Uff og uff, nei, nei! Dårlig service... Styr unna!!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Uff og uff, nei, nei! Dårlig service... Styr unna!!

Legg inn av AJ »

De fleste av oss er vel rimelig fornøyd med den servicen vi får hos delepushere og de verkstedene vi bruker.
Men så dukker det gjerne opp tilfeller hvor det meste går galt.
Og da er det greit med en 'advarsel'-tråd som dette.

Kan hende det blir reaksjoner fra de som kommer i skuddlinjen i en slik tråd, men det skal vi nok tåle.
Så da er det bare å komme med dårlige erfaringer og opplevelser man har hatt.

Og er man fornøyd utover det som normalt kan forventes er denne tråden rette stedet for ros & skryt :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Gammelgutt »

Bestilte nytt Maxxis Promaxx bakdekk på tirsdag eller onsdag på Motorsenteret på Billingstad. Dro ut i dag for å høre om dekket var kommet, der var døren stengt og lapp om feriestengt. :punch Det kunne de jo ha sagt til meg når jeg bestilte, men neida.

Importøren ,Norsk Motor Import, driver nettbutikken Motrax, så mandag bestiller jeg direkte derfra selv, får vel dekket i løpet av et par dager.

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av hansraymond »

Jeg bestiller dekka fra http://www.motorsykkeldekk.com/" onclick="window.open(this.href);return false; har funka bra HVER gang i mitt tilfelle, dekka legger jeg om sjøl.. ;e
eneste som kan være vrient er dekk med ekstremt lavt profil, da må jeg låne maskin... normalprofiler tar jeg for hånd.. :D
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Gammelgutt

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Gammelgutt »

Kjøpte dekk og fikk lagt om på Monsterbike i Drammen på lørdagen, turde ikke kjøre lenger på det bakdekket jeg hadde .

Sist kjøpte jeg også dekk fra Motorsykkeldekk.com, men nå hadde jeg ikke tid til å vente 7 arbeidsdager. Ser at det er halve prisen der på Michelin Pilot Road 2, så neste gang skal jeg være tidligere ute med bestilling.

Har kjøpt inn dekkspaker og det som trengs for manuelt hjemmeomlegg, så neste gang da gjør jeg det selv.
Sist redigert av Gammelgutt den 15 jul 2010, 23:41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av AJ »

Får å komme inn på MCsiden.no trenger man Internett.
Og vi som bor i utkanten er helt avhengig av firmaer som leverer tjensten som gjør at vi kommer på Internett .
Egen server er dessverre et særdeles lite aktuelt alternativ når man i beste fall har ADSL til rådighet... Ingen fiberkabel og sånt no' her vi bor, dessverre...

Vi var Tele2 kunder i mange år. Så ga Tele2 seg med den tjenesten vi hadde og "solgte" kundebasen sin NextGenTel. Vi ble overtatt tidligere i år og leveringen av interett har fungert for det meste greit siden da.
Men i helgen skjedde det noe; forbindelsen ble plutselig bare borte lørdag 10. juli... Ikke var det tordenvær og vindfullt med trær som faller over linjene og denslags. Med andre ord, ingen forståelig grunn til hvorfor telefonlinja plutselig døde.

Siden da har jeg nesten slitt på meg magesår over den elendige!!! :orefk ](*,) :ills kundebehandlingen jeg har fått fra dette firmaet!

- Lang ventetid på telefon
- Ikke tilbud om å bli oppringt pga. lang ventetid (noe bl.a. Telio har...)
- Ingen konkrete svar på hva feilen er og når den forventes å bli feilrettet
- Ingen som ringer tilbake og orienterer til tross for at jeg som kunde utrykkelig ber om dette.
- "Kryptiske" beskjeder, som neppe kan kalles kundevennlige - se nedenfor...

Og jada! kunne nevnt enda mer, men orker rett og slett ikke. Dette lite kundevennnlige NextGenTel fenomenet har eksitert i mange år, har jeg endelig fått med meg, etter et søk på Internett.
Senest den 13. juli har kunder gitt uttrykk for hva de mener og som kan lesers her:

http://www.anbefalt.no/omtale/1004085111/" onclick="window.open(this.href);return false;

Problemet her hjemme er fortsatt ikke løst - jeg har ingen (IP)telefonforbindelse (ja, vi er av de som fortsatt har hjemmetelefon i tilelgg til mobiltlf. ...) og ingen internettforbindelse.
Fem arbeidsdager har åpenbart ikke gitt noe resultater og svaret fra NextGen Tel er det samme som det har vært hele tiden -"vi kan ikke si noe om hvor lang tid feilrettingen vil ta".

Og til alt overmål får jeg "kryptiske" e-poster som dette:
NextGenTel.jpg

:oh Er'e mulig!?

Heldigvis har jeg fått låne et ICE mobilnett av min eldste sønn mens han er på ferie og har dermed rimelig grei nett-tilgang, forhåpentlig inntil Ventelo kobler seg på innen et par-tre uker.
Og da er det endelig farvel og et tupp i ræva til NextGenTel :orefk
Makan til firma har jeg aldri vært borti! Elendig kundeservice!! :[-(

Jeg leste e-posten til Ventelo-fyren jeg snakket med og han lo da han hørte hva NextGenTel hadde fått seg til å skrive.
I tillegg til å være inkompetente på service og feilretting virker det jo som at dette firmaet lider av en slag paranoia.

NextGenTel? Aldri mer!!! :rop :bandana Møkkafirma - rett og slett!!!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Godtvoksen »

Tips: Legg ut innlegget ditt her også:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/Nex ... ref=search

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av RuneMC »

"sikkerhetshensyn" ? Hallo ! :oh

Betyr enten at de har bestilt nytt kort til sentralen men ikke noen leveringstid på dette ennå...
ELLER
at de har så seriøse problemer sentralt med sine systemer at det kan påvirke aksjekursen negativt (?)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Globe »

Leverer ikke Eidsiva Bredbånd til din "region" også da?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av AJ »

Joda, men satser på Ventelo siden jeg fikk kjapt svar da jeg ringte - tok vel 5 sekunder - og fikk snakke med en kundebehandler som tok seg god tid til å svare på det jeg spurte om.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Baron von Waffel »

Det svaret du fikk ga meg tanker om kald krig og sikkerhetstjenesten. Har vi en spionmistenkt i våre rekker? ;e
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av frankh »

Jeg trodde de kjøtthuene der hadde blitt bedre med årene, men det tyder på at så ikke er tilfellet. Jeg brukte de for mange år siden, med lite annet enn frustrasjoner. Jeg kan trygt si at ingen har kommet nærmere å bli oppsøkt og skutt på kloss hold med hagle av undertegnede.

Den langvarige smerten av en opplevelse med disse kulminerte i at jeg sto ved siden av og hørte på teknikeren ringe inn til kontoret/kundeservice e.l. og bestille en ny ruter. En uke etterpå ringte jeg dem og lurte på når den nye ruteren skulle komme. "Hæ? Det har ikke kommet noen bestilling på ny ruter hit." Jeg sa opp abonementet der og da. I tillegg skulle de hakke meg ha betalt for 2 (to!) måneder uten internett.

NGT er uten tvil det absolutt verste jeg noengang har opplevd av firmaer/bedrifter/servicetilbydere som pisser kundene i trynet og etterpå krever betalt for det. Jeg har vært borti mye rart opp gjennom årene, men maken til avskum har jeg ikke vært utsatt for.

Pollti

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Pollti »

Trøst deg med det AJ at Telenor er ikke mye bedre. Var noe data greier som røyk her i siste tordenværet. Nytt utstyr kom i går med en splitter som ikke virker. I ettermiddag så syntes de at det var rart at ny og gammel splitter var ødelagt. For 1000ende gang sa jeg tordenvær.... Men har det tordnet i dag da ? Nei, men det tordner på mandag for er det ikke en Professor i splittere her da og kobler opp dritten så jeg får telefon sammen på datalinja så finner dere den savnede montører i grøfta med splitter,koblingsbokser og uforståelige bruksanvisninger stikkende ut av rompa si.... Jeg tror Professoren i splittere og duste bruksanvisninger kommer veldig tidlig :knegg
Jeg gidder for pokker ikke å prøve å forstå det, jeg betaler for Bedriftstjenester og ber om montør. Da forventer jeg en montør på døra. Jeg gidder ikke å koble og ringe og snakke med et kvisetryne i 2 dager om noe jeg ikke skjønner noe av. Kan virke som de omsider skjønte at løftene mine er reelle.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av AJ »

Prøver meg med Ventelo jeg nå. Så får vi se hvordan det går...
Han jeg snakket med der var i hvert mange gange bedre på service og det å ha tid til å prate med og gi svar til potensielle nye kunder enn hva NextGenTel tar seg tid til med eksisterende kunder...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pollti

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Pollti »

Ventelo er Telenor. De er ganske bra men sikter seg mest inn mot bedriftskunder.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Uff og uff, nei, nei!! Styr unna!!

Legg inn av Onsløv »

Man har vel ikke så mange valg av ADSL-tjenester, da det er telenor og nextgentel som har infrastruktur rundtomkring. Alle andre leier plass hos en av disse to.

BKK solgte nettopp ADSL-privat-kundene sine til ventelo.

Av mobilt bredbånd tror jeg kanskje ICE.net sin teknikk ikke er så aller værst.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar