MCsidens store samletråd om intercom til MC

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av SuperMorten »

Toalmar skrev:
SuperMorten skrev:
MysteryShadow skrev:Dette er ingen intercom, ettersom den heter "solo", men jeg trenger vist litt hjelp.

Jeg har en Interphone City F2 S som ifølge manualen (som er litt spinkel) har mulighet for å koble til både gps og telefon via blåtann. Samtidig.

Problemet er bare at jeg ikke får koblet til to ting samtidig, mens en og en fungerer det fint.

Noen som har råd og tips?

Prøvde å sette Interphone i paringsmodus og telefon og gps i det samme, samtidig, men den paret seg med den som slås på først.
Jeg har koblet både headset og mobil til GPS'en. Sånn at teoretisk er ikke telefon og headset koblet til hverandre.

Edit: Jeg har Schuberth SRC headset, TomTom Rider GPS og Samsung Galaxy S3 telefon :prf
Hvordan fungerer radioen på SRC saken din?
Prøvde den så vidt, men fikk vel inntrykk av at jeg må sitte å trykke, og lete etter kanaler, og nyter stillheten.. hvis ikke jeg kjører så rolig at jeg bruker "on board" stereoen på BMW'n, med høyttalere :knegg

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av evike »

Gir opp Scala!

Har nå tatt livet av Q2 pga. regnvær (antar jeg). Symptomet var at vi hadde problemer med å åpne samtale oss imellom, slo ikke inn.

Kjøpte en ubetydelig brukt pakke med G4, men den STARTET med samme problemet og pga. problemer med kvittering (kjøpt brukt, og kvittering har ikke latt seg gjenfinne hos selger) så har vi ikke fått løst dette via reklamasjon.

Nå gir vi opp Scala og har ennå ikke bestemt oss for om det neste skal bli Sena eller Interphone.
Vesentlig er trådløs kommunikasjon mellom 2 sykler, blåtann og såvidt jeg forstår har Sena ikke radio, men Interphone har?
Av bildet er det ikke mulig å se om Interphone leveres med mikrofon-bom, noen som kan svare på det, ellers så kan vi selvfølgelig ringe en av forhandlerne.

Noen med sammenligningserfaring mellom disse to?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av omaas »

Har Interphone F4 og F5 og er godt fornøyd med dem, både mellom passasjer og sykkel til sykkel. Ingen problemer med kommunikasjonen på 500 - 800m. Når jeg kjøpte den var det med både mikrofon på bom og for å feste foran i hjelmen.
F5 har radio, men trenger bra signal for å virke godt.

From my not so smart phone
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av MysteryShadow »

evike skrev: Av bildet er det ikke mulig å se om Interphone leveres med mikrofon-bom, noen som kan svare på det, ellers så kan vi selvfølgelig ringe en av forhandlerne.

Jeg har Interphone City F2 Solo , og den ble levert med både bom-mik og mik for å lime fast. Mener selgeren sa at alle Interphone leveres med begge deler, for å dekke behovet ved helhjelm og halvhjelm
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

ZZR-Erling

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av ZZR-Erling »

Hva med driftssikerheten/holdbarheten..hvordan opplever du den til å være?
Vi er på 5 året med Senha SMH 10, og kjører 15-20k i året i all slags vær. Kun ett par ggr den har hengt seg opp, fikset med av/på. Vi er veldig fornøyde! Batteritiden er flere kjøredager, og da skruv vi de på om morgenen og av om kvelden, mao står på hele tida inntil vi parkerer for kvelden.

Bilde

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av omaas »

Har brukt mine Interphone i 6 år uten problem. Kjører 15 - 20k i året.

From my not so smart phone
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Toalmar
Innlegg: 353
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Toalmar »

Monterte i går Schuberth SRC intercom i våre 2 hjelmer.
La inn noen radiokanaler via pc på de i går kveld.
Testet den ut med radio i dag på tur til og fra jobb, og ble ikke veldig imponert,
men det er tidlig i prosessen, mulig jeg har gjort noe feil.
Jeg og kona var ute på en tur i ettermiddag og vi fikk testet intercomen mellom oss.
Den fungerte upåklagelig.
Det som ikke er prøvd er å besvare telefonsamtale under kjøring.


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av DrGreve »

Toalmar skrev:Monterte i går Schuberth SRC intercom i våre 2 hjelmer.
La inn noen radiokanaler via pc på de i går kveld.
Testet den ut med radio i dag på tur til og fra jobb, og ble ikke veldig imponert,
men det er tidlig i prosessen, mulig jeg har gjort noe feil.
Jeg og kona var ute på en tur i ettermiddag og vi fikk testet intercomen mellom oss.
Den fungerte upåklagelig.
Det som ikke er prøvd er å besvare telefonsamtale under kjøring.


Sent from my iPad using Tapatalk
Schuberth er vel Scala Rider i forkledning og Scala generelt har (dritt)dårlig radio. Tenkte jeg skulle få en av mine pellementvenner til å se på andre antenneløsninger på min G4, men godt mulig at den antenneslyngen som Schuberth har funker bedre?
Min erfaring er at man med fordel kan stoppe når noen ringer, men det er ikke noe problem å snakke hvis vindstøyen ikke er for ille. Jeg har en schlubbert S1 og jeg foretrekker å stoppe på første avkjørsel hvis noen ringer. Intercomen fungerer dog upåklagelig og styringen av mp3spiller like så.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Toalmar
Innlegg: 353
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Sted: Gjøvik

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Toalmar »

DrGreve skrev:
Toalmar skrev:Monterte i går Schuberth SRC intercom i våre 2 hjelmer.
La inn noen radiokanaler via pc på de i går kveld.
Testet den ut med radio i dag på tur til og fra jobb, og ble ikke veldig imponert,
men det er tidlig i prosessen, mulig jeg har gjort noe feil.
Jeg og kona var ute på en tur i ettermiddag og vi fikk testet intercomen mellom oss.
Den fungerte upåklagelig.
Det som ikke er prøvd er å besvare telefonsamtale under kjøring.


Sent from my iPad using Tapatalk
Schuberth er vel Scala Rider i forkledning og Scala generelt har (dritt)dårlig radio. Tenkte jeg skulle få en av mine pellementvenner til å se på andre antenneløsninger på min G4, men godt mulig at den antenneslyngen som Schuberth har funker bedre?
Min erfaring er at man med fordel kan stoppe når noen ringer, men det er ikke noe problem å snakke hvis vindstøyen ikke er for ille. Jeg har en schlubbert S1 og jeg foretrekker å stoppe på første avkjørsel hvis noen ringer. Intercomen fungerer dog upåklagelig og styringen av mp3spiller like så.
Har sett en youtube video nå av en som har forlenget antennen med en god del, så det blir nok et vinterprosjekt.
Hvilken Mp3 spiller har du koblet til?


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av DrGreve »

Toalmar skrev:
DrGreve skrev:
Toalmar skrev:Monterte i går Schuberth SRC intercom i våre 2 hjelmer.
La inn noen radiokanaler via pc på de i går kveld.
Testet den ut med radio i dag på tur til og fra jobb, og ble ikke veldig imponert,
men det er tidlig i prosessen, mulig jeg har gjort noe feil.
Jeg og kona var ute på en tur i ettermiddag og vi fikk testet intercomen mellom oss.
Den fungerte upåklagelig.
Det som ikke er prøvd er å besvare telefonsamtale under kjøring.


Sent from my iPad using Tapatalk
Schuberth er vel Scala Rider i forkledning og Scala generelt har (dritt)dårlig radio. Tenkte jeg skulle få en av mine pellementvenner til å se på andre antenneløsninger på min G4, men godt mulig at den antenneslyngen som Schuberth har funker bedre?
Min erfaring er at man med fordel kan stoppe når noen ringer, men det er ikke noe problem å snakke hvis vindstøyen ikke er for ille. Jeg har en schlubbert S1 og jeg foretrekker å stoppe på første avkjørsel hvis noen ringer. Intercomen fungerer dog upåklagelig og styringen av mp3spiller like så.
Har sett en youtube video nå av en som har forlenget antennen med en god del, så det blir nok et vinterprosjekt.
Hvilken Mp3 spiller har du koblet til?


Sent from my iPad using Tapatalk
Noe Zen-greier med bluetooth. Lurer på om det ikke er Creative som er produsenten..
Edit: Når jeg bruker mp3spilleren så spoler man frem til neste sang med volum plussknappen ved å holde knappen inne 3 sek. Spole tilbake med volum minus. Setter den i pause ved å trykke på channel A i tre sek. Aktiveres igjen med samme knapp.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Elruts84 »

ZZR-Erling skrev:Hva med driftssikerheten/holdbarheten..hvordan opplever du den til å være?
Vi er på 5 året med Senha SMH 10, og kjører 15-20k i året i all slags vær. Kun ett par ggr den har hengt seg opp, fikset med av/på. Vi er veldig fornøyde! Batteritiden er flere kjøredager, og da skruv vi de på om morgenen og av om kvelden, mao står på hele tida inntil vi parkerer for kvelden.

Bilde
Hvor selger di denne? Kjøreskolen brukte dette. Og det fungerte utmerket.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

ZZR-Erling

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av ZZR-Erling »

Elruts84 skrev:
ZZR-Erling skrev:Hva med driftssikerheten/holdbarheten..hvordan opplever du den til å være?
Vi er på 5 året med Senha SMH 10, og kjører 15-20k i året i all slags vær. Kun ett par ggr den har hengt seg opp, fikset med av/på. Vi er veldig fornøyde! Batteritiden er flere kjøredager, og da skruv vi de på om morgenen og av om kvelden, mao står på hele tida inntil vi parkerer for kvelden.

Bilde
Hvor selger di denne? Kjøreskolen brukte dette. Og det fungerte utmerket.

Elruts

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Elruts84 »

ZZR-Erling skrev:
Elruts84 skrev:
ZZR-Erling skrev:Hva med driftssikerheten/holdbarheten..hvordan opplever du den til å være?
Vi er på 5 året med Senha SMH 10, og kjører 15-20k i året i all slags vær. Kun ett par ggr den har hengt seg opp, fikset med av/på. Vi er veldig fornøyde! Batteritiden er flere kjøredager, og da skruv vi de på om morgenen og av om kvelden, mao står på hele tida inntil vi parkerer for kvelden.

Bilde
Hvor selger di denne? Kjøreskolen brukte dette. Og det fungerte utmerket.

Elruts

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
Glimrings, bestilt. 2800,- for 1 par med bluetooth :-) Takker

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37950
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av AJ »

Jeg sliter veldig med å få nyinnkjøpte Cardo Scala G9 til å fungere! Er skikkelig frustrert akkurat nå ](*,) :ills

Prøvde settet tidligere i dag og da funka det sånn omtrent som forventa. Stemmestyring virket og vi hørte rimelig godt hva som ble sagt.
Liten justering av høyttalerne og lyden ble noe bedre.

Men så sluttet greia å funke. Ingen stemmestyringsstart samma hvor mye vi skreik og hoia inni hjelmen.
Har prøvd å finne ut av ting, men blir mindre og mindre klok på dette systemet og hvilke innstillinger som skal til for å få settet til å virke slik det (bør og...) skal.

Har prøvd flere ganger å få kontakt mellom hjelmene, men får ikke slått på intercom'en. Helelr ikke med noen av de seks knappene, virker det som.
Med ekstra skriking i hjelmen finner den innebygde radioen på å slå seg på etterfulgt av høy susing siden systemet helelr ikke greier å søke seg fram til best mulig mottakerforhold.

Tror jeg går tilbake til gamle (og snart utslitte) Scala Teamset, som tross alt fungerer sånn noenlunde brukbart.

Som et siste nødskrik før jeg gir opp...
Er det noen der ut som på en lettfattelig inn-med-teskje måte kan forklare meg hva jeg må gjøre for å få G9 systemet til å fungere?
Vet at Busa Trond slet litt i starten med samme system.
Noen gode råd å komme med Trond?
Gjerne på tlf. hvis du har litt ledig tid...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: MCsidens store samletråd om intercom til MC

Legg inn av Kmann »

Har en slik Scalarider sak 4 eller noe. Den har fungert tålelig bra, men radioen kutter stadig/søker på nytt, og den venstre høytaleren har kutta ut, muligens ledningsbrudd elelr noe.. Men den har fungert greit. Har koblet den til Tomtom og telefon til Tomtom, Ikke no problem å ta i mot tlf i fart.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svar