Tja, mener folket her inne om dette, tro? Er'e lurt å dekorere hjelmen med merker, dekaler og denslags eller er det rett og slett kleine påfunn av de som gjør sånt?
Jeg har nå i hvert fall 'pyntet' PREMIER karbon-hjelmen min med dekaler med flaggsymboler: en original opphøyd Premier dekal med form og farger til det italienske flagget. to norske flagg og Union Jack med Triumph-logoen strategisk plassert - selvfølgelig .
Synes det blei ganske bra, jeg... :-) :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Når det gjelder hjelmdekor, så er noe av det verste jeg ser hjelmer med katteører, kattehaler og lignende.
Ellers kan det se greit ut med noen dekaler. Eventuelt motivlakkert.
Men hvordan er reglene angående dekaler på hjelmer? Mener å huske at jeg ble fortalt at det ikke var lov da jeg tok lappen på mc. Var visst for at man ikke skulle sette en dekal over merker i hjelmen hvis hjelmen hadde gått i bakken. Om det stemmer vet jeg ikke. Ser jo ofte folk med dekaler på hjelmen.
Kjenner ikke til noen regler som 'forbyr' dekaler på hjelmen.
På mine hjelmer blir det fort merker (riper ol.) uansett her og der på hjelmen selv om de ikke har falt ned. Skubber gjerne borti noe når jeg setter den fra meg.
Ser forsåvidt ingen betenkeligheter med å klistre en dekal over slike riper. Mine hjelmer blir aldri solgt til noen andre forøvrig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Beste hjelmpynten jeg har sett er ett bilde som ligger her inne,
av gammelgutt med flette, forøvrig er jeg ikke glad i klistremerker,
verken på hjelm eller noe annet.
Men det får bli opp til hver enkelt hva de vil ha på hjelmen,
ikke tenker jeg noe særlig over det og ikke irriterer det meg heller.
Da jeg var ung klistret vi hjelmen dørgfull med ulike klistremerker....
Litt mye synes jeg nå,men et MCsiden.no kunne være tingen,mange er jo nysgjerrig på ulike
MC-nettsider m.v.
Og et RYK & REIS MC..
Og han her... HAN skal ha kredit for å kjøre stilmessig!!!!!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Og han her... HAN skal ha kredit for å kjøre stilmessig!!!!!
Hehe,synd vi alt kan kjøre elegant forbi hastighetskameraer og veibommer..
Kunne også være en mulighet for etterlyste forbrytere,politikere og kemnere..