MCsidens store samletråd om GPS

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Snikendeugle »

Lette sommerlige hansker funker fint :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Solo-rider »

Har fulgt med på denne tråden en stund nå :mk
Tenker på min"steinaldermobil" og de små mulighetene den har for kart og ruter. :lol
Og pølsefingrene mine inne i tykke hansker.... :sk? For det jo aktuelt å bruke GPSen i litt andre temperaturer enn de som er nå om dagen... :P :p
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

bherman
Innlegg: 87
Registrert: 04 jul 2010, 13:19
Motorsykkelen din: Honda VF750 C -94, ST1100 -95, R1200RT -06

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av bherman »

Solo-rider skrev:Og pølsefingrene mine inne i tykke hansker.... :sk? For det jo aktuelt å bruke GPSen i litt andre temperaturer enn de som er nå om dagen... :P :p
Alle fingre blir tykke i hansker...
Men det fungerer omtrent greit med vinterhansker også. TomTom kunne gjerne hatt enda større symboler enkelt plasser, for å gjøre det lettere å treffe rett, men det er nok et problem som flere produsenter sliter med.
--
Baard

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Kawagutten »

Slik bruker du Google Maps uten nett:
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/07/ ... -uten-nett" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av LordShaft »

Kawagutten skrev:Slik bruker du Google Maps uten nett:
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/07/ ... -uten-nett" onclick="window.open(this.href);return false;
Fantastisk tips... Er så lei av å stå midt i gokk uten dekning og ikke få zoomet på kartet for å finne alternative ruter! Kudos til deg :-) :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av spidair »

Kjøpte en tom-tom rider for en stund tilbake og er veldig fornøyd med den. Har en masse valg og innstillinger, nok for selv den mest kresne hightec freak, med alt fra valget svingete veier, raskeste rute, unngå motorvei etc, passer ihvertfall meg utmerket. Den sier også i fra når det er veibommer, ferger, grusveier (kjempekjekt for meg som kjører på asfalt slicks, der grus omtrent er som å kjøre på ren is... like glatt...) og spør om du vil ungå slikt (Dette kan fikles med, altså stilles inn i valgene i menyen)

Skjermen er godt synlig selv i direkte solskinn og hele saken kommer med et styre feste med en quick snap-on feste, slik at det er lett å vippe den av når man skal inn i butikker eller forlate sykkelen for en stund. Og den tåler vann, masse vann... Glemte den på sykkelen i et av de verste regnskyllene og den var like fin, har også kjørt i regnvær med den på, virker da også. Strømmen hentes rett fra batteriet på sykkelen og det er bare småtteri en sånn innrettning bruker av strøm, så selv om den står på styret hele natten er det aldri noe problem.

Har en Garmin Nuvi et eller annet i bilen, og den er treg som sirup i forhold til tom-tom'en, som nesten ikke bruker noe tid i forhold til Garmin GPS'en, også rekalkulering går kjapt med tom-tom, der Garmin GPS'en rekalkulerer, og rekalkulerer, og rekalkulerer fordi den ikke er kjapp nok til å rekalkulere når bilen faktisk kjører og derfor er forbi stedet den hadde rekalkulert deg til og sånn går nå dagan... Spesielt i byer er dette påtagende plagsomt, da en mange steder ikke har tid til å vente til at GPS'en skal "tenke" seg ferdig. Her er tom-tom rider mye bedre og mye mye kjappere enn andre GPS'er jeg har hatt...

Berørings messig er min erfaring at du godt kan bruke albuene når du stiller inn GPS'en (for de av oss som sliter med tykke kleptoman pølser...). Det eneste "problemet" er at "Ja" og "OK" knappene er litt små og ligger litt for nære ramma på skjermen, men det er sikkert bare en tilvenning. Alt i alt har jeg aldri hatt problem med å trykke på skjermen selv med tykke skinnhansker og som en sammenligning kan du jo prøve å få kontakt med en Iphone5 med hansker på.... Det lar seg overhodet ikke gjøre.
Trodde nesten at en var så følsom at regn ville gi utslag, men ikke engang øsende steinhardt regn gjorde noe fra eller til på skjermen, så dette var bare noe jeg trodde frem til første regnvær :)

Alt i alt (etter at den verste kognitive dissonansen har gitt seg, du vet den mekanismen som gjør at du føler at du er nødt til å forsvare og rettferdiggjøre et såpass dyrt produkt, ikke minst ovenfor deg selv....) føler jeg at jeg kan anbefale denne GPS'en til bikere uten å blunke i flauhet, den er meget lettlært og intuitiv å bruke, tror (nesten) min gamle mor hadde klart å betjene den, den er lyssterk, stabil, rask og lettbetjent selv med vinter hansker og det ER jo en fordel fremfor å ta med seg en bil GPS og pakke den inn i noe vanntett... Som var min første tanke også, gitt at jeg hadde GPS i bilen... Har også, hmmm, betjent enheten i fart og den er så lettbetjent at man ikke blir sittende å fikle med full fokus på enheten, men dette er selvfølgelig ikke noe jeg anbefaler å gjøre...

Den eneste "flausa" jeg har klart å gjøre på den måten (trykket mens jeg kjørte...) var å trykke "Hjem" istedenfor "Hytta" (I kategorien favoritter..) på vei opp forbi Kristiansand og Evje og gitt at jeg ikke er så kjent oppi hutti heita der fulgte jeg GPS'en i den tro at jeg kjørte mot hytta (jeg visste at jeg skulle forbi Dalen, men det var også alt...), men skjønte jeg hadde gjort et eller annet galt da jeg så Notodden kommune på et skilt, for jeg skulle jo forbi Rjukan, ikke Notodden.... Så det ble en natt hjemme i Hokksund istedenfor hytta, men det gikk det også :) Dro på hytta dagen etter isteden :) Så igjen, trykke når man kjører er ikke å anbefale... :)

En annen ting som har "irritert" meg litt er at POI'er (Point of interest) ikke alltid stemmer med hva som ligger inne i GPS'en, selv med siste oppdattering. Nå er det stort sett bensin stasjoner jeg har "lett" etter, der jeg ber den om å finne nærmeste bensin stasjon og flere ganger har jeg blitt sendt langt inn i indianer land bare for å oppdage at jeg fant en bensin stasjon rett rundt hjørnet som Tom-tom ikke har klart å "selge" til, (GPS firmaene "selger" jo denne tjenesten til de forskjellige firmaene som vil være med og de som ikke ville være med er ikke med), noe som ikke er GPS'en sin skyld akkurat, men allikevel kunne jeg vel ønske at alle var med, for å si det slik...

Den har også en funksjon som du kan rapportere feil du finner på veien, som en rundkjøring du plutselig kommer til som ikke er på kartet selv om du nettopp lastet ned siste versjon og slikt, men dette har jeg ikke prøvd enda... Har vel mine tvil om at det virker noe serlig bra, for hvor mange må rapportere feil før dette blir synlig på kartet og slikt? Som sagt, dette er en funksjon jeg ikke har prøvd enda... :)

Men alt i alt er Tom-tom rider et godt produkt syntes jeg for oss bikere... Er ihvertfall veldig fornøyd :)

Sånn, det var den reklamen :)

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Solo-rider »

Du skulle vært selger for Tomtom du Spidair :lol

Bra "reklame" dette :D
Men det spørs da om jeg klarer å bruke den da.... :scratch (Den er meget lettlært og intuitiv å bruke, tror (nesten) min gamle mor hadde klart å betjene den)
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av freddy123 »

Hmmmm.... Tror nokk jeg bare slår til med en sånn tomtom gps blir nokk sikkert fornøyd kan det virke som.

Ser det har kommet en ny versjon nå ganske nylig også får se hva som er nytt med den og om den er verdt enda en tusenlapp ekstra . Uansett takk spidair for ett godt og informativt innlegg som ikke akkurat la en demper på kjøpelysten :)

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Solo-rider »

spidair skrev:Kjøpte en tom-tom rider for en stund tilbake og er veldig fornøyd med den. Har en masse valg og innstillinger, nok for selv den mest kresne hightec freak, med alt fra valget svingete veier, raskeste rute, unngå motorvei etc, passer ihvertfall meg utmerket. Den sier også i fra når det er veibommer, ferger, grusveier (kjempekjekt for meg som kjører på asfalt slicks, der grus omtrent er som å kjøre på ren is... like glatt...) og spør om du vil ungå slikt (Dette kan fikles med, altså stilles inn i valgene i menyen)

Skjermen er godt synlig selv i direkte solskinn og hele saken kommer med et styre feste med en quick snap-on feste, slik at det er lett å vippe den av når man skal inn i butikker eller forlate sykkelen for en stund. Og den tåler vann, masse vann... Glemte den på sykkelen i et av de verste regnskyllene og den var like fin, har også kjørt i regnvær med den på, virker da også. Strømmen hentes rett fra batteriet på sykkelen og det er bare småtteri en sånn innrettning bruker av strøm, så selv om den står på styret hele natten er det aldri noe problem.

Har en Garmin Nuvi et eller annet i bilen, og den er treg som sirup i forhold til tom-tom'en, som nesten ikke bruker noe tid i forhold til Garmin GPS'en, også rekalkulering går kjapt med tom-tom, der Garmin GPS'en rekalkulerer, og rekalkulerer, og rekalkulerer fordi den ikke er kjapp nok til å rekalkulere når bilen faktisk kjører og derfor er forbi stedet den hadde rekalkulert deg til og sånn går nå dagan... Spesielt i byer er dette påtagende plagsomt, da en mange steder ikke har tid til å vente til at GPS'en skal "tenke" seg ferdig. Her er tom-tom rider mye bedre og mye mye kjappere enn andre GPS'er jeg har hatt...

Berørings messig er min erfaring at du godt kan bruke albuene når du stiller inn GPS'en (for de av oss som sliter med tykke kleptoman pølser...). Det eneste "problemet" er at "Ja" og "OK" knappene er litt små og ligger litt for nære ramma på skjermen, men det er sikkert bare en tilvenning. Alt i alt har jeg aldri hatt problem med å trykke på skjermen selv med tykke skinnhansker og som en sammenligning kan du jo prøve å få kontakt med en Iphone5 med hansker på.... Det lar seg overhodet ikke gjøre.
Trodde nesten at en var så følsom at regn ville gi utslag, men ikke engang øsende steinhardt regn gjorde noe fra eller til på skjermen, så dette var bare noe jeg trodde frem til første regnvær :)

Alt i alt (etter at den verste kognitive dissonansen har gitt seg, du vet den mekanismen som gjør at du føler at du er nødt til å forsvare og rettferdiggjøre et såpass dyrt produkt, ikke minst ovenfor deg selv....) føler jeg at jeg kan anbefale denne GPS'en til bikere uten å blunke i flauhet, den er meget lettlært og intuitiv å bruke, tror (nesten) min gamle mor hadde klart å betjene den, den er lyssterk, stabil, rask og lettbetjent selv med vinter hansker og det ER jo en fordel fremfor å ta med seg en bil GPS og pakke den inn i noe vanntett... Som var min første tanke også, gitt at jeg hadde GPS i bilen... Har også, hmmm, betjent enheten i fart og den er så lettbetjent at man ikke blir sittende å fikle med full fokus på enheten, men dette er selvfølgelig ikke noe jeg anbefaler å gjøre...

Den eneste "flausa" jeg har klart å gjøre på den måten (trykket mens jeg kjørte...) var å trykke "Hjem" istedenfor "Hytta" (I kategorien favoritter..) på vei opp forbi Kristiansand og Evje og gitt at jeg ikke er så kjent oppi hutti heita der fulgte jeg GPS'en i den tro at jeg kjørte mot hytta (jeg visste at jeg skulle forbi Dalen, men det var også alt...), men skjønte jeg hadde gjort et eller annet galt da jeg så Notodden kommune på et skilt, for jeg skulle jo forbi Rjukan, ikke Notodden.... Så det ble en natt hjemme i Hokksund istedenfor hytta, men det gikk det også :) Dro på hytta dagen etter isteden :) Så igjen, trykke når man kjører er ikke å anbefale... :)

En annen ting som har "irritert" meg litt er at POI'er (Point of interest) ikke alltid stemmer med hva som ligger inne i GPS'en, selv med siste oppdattering. Nå er det stort sett bensin stasjoner jeg har "lett" etter, der jeg ber den om å finne nærmeste bensin stasjon og flere ganger har jeg blitt sendt langt inn i indianer land bare for å oppdage at jeg fant en bensin stasjon rett rundt hjørnet som Tom-tom ikke har klart å "selge" til, (GPS firmaene "selger" jo denne tjenesten til de forskjellige firmaene som vil være med og de som ikke ville være med er ikke med), noe som ikke er GPS'en sin skyld akkurat, men allikevel kunne jeg vel ønske at alle var med, for å si det slik...

Den har også en funksjon som du kan rapportere feil du finner på veien, som en rundkjøring du plutselig kommer til som ikke er på kartet selv om du nettopp lastet ned siste versjon og slikt, men dette har jeg ikke prøvd enda... Har vel mine tvil om at det virker noe serlig bra, for hvor mange må rapportere feil før dette blir synlig på kartet og slikt? Som sagt, dette er en funksjon jeg ikke har prøvd enda... :)

Men alt i alt er Tom-tom rider et godt produkt syntes jeg for oss bikere... Er ihvertfall veldig fornøyd :)

Sånn, det var den reklamen :)

Hallo :vs

"Reklamen" din har virket på meg...
Hvilken model Tom-tom rider er den nyeste/ best kjøp ?
Nettbutikk som leverer raskt og greit ? Eller lokalt ? (trenger sikkert litt hjelp for å komme igang jeg...)
Ser at det er en som kommer med en utstyrpakke(premium pack) for noen kr ekstra... Behov for dette ?
http://www.tomtom.com/en_no/products/yo ... otorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av AJ »

Solo-rider skrev:
spidair skrev:Kjøpte en tom-tom rider for en stund tilbake og er veldig fornøyd med den. [...] Er ihvertfall veldig fornøyd :)

Sånn, det var den reklamen :)

Hallo :vs

"Reklamen" din har virket på meg...
Hvilken model Tom-tom rider er den nyeste/ best kjøp ?
Nettbutikk som leverer raskt og greit ? Eller lokalt ? (trenger sikkert litt hjelp for å komme igang jeg...)
Ser at det er en som kommer med en utstyrpakke(premium pack) for noen kr ekstra... Behov for dette ?
http://www.tomtom.com/en_no/products/yo ... otorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kjøpte min herfra.
Trygt, kjapt og billig, tør jeg påstå ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Solo-rider »

AJ skrev:
Solo-rider skrev:
spidair skrev:Kjøpte en tom-tom rider for en stund tilbake og er veldig fornøyd med den. [...] Er ihvertfall veldig fornøyd :)

Sånn, det var den reklamen :)

Hallo :vs

"Reklamen" din har virket på meg...
Hvilken model Tom-tom rider er den nyeste/ best kjøp ?
Nettbutikk som leverer raskt og greit ? Eller lokalt ? (trenger sikkert litt hjelp for å komme igang jeg...)
Ser at det er en som kommer med en utstyrpakke(premium pack) for noen kr ekstra... Behov for dette ?
http://www.tomtom.com/en_no/products/yo ... otorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg kjøpte min herfra.
Trygt, kjapt og billig, tør jeg påstå ;-)
Takk for svaret dit AJ. :thumleft
Er helt blank på modeller av Tom-tom rider.
Er den modellen(TomTom Rider TT6615 EU45 LTM) som er på siden du referer til av nyere /nyeste utgave ?
Trenger jeg i tillegg headsett for dette ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av AJ »

Solo-rider skrev: Takk for svaret dit AJ. :thumleft
Er helt blank på modeller av Tom-tom rider.
Er den modellen(TomTom Rider TT6615 EU45 LTM) som er på siden du referer til av nyere /nyeste utgave ?
Trenger jeg i tillegg headsett for dette ?
Jeg tror ikke at det er kommet noen ny versjon siden den jeg kjøpte i vinter. Men helt sikker er jeg ikke.

Vil du ha GPS-dama på øret, må du ha headset, ja. Uten headset går det greit å følge anvisningene på skjermen. Men min erfaring er at det hjelper mye å ha en stemme på øret som forteller hva som ligger foran. Det forteller nemlig GPS-dama (eller mannen, om det foretrekkes...) som regel rimelig god tid i forveien.

I sommer har vi brukt Cardo Scala 9 intercom. Funker stort sett greit, selv om jeg slett ikke er imponert over lydkvaliteten... :sk?
Men det skal nå likevel sies at jeg har hatt GPS-dama tett nok på øre... ;-).

Kjører du alene trenger du kun sett til én hjelm, som du enkelt kobler trådløst til Tomtom GPS'en.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av cosmogs »

For meg som ikke trenger superdyr kommunikasjon med andre sykler og ikke ønsker den bulken på hjelmen min, vil jeg slå et slag for økonomi-versjonen som gir meg GPS dama via bluetooth på øret. Har Monoutgaven rett og slett fordi jeg kun ønsker stemmen i det ene øret, men men kan selvsagt velge stereo.

Har denne Tork høytaleren (ca 150 kr ferdig levert!)
http://www.ebay.com/itm/TORK-X3-Helmet- ... 06&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Også kjøpte jeg en Jabra Clipper som jeg fester i hjelmen med borrelås, funker helt fint, høy nok stemme og jeg har ikke behov for annet enn stemmeanvisningene. Ga vel i overkant av 200 for Jabra`n, også fra eBay. Hører stemmen som jeg trenger, høytaleren er komfortabel i Shoei GT Air`n og best av alt - ingen "bulk" på hjelmen. 1 min montering, :thumleft

Kan også snakke i tlf om jeg vil, mic på Clipper`n.
bilde-4.JPG
bilde-5.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Solo-rider
Innlegg: 782
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av Solo-rider »

En enkel trådløs utgave til å høre retningsangivelser på øret er det jeg (tror) har behov for.
Med kabel blir blir litt ekstra styr vil jeg tro.. :scratch
Noen som har forslag til det ? En som en kan fåes kjøpt ganske kjapt er en fordel...
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: MCsidens store samletråd om GPS

Legg inn av cosmogs »

Solo-rider skrev:En enkel trådløs utgave til å høre retningsangivelser på øret er det jeg (tror) har behov for.
Med kabel blir blir litt ekstra styr vil jeg tro.. :scratch
Noen som har forslag til det ? En som en kan fåes kjøpt ganske kjapt er en fordel...
Ja, var jo det jeg foreslo lenger oppe med Jabra Clipper og Tork høytaler. :D
Høytaler fåes i mono og stereo, og fint at man kan ta av den volumkontrollen. Helt tilstrekkelig med full guffe på bluetooth-receiver'n også styrer man volum med GPS enhet. Jeg er iallefall svært fornøyd med denne løsningen. :thumleft

Kjøpte mine greier på eBay, men Jabra Clipper får du kjøpt i Norge også. Iom at det er under 200 grensen ble det levert på 6 - 7 dager. :-)
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Svar