Er du en ATGATT-kjører på MC?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av DrGreve »

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av teeU »

DrGreve skrev:Noen er bare totalt blåst... :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 80407f.jpg[/img]
Enig, grønn badedrakt og blå sykkel, noen eier bare ikke smak.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av DrGreve »

teeU skrev:
DrGreve skrev:Noen er bare totalt blåst... :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 80407f.jpg[/img]
Enig, grønn badedrakt og blå sykkel, noen eier bare ikke smak.
He, he :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av SuperMorten »

I dag har jeg vært dristig, ja nesten dumdristig. Det var så varmt at jeg kjørte med åpningshjelmen åpen.. :redface :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Jeg må innrømme at jeg kjørte tur/retur Horten uten kjørestøvler/bukse i dag. :( Masse latskap og en smule forfengelighet. :(

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av knutk »

Noterer ulike terskler for hva som er akseptabel risiko.

Jeg ønsker ikke å løfte pekefngeren siden det er voksne mennesker som gjør sine valg og må stå for konsekvensene.
Enkelte mener at så lenge det ikke kjøres over 50 km/t så er alt greit.

Ok.

Vet ikke hva som kan skje når en kjører i 50, men jeg kan fortelle om 30 km/t.

Var ute og øvelseskjørte med jentungen, og ut av intet kom der en bil og kjørte på henne i siden.
Sykkelen ble slengt overende med jenta på, den sklei 5-6 meter, og deretter fortsatte jenta 8-10m til bortover asfalten.
Uten utstyr ville hun nok også overlevd, men nå kunne hun reise seg, uten en skramme på kroppen. Kun noen blåmerker.

Jeg hører selv til gruppen som har kjørt i shorts og joggesko i 50 sonen, men innser at for egen del synes jeg at sommerutstyr er vel verdt pengene...

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
jhn skrev:
Juleniss1 skrev:
jhn skrev:Her er det jo antydning til temperatur ... artig, det kan vi like :thumleft

Jeg ble headhuntet av Høvdingen for å få litt fart i dere trøttinger,men det er ikke så lett. Nå er imidlertidig rammevilkårene endret drastisk,så jeg finner det best å skygge banen.

Ha en god kveld :vs
:vs
Det med headhuntingen samsvarer ikke med virkeligheten, slik jeg kjenner den, men noen vil åpenbart gjerne ha det til å være slik...
Men det blir imidlertid ikke mer sant av den grunn.

:mk
Jeg trudde heller ikke at du, eller noen andre ansvarlige i forumet hadde headhuntet juleniss1, jeg tror heller ikke så mange andre som har litt kjennskap til deg/mc-siden og/eller juleniss1 trodde det.
Juleniss1 er glad i litt humor ser det ut for, og kommer gjerne med litt tvetydige eller kryptiske meldinger ... dette med headhuntingen havner nok sikkert i den skuffen.
Nå sitter jeg bare å lurer på hva som gjorde at han fant det best å skygge banen, ut fra ordlyden kan det se ut som om han gjorde det frivillig, men av forskjellige årsaker tror jeg ikke det.
Hvis det ikke var frivillig, så dukker det jo andre ting også opp som jeg lurer på, f.eks hva han har sagt eller gjort ... ja, for jeg antar man må si eller gjøre noe galt for å bli utestengt.
Det kan være greit å vite for andre også om dere har satt noen nye og usynlige grenser for hva som godtas her inne. Eller kanskje det ikke er noen fastsatte grenser ... man bruker bare innfallsmetoden kanskje?
De siste par dagene har jeg lest en del rundt om på forumet, men klarer ikke å se noen grove overtramp fra julenissens side .... ikke noen små heller forsåvidt.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Banditmannen »

jhn skrev:Jeg trudde heller ikke at du, eller noen andre ansvarlige i forumet hadde headhuntet juleniss1, jeg tror heller ikke så mange andre som har litt kjennskap til deg/mc-siden og/eller juleniss1 trodde det.
Juleniss1 er glad i litt humor ser det ut for, og kommer gjerne med litt tvetydige eller kryptiske meldinger ... dette med headhuntingen havner nok sikkert i den skuffen.
Nå sitter jeg bare å lurer på hva som gjorde at han fant det best å skygge banen, ut fra ordlyden kan det se ut som om han gjorde det frivillig, men av forskjellige årsaker tror jeg ikke det.
Hvis det ikke var frivillig, så dukker det jo andre ting også opp som jeg lurer på, f.eks hva han har sagt eller gjort ... ja, for jeg antar man må si eller gjøre noe galt for å bli utestengt.
Det kan være greit å vite for andre også om dere har satt noen nye og usynlige grenser for hva som godtas her inne. Eller kanskje det ikke er noen fastsatte grenser ... man bruker bare innfallsmetoden kanskje?
De siste par dagene har jeg lest en del rundt om på forumet, men klarer ikke å se noen grove overtramp fra julenissens side .... ikke noen små heller forsåvidt.
Hvis jeg ikke tar helt feil, er noe av svaret her...
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=159151#p159151" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg er glad jeg er attgatt fører. For et par uker siden tryna jeg på offroaderen. Asfalten var ny og glatt, og i ca 50/60 kmt måtte jeg nødbremse pga kjøretøyet foran bråbremset med et baklys som var vanskelig å se. Det førte til at fremhjulet mitt bare forsvant på asfalten og jeg skled bortover.

Sykkelen knakk festet til toppboksen, ødela en fothviler, skrudde av speilet og fikk en del riper.

Selv landet jeg på skulderen, så den er ganske vond enda. Fikk en ganske hoven ankel også, men klarte å gå på den. På toppen av det hele fikk jeg et massivt skrubbsår på underarmen pga jakka skled opp i fallet, men alt i alt var jeg heldig! Uten fullt utstyr ville jeg nok sett mye værre ut! Må ha en ny hjelm.

Klarte med mye smerter å kjøre den lille biten hjem fra Dokka til Tønsberg :-P



Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Carpa »

Auda Bjønnavind, men godt du ikke ble mer enn mørbanket, tross alt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Hansi
Innlegg: 28
Registrert: 07 mar 2013, 19:30
Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
Sted: Ålesund

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Hansi »

Bjønnavind skrev:
Klarte med mye smerter å kjøre den lille biten hjem fra Dokka til Tønsberg :-P
Den lille biten på 22 mil. :-D

Selv bruker jeg som oftest alt unntatt ryggskinne, for det har jeg ikke kjøpt enda. Skal kjøpe en i dag, etter å ha lest tråden her. :-k Har fått et par ting å tenke på i denne tråden, kommer nok til å bli flinkere til å bruke hansker/sko. Unntaket er når jeg kjører på jobb/butikk, 5 min langs 50 sone. Da bruker jeg jakke. hjelm og sko. Hadde jeg sykla tråsykkel, hadde jeg hatt samme farten, men mye mindre utstyr. Snakka med en som hadde tryna på tråsykkel for et par uker siden, gikk sidelengs i 40-50 km/t bortover asfalten. Foreslo at han kanskje burde investere i kne/albuebeskytter, men det var helt utenkelig. Men han ga meg en lang lekse om hvor viktig utstyr var når man kjørte MC. :scratch

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Duville »

mortenolb skrev:Jeg må innrømme at jeg kjørte tur/retur Horten uten kjørestøvler/bukse i dag. :( Masse latskap og en smule forfengelighet. :(

Dette høres litt ekstremt ut da - helt bar nedentil - du ble ikke bura inn da?


Ellers er det noe spesielt å fortsette denne diskusjonen som uforståelig har utestengt enkelte fra forumet.

Juleniss1 var svært aktiv her og å fortsette diskusjonen som om ingen ting har hendt har ganske enkelt litt bismak. Om det er det at han har terget Aj med sin uttalelse om headhunting eller om det er lusa på ganga som har forårsaket utestengelsen vet jeg ikke. Faktum forrige gang var at dette var noe Kawasaki selv ønsket for å begrense egen tid her på forumet og ikke noe moderatorene gjorde på grunnlag av oppførsel. Det kunne jo ikke gå fort nok når han hadde bestemt seg. At det gikk en kule varmt for seg når ikke noe skjedde er mulig, men såpass bør likevel moderatorene kunne skille mellom sak og person.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av mortenolb »

Duville skrev:
mortenolb skrev:Jeg må innrømme at jeg kjørte tur/retur Horten uten kjørestøvler/bukse i dag. :( Masse latskap og en smule forfengelighet. :(

Dette høres litt ekstremt ut da - helt bar nedentil - du ble ikke bura inn da?
Jeg presiserte jo kjørestøvler/bukse nettopp for å unngå det da :< Kunne jo selvfølgelig tatt på meg noe annet, men.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Snikendeugle »

Hansi skrev:
Bjønnavind skrev:
Klarte med mye smerter å kjøre den lille biten hjem fra Dokka til Tønsberg :-P
Den lille biten på 22 mil. :-D

Selv bruker jeg som oftest alt unntatt ryggskinne, for det har jeg ikke kjøpt enda. Skal kjøpe en i dag, etter å ha lest tråden her. :-k Har fått et par ting å tenke på i denne tråden, kommer nok til å bli flinkere til å bruke hansker/sko. Unntaket er når jeg kjører på jobb/butikk, 5 min langs 50 sone. Da bruker jeg jakke. hjelm og sko. Hadde jeg sykla tråsykkel, hadde jeg hatt samme farten, men mye mindre utstyr. Snakka med en som hadde tryna på tråsykkel for et par uker siden, gikk sidelengs i 40-50 km/t bortover asfalten. Foreslo at han kanskje burde investere i kne/albuebeskytter, men det var helt utenkelig. Men han ga meg en lang lekse om hvor viktig utstyr var når man kjørte MC. :scratch

Å skippe kjørebukse og jakke kan jeg skjønne for korte turer, men å kjøre uten hansker syns jeg bare føles rart og altfor nakent ut 0_o Har såppas luftige og gode hansker at de er ikke til bry for meg overhodet, men heller gjør det hele litt mer komfortabelt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Hansi
Innlegg: 28
Registrert: 07 mar 2013, 19:30
Motorsykkelen din: Honda Shadow ACE 1100 1996
Sted: Ålesund

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Hansi »

Snikendeugle skrev: Å skippe kjørebukse og jakke kan jeg skjønne for korte turer, men å kjøre uten hansker syns jeg bare føles rart og altfor nakent ut 0_o Har såppas luftige og gode hansker at de er ikke til bry for meg overhodet, men heller gjør det hele litt mer komfortabelt.
Mulig jeg bør investere i nye hansker. Synes det er mye bedre å kjøre uten. Men første turen med ryggskinne var ganske oppløftende. Mye bedre holdning mens jeg kjører, mindre belastning for ryggen. Og i tillegg er jeg bedre sikret. Ble vinn-vinn det der.

Svar