Plastidip, hjelmer og MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av TBI81 »

Hvor holdbart er plastidip? Er det lett å skrape av?
Skulle gjerne lakka ei stipe på bakfangern på bilen for å beskytte for bikkja.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av jongsanim »

TBI81 skrev:Hvor holdbart er plastidip? Er det lett å skrape av?
Skulle gjerne lakka ei stipe på bakfangern på bilen for å beskytte for bikkja.
Har hatt det på vintersykkelen siden september i fjor og det holder enda. Er på plast-deler så ikke mye slitasje (eller jo, knærne er jo bortpå hele tiden). Skal være å bare "trekke av" eter å ha funnent et hjørne/tatt hull på hinnen...

Må bare sørge for nok lag.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av TBI81 »

Høres jo ut som det tåler en hel del da. Må få kjøpt meg et par bokser og testet :-)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av jongsanim »

TBI81 skrev:Høres jo ut som det tåler en hel del da. Må få kjøpt meg et par bokser og testet :-)
Du kan evt. titte på sykkelen min om du er i Oslo området, kjører den hver dag etter at nattefrosten kommer (parkerer Bolten da).

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av Orion »

Kan skrive under på at det er bare å dra rett av. Lakkerte stammene til blinklysene i gull for en måned siden. Var misfornøyd med farga, dro det av og plastidippa de svart i stedet. Ingen merker fra plastidippen etter jeg dro det av :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av TBI81 »

jongsanim skrev:
TBI81 skrev:Høres jo ut som det tåler en hel del da. Må få kjøpt meg et par bokser og testet :-)
Du kan evt. titte på sykkelen min om du er i Oslo området, kjører den hver dag etter at nattefrosten kommer (parkerer Bolten da).
Takker for det, men det enkleste er nok bare å kjøpe en boks og teste. Begynner med ei stripe på bakfangern på bilen og så får jeg se hvor det går derfra. Sikkert mye annet som kan plastifiseres også :-)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av jongsanim »

TBI81 skrev:
jongsanim skrev:
TBI81 skrev:Høres jo ut som det tåler en hel del da. Må få kjøpt meg et par bokser og testet :-)
Du kan evt. titte på sykkelen min om du er i Oslo området, kjører den hver dag etter at nattefrosten kommer (parkerer Bolten da).
Takker for det, men det enkleste er nok bare å kjøpe en boks og teste. Begynner med ei stripe på bakfangern på bilen og så får jeg se hvor det går derfra. Sikkert mye annet som kan plastifiseres også :-)
Virker som at man bruker spann med plastidipp for å forsegle tau-ender, og andre ting som f.eks skal tåle vann :)

Ronny68
Innlegg: 31
Registrert: 15 nov 2014, 20:33
Motorsykkelen din: Kawasaki Gpz 750 1983

Re: Plastidip, hjelmer og MC

Legg inn av Ronny68 »

Har gammel mc med grusom farge og kunne godt tenkt meg hvit plastidip på den bare for neste sommer..når jeg får tid og råd blir den lakka ordentlig med originale dekaler..
Kawasaki Ar 50 1982
Kawasaki Kh 100 es 1983
Kawasaki Zzr 1100 1991
Kawasaki Zx 6 r 2000
Nå:
Kawasaki Gpz 750 1983

Svar