Softbag system - noen med erfaringer?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Har tenkt på muligheten for å erstatte hardboksene på TDM'en med såkalte softbags.
Fant et system som ser bra ut - sjekk denne websiden - og lurer på om dette kan være et godt alternativ til sideveskene (originalutstyr fra Yamaha) som jeg har i dag.

Softbags veier mindre og kan brukes uten at man må montere lastestativ. De er meget trolig også mer fleksible på mange måter.

Har du erfaringer med slike system må du gjerne dele disse med meg og andre brukere på Forumet.
Jeg vurderer sterkt å kjøpe systemet som linken viser til. HAr noen erfaroinger med nettopp dette produktet er jeg helt klart interessert i å høre hva du/dere mener.

Bilde av MOTO-DETAIL 82L Touring Bag Set
Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av cheron »

Jeg har god erfaring med sånne på de syklene jeg har hatt. Har det i dag på Thunderacen :) Bare husk å dekk baksiden av softbagen ( den som ligger mot plastikken) med noe skumgummi etc så du slipper å slite bort lakken.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av Ragnhild »

Har softbags til Panther'n, og kjørte med de en stund. Syns vel ikke at de er et overlegent alternativ til harde kofferter med innervesker som er på ørkendyret.
Funker greit nok. Største ulempen er at de blir svarte av alt veistøvet, og at det blir utfordringer med å holde dem pene over tid.
Fordelen er jo at de er enkle å slenge på sykkelen. Men jeg måtte lage til noe smijern på hver side for å hindre at de slo inn i hjulet. Mine henger sammen med et bredt bånd med borrelås, og kunne i teorien henge på bare den ene hvis dèt var ønskelig.
Alt i alt ble det til at de havna i skapet.

Brukeravatar
Erling
Innlegg: 283
Registrert: 01 jun 2009, 23:46
Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av Erling »

cheron skrev:Jeg har god erfaring med sånne på de syklene jeg har hatt. Har det i dag på Thunderacen :) Bare husk å dekk baksiden av softbagen ( den som ligger mot plastikken) med noe skumgummi etc så du slipper å slite bort lakken.
Jeg har med hell i alle år brukt småmasket, såkalt "antiskli" matte som er til bruk for kaffekopper på bordplater i båt, til å isolere mellom softbagg og plastkarrosseri. (Antiskli matter beregnet for basjerom i bil, blir for grovt mønstret).
De i båt er svært tynne og småmasket. Kjøpes på Biltema eller båtrekv. butikker o.l.

Dermed unngår du at softbagen beveger seg mindre på karroseriplastikken din f.eks. ved kraftig nedbremsing eller ved aksellerasjon og ved vått føre.
For er ikke til å unngå at ørsmå støv/sandpartikler virvles opp og innimellom softbag og plastkarroseri. Da er det viktig at det ikke er bevegelse på softbagen under kjøring, og at det er svært lett å rengjøre mattene. Kontra skumgummi; som suger til seg støv og sand og deremed riper opp plastikken.
Skumgummi blir feil.
Samt at softbagen i seg selv også vil "ta opp" støv og sandpartikkler, som igjen vil ripe opp karroseriet.

...Så uansett; alltid "tape" med foile o.l på de utsatte stedene på plastkarrosseriet, før montasje av matter og softbagger. ;)
Sist redigert av Erling den 11 jun 2009, 13:19, redigert 1 gang totalt.
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av cheron »

Gjennomsiktig foile på sykkelen PLUSS skumgummi på softbagen har jeg på min :) Glemte å si det i første post... :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Bra tips, Erling og cheron! :thumleft
Har veldig lyst på dette softbag settet, jeg... :-k :janikk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av cheron »

Da er det bare å kjøpe :) Det så veldig bra ut :) Legg i litt extra jobb for å beskytte lakken på sykkelen så har du nytte av dette på mange turer! Mine Givi softbags er vel rundt 35++ liter pr stk :)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av Pollti »

Å holde de rene og pene er ikke noe problem hvis en bruker regntrekkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Var i Sverige i dag og fikk meg oss overraskende mye i "beauty"bag'ene på Tiger'n.
Men jeg tror fortsatt at disse tre boksene blir for lite når Bakpå og jeg drar på lengre turer med flere overnattinger.

Vurderer derfor softbagløsninger. En løsning er den jeg startet denne tråden med. En annen er å gå for en SW Motech sine løsninger, som vises på disse sidene:

http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... d=20116984" onclick="window.open(this.href);return false;:
Tailbag Speedpack ® Wide. 1200D Nylon. Black. 60L - 85L..jpg
http://shop.sw-motech.com/lshop,showdet ... 041,,,.htm" onclick="window.open(this.href);return false;:
Tailbag Cargobag. 1200D.jpg
Begge bagasjeløsningene kan kombineres med denne, noe som kan bli aktuelt:
Tentbag.jpg
Noen her på MCsiden.no som har erfaringer med noen av disse produktene?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Kom over denne siden med denne fine bagasjeløsningen, ser det ut som.
Noen som kjenner til RevPack fra før?

Syns denne tailbag'en ser bra ut. Har plass til mye også...:
RevPack_1.jpg
RevPack_2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Ja, da gikk jeg like så godt til innkjøp av RevPack Exurcion 71 liters softbag system.

Pakka kom i dag og forventningene var til å ta og føle på. Hadde lest om RevPack'en på produsentens nettsider så øyet ble stort og vårt...
Og førsteinntrykket var bra; dette så ut til å være solide saker :drg

Det er mye reimer og ringer og denslags på bagasjesystemer som dette. RevPack er intet unntak... Men det tar ikke lang tid før man får orientert seg når man sjekker innhold, glidelåser, stoffkvalitet på innside og ytterside, osv. osv.
Dette bagasjesystemet består av fem hoveddeler:
- Den store bag'en
- To såkalte 'ditty-bags' (håndvesker), meget praktiske!
- En toppbag
- Regntrekk.
I tillegg følger det med kraftig skulderreim.

Toppbag og hovedbag'en er også utstyrt med solide D-ringer som gir mulighet for et utall festeløsninger.
På undersiden av hovedbag'en er det to solide justérbare reimer med kraftige plastkroker og ditto festeanordninger.

Jeg slet litt litt med å feste bag'en etter at jeg i all iveren prøvde å feste den etter å fylt den opp med ting & tang.
Det viste seg å ikke være løsningen... Mulig noen synes det vil være greit å gjøre det slik, men etter å ha prøvd fortrekker jeg å feste bag'en skikkelig før jeg begynner å fylle den opp med ting til turen.

Tror jeg har funnet en god løsning i så måte på Tiger'n. Bag'en sitter godt uten mulighet for å skyve den til siden eller fram og tilbake. Gjenstår dog en prøvetur...
Selve festebunnen på bag'en er like bred som den originalmonterte toppboksplata til Triumph. Så sånn sett passer den bortimot perfekt på denne sykkelen.

Vel...
Etter at bag'en ble festet la jeg ført på plass disse 'ditty-bag'ene", som er laget for å plasseres i hovedbag'ens "dog-bones", dvs. den del av hovedbag'ne på hver side som henger litt ned på hver side. Meget smart løsning! Ikke minst fordi de er litt å komme til om nødvendig siden denne langsgående glidelåsen på hovedbag'en også kan åpnes nedenfra på hver side - se for øvrig bilde nedenfor.

Hovedbag'en er mer enn 60 cm. bred og gir dermed rom for tre-manns tellet vi har med oss på tur. I lasterommet på bag'en er det også D-ringer og fester man teltet i disse slik bilde nedenfor viser, så slipper man å tenke på at teltet forskyver seg.
I tillegg plasserte jeg to soveposer oppå teltet i bag'en. Enda var det god plass til mer. Og det betyr at RevPack Excursion har meget god lastekapasitet!

Så til bag'sen toppbks, kan vi vel si... Meget praktisk denne også, som bilde nedenfor viser. Her kan man f.eks. fylle opp denne toppbag'en med mer eller mindre interessant litteratur... Eller kanskje aller helst andre praktiske ting & tang man har bruk for på turen...

Og enda en snedig detalj på RevPack'en er disse åpne rommene på ryggstøsiden, hvor man kan plassere f.eks. termos, vannflasker, kartblad, bokser med kaker, ALU-bokser... ja, nærmest hva som helst, egentlig.

I det hele tatt så er jeg rimelig imponert over denne softbagløsningen og ser fram til å bruke den på tur. Det fine er jo at den også har innebygd ryggstø... :P :p
Kan hende jeg må prøve ut forskjellige festeløsninger, men den jeg har funnet så langt virker å være solid go sikekr nok. Men det vet man ikke før man har tatt en testtur.
Kan hende jeg rekker en slik testtur før jeg vinterlagrer Tiger'n, trolig senere denne uka...

Ok, nok prat! Her noen bilder som jeg regner med kan tale for seg selv. Jeg glemte å justere innstillingene på kameraet underveis. Dermed er noen bilder dessverre mer uklare og ufokuserte enn andre...

[album]1215[/album] [album]1201[/album] [album]1202[/album] [album]1203[/album] [album]1204[/album]
[album]1205[/album] [album]1206[/album] [album]1207[/album] [album]1208[/album] [album]1209[/album] [album]1210[/album] [album]1211[/album] [album]1212[/album] [album]1213[/album]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Kunne ikke dy meg; måtte bare ut å teste RevPack bagasjen!
Kjørte bare et par-tre mil på både humpete grusveier og vanlig norsk asfalt (som ikke akkurat er førsteklasses overalt her jeg bor...) og bagasjen sitter som skrudd fast \:D/

Tror faktisk at jeg har funnet den absolutt optimale bagasjeløsningen - ikke bare til Tiger'n, men til hvilken sykkel som helst ... hadde jeg nær sagt :8-[
Kan ikke garantere at RevPack passer alle sykler. Det er visse mål som må innfris for at bagasjen skal kunne festes godt. Ikke minst når det gjelder bredden hvor RevPack'en skal festes på salen/passasjersetet. Samme med toppboksplater. Er den for bred så kan det fort hende at man får problemer...
Men på Tigern'n passer RevPack'en helt perfekt - inntil jeg oppdager eller gjør erfaringer om noe annet...

Så langt er jeg veldig, veldig godt fornøyd!!! \:D/

Så kan man innvende at slike løsninger ikke har låsemuligheter - ikke låsbar til sykker'n og heller ingen låsemuligheter for bagasjen. Men den sjansen får man ta når man er på tur. Verdisaker er det vel ingen som legger igjen i låsbare vesker heller, håper jeg...?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Litt mer RevPack-stuff:

Kikket litt mer på websidene til firmaet og fant denne fornøyelige historien om hvordan virksomheten drives :-) :

"Over 3 decades ago, Rev-Pack began as a simple business, located in the living room of a rented house. From there it moved to a garage and then, finally to a barn. It has evolved and matured along the way, but it is still a homegrown business, and our way of doing things is a bit different than that of the rest of corporate America.
Yes, we have all of the accouterments of an office, just like everybody else, but we have a few extras as well. The path, which your order follows, is a path rendered with excitement, intrigue and peril and it all begins with a simple phone call from you.
As the phone rings, it is answered "Rev-Pack". You immediately hear the squeak of the old desk chair as Rev shifts his weight to begin frantically searching for a pen and a piece of paper. The first phase is called "the desk". To appreciate receiving your order, you first must understand from whence it came.
"The desk" is littered with thoughts, sketches, dreams, orders, suppliers, product ideas, last years magazines, and other stuff that is just to good to throw away. Add a cat sleeping on top and you begin to realize what an onerous task this order process is. Rev realizes the cat is on the pen as the cat moves to his lap for some cuddling. Readjusting the cat, he's able to speak with you in a remarkably controlled manner. He thanks you for your order and readies himself for the remainder of the ordeal.
As he throws the cat off of his lap, the chicken, sleeping in the rafters, is startled and begins to squawk and flap her wings. The squawking wakes the old dog, which promptly runs under Rev's feet causing him to stumble, catching him on a chair that is precariously balanced on the sewing platform. He gingerly proceeds on to "the counter".
"The counter" has an assemblance of order, which is in your favor if you ever hope to receive anything from us. At "the counter" the orders are read and re-read, assessing just how much work must be done. When the pile reaches the overwhelming stage and the clipboard's spring is maxed out, it's time to move to "the cutting table". This perhaps is the most perilous part of the process.
As Rev makes his way to "the cutting table" he trips, falling into a hole in the floor. The hole was created when a neighbor's bull ran amuck in the barn. The floor had not been constructed to support a 2,000-lb. bull, so the bull sank periodically through the floor in several inconvenient places. As Rev retrieves his balance, he steps forward and lands on the old dog's paw. The dog and Rev yelp, glare accusingly at one another and go their separate ways. Again the hen's disgust is registered by an exceptionally loud squawk and she finally flutters outside, wanting to distance herself from the commotion. The dog sulks behind some boxes and Rev hops up on the cutting table to both work and try to rise above the managerie.
"The Cutting Table" is the phase only Rev can do, as any of the rest of us would give you two left sides or zippers no sliders in. If you should receive a product like this, you'll know we were only trying to help Rev out. After a session of cutting, it is difficult to find him under all of the scraps. A thin trail of smoke can be seen and digging backwards, he might be found resting in the pile, smoking a roll-your-own cigarette. It's one of the only places the animals can't find him.
From this point your order is either constructed here, or taken to one of our seamstresses that sew in their own home. If the product smells like potpourri then it probably was assembled by one of our seamstresses in a comfortable suburban home. If it smells like barn animals, then it was done here on the ranch. Either way, a little bit of us is shipped to you!
Next, the finished product is taken back to "the counter". Here, it can be delayed for some time. You see, the product is wrapped in the Wall Street Journal for shipping. If there happens to be something interesting to read in that issue of the journal, a delay of several hours can occur. If it's the real estate page, a delay of several days may happen as Rev reads through, plotting and planning a trip. About the only thing that can yank him back to reality, is the sound of the UPS truck rolling down the road. Then the shop becomes frantic with all manner of humans and animals scurrying around, dodging one another and trying to beat the UPS truck. During this final outburst of productivity, inevitably, the phone rings and the whole process must start again, as the cat has assumed it's position on the pen on the desk once again and with the squeak of the old office chair, the UPS driver says "see you tomorrow"."

Virker som et artig lite foretak, helt klart :P :p

Noe er nok blitt endret opp gjennom årene siden bag'en jeg kjøpte ikke var pakket i Wall Street Journal... ;-);)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

spikre
Innlegg: 4
Registrert: 16 okt 2010, 20:09
Motorsykkelen din: Aprilia RS 125 -10

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av spikre »

Prøv "K-DRIVE" fra Spare Part Service

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37985
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Softbag system - noen med erfaringer?

Legg inn av AJ »

Ja, da fikk jeg litt spasmer i kjøpefingeren igjen rett før jul. Øynene ble helt fiksert på produktet på skjermen og ga klare "Kjøp, kjøp, kjøp!!" impulser til kjøpefingeren, som dermed fikk disse spasmene og begynte å leve sitt eget liv, og plutselig og helt løsrevet fra tanke og fornuft klikket den på de riktige knappene og det hele har endt så langt med at det dukket opp en pakke i posten i dag som inneholdt Dowco Rallypack, som jeg slett ikke har behov for siden jeg kjøpte geniale RevPack for ikke så lenge siden.
Men jeg kunne bare ikke la være... :redface

Men kanskje er Dowco'en enda mer genial siden denne softbag-løsningen har en slags stiv ramme i konstruksjonen som gjør at den kan fungere som ryggstøtte selv om den ikke er fylt til randen med saker & ting.

Mange positive tilbakemeldinger hos en selger som dessverre ikke sender til Norge:
http://www.cruisercustomizing.com/detai ... model_id=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kjøpte min herfra:
http://www.cruisercustomizing.com/detai ... model_id=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Og slik ser den ut på nært hold:

[album]1315[/album] [album]1316[/album] [album]1317[/album]

Ser ut til å ha god plass.
Skulle helst sett at D-ringene var av metall, selv de som er i plast ser solide ut...
Glidelåsene kan fort være av litt tvilsom kvalitet, men burde holde lenge om man er forsiktig i de skarpe vinklene på bagåpningene.
Har en hendig lomme med borrelås nederst hvor man kan legge mobiltelefoner, lommebøker og andre småting. Veldig praktisk.

Totaltinntrykket er likevel bra og prisen i forhold til kvaliteten er det ingenting å si på. Det fulgte også med såkalt 'vinyl liner' til å feste på innsiden av den øverste Roll Bag'en med borrelås. Og det tyder vel på at denne bag'en ikke er vanntett... Usikker på om den store er det...
Fulgte ikke med utvendig regntrekk, men det fuøgte med en lite lastenett, som man kan benytte for å henge på andre ting på bagløsningen ved bruk av D-ringene, som det er mange av.
Og avslutningsvis: bag'en veier nesten ingen!

Tror denne kan bli en favoritt på turer som ikke krever allverdens med bagasje. Håper bare den er lett å feste med medfølgende festebånd og at den sitter like godt som RevPack'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar