
[video]http://vimeo.com/50320689[/video]
Jeg skal ha ny i år etter 7 år med Shoei XR1000. Det står mellom GT Air og XR1100. Noen sier XR1100, (som er mitt førstevalg), trekker sjenerende på øynene...sååå...hmmmAJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir![]()
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!![]()
Med svært høy "må-ha" faktor. Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Stor veske?Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260![]()
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec(for de som liker åpningshjelm)
Jeg har Shoei Neotec med solvisirAJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir![]()
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja!![]()
Med svært høy "må-ha" faktor. Det skal innrømmes.
Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Var den største tankvesken til K1300S ja... ble første og siste gang den var i brukZZR-Erling skrev:Stor veske?Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260![]()
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.
Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec(for de som liker åpningshjelm)
![]()
Glemmer aldri da magnetveska løsna fra min ZZR1200 i 260 på AB...den la seg likså godt over hele instrumentpanelet... :-)å ..altså dratt fremover.
Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.ZZR-Erling skrev:Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Dobbel D-ring er best!
Globe skrev:Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.ZZR-Erling skrev:Godt poeng!Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Dobbel D-ring er best!
Har aldri opplevd noe generende trekk inne i hjelmen.
Skal du montere høyttalere i selve hjelmen må det "bygges opp" litt inne i den da den har dyyyype brønner for dette.
En annen ting jeg har opplevd mange ganger med denne hjelmen...er at solen skinner som oftest inne i den, uavhengig av været og føret "utenfor", men det tror jeg har mest med det at jeg kjører KaWa...egentlig
Dette - se video...Carpa skrev:Hmm, hva er dobbel d-ring?
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Når du har gjort det der to-tre ganger så går det fort og lett. Fordelen er at det er sterkare en klikk system, og du har den altid stramm og fin.Carpa skrev:Ok, takk :-) men det virker lettere med "klikk" system....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Den røde tøyflapsen er jo helt sentral på D-løsningen!ojda skrev:Har noen noengang funnet noe fornuftig bruk av den lille
tøyflapsen som er festet på den innerste D-ringen![]()
Det endte opp med at jeg klippet av mine![]()
Jeg regner jo med at det skal gjøre det lettere å tre
stroppen, men![]()
![]()
Er vel kanskje litt sikrere også?ZZR-Tom skrev:Når du har gjort det der to-tre ganger så går det fort og lett. Fordelen er at det er sterkare en klikk system, og du har den altid stramm og fin.Carpa skrev:Ok, takk :-) men det virker lettere med "klikk" system....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
I RR brukes det nok mest DD-ring, men tror ikke det er noe krav. Kan ihvertfall ikke finne det i noe reglement.TomB skrev:Er vel kanskje litt sikrere også?ZZR-Tom skrev:Når du har gjort det der to-tre ganger så går det fort og lett. Fordelen er at det er sterkare en klikk system, og du har den altid stramm og fin.Carpa skrev:Ok, takk :-) men det virker lettere med "klikk" system....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Er jo kun D-ringene som er godkjent til RR, så vidt jeg husker?
Ehh ja, sterkare, som i at den ikkje går opp så lett som klik lås?TomB skrev:Er vel kanskje litt sikrere også?ZZR-Tom skrev:Når du har gjort det der to-tre ganger så går det fort og lett. Fordelen er at det er sterkare en klikk system, og du har den altid stramm og fin.Carpa skrev:Ok, takk :-) men det virker lettere med "klikk" system....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Er jo kun D-ringene som er godkjent til RR, så vidt jeg husker?
ZZR-Tom skrev:Ehh ja, sterkare, som i at den ikkje går opp så lett som klik lås?TomB skrev:Er vel kanskje litt sikrere også?ZZR-Tom skrev:Når du har gjort det der to-tre ganger så går det fort og lett. Fordelen er at det er sterkare en klikk system, og du har den altid stramm og fin.Carpa skrev:Ok, takk :-) men det virker lettere med "klikk" system....
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Er jo kun D-ringene som er godkjent til RR, så vidt jeg husker?