få til det, må kanskje ta meg en tur ned på Ride å høre om de har en eske som har vært åpnet :redface

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Om du får testet får du si ifra hva du syntes.
Jeg er vertfall mer fornøyd med No Noise enn med vanlige plugger, dem sitter bedre i ørene og demper mer av vindstøy enn vanlige plugger. No Noise lager mange forskjellige typer til forskjellige aktiviteter, det er noe med diameter og utforming på et lite plastrør som sitter inni pluggene som fjerner forskjellige frekvenser.

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Etter en liten Google sjekk er Motorspeed og Ruco Scandinavia i samme selskap. Så det er ikke så rart Motorspeed har veldig bra utvalg av Klim :D

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av LordShaft »

Skal se om jeg ikke får tatt meg en tur ned å sparke litt dekk, ta meg en prat med gutta å få til en "avtale" om å prøve de øreproppene der. :lol

Hvor sa du de hadde Klim utsalg i norge? Klim er vel bedre egnet som 4 season dress enn rukka.

Selv må jeg si at jeg falt veldig for Revit Dominator dressen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=DZUS2DYooPk[/video]

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Så igjennom filmen, virker som en fin dress det der også, mange likheter til Klim Badland.
Veit ikke hva prisen er på denne, men legger merke til at Badland har en bedre Gore tex membrand enn den samt at den har beskytelsesplater for brystpartiet.

Jeg var jo som sakt tidligere i tråden her å prøvde Rukka sine toppmodeller som også har membranden i ytterste laget. Men de falt ikke helt i smak hos meg, klærne føltes veldig klumpete og fant lissom ingen størrelse som passet bra. Også tror jeg vel at Klim prøver å nå adventure og offroade markedet mer enn Rukka.

Når jeg prøvde Klim dressen satt den som støpt, å var utrolig behagelig å ha på seg.

På Lillehammer er importøren og ett stor utvalg i butikken, men det burde nå være noen butikker på Vestlandet som også fører Klim

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av TBI81 »

Takk for info JL. Tror jeg skal ta en tlf til importøren en dag, de må da vite hvem som kan ha et par eksemplarer rundt her.

Har veldig trua på Badlands (siker jo mest på adv rally, men det blir overkill), likte heller ikke helt passformen på det jeg har prøvd av Rukka så langt, men har ike fått prøvd Armas som jeg egentlig har mest trua på (Importør har ikke tatt inn denne i år ifølge Ride i Bergen).

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av LordShaft »

Tekstildress med ryggskinne og brystplater :-k Jeg har mest lyst å si, kast de!! Kjøp en egen ryggskinne/vest med brystplater der. Den sitter der den skal hele tiden. Det er mer enn nok eksempler på folk som har tryna med tekstildress hvor beskyttelsen har flyttet seg fra stedet som den er tenkt å beskytte.
Men det er en helt annen diskusjon :redface

Rukka virker overlegen på kvalitet, hvertfall utifra hva jeg kan lese meg fram til på diverse nettforum. Problmet er at de ter en 3 season dress. Den er ikke veldig egnet for sommeren å temperaturer over 15 grader. Da blir det fort hett (uten at jeg har noe erfaring med det selv)

Klim, samt en del andre aktører lager bedre dresser som er egnet for hele året. Jeg har kikket på rukka flere ganger. Passformen, til min kropp er helt topp. Men jeg frykter at den dressen blir alt for varm. :-k

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Har også på følelsen at Rukka kan bli litt for varmt på en skikkerlig sommerdag, selvfølgelig er jo dette veldig individuelt, men jeg er en person som blir fort varm. :-)å

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Har lurt litt på hva jeg skal gjøre for å slippe sprut fra kjedet opp langs eksosen på KTM'en.
Som dere ser av bildene jeg legger ved går ikke kjedebeskytteren så langt at den dekker hele bakdrevet.
Lurer på å få laget en blast bit som jeg får montere slik at den blir lenger å dekker for spruten rett opp.
[img]http://i128.photobucket.com/albums/p189 ... E87F0F.jpg[/img]
[img]http://i128.photobucket.com/albums/p189 ... CD1AC5.jpg[/img]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke umulig at touratech eller lignende har noe som er litt lengre for din sykkel. Men første pri kan jo være å gå for en kjedespray som ikke svetter eller griser så mye. Selv mener jeg det bare er to stk som gjør jobben (hindrer gris og sprut) Det er motul og motorex sine.

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av JLafton »

Jeg bruker Motorex sin men det blir litt sprut allikevel, mulig jeg har for mye på.
Har undersøkt litt rundt, men har bare funnet en i Carbon, men det er ingen info om den er lengre enn den orginale.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: JLafton's Blogg

Legg inn av AJ »

Et godt alternativ vil være Tutoro chainoiler med påføringsdyse på fordrevet, slik jeg har på 1290'en min.
Ingen oljesleng på bakfelg eller andre steder, med unntak av kjøring i regn. Da skvetter det litt olje på plastdekslet under salen på venstre side...
Ikke spesielt uvanlig, iflg. mekanikeren på det lokale MC-verkstedet. Olje på åpent ikke innkapslet kjede vil under visse forhold alltid slenge fra seg litt...
LordShaft skrev:Det er ikke umulig at touratech eller lignende har noe som er litt lengre for din sykkel. Men første pri kan jo være å gå for en kjedespray som ikke svetter eller griser så mye. Selv mener jeg det bare er to stk som gjør jobben (hindrer gris og sprut) Det er motul og motorex sine.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar