Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Jeg tror nok selv at Pilot Road 4 er et bedre dekk å gå for enn PR3... da de har gjort seg opp en del år med erfaringer på de gamle dekkene.

Det som er problemet med mange dekktester er at de blir testet og kjørt på bane, gjerne i sydeligere strøk som gjør at vi ikke helt kan stole på disse testene.
Problemet vårt er at det er relativt kaldt i asfalten store deler av sesongen.
Jeg er ekstremt fornøyd med mine Pilot Power 3. Både på vått og tørt føre! Enda til gode å kjenne traction slå inn på aktiv kjøring...eller hissig gasspådrag ut av kurve.

Ingen av leverandørene anbefaler faktisk dekk i sport touring segmentet til min sykkel... De tviholder på sine anbefalinger om mer sportslige dekk. Jeg er usikker på om jeg skal smykke min med PR4 neste sesong.... Da jeg har store planer om å ta en lengre tur nedover i det store utland.
På den lengre sydoverturen....hvis du skal i alpene, velg sport/touring. Kan bli kaldt der oppe.

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Haymaker »

Flott dere har diskutert frem og tilbake her om PR4 :[-o<

Etter folkets tale og diverse tester så holder jeg meg til Michelin og går for PR4 ved neste bytte.
Takk for all feedback, blir spennende å se forskjell.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Får blåse litt liv i denne dekktråden siden det er en liten stund siden noen postet her, og siden jeg ganske snart får ny sykkel (Triumph Street Triple R) så har jeg noen spørsmål:

1. Hvordan er egentlig de medfølgende dekkene på Street Triple R som heter Pirelli Diablo Rosso Corsa? Hard/myk gummi?

Alternativene i følge instuksjonsboken er:

- Metzeler M5 Interact
- Dunlop Qualifier II
- Bridgestone BT016 Pro

2. Er det kun disse dekkene jeg kan velge mellom?

3. Hvis nei på pnkt 2., hvorfor "godkjennes" ikke andre dekk av Triumph?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Det er vel de som har betalt triumph mest, kanskje? :P

Tror de Pirelli-dekka er gode, men ikke nødvendigvis varer så lenge. Hadde putta på Michelin Pilot Road 4 eller Pirelli Angel GT når du skal bytte. I forhold til kjørelengde og min erfaring. Jeg fikk rundt 10k på Angel GT, og gjenstår å se hvor langt jeg drar på PR4.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Det er vel de som har betalt triumph mest, kanskje? :P

Tror de Pirelli-dekka er gode, men ikke nødvendigvis varer så lenge. Hadde putta på Michelin Pilot Road 4 eller Pirelli Angel GT når du skal bytte. I forhold til kjørelengde og min erfaring. Jeg fikk rundt 10k på Angel GT, og gjenstår å se hvor langt jeg drar på PR4.
Ja, jeg mistenker at det er en del "sponsing" inne i bildet her.... men det KAN jo være andre årsaker også...?

Joda, de Pirelli dekkene skal stå på til dem er utslitt og det skjer nok ikke før sent ut på sommeren 2015 vil jeg tro. Men ved neste korsvei så er dte jo kjekt å vite hva man bør prøve ut fra erfaringene her inne.

Det er også kjekt å vite om (eller rettere sagt få bekreftet) at disse Pirelli dekkene ikke vil skuffe meg ut fra kjøreerfaringen jeg har. Litt aktiv kjøring blir det jo (til sommeren) og da vil jeg jo ha dekk som ikke sklir unna :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Tror ikke du skal forvente mer enn 6-7000km på dem. Noen reviews sier også at grepet på vått ikke er så bra, men på tørt sitter det grisebra.

Toven

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Toven »

Stod på Pirelli Diablo på min når jeg kjøpte den. Bakdekket så, i mine øyne, nye ut når jeg kjøpte den og holdt 3k :P :p Fordekket var vel rundt 4k. Vet ikke hvor mye de var kjørt på før jeg fikk sykkelen men var mye spor i dem da.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Såpass ja!

Nå er veigrep og ytelser langt viktigere for meg enn hvor fort de slites så det kommer langt ned på lista, men at man ikke kan forvente mer enn 7.000km var litt overraskende...
Da må jeg jo bytte nesten tre ganger pr. sesong :lol

Ikke for det, de Dunlop dekkene jeg har/hadde på cruiseren klarte heller ikke mer enn maks 10.000km. men da var dem også slicks. Så jeg tror kanskje at 8.000km. var det dem klarte fra nye til minst tillate spordybde.

Jæjæ... man lever kun en gang, hehe.

Men at dem sitter på tørr asfalt er viktigst. På våt vei kjører jeg så pent atte :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Stod på Pirelli Diablo på min når jeg kjøpte den. Bakdekket så, i mine øyne, nye ut når jeg kjøpte den og holdt 3k :P :p Fordekket var vel rundt 4k. Vet ikke hvor mye de var kjørt på før jeg fikk sykkelen men var mye spor i dem da.
3.000km???? :eh :eh :-k

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Stod på Pirelli Diablo på min når jeg kjøpte den. Bakdekket så, i mine øyne, nye ut når jeg kjøpte den og holdt 3k :P :p Fordekket var vel rundt 4k. Vet ikke hvor mye de var kjørt på før jeg fikk sykkelen men var mye spor i dem da.
3.000km???? :eh :eh :-k

Bakdekket mitt (Pirelli Diablo Rosso) såg slik ut etter 4500 km, og framdekket bytta jeg på ca 5800km
bakdekk.JPG
Supercorsa'en på Speed Triplen ser likedan ut etter 3000 km.

Jeg gikk over til Michelin Pilot Power 3, og JEG synes det var et fantastisk mye bedre dekk, både våt og tørrrgrep, og handling blei mye bedre.
Bakdekket holdt drøyt 7000km, framdekket var fortsatt strøkent når jeg bytta den. Nå kommer Pilot Power 4, som skal ha 20% lengre levetid.

SÅ orginaldekk fra Pirelli kan du få BILLIG fra meg :-D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Stod på Pirelli Diablo på min når jeg kjøpte den. Bakdekket så, i mine øyne, nye ut når jeg kjøpte den og holdt 3k :P :p Fordekket var vel rundt 4k. Vet ikke hvor mye de var kjørt på før jeg fikk sykkelen men var mye spor i dem da.
3.000km???? :eh :eh :-k

Bakdekket mitt (Pirelli Diablo Rosso) såg slik ut etter 4500 km, og framdekket bytta jeg på ca 5800km
bakdekk.JPG
Supercorsa'en på Speed Triplen ser likedan ut etter 3000 km.

Jeg gikk over til Michelin Pilot Power 3, og JEG synes det var et fantastisk mye bedre dekk, både våt og tørrrgrep, og handling blei mye bedre.
Bakdekket holdt drøyt 7000km, framdekket var fortsatt strøkent når jeg bytta den. Nå kommer Pilot Power 4, som skal ha 20% lengre levetid.

SÅ orginaldekk fra Pirelli kan du få BILLIG fra meg :-D

Sjikkelige dekk begynner på M, Det er alt man behøver å vite :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av sankyo »

Enig. Veldig fornøyd med min Mirelli Angel GT 8-)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, det blir uansett ikke et problem jeg må stri med i år vertfall :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

det er vel ingen hemmelighet at pilot power 4 er et av de bedre dekkene du får til sportslige sykler i dag .

Det får raskt temperatur og holder på varmen lengre enn andre dekk i samme segment .



Note 4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Sv: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ojda »

sankyo skrev:Enig. Veldig fornøyd med min Mirelli Angel GT 8-)
Mirelli :-k Vær litt forsiktig her, mye piratvarer på markedet :[-X :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar