Dainese vedlikehold

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Dainese vedlikehold

Legg inn av Sopranoo »

Har tenkte å gå til handel av en dainese pelle c2 jakke. Noen erfaringer? Den er dyr, men forventer kvalitet. Er ny i Mc bransjen, men har hørt at dainese er av den bedre sort. Har også tenkt å inforskaffe en dainese byxe som er matchende til jakken. Noen tipps?
Andre alternativ til jakke?
Er en høy å tunn fyr, har prøvd mye av mc tøy, men allt er for stort, eller for kort.... Men dainese virker å ha en bedre passform?
Ha en fin dag :)!
Sist redigert av Sopranoo den 27 mai 2015, 22:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Dainese

Legg inn av DrGreve »

Sopranoo skrev:Har tenkte å gå til handel av en dainese pelle c2 jakke. Noen erfaringer? Den er dyr, men forventer kvalitet. Er ny i Mc bransjen, men har hørt at dainese er av den bedre sort. Har også tenkt å inforskaffe en dainese byxe som er matchende til jakken. Noen tipps?
Andre alternativ til jakke?
Er en høy å tunn fyr, har prøvd mye av mc tøy, men allt er for stort, eller for kort.... Men dainese virker å ha en bedre passform?
Ha en fin dag :)!
Dainese er bra, men hvis du har planer om å kjøpe via nett, så anbefaler jeg deg å dra å prøve hos en forhandler først. Dainese spesielt og Italienske produsenter generelt har en størrelseangivelse som ikke helt stemmer med nordiske. De er små i størrelsene..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Dainese

Legg inn av Sopranoo »

Aa okey, Ja jeg har prøvd den. Å tenker kanskje bestille på nett. Såg at det va tilbud på dainese sine hjemmesider! :)

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Dainese

Legg inn av Monstr »

Alt av skinn bør prøves flrst. Prøvd å bestillepå nett to ganger nå, og begge har gått i retur. :p

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Dainese

Legg inn av gorbys »

Finn fram målebånd og mål deg sjølv, eller få nokon andre til å gjer det. Dei fleste produsenter/nettbutikker har størrelsesguide basert på mål så du får det rett med en gang...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dainese

Legg inn av LordShaft »

gorbys skrev:Finn fram målebånd og mål deg sjølv, eller få nokon andre til å gjer det. Dei fleste produsenter/nettbutikker har størrelsesguide basert på mål så du får det rett med en gang...
Dette stemmer ikke....

De size chartene de har på nettet stemmer overhodet ikke overens med de faktiske målene. Gudene vet jeg har erfart dette på den tunge måten.

Note 4

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Dainese

Legg inn av Tobben84 »

Har også sluttet med netthandel av mc-klær etter flere fadeser. Det må rett og slett prøves for å sikre helt riktig passform!

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Dainese

Legg inn av gorbys »

Har stemt dei gangene eg har bestilt. :-)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dainese

Legg inn av Snikendeugle »

De har ikke noen mulighet for "skreddersydde" drakter da?

Jeg vet ikke hvilken skinndress leverandør KTM bruker, men de har egen "KTM Custom leathers" builder på nettsidene sine: http://www.ktm.com/no/parts-wear/ktm-cu ... thers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Her kan man taste inn og spesifisere alle mål, slik at en får en skinndress som passer. Sikkert en fordel å få litt assistanse fra en skredder til å ta målene.
Bør jo være flere som har noe lignende!

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dainese

Legg inn av LordShaft »

De fleste har det, men prisen på dette er skyhøy :knegg

Note 4

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Dainese

Legg inn av Snikendeugle »

Tja. Worth it?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dainese

Legg inn av LordShaft »

Om det er verdt det? Uten tvil.... Jeg angrer som en hund på at jeg ikke bare gjorde dette forrige gang. Men prisen var så sinnsykt høy. Hadde liksom ikke helt budsjett for det i fjor. Men jeg kom i kontakt med en tysker via youtube kanalen min, som jeg følger på instagram. Hun kunne meddele toppmodellene til dainese kostet ca 10.000 å få skreddersydd i tyskland. Så tenkte jeg skulle få gjort dette i sommer når jeg skal på tur nedover der. Så plukker jeg bare med meg dressen hem når den er ferdig. Skulle ikke være så ille lang leveringstid heller.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Dainese

Legg inn av thewiz »

Min erfaring ved handling av italienske merker som Alpinestars og Dainese er at man går opp 1 størrelse fra hva du tror du passer. Jeg trodde jeg passet Large, men gamblet på XL, passet perfekt!

Anbefaler forresten Alpinestar GP Plus R skinnjakke. Jeg er veldig fornøyd med denne. Bra kvalitet og sitter som et skudd på meg.

http://www.revzilla.com/motorcycle/alpi ... her-jacket" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Dainese

Legg inn av Sopranoo »

Vet noen egentli hva forskjellen er på Dainese Pelle C2 å D1 jakke? ;)
Totalt forvirret.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dainese

Legg inn av LordShaft »

Jeg er dessverre ikke så veldig bevandret i Dainese jakke verden.

Jeg vil anbefale deg å sende en mail til http://www.dainese-central.com/" onclick="window.open(this.href);return false; dette er vel de største på dainese i england. Jeg fikk utrolig god hjelp der i fjor sommer når jeg hadde spm angående laguna seca dressen jeg hadde tenkt å bestille. Jeg sendte de nøyaktige mål, å de sjekket ut hva de kunne tilby meg av kombinasjoner osv... kjempefornøyd. Uten at det kostet meg en krone.

Send de en epost å høre med de hva som er forskjellen. Prisene de har er også veldig hyggelig :thumleft

Svar