Lurt av 'lurium'...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37906
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Lurt av 'lurium'...?
Det er Onsløv som fikk meg på tanken å starte en Lurium tråd :) :-)
Som kjent finnes det en lang rekke produkter der ute som mener seg å alt fra rimelig greie egenskaper og forbedringspotensial mens andre slår seg for brystet og påberoper seg å ha revolusjonerende egenskaper.
Og noen av oss lar oss lure... Eller... blir vi egentlig lurt Tja, si det...
La meg begynne litt forsiktig...
TDM'en som jeg har er ikke den mest lettserviserte sykker'n jeg vet om. Å skifte plugger på denne linjetoermotoren krever list og lempe og en god porsjon tålmodighet og ikke minst fingerferdighet.
Derfor satset jeg på NKG Iridium plugger da 2009 sesongen startet. Noen vil hevde at disse pluggene er det reneste 'lurium'. Men er det egentlig det? Er det ikke heller snakk om videreutvikling av en noe tilårskommen teknologi?
Jeg satser på at reklamen holder stikk. Ikke at jeg tror så mye på mer effekt, men at de varer en god del lenger enn ordinære plugger har jeg tro på. Og det funker for meg
Har kommet over et par andre ting også som antakelig er ekte 'lurium', men de får jeg komme tilbake til.
Nå lar jeg heller andre slippe til med sine tips...
Som kjent finnes det en lang rekke produkter der ute som mener seg å alt fra rimelig greie egenskaper og forbedringspotensial mens andre slår seg for brystet og påberoper seg å ha revolusjonerende egenskaper.
Og noen av oss lar oss lure... Eller... blir vi egentlig lurt Tja, si det...
La meg begynne litt forsiktig...
TDM'en som jeg har er ikke den mest lettserviserte sykker'n jeg vet om. Å skifte plugger på denne linjetoermotoren krever list og lempe og en god porsjon tålmodighet og ikke minst fingerferdighet.
Derfor satset jeg på NKG Iridium plugger da 2009 sesongen startet. Noen vil hevde at disse pluggene er det reneste 'lurium'. Men er det egentlig det? Er det ikke heller snakk om videreutvikling av en noe tilårskommen teknologi?
Jeg satser på at reklamen holder stikk. Ikke at jeg tror så mye på mer effekt, men at de varer en god del lenger enn ordinære plugger har jeg tro på. Og det funker for meg
Har kommet over et par andre ting også som antakelig er ekte 'lurium', men de får jeg komme tilbake til.
Nå lar jeg heller andre slippe til med sine tips...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Lurt av 'lurium'...?
Når man tester lurium, så må man ha vitenskapelig bevis... Mange av oss får jo bare en "følt opplevelse", eller bruker stoffene i den tro at det virker. For min del er ikke følt opplevelse relevant.
Derfor jeg linket til den tråden opprinnelig, for her har vi en kar med tid og ressurser til å kunne teste diverse remedier.
Jeg følger ihvertfall prosjektet med interesse.
Derfor jeg linket til den tråden opprinnelig, for her har vi en kar med tid og ressurser til å kunne teste diverse remedier.
Jeg følger ihvertfall prosjektet med interesse.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Lurt av 'lurium'...?
Grunnet vonde håndledd,hadde jeg ofte smerter under kjøring,men etter at jeg kjøpte "gasshåntaksplast duppedingser" ble det meget bedre,som Willoch sa,om enn i en annen anledning..........
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Lurt av 'lurium'...?
De dingsene er da ikke lurium?.Intruder skrev:Grunnet vonde håndledd,hadde jeg ofte smerter under kjøring,men etter at jeg kjøpte "gasshåntaksplast duppedingser" ble det meget bedre,som Willoch sa,om enn i en annen anledning..........
- hansraymond
- Innlegg: 628
- Registrert: 04 nov 2008, 09:29
- Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
- Sted: Skedsmokorset
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
jupp De dingsene funker faktisk bra, jeg har slitt ut en stk og er nu på nr2..
Hans Raymond
Live to Ride Ride to Live!
Live to Ride Ride to Live!
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Jeg og kompisen min (Mr. Placebo) har klokketro på lurium produkter ifra QMI
Heldigvis er produktene bedre en hjemmesiden deres http://www.qmi.no/nav.htm
Heldigvis er produktene bedre en hjemmesiden deres http://www.qmi.no/nav.htm
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37906
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Jeg har brukt "RVS TECHNOLOGY®+ MC CHAIN LUBE for motorsykkelkjeder" på TDM kjedet jevnlig og iflg. min faste TDM mekaniker (som ikke vet at jeg har gjort nettopp dette ) mener å kunne bestemt påstå at verken kjede eller drev ser spesielt slitt ut selv etter 46000 km.
Så kanskje 'lurium' produktet har noe for seg...
Så kanskje 'lurium' produktet har noe for seg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Du verden....det var litt av et nettsted :-OGizmodude skrev: Heldigvis er produktene bedre en hjemmesiden deres http://www.qmi.no/nav.htm
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37906
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Grunne riper på tank eller andre lakkerte deler på sykker'n?
Dette produktet kan kanskje hjelpe? Virket i hvert fall bra på bilen etter at den ene siden fikk en lang ripe etter enskarp kvist langs overgrodd vegkant, noe det er altfor mange av her i landet.
Men det er en annen diskusjon... (Klikk på bilde for mer info)
[img]http://i50.tinypic.com/15wb2x1.jpg[/img]
Finnes helt sikkert mange varianter av dette "luriumet", som faktisk kan virke, noe det altså gjorde på bile min
Dette produktet kan kanskje hjelpe? Virket i hvert fall bra på bilen etter at den ene siden fikk en lang ripe etter enskarp kvist langs overgrodd vegkant, noe det er altfor mange av her i landet.
Men det er en annen diskusjon... (Klikk på bilde for mer info)
[img]http://i50.tinypic.com/15wb2x1.jpg[/img]
Finnes helt sikkert mange varianter av dette "luriumet", som faktisk kan virke, noe det altså gjorde på bile min
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37906
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Stakk innom eBay.com en tur og der dukket denne artige saken opp (klikk bilde for mer info)...:
[img]http://i49.tinypic.com/1z2nnrn.jpg[/img]
Here are a few of the benefits you may experience:
• Up to 30+ Horsepower and Up to 25+ Ft. Lbs of Torque!
• Up to 5+ MPG Fuel Savings - Beat The High Gas Prices!
• Improved & Smoother Low, Mid & Top End Acceleration & Power
• Smoother Idle (May cure some rough idle issues!)
• Smoother Shifting In Both Automatic & Manual Transmissions
• Improved Climbing & Passing Ability
• Improved Throttle Response
• Cleaner Spark Plugs (Enhance the life of your engine!)
• Enhance The Time Between Costly Engine Tune-Up's
• Improved Track Times
• Street Legal
• Save Money By Saving Fuel! Our Kit Pays For Itself!
Du verden
For godt til å være sant?
[img]http://i49.tinypic.com/1z2nnrn.jpg[/img]
Here are a few of the benefits you may experience:
• Up to 30+ Horsepower and Up to 25+ Ft. Lbs of Torque!
• Up to 5+ MPG Fuel Savings - Beat The High Gas Prices!
• Improved & Smoother Low, Mid & Top End Acceleration & Power
• Smoother Idle (May cure some rough idle issues!)
• Smoother Shifting In Both Automatic & Manual Transmissions
• Improved Climbing & Passing Ability
• Improved Throttle Response
• Cleaner Spark Plugs (Enhance the life of your engine!)
• Enhance The Time Between Costly Engine Tune-Up's
• Improved Track Times
• Street Legal
• Save Money By Saving Fuel! Our Kit Pays For Itself!
Du verden
For godt til å være sant?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7599
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Lurt av 'lurium'...?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Lurt av 'lurium'...?
Dette fikk meg til å tenke på noe annet "lurium". Da man tok blyet ut av bensinen ble ikke elektrodene lenger så fort slitt. Kjøpte man plugger uten "støydempning" kunne man kjøre minst tre ganger så langt som før.AJ skrev:
La meg begynne litt forsiktig...
TDM'en som jeg har er ikke den mest lettserviserte sykker'n jeg vet om. Å skifte plugger på denne linjetoermotoren krever list og lempe og en god porsjon tålmodighet og ikke minst fingerferdighet.
Derfor satset jeg på NKG Iridium plugger da 2009 sesongen startet. Noen vil hevde at disse pluggene er det reneste 'lurium'. Men er det egentlig det? Er det ikke heller snakk om videreutvikling av en noe tilårskommen teknologi?
Jeg har prøvd dette selv. Plugger med "støydempning" ble merkbart dårligere etter 12 000, mens akkurat den samme pluggen uten støydempning virket like bra etter 25 000km.
Men det som er så spesielt i dag er at "noen" har etablert "en absolutt sannhet" om at vanlige plugger ødelegger elektronikken! Man MÅÅÅÅÅ ha støydempede plugger med ganske kort levetid.
Jeg har faktisk aldri hørt om at en plugg har vært årsak til ødelagt elektronikk. Jeg kan heller ikke forstå at en gnist skal kunne forårsake skadelig induksjon. Ei heller eventuell skadelig radiostøy.
Er det noen som vet om kravet om bruk av støydempede plugger med kort levetid er en "sammensvergelse"?
Pluggfabrikantene tjener på det, butikkene tjener på det og frem for alt, serviceverkstedene tjener veldig på det.
- Gizmodude
- Innlegg: 229
- Registrert: 04 jun 2009, 21:47
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Lurt av 'lurium'...?
Jeg har ikke vært borti at elektronikk har blitt ødelagt, men at plugger uten demping har forstyrret CDI'n på sykkelen/ATV/Snøscooteren så mye at den ikke har villet gå ordentlig.
Så da kan man jo velge da, kjøre 25000 med litt kjip motorgange eller 12000 med normal motorgange
Så da kan man jo velge da, kjøre 25000 med litt kjip motorgange eller 12000 med normal motorgange
Re: Lurt av 'lurium'...?
Daelimen jeg hadde måtte pluggen justeres eller byttes ved ca. 7000 km. På hyosungen har jeg ikke rørt pluggene på 22000 km.
Re: Lurt av 'lurium'...?
Da spørs det om de som lager cdi-moduler er med i sammensvergelsen!Gizmodude skrev:Jeg har ikke vært borti at elektronikk har blitt ødelagt, men at plugger uten demping har forstyrret CDI'n på sykkelen/ATV/Snøscooteren så mye at den ikke har villet gå ordentlig.
Så da kan man jo velge da, kjøre 25000 med litt kjip motorgange eller 12000 med normal motorgange
Jeg har hatt mange motorer med cdi-tenning tidligere som ikke har reagert på dette.
Det kunne vært interessant å visst om det var den totale motstanden som har betydning. Dvs summen av pluggledningen, motstanden i pluggen og gnistgapet. I så fall kunne man kanskje bytte pluggledning. Disse kan vel ha forskjellig motstand.
Eventuelt, hvis ledningsnettet er følsom radiostøy, så kan man bruke skjermede plugghetter slik som i "gamledager"?